/fotboll/osk/forum/4141.aspx/fotboll/osk/forum/4141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-03-17 10:59
ÖSK-KRILLE, då har alltså Tommy ingen "turkamazon", för det är ju ett slanguttryck för BMW ....
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-17 09:48
Fatcit 23:18//
Han har en audi cab uppskattad årsmodell 07-09 skulle jag tro. Jag lägger märke till sånt, efter som jag har ett stort bilintresse :).
Örebro TommyS
2011-03-17 09:32
Det verkar som om det allsvenska spelschemat för hösten inte är spikat, stämmer det? Är det någon som vet var ÖSK troligen kommer att spela första helgen i oktober?
Örebro bison
2011-03-17 08:13
Det är Romas fans. Bilden är från Roma-Livorno.
Örebro Kraków
2011-03-17 07:25
Rojas Veritas Palí:

Jag tolkade bildtexten så här "(...) were prominent at Rome’s Stadio Olimpico" -> Roma eller Lazio. "Nazi-sympathising AS Roma fans on the Curva Sud terraces flaunted the message (...)" -> AS Roma.

Men.. jag har liten koll på italiensk fotboll så jag vet inte hur klackarna ser ut.
Örebro Svartvitt forever
2011-03-17 05:41
ÖSK Krille 21:55:
"Håller med om Wirtanen. Inget gnäll om att han inte är ordinarie. Verkar vara en hyvens kille den där Wirtanen."

Håller verkligen med. Humor har han också och självdistans. Ifjol på insparken när laget presenterades och han fick frågan av Chris Härenstam om vilken plats han hade, svarade han "Avbytare, eller...?" med en spjuveraktig blick åt Sixtens håll.
AIK Saywee
2011-03-17 02:27
Apropå Wirtanens bil, så tror jag att han har skaffat sig en "turkamazon" .....
AIK Saywee
2011-03-17 01:35
Kid dynamite, tackar ...

... å vad slött av mig att inte kolla detta själv på oficiella.

En grej jag funderar på i schematexten, är att på fredagen står det "10.30 träning för vissa", vad menas med sådant? Vad gör då de, som inte är "vissa"?
AIK Saywee
2011-03-17 01:30
När det bara är en inloggad kvar, loggar jag ur och slaggar in :(

Om 18 dagar, 18 nätter och 18 timmar är jag på Gamla Ullevi, för "DÅ" är det en halvtimme kvar tills domaren blåser igång IFK G-ÖSK :)
Örebro Kid dynamite
2011-03-17 01:27
Saywee

Enligt det här schemat så ska eleganterna träna redan vid halv tio imorgon.
AIK Saywee
2011-03-17 01:18
Kid dynamite, det ligger väldigt mycket i det du skrev 01:07

Vi behöver en riktigt bra start!

ALLA till Göteborg
AIK Saywee
2011-03-17 01:14
Att det skall vara så "förkylt" svårt att sova :(

jaja, jag kan ju inte sitta hela natten och diskutera med mig själv, men är det någon vaken, som vet när giganterna åter visar upp sig på hemma-BA, träning alltså?

För nu är de väl på väg hem till Närke´s pärla, solbrända och glada och laddade till tusen :)

GFG!
Örebro Kid dynamite
2011-03-17 01:07
Saywee

Det är väl som de (vilka de nu är) brukar säga. Man vinner inte en titel under de första omgångarna, men man kan absolut förlora den.

AIK Saywee
2011-03-17 01:07
Förresten, Mathias Ekdahl, trevlig läsning, håller med dig i dina "förhoppningar" :)
AIK Saywee
2011-03-17 00:48
Politik eller bolletik?

Heja Sport!
AIK Saywee
2011-03-17 00:45
Kid dynamite, Tvetov Nato, bison och med (kanske) flera ....

Ni hade under eftermiddagen, inlägg som behandlade antalet torskar för svenska mästare, kanske därför att jag tjatat lite om "max 4 torskar".

Vill bara förklara mig lite, det handlar mest om att jag vill vara på den säkra sidan, även om det inte är helt säkert att man tar guld vid endast 4 torskar. Det är alltså inget vetenskapligt eller statistiskt bevisat.

Det är precis som ni skriver, också väldigt viktigt att man även undviker att kryssa för mycket, framförallt eftersom trepoängssystemet gäller. Dessutom är medaljstiderna ibland jämna och ibland mindre jämna.

Nedan följer toppfemlagens torskar de tre senaste åren ...

2008 6,5,6,8,9
2009 5,7,5,8,8
2010 5,5,10,7,12

... jag vill ibland vara på den säkra sidan, även om inte ens den sidan är säker, sedan är jag en sådan där tabellbitare, men glömmer ibland :)

Vad jag tror att jag själv mest menar, är, att det bör (måste?), bli en bra start, för inleder man de fem första matcherna med två förluster, då blir det ofta uppförsbacke mot eller till guldpositionen .....

Örebro Rojas Veritas Palí
2011-03-17 00:41
Antigen bör ju Uefa förbjuda alla typer av politisk förknippning med fotboll eller tillåta det helt och hållet, vissa lag som Arsenal,Liverpool och Barcelona lever till viss del på sin vänsterimage , alt Chelsea med sin högerimage.

Det skulle kanske urholka fotbollen om de ej får utrymme ,att uttrycka sin historia, å andra sidan vet alla om vad de står för redan och de behöver inte manifestera deras grundideal. Till slut kan det dock bli så att det enbart finns ett par köpelag utan historia om allt ska vara "fotboll".
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-03-17 00:32
Krakow// den där bilden var väl ändå på lazio fans ?
Örebro TIC-TAC
2011-03-16 23:36
Verkar som MFF tappar Roland, båda tränarna borta från guldåret.
Fullt drag på deras forum runt tränarspekulationer, kan påverka laget naturligtvis.
Örebro Fatcit (feta-citat)
2011-03-16 23:18
ÖSK-Krille// vad har han för bil? :)
Örebro jappel
2011-03-16 22:55
Alltid bättre än föregående år är väl inte trovärdigt/möjligt som målsättning, eller menar du att man om man vunnit guld en gång aldrig kan vara nöjd med något annat? oavsett förutsättningar, dels inom sitt eget lag, men även hos konkurenterna??
Jag gillar att man från ÖSKs sida har en realistisk målsättning att hamna på europaplats i år igen. Mål måste vara realistiska och trovärdiga.
Seden finns det väl inget som hindrar att vårt ÖSK vinner eller kommer tvåa i år heller.. europaplatser finns från 3 och uppåt!
Örebro Pozniiak
2011-03-16 22:53
Maski// vem är nöjd med en andra plats? Då hade fansen sågat ÖSK för vem säger: jag vill komma tvåa? Och säger man guld så får man mer press på sig och klarar man inte målet så finns det risk att man vill "se huvudena rulla"
Sen har man ju sagt att man vill ta guld 2015. Tror alla spelarna tänker guld liksom ledarna o styrelsen men att kommer man 3 så har klarat sitt mål resten är bara en bonus. Bra och helt klart rätt mål!
Örebro Maski Hallonen
2011-03-16 22:10
Varför är inte årets målsättning top 2? Tre blev man ju i fjol. Bättre än föregående säsong måste väl alltid vara målet.
2011-03-16 22:09
Kid dynamite//

Det är Josef Ibrahim som ser ut som Don Flamenco från Punch out.
Örebro Kraków
2011-03-16 22:03
Kid dynamite: Haha, på pricken! Undrar om det finns några fler kända tv-spelshjältar..
2011-03-16 21:55
Håller med om Wirtanen. Inget gnäll om att han inte är ordinarie. Verkar vara en hyvens kille den där Wirtanen. Fin bil har han också :).
Örebro jocke.
2011-03-16 21:53
Anton17//

Dom enda platserna där det är osäkert i nuläget som det känns som är högerback samt vänsteranfallare.

Alvbåge
Anttonen/Haginge Almebäck Wikström Wowoah
Nordin Kihlberg Bedoya
Astvald Haddad Rama/Lushtaku
Örebro Kid dynamite
2011-03-16 21:47
vem är det som står 7från vänster på översta raden? Ser ju ut precis som Don Flamenco från Punch out på 8-biten.

Tycker normalt att jag har bra koll på spelarna i truppen, men på det här kortet var det lite halvlurigt att känna igen ett par stycken.
2011-03-16 21:37
Kollade precis på lagfotot... Hahaha alla ser ut som Luke chadwick!
2011-03-16 21:31
Jag har följt ÖSK:s rapportering från träningslägren via wirtanen, och måste bara säga VILKEN JÄVLA BRA KILLE!

Tycker han förtjänar cred!!!
Annons: