/fotboll/osk/forum/4148.aspx/fotboll/osk/forum/4148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlssson
2011-03-12 21:35
Startelvan år 2011:

MV: Alvbåge
HB: Anttonen
MB: Almebäck
MB: Wikström
VB: Wowoah
DM: Khilberg
OM: Bedoya
OM: Gerzic
VY: Rama
C: Haddad
HY: Astvald

Detta känns idag som den bästa startelvan. Räcker den för att vinna Allsvenskan? Det är frågan, ge mig svaret!

Bänken är väldigt svår att ta ut. Det finns många spelare som ligger på ungefär samma nivå.

Tänkbara bänkspelare: Rosendahl, Nurme, Haginge, Wirtanen, Berger, Nilsson, Nordback, Yasin, Ibrahim, Abdulahi, Lushtaku, Per Johansson, Atashkadeh.

Dessa spelare är väl de som i första hand slåss om en bänkplats. Då är frågan vilka väljer man?

Min bänk enligt mig Idag: Rosendahl, Haginge, Wirtanen, Berger, Nilsson, Lushtaku, Atashkadeh.

Haginge och Wirtanen känns givna på bänken, likaså Lushtaku(Om han inte får en startplats). Sedan blev det svårare. Jag väldigt gärna ha med Berger och Nilsson på bänken, men då betyder det att Nordback inte kommer att finnas med då vi inte kan ha tre mittfältare på bänken, enligt mig. Det är ett problem för jag tror Nobbe är otroligt viktig att ha med i omklädningsrummet. Ungdom vs rutin? Ungdom vann i mitt huvud idag. Och så Atashkadeh som än så länge är ett osäkert kort. Men eftersom att det är lite brist på Centerforwards, så får han platsen. Jag hoppas verkligen att han kan blomma ut till en stor spelare.

Övriga spelare lånas ut eller matchas i talang. Jag kan säkert ha glömt någon spelare, påpeka gärna! Kommentarer/synpunkter om detta?
AIK Saywee
2011-03-12 20:43
Tänker på premiärmatchen borta mot IFK ....

- förlust och det är 29 matcher kvar, men tasktig start och vi får bara förlora två eller tre matcher till under säsonen om vi skall ta guldet, eller?

- Oavgjort, och de flesta rycker på axlarna, vi är fortfarande med och väntar bara på Syrianska hemma.

- Vinst, och vi jublar, väntar på hemmapremiären, men det är fortfarande 29 matcher kvar.

Högst fyra förluster för att nå allsvenkst guld, så tufft tror jag att det kommer att bli, i årets jämna allsvenska.

MEN jag tror också att vi har ett av Allsvenskans bästa lag detta gyllene år ;)

Heja Sport!
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-12 20:18
MFF är såklart storfavorit till att vinna AS. Kommer vi tvåa är jag mycket nöjd. Samtidigt behövs ju inte mycket för att MFF skall börja darra med tanke på de krav de lever under, så allt kan hända.

Normalt borde ju Ellos vara favorit, men då de envisas med att behålla tränaren så ser jag dem som ofarliga. HeIF tror jag bara dansade en sommar.
AIK Saywee
2011-03-12 20:02
Topp tre är givet i år för ÖSK, men jag skall sätta en skaplig summa på guldet, för i år händer det !" :)))

.... eller senare :( ? :)
AIK Saywee
2011-03-12 19:02
Karlssson, vi är riktigt bra och har riktigt gott om folk, som spelar bara för att kommma till bänken ... ;)))
Örebro Karlssson
2011-03-12 18:25
Imponerande av Malmö att slå Wigan med 3-1. Det bevisar deras kvalité. Ska vi vinna Allsvenskan får vi vara riktigt bra.
AIK Saywee
2011-03-12 18:17
Mjällby hamnade i oddset-tabellen på 14 :e plats i förra årets bet365, 81.00 ggr pengarna, för att bli allsvensk mästare, men vilket lag blir årets överaskning?

Jag tror "som vanligast" på Häcken, kan inte låta bli, än en gång ...?

2011 års nykomlingar ...
Norrköping - nedre halvan?
Syrianska, kanske övre halvan?
AIK Saywee
2011-03-12 17:59
Henke (Old Boys), jag ansluter offside :)
Örebro Henke(Old Boys)
2011-03-12 17:29
glöm inte att anmäla er,vi måste visa att vi har ett bortafölje!
AIK Saywee
2011-03-12 17:22
Grohl, jag tror inte att man skall räkna bort AIK helt och hållet från övre halvan av årets Allsvenska?

Som nykomlingar senast, för AIK i Allsvenskan, blev det ju en skaplig placering och förförra säsongen blev det en trippel, samt för att nämna hockey´n lite offtopic, så är de ju nykomlingar även där och blev totalt avsågade av experter inför året´s Elitserie ... hela expertsverige skrattade ....

Heja Sport ... och ÖHK !
AIK Saywee
2011-03-12 16:58
Grohl, jag funderar på en annan grej ... men det kanske går jämnt ut ekonomiskt.

Om jag satsar 500 kronor, fördelat på 5 svenska mästare, dvs en hundring på ÖSK, Elfsborg, IFK, MFF och HIF, så är chansen relativ stor att jag får rätt.

Oddsen på dessa lag brukar ligga kring 4.00 - 8.00, vilket innebär att jag troligtvis går lite plus, men med fem guldkandidater kan jag sträcka på mig i höst och berätta att jag satsade på rätt vinnare.

Eller så går det totalt fel i min gissning och något annat lag sticker upp, Häcken eller GAIS kanske ???
Örebro Grohl
2011-03-12 16:50
Lite allsvenska långtidsspel från Betsafe:
Vinnare: ÖSK - 16.00
Topp 3: ÖSK - 4.10
Högst placering AIK-ÖSK: ÖSK - 1.72

Det sista oddset känns ju nästan som pengar i fickan.
AIK Saywee
2011-03-12 16:38
Maski, vet ej, "tabellen" handlade nog om oddsen för allsvenska mästare, jag var nog lite otydlig, ÖSK hamnade på en sjundeplats "oddsmässigt" som guldkandidat ...

... några exempel

1. IFK Göteborg 3.25
7. ÖSK 19.00
16. ÅFF 501.00
Örebro Maski Hallonen
2011-03-12 16:16
brutuz //Nej det tror jag inte. Jag är ganska säker på att ÖSK inte lägger in kalkylerade inkomster på spelarförsäljning. Utan det är vinst på driften. Men gör man samma överskott efter denna säsong så kan jag inbilla mig att man egentligen ökad omsättningen eftersom jag misstänker att man har en dyrare trupp nu än i fjol. Särskilt efter Kim försvann.

Det är också svårt att se att ÖSK skulle få in några större belopp i år i spelarförsäljning eftersom de mest åtråvärda objekten spelar på sista året. Mest sannolikt verkar det vara att Alvbåge och Nordin förlänger, om någon förlänger.

Man ser flera spelare i olika klubbar tala om "Klubblojalitet och klart jag vill stanna, enda klubben i mitt hjärta" osv T ex Jiloan Hamad som plötsligt "Vill stanna och visa Malmö hur bra han är".

Men jag är tämligen säker på att vad det handlar om är helt enkelt att spelarna inte har något attraktivt bud. Då blir omsigning plötsligt intressant. Det är tuffa tider idag för spelarna om du inte tillhör det mest intressanta skiktet. Dom här killarna hade dragit som en avlöning om bara chansen dök upp. Så det är ganska mycket hyckleri kan jag tycka.

Men skitsamma för oss. Huvudsaken vi får behålla dem ;0)
Örebro Maski Hallonen
2011-03-12 16:14
Saywee // Vad gav tredjeplats för ÖSK i fjol då i odds?
AIK Saywee
2011-03-12 15:35
Skadeh, förresten jag håller med dig, det verkar ofta som att Fotbolldirekt bara sitter och läser vad andra skriver, kanske inte alltid, men alltför ofta, kopierar lite och slänger in några extra ord eller vänder på meningar.

Funderar på att blåsa dom rejält, genom ett scoop från en "säker källa".
AIK Saywee
2011-03-12 15:29
Om tre veckor är Allsvenskan igång, för lördagsmatchen(matcherna) spelas väl på eftermiddagen.

Undrar när man kan köpa de där Allsvenska bilagorna till de så kallade kvällstidningarna, det är nog snart dags?

Satt nyss och bläddrade i förra årets, där baksidan bjöd på vinnarodds från bet365 ...

.... ÖSK på en sjundeplats ( odds 19.00)

Dessutom börjar det bli dags för att att tippa årets Allsvenska och att eventuellt även satsa en slant på vilket lag som blir svenska mästare 2011.

Heja Sport!
Örebro Skadeh
2011-03-12 13:44
Konstigt att Fotbolldirekt plötsligt värderar Valdet Rama högre än förut när det plötsligt handlar om en skada. Vidare har Fotbolldirekt inte heller sätt Valdet Rama i aktion utan bygger "tyngsta nyförvärv" på kommentarer från andra...
Örebro brutuz
2011-03-12 11:43
Kommer med en väldigt sen fråga... Läste här på forumet för någon vecka sedan att ÖSK budgeterar en vinst för i år i samma storleksordning som förra året, någon som vet om denna budget inkluderar spelarförsäljningar?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-12 11:15
Kul att de verkar lite småbittra över att de inte knöt ihop säcken Kushtrim.
Örebro svartvitseger!
2011-03-12 10:51
Vad tror ni ? Blir det vårat sm guld i år?!:)
Örebro baskern
2011-03-12 10:48
Premiären närmar sig, 23 dagar kvar idag! Kubanernas pub-buss är snart full så vill man åka med i den bör man anmäla sig omgående.

Ni som vill ha en lugnare reseatmosfär kan välja att åka med familjebussen.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-12 10:42
NA har bra bevakning i Turkiet. Ambitiösa och duktiga reportrar.
Örebro Grixx
2011-03-12 09:15
avslutningsfrasen på videon:...very good -jawohl :-)

Ännu mera internationella ÖSK :-)
Örebro MMS
2011-03-12 08:21
om vovvens fotskada
Örebro Maski Hallonen
2011-03-12 01:30
svingla dast eller svin gladast eller rent av svingla dast? Det sistnämnda kanske inte alla känner till men det har med att vingla hem full utan att kunna göra sig förstådd! Med det menar jag bara att sporten regerar just nu i Örebro!
Örebro Maski Hallonen
2011-03-12 01:30
Dubbel!
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-12 00:33
Ropesin//

Håller med, ÖSK-truppen är spikad och bra, i avvaktan på AS-starten skall det bli kul att att följa ÖIK på plats, ja, jag vet att de kallar sig ÖHK!
Örebro svartvitthjärta
2011-03-12 00:12
Kasta_spring//

Hur menar du nu?! Fotbollen regerar, nu och alltid!!! Amen...jag menar, Kubaaaaaa!!!
Kasta_spring
2011-03-12 00:07
I kvalserien kan allt hända, ÖIK har helt ärligt en bra chans.. kolla bara hur jämn serien var senast :) Fotbollen känns helt ointressant just nu, mot ES! :)
Annons: