/fotboll/osk/forum/4133.aspx/fotboll/osk/forum/4133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-03-18 18:07
Här kommer tabellen 2011, redan nu ;)

1 ÖSK
2 MFF
3 Elfsborg
4 Häcken
5 Helsingborg
6 Göteborg
7 AIK
8 Kalmar
9 GAIS
10 Djurgården
11 Mjällby
12 Syrianska
13 Norrköping
14 Trelleborg
15 Halmstad
16 Gefle
AIK Saywee
2011-03-18 17:48
Snart kommer mitt allsvenska tips.

Förra året körde jag ett eget tips vilket jag även tipsade om här, ja gudarna vete när.

Jag föreslog en annan poängräkning, där rätt placering gav 0 och felgissningar gav minuspoäng. Men det har ingen betydelse alls, positivt är roligare.

Jag hamnade totalt på minus 56 poäng förra året, vilket innebär 56/16 en felplacering i snitt för alla lag på 3,5 "placeringar".

Bäst gissade jag ÖSK, KFF, GEFLE och ÅFF, endast en felplacering.

Sämst gissade jag Häcken och Mjällby, 7 felplaceringar.
AIK Saywee
2011-03-18 17:31
Lite pappers-GT-skvaller inför bortapremiären och vår första riktiga motståndare, i media "ojar" man sig för att "Blåvitt föll igen" (mot Vladivostok), tröttsamt med alla uddamåslförluster.

De har spelat tio träningsmatcher och inledde med 4-1 vinst mot Jönköping (det var väl då blåvita s.k. supportrar försökte elda upp bortahallen några gånger ?), därefter 2-0 mot Tromsö.

Sedan blev det åtta matcher med två oavgjorda och fem uddamåslförluster och 0-2 mot Landskrona.

Maskerar de formen eller är de inte bättre?
Örebro Valderinho
2011-03-18 16:48
Biljettsläpp 21 mars!
AIK Saywee
2011-03-18 16:22
Karlssson, ja de verkar ha ett välavlönat jobb, som de tycker är roligt och motion får de gratis, jag är inde avundsjuk, för det existerar inte i min tankevärld.

Men de skall väl inte klaga allt för mycket i överflöd och välfärd, å det gör de ju inte heller :)

Men om jag sparkar fotboll och motionerar på min fritid, får jag inte ett öre, hehe :(

Jag är glad ändå, LIVET :)
Örebro Karlssson
2011-03-18 16:19
Jag tycker nog 4-6 träningar i veckan är för lite, men jag kan givetvis ha fel. Är man en fotbollsspelare som lever för att spela fotboll, då bör man vara tillräckligt vältränad för att kunna träna upp emot 10-14 ggr i veckan. Men då ska ju inte varenda träningspass vara så intensivt, såklart.

Om man jämför Allsvenska spelare mot spelare i PL, så är fysiken generellt en stor skillnad. Vad beror det på? Kan man koppla det till antal träningstimmar? Eller har spelarna i PL haft bättre genetiska förutsättningar eller liknande?
AIK Saywee
2011-03-18 16:15
Krontorps 16:01, tackar, jädrar vad snygga, och framförallt den svarta, en sådan måste jag bara få tag på vid tillfälle, snyggt europaställ!
Örebro Karlssson
2011-03-18 16:07
Saywee//

Ja, det skulle vara intressant att få reda på hur "en vanlig" dag på jobbet ser ut för en fotbollsspelare. Är det bara träning, sedan hem igen? Eller har de en massa teori, fysträning osv?

Självklart gör de en del annat arbete som till exempel att besöka skolor och signera ÖSK-prylar till småbarn, men det är ju knappast något de gör var och varannan dag. De lever nog ett ganska så gott liv, skulle jag tro.
Örebro Krontorps
2011-03-18 16:01
Europastället
AIK Saywee
2011-03-18 15:57
Krontorps, stort tack, så var det då, såsom jag stundtals misstänkte, men fick ändå inte ihop det, men jag såg Rolle´s ställ, men det jag letade efter och forfarande letar efter är ÖSK´s europaställ, går det att hitta någonstans?
Örebro Krontorps
2011-03-18 15:51
/Saywee
Det var nog den här länken.
Rolle har på bilden på sig mff's överdragskläder och det är som du ser precis samma som vårat europaställ.
Det beror på att det är pumas standard färger på nya kollektionen.
Tottenham har blått och vitt, alltså inte svart/vitt/guld som vi.
AIK Saywee
2011-03-18 15:40
Brian Jonestown å bison, vilka dräkter, har ni en bra länk?

Igår kollade jag en länk om typ "ÖSK/MFF -ställ," men kunde inte hitta rätt i länken ... handlar det om ett "europaställ" eller?
AIK Saywee
2011-03-18 15:30
Brukar tippa matchen samma dag eller typ en, två, tre dagar, innan matchstart.
Förresten vem vann förra säsongen´s svartvita tipsliga?

Min allsvenska gissningstabell blir nog klar kring skymning, när koltrasten spelar i dungen bredvid mitt boende. Efter raggmunken, om jag inte somnar pga paltkoma.
AIK Saywee
2011-03-18 15:25
Karlsson, det där var intressant, med hur mycket de tränar eller jobbar per vecka, i timmar alltså, jag funderade på det häromdagen och började då dessutom fundera över om våra spelare totalt jobbar 40-timmarsveckor, eller hur det blir.

Hur ser deras arbete ut egentligen?

Får de övertidstillägg om domaren lägger till 5 minuter ?
(nej, det här sista är ett skämt ;)
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-18 15:19
Saywee//

Väntar du till matchdagen innan IFK Götet matchen? Vart tippar du ÖSK i din tabell ;)?
Örebro bison
2011-03-18 15:15
Brian// Är inte Tottenhams dräkter mörkblå på axlarna och våra svarta?
Örebro Brian Jonestown
2011-03-18 15:09
Dräkterna är precis likadana som de Tottenham bär.
AIK Saywee
2011-03-18 15:09
Krille igen, jag hade tänkt mig att tippa den allsvenska tabellen, men jag misstänker vid närmare eftertanke, att du kanske menade premiärtipset mot IFK (?), det avvaktar jag nog med ett tag till ....
Örebro Karlssson
2011-03-18 15:08
Sitter och kollar på de svartvitas träningsschema. I snitt tränar de ungefär 4-6 ggr i veckan. Min spontana reaktion är det känns ganska lite, men det kanske är lagom? Eller har de fler träningspass som inte syns på hemsidan? Hur ser det ut om man jämför med topplag i till exempel Premier League, någon som vet hur mycket de tränar ungefär? Jag har fått för mig att de tränar ungefär 2 ggr per dag, men det kan, som sagt, bara vara något jag fått för mig.
AIK Saywee
2011-03-18 15:06
Karlssson, annars fanns/finns ju tiderna här lite till höger, du hade inte behövt "byta" sida, men vad gör det?

Kim har namnsdag på söndag, men der bomber har numera en dansk skalle ...
2011-03-18 15:00
Karlssson//

Kl 15.00.
Örebro Karlssson
2011-03-18 14:58
När är matchen på söndag?

Edit: Såg det på officiella hemsidan nu.
Örebro zxcv
2011-03-18 14:53
Hoppas vi får se både Valdet och Kushi från start på söndag.

AIK Saywee
2011-03-18 14:49
Krille, det var förbaskat märkligt att du skrev det just nu, för jag tänkte ta en promenad i ett Halland som åter blivit grönt efter nattens "lappmögel" (=snö, enligt en specell ordbok), därefter efter att ha tillagat och käkat raggmunk med knaperstekt fläsk, tänkte jag faktisk skicka in min gissning, om ni vill se den här i forum så kan det bli så, tyvärr kan jag inte vända tabellen upp och ned enligt alfabetet eftersom A-Ö då blir Ö-A ....

... ursäkta att det blev lite offtopic, men i dag har det ju varit lite slött med inlägg, kul att ni har vaknat, snart är det ju premiär :)

Heja Sport!
Örebro PELLE LKPG
2011-03-18 14:48
Läste matchdax skadelista och saknade Valdet och Wovven på den.
Betyder det att de är OK nu. Kan vi räna med vår tänkta pemiärelva Söndag?
2011-03-18 14:43
Saywee//

Vågar du dig på en tippning nu ;) ? Det är ju snart bara två veckor kvar.
AIK Saywee
2011-03-18 14:38
Krille 14:31 samma här, men det är så mycket roligare med kvällssol och många plusgrader jämfört med snö, regn och kring nollan, iallafall på ÖSK´s bortapremiär i Göteborg om 17 dagar?
AIK Saywee
2011-03-18 14:33
Bicykletan, ja topp fyra vore ju lämpligt att ta i år, eftersom målet är topp tre ;)

Du har en allsvensk dress här i forum, vilka lag syftar du på när du skriver vi?

Inget elakt menat, bara en enkel fundering,
varför du valt denna mundering?
2011-03-18 14:31
Jag har en stark längtan till premiären, vädret till trots.
AIK Saywee
2011-03-18 14:23
widemarsch och Krille, jag hoppas att de blandat ihop våra Patrikar, för jag hoppas verkligen att Sixten inte fortsätter att chansa och laborera med småskadade spelare ...
Annons: