/fotboll/osk/forum/4157.aspx/fotboll/osk/forum/4157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skadeh
2011-03-10 20:29
Han kan göra sig förstådd, det är det viktigaste!!! ;)
Benny Böckling
2011-03-10 20:27
Ingen direkt topp klass på Valdets engelska;)
Örebro bison
2011-03-10 20:14
Speakern på BA borde titta på den här filmen för lite tips. Min favorit är nog nr 3.

Edit säger att den sista inte heller skulle vara helt fel.
Örebro MrCrowly
2011-03-10 20:10
NA-tv: ÖSK har kvalité

ÖSK är på plats i Turkiet för sitt träningsläger. Se vad nyförvärven Valdet Rama och Kushtrim Lushtakum tycker om sin nya klubb.
Örebro zxcv
2011-03-10 20:02
Slopa 51% regeln nu!
Pengar betyder utveckling och framgång därför kan vi inte gå i gamla hjulspår.

Tråkigt om klubben döps om till "Coca-Cola Örebro SK"men betyder det framgång så ok för mig :-)
Örebro Skadeh
2011-03-10 19:35
Vad glad jag blir när jag läser detta!!!
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-10 19:28
Steiger//

Japp, du har helt rätt enligt mig. 51%-gränsen är av ondo för svensk klubbfotboll.
Örebro Skadeh
2011-03-10 19:27
Steiger/ Håller också med,bort med 51% gränsen NU!
Örebro Robben 82
2011-03-10 19:17
Stiger/ Håller med dig bort med 51% gränsen!
Örebro Steiger
2011-03-10 19:06
nr.12//

Jag är emot 51%gränsen.

Den är fullständigt meningslös och fyller ingen annan funktion än att bromsa utvecklingen.

Sedan 51% gränsen infördes för ca 10 år sedan har Svensk fotboll stördykt i alla rankingar som finns eftersom investeringsintresset är lika med 0.

FC Porto i Portugal är ett välskött börsnoterat bolag med stort stöd av sina fans. Detta är ett bra exempel på hur man kan bolagisera verksamaheten men ändå behålla klubbens själ. Tack vare de ekonomiska resurserna FC Porto har fått den vägen lyckades man vinna Champions league 2003, något vi definitivt kan utesluta med en 51% gräns.

En mer medlemsstyrd klubb än FC Barcelona är svår att hitta trots avsaknad av 51% gräns i Spanien, så 51% gränser skapar inte medlemsengagemang. Det gör en smart och medveten klubbsatsning och en framgångsrik sportslig verksamhet.

Slopa 51% gränsen och låt Svensk fotboll växa!

Forza ÖSK!
Örebro nr.12
2011-03-10 18:50
Upprop 51%!

Örebro Tifo lanserade idag sin kampanj Upprop 51%, som går ut på att bevara medlemsdemokratin inom ÖSK Elitfotboll AB även om Riksidrottsförbundet släpper spärren på 51% som idag finns.

Mer information och namninsamling finns på Örebro Tifo's hemsida(länktipset).
AIK Saywee
2011-03-10 18:24
Ytterligare lite ÖSK-relaterat …

Tänker fortfarande på en fin helg i Solna med bl.a. besök på ett soligt Skytteholm, även om några snöflingor dalade ned likt aprilväder, redan i mars.

Tre skyttar på Skytteholm, ”Bangura2”, Nordback och vem var det som fjuttade in hemåtpasset, bakom Turina, poänglösa men spektakulära mål.

Mycket publik och jag kan faktiskt inte komma på att jag såg en enda snut, före, under eller efter matchen. Frågade vid inträdet om det fanns någon bortasektion, men nej, detta är ingen högriskhistoria, vi kör med blandad publik.

Sedan är det ju tyvärr så att man hör en massa löjliga tillrop och idiotiska kommentarer, så brukar det tyvärr oftast vara … och vad beträffar Bedoya´s kroppsspråk, så är det inte alltid mot egna medspelare, han kan även reta upp motståndare och dess fans. Men han var riktigt bra, helt enkelt bäst på plan!

Polisinsatsen riktades under tiden för matchen till Solna Centrum (köpcentrum) där ett antal så kallade ”djurgårdsfans” av någon anledning råkat komma på besök, undrar om de hade tänkt att ”hälsa på” Haginge ?
AIK Saywee
2011-03-10 16:52
Clifford, tackar än en gång, dessutom har du ett pm :)

Jag tror att detta är ÖSK-relaterat, eftersom vi kommer att beträda Gamla Ullevi i början av april och jag lovar dig att vi inte skall sätta några klackar i parketten ;)
IFK Göteborg Clifford
2011-03-10 16:46
Saywee: Finns lite mer info på länken. Ljusramper är tydligen inte helt ovanligt på andra håll. Ett av problemen med Gamla Ullevi är att planen får dåligt med solljus, framför allt den södra delen av planen.

David Roxburgh, planansvarig på Ibrox i Glasgow, har varit på besök och konsulterat, men det är tydligen ett engelskt företag som heter Sports Turf Research Institute som ligger bakom.

Mycket teknik och komplicerat som du säger. Min lekmannaåsikt är att man gjorde fel från början. Istället för att så mattan på plats och låta den växa till sig under sommaren året före invigningen (som Malmö och Kalmar har gjort), så rullade man ut en färdig matta i december(!).
AIK Saywee
2011-03-10 16:36
Clifford, 09:08, tackar, det var ett klargörande angående vårt premiärunderlag i den "gräsliga" debatten.

Jag hittade för mig lite intressanta meningar i ditt inlägg.

"Detta har gjorts i samarbete med skotska gräsexperter."
Varför just skottar, men å andra sidan har de ju liknande klimat, men sällan tjälskador ....

"Till det kommer ljusramper för att förbättra tillväxten."
Handlar det om UV-ljus i skuggiga positioner?

Jag tänker på fotosyntesen och tycker att mycket har blivit alltför tekniskt, dyrt, syntetiskt och komplicerat, men det är väl så det skall vara ...?
Örebro MMS
2011-03-10 16:00
Man får väl hoppas att sixten stannar, kanske han vill bygga vidare på det som han har skapat...det plus ett bra kontrakt kanske räcker
AIK Saywee
2011-03-10 15:42
Axén skulle nog kunna bli bra, om nu Sixten skulle lämna för vidare äventyr ...

... en annan "göteborgare" som jag tycker är en duktig tränare, det är Peter Gerhardsson.
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-10 15:31
Hur ser Axéns kontraktsituation ut? Finns det andra alternativ?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-10 15:24
B-N/ Men då måste vi få in en klausul om tatueringstillökning.
Örebro Brus-Nilsson (signa Wanderson)
2011-03-10 15:17
ÖSK KRILLE (Go for gold)
En viss GAIS-tränare! :-D
2011-03-10 15:07
Kanske en hypotetisk fråga men om Sixten lämnar, vem skulle ni se som en bra ersättare till honom?
2011-03-10 15:04
Det var det jag var orolig för. Det var därför jag undra om det pågick en disskution mellan ÖSK och Sixten om en förlängning.
Örebro MMS
2011-03-10 15:04
Länk till artikel om FCK:s intresse för rolle
Örebro MMS
2011-03-10 14:46
Läste på mff:s forum och där ryktas det om att rolle är på glid till FCK, och då kan man bli lite orolig vilken följdverkan det skulle kunna få för Ösk...inte helt otroligt att de då skulle snegla på Sixten då han snart står utan kontrakt...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-10 14:34
NA Tv från Turkey!
2011-03-10 14:27
Någon som vet om det förs en diskussion med Sixten om en förlängning?
2011-03-10 14:23
Saywee//

Kim Olsen spelar i Vejle BK som är på träningsläger i Turkiet.
AIK Saywee
2011-03-10 14:18
En gång hamnade jag av misstag i fel klack, men det var inte så farligt ...

... förresten, vilket lag spelar Kim Olsén i, eller turistar han i Turkiet?
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-10 14:06
Med Mellberg avstängd mot Moldavien och nu Majstorovic skadad finns en öppning för Almebäck att ta plats i EM-kval truppen. Synd dock att han gått skadad senaste tiden - men man får hoppas.

Spel från start blir det sannolikt inte, Granqvist tar ena platsen, Jonas Olsson förmodligen den andra. Men efter dem är det egentligen öppet. Mikael Antonsson, Ekstrand, Almebäck, eller kanske Bjärsmyr?
IFK Norrköping peking!
2011-03-10 14:02
Marta // Alla vet nog att vi kommer få tufft mot er, Ni är nog även ett allsvenskt topplag iår igen. Vårt lag börjar ta form nu och jag hoppas jävligt mkt på gunnar. En defensivmitt skulle inte sitta fel, då skulle jag vilja sträcka ut näsan och säga att vi klarar av första året:D

Lycka till och den 25e maj är det dålig stämming på detta forum ;)
Annons: