/fotboll/osk/forum/4140.aspx/fotboll/osk/forum/4140.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Dejmon (PM!!!) (Mdmf)
2011-03-15 23:39
Har nån en länk till den ursprungliga artikeln som Astvald fick förklara sig över?

Sade han att Ryssar är det fulaste folket eller vadå?

Edit: folk har för bra koll på detta forum :)
AIK Saywee
2011-03-15 23:36
Maski Hallonen, 22:37//
Positivt kroppsspråk är roligare och mer framåtskapande,
än negativt kroppspråk, i ett lagsammanhang, alltid och odiskutabelt :)

Sedan tycker jag väl att den ibland kan vara acceptabelt att visa sitt missnöje, men inte "rutinmässigt" .....
Örebro ernot
2011-03-15 23:34
Birmingham följer bedoya!
AIK Saywee
2011-03-15 23:27
Eller för att skriva/fråga i klarspråk, kommer Per att vara redo för Sixtens startelva, i någon lagdel, i den allsvenska bortapremiären mot IFK Göteborg?
AIK Saywee
2011-03-15 23:17
Beträffande Per, så tror/trodde jag mycket på honom i höstas, i en möjlig elva, men med den stora trupp, (många förvärv, och tanken bakom dessa ?), som vi har idag, vet jag inte var han platsar, men troligtvis på bänken i vissa matcher, beroende på olika omständigheter ....

.... det blir så många frågor med en så stor trupp, helt enkelt?

Angenäma problem .... eller?
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-15 22:46
Maski o Pozniak//

För att inte göra Valderinho allför upprörd så var jag nog alltför försiktig vad gäller Per Johansson. Hans klart bästa placering är som slitvarg på mittfältet och han har dessutom en rejäl bössa. I mina ögon gär han absolut in i laget före min gamla favorit Nordback och med största sannolikhet även före Kihlen som borde gjort sitt (bevisa mig gärna om motsattsen Kihlen) ;)

Men ditt omdömme som du skrev om Per finner jag ytterst skrattretande Valderindo. Utan att veta vem du är så antar jag att Per skulle runda dig på 2.5 km och ha en minst dubbel skotthastighet och träffsäkerhet.
Örebro PELLE LKPG
2011-03-15 22:38
Jag ser oxå Per som vår nye Nordback. Däremot är jag tveksam om han kan nå Kilen Kapacitet som defensiv Mitt. Jag hade hoppats att Erik skulle fått chansen under försäsongen på den positionen, men Sixten har ju använt honom mest som Nordins ersättare.
Örebro Maski Hallonen
2011-03-15 22:37
Om jag får gå tillbaka till kroppspråket så vet jag att Hamren sätter stort värde på det. Jag har läst flera intervjuer med honom där han betonar det positiva kroppspråket ute på banan. Och när Zlatan slutligen kom tillbaka till landslaget hade Hamren och Zlatan flera personliga samtal och där Hamren jobbade med Zlatan att ändra attityd och just kroppspråket under match som var alltför negativt. Och jag tror mycket själv på samma filosofi. Men det är klart att man någon gång måste få bli förbannad där ute,
Örebro Maski Hallonen
2011-03-15 22:26
Valderinho//Fast jag tyckte Per utvecklades i höstas så länge han fick spela på mittfältet. Han gjorde bra insatser i decembermatcherna också på mitten. Var en av de bättre. Jag tror att ytterbacken är en felplacering. Eller ev en nödplacering som tyvärr inte stärker hans aktier.
Örebro Maski Hallonen
2011-03-15 22:23
Örebro-SK// Ja, jag tror det bli väldigt mycket folk. Syrianska dra folk. Det såg vi på träningsgmatchen. Vinner dessutom Syrianska premiären lär det bli hybris i de kretsarna. Men det är bara kul! Gör dessutom ÖSK bra ifrån sig mot IFK får vi väl hybris också!

Örebro Valderinho
2011-03-15 22:20
Det är det här som gör mig konfunderad. Att folk är nöjda bara för att en spelare inte gör bort sig vid inhopp. "Särskillt som han kan kastas in utan att göra bort sig när det behövs."
Örebro Örebro-SK
2011-03-15 22:17
Hemmapremiären
Vad kan vi förvänta oss för publiksiffra? 11 000?
Örebro Pozniiak
2011-03-15 22:16
Delar inte era tankar om per J. Tycker han är bättre än Berger(just nu) och jag tror han blir våran nya nordback/kihlen
Örebro Maski Hallonen
2011-03-15 22:14
"Vi håller inte på med någon social verksamhet", "Det är väl inget dagis" etc....Hehe - De klassiska motargumenten för att grupptrivsel inte betyder något enligt vissa och att grupprocesser inte existerar ;)

Vad är det som gjort Per Mårts & Hamren till stora ledare? Vad är det de åstadkommer i sina grupper de leder? Och hur gör de det? Varför ville Alvbåge absolut ha tillbaka just Rosen i truppen? Jo för Rosen passar väldigt bra in i kollektivet (vilket Alvbåge själv sa). Alltså spelar det roll. Som på alla arbetsplatser.

Nu ska ju ingen platsa enbart för att man passar bra in i ett kollektiv. Pålle var populär i gruppen också men producerade inte mål. Per J kan jag hålla med om går bort sig i sina mot-rusningar som back. Han är tom lättlurad. Wirtanen har också problem men mer motsatsen - För passiv i man mot man och motståndaren får därför enkelt in inspelen varje gång.

Däremot tycker jag Per inte gör bort sig på mittfältet. Han har dessutom en bra skott när han träffar rätt och mycket löpstark. Vågar gå i djupet. Om han däremot ska ta en plats för Berger/Denis/Nilson vet jag inte.
Örebro Valderinho
2011-03-15 22:09
"Dessutom hör man aldrig honom gnälla eller visa ett missnöjt kroppsspråk. En perfekt truppspelare tycker jag. Han är ju dessutom inte lastgammal."

Vi håller inte på med någon social verksamhet. Det är fotbollspelare där dom får lön. Är dom inte tillräckligt bra eller utvecklas som man vill att dom ska göra, är det bättre om Per söker sig till en annan klubb.
Örebro PELLE LKPG
2011-03-15 22:06
Jag håller med ÖSK-Karl om Per.
Örebro Valderinho
2011-03-15 22:03
Mot Aik borta var Per ett rundningmärke och taskigt positionsspel, likaså mot Häcken på Behrn där han förövrigt var helt kass som vänsterback.
Mot TPS Åbo i Finland var han statisk och stannade bara på sin position allt för att inte gå bort sig. Jag kan räkna upp fler matcher där han var "under sin förmåga".
2011-03-15 22:02
Valderinho//

Jag är mycket medveten om att man kan se spelare på olika sätt. Tror att Per skulle ta en ordinarie plats i samtliga AS-lag på nedre halvan. Att ha en sådan kille på bänken tycker jag är en tillgång. Särskillt som han kan kastas in utan att göra bort sig när det behövs.

Dessutom hör man aldrig honom gnälla eller visa ett missnöjt kroppsspråk. En perfekt truppspelare tycker jag. Han är ju dessutom inte lastgammal.
AIK Saywee
2011-03-15 22:00
Hayastan 21:36, du önskar oss väl även lycka 2011?
Örebro Valderinho
2011-03-15 21:57
Är Per naturlig ersättare till Wovven bara för att han är vänsterfotad...?
Vad jag sett har han som vänsterback inte dom kvalitéer som krävs som ytterback i dagens Ösk. Han följer med i anfallen på överlapp.
Han spelar alibipassningar eller svåra bollar för anfallarna. Han har heller ingen känsla hur man slår en bra passning till en medspelare för att lätt kunna ta emot.
Tekniken ska vi inte tala om. Tillochmed jag har bättre teknik...
Örebro Grixx
2011-03-15 21:55
Instämmer med Saywee i det Aftonbladet skrev. Upplägget var så genomskinligt att kranvatten i ett glas ser ut som lervälling.

Trodde bara att det skulle rulla igång snabbare än det gjorde.

Så fult gjort och jag skulle gärna vilja ha en förklaring från AB varför de ska nedlåta sig till sådant skit. De som alla andra förstod vad Astvald menade och kunde skrivit så också.

Pissjournalistik!!!
Örebro PELLE LKPG
2011-03-15 21:53
Jag tror inte heller att Per lånas ut. Han kan spela på många positioner och är den naturliga ersättaren till Wovven. Och han brukar inte göra bort sig, Hans frånvaro idag hoppas jag beror på Sjukdom/skada. Den trupp som är i Turkiet 25 spelare är väl rätt lagom trupp. De som fått stanna hemma är väl de som lånas ut i första hand. Möjligtvis en målvakt, Abdulahti och en av Yasin/Ibrahim kan lånas ut under våren så att de får speltid. Men det bör helst vara SE inte div 2.
Örebro Kuba for president
2011-03-15 21:40
Valderinho och Karlsson//
Idag testades både Haginge och Wirtanen som vänsterback vilket skulle kunna förklaras av att man testar ny backup till Sammy (eller är det bara en skada/sjukdom som drabbat Per?).
Tycker att han är i grunden för bra för att inte få speltid pga den hårda konkurrensen på mittfältet, ett lån skulle mao göra både honom och klubben gott.

Abdulahi som mittback är intressant, visst fick han testa på det idag om jag förstod uppställningen rätt. Någon som vet hur han skötte sig där?
Hayastan
2011-03-15 21:36
Bastard on Parade

Tackar för länken, lycka till allsvenskan 2012 nu grabbar!
Örebro Valderinho
2011-03-15 21:32
Intressant att du säger att Per "aldrig" gjort bort sig...Ska vi göra positiv reklam för medelmåttiga spelare som spelar på gränsen till säkerhet. För mig har Per tyvärr inga högre toppar men heller inga låga bottnar. Helt enkelt en medelmåtta.
Är det sådana spelare vi ska ha. Jag vill ha spelare som vågar ta för sig och vill framåt. Se på Berger och Nilsson bl.a. Som vågar fast dom misslyckas ibland.
AIK Saywee
2011-03-15 21:28
Jag loggar ut måste fira :)))))
Örebro Karlssson
2011-03-15 21:27
Det som talar emot att Per skulle lånas ut är väl att han känns som den mest naturliga ersättaren som vänsterbäck. Eller kan man spela Haginge eller Wirtanen där?
2011-03-15 21:24
I mina ögon har Per Johansson aldrig gjort bort sig. Inte ens som högerback, som ju inte är hans rätta position direkt. Hoppas verkligen han inte lånas ut. Tycker han är mycket underskattad hos många.
AIK Saywee
2011-03-15 21:15
Min största önskning står till Brus-Nilsson´s premiärtips, det känns kanske inte helt realisitisk, med vad f*n, spelar det för roll, när man kan önska?
AIK Saywee
2011-03-15 21:11
Valderinho, f.d. Skadeh, du är lika välkommen med nytt nic

... och när William är Skadeh-fri så trillar målen in :)

Jag tror på ett William-mål, på gamla nya lilla ulllevi, när William äntligen spelar i "rätt lag", i giganternas bortapremiär!

Avvaktar fortfarande med mitt premiärtips, men Williams mål kommer att ingå i min premiärgissning ......
Annons: