/fotboll/osk/forum/4128.aspx/fotboll/osk/forum/4128.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2011-03-22 18:13
Chicko (Sikki Sakka) //

Många ser fasta situationer som "bonusmål". Nu vet jag inte hur många mål vi gjorde totalt på fasta situationer förra säsongen, men om vi fortsätter på samma väg i år och dessutom vässar till offensiven så tror jag "bonusmålen" mycket väl kan göra stor skillnad. Det kan ge några extrapinnar, kolla bara på matchen mot AIK hemma.

Spelet låste sig rejält vid några matcher förra säsongen och kommer garanterat göra det i någon match i år igen. Dessutom tror jag det kan ge poäng på bortaplan där vi brukar ha det tuffare.
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 18:09
oroT (Berra - Le lion Indomptable)
Ja den ger ju lite perspektiv på saker och ting.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-22 18:01
Dejmon // Sjuuukt bra artikel!!
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 17:48
"Namn: Gula Saxarna
Sänt: 2011-03-22 16:32
OjjOjj, Ifk Göteborg har bytt huvudsponsor på sina tröjor, men vem bryr sig? För mig är och förblir de alltid ICA, likaså som vi kommer att vara Ellos...

Namn: Utvandrad Guling
Sänt: 2011-03-22 16:35
Kan bli svårt att skattefuska nu när dem har Proritet Finans som sponsor, skulle se illa ut;)"

Avd: Hehehe
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-22 17:47
Kubanerna informerar om resan till Göteborg.
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 17:39
Skönt för Haddad att han nu är i ett lag med tänket att anfall är bästa försvar då!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-22 17:32
Skulle vara kul att se Rama på mittfältet, vet att han har spelat på mittfältet i Bundesliga och haft en friare roll där. Jag såg i matchen mot Elfsborg att han gärna är centralt i plan och plockar upp bollar osv. Kanske var det för att han varit skadad och spela lugnare istället för att springa mycket som ytter. Skulle dock vara häftigt att se Bedoya, Nordin och Rama på mittfältet samtidigt. Kvalité.
2011-03-22 17:26
Chicko//

Han har gjort en icke genomtänkt tippning. För koll verkar han inte ha i alla fall.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-22 17:23
ÖSK KRILLE //
Riktig dålig artikel faktiskt.. Inte för tippningen, men journalisten verkar behöva läsa på lite, och verkar naiv i sina motiveringar.

Desto roligare från HIF-sidan att vi tippas komma mellan 1-4, vilket bör falla ganska naturligt numera. Störde mig på en sak i texten av Jonas Dahlqvist dock - Han beskriver oss som väldigt hungriga på fasta situationer, och gör, på fasta situationer mål, som kan vara skillnaden mellan en mittenplacering och en topp-placering. Låter som han beskriver lag inblandade i en bottenstrid, där hoppas jag inte vi hamnar i år.
2011-03-22 17:21
Tidigare Mike1980//

Japp. Finns ingen länk ännu. Men håll utkik på ÖSK hemsida imorgon.
Djurgården Tidigare Mike1980
2011-03-22 17:17
Någon som vet om det blir någon live-sändning via er hemsida imorgon?
2011-03-22 17:08
Daniel Kristoffersson tippar allsvenskan.
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 17:02
Krontorps
Ja det är väl både positivt och negativt. Om det tryckts till hårt mot våra spelare tycker jag man har engagerat sig lite för mycket i att gnälla på domare än att hitta lösningar. Det ser jag som en fara inför kommande. Men detta har säkert tagits upp efter matchen mot Ryssarna t.ex..

Jag håller med dig om inställningen men tycker samtidigt man kan hylla vissa i truppens inställning också. Vet inte hur det ser ut i andra lag men förstår att det kan vara svårt att motivera sig till 100% i varje match under en försäsong, även om man såklart önskade se det. Tror (vet) det blir bättre till serien startar.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-22 16:55
HIFare om ÖSK.
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 16:49
Clifford
Jag vet inte riktigt vilken match du menar för det har ju vart allt annat än en fröjd för ögat att se planen på GU de senaste gångerna vi mötts där men tar för givet att vi nu fått igång vårt "naturgrässpel" efter sammanlagt en månads försäsongsträning i Turkiet. :)

Hursom börjar abstinen bli maffig nu! Att vi i våran inledning möter IFK borta och sen SFC hemma känns mycket bra! En förlust borta mot IFK bör ju inte skapa någon direkt panik men samtidigt finns det stora möjligheter att vi kan ta dem. Hemmapremiären efter lär bli slutsåld och Syrianerna kommer garanterat få bekänna färg när dom kommer och hälsar på! Underbart!!
Örebro Krontorps
2011-03-22 16:45
/Dejmon
Som du säger så blir det nog en del grisande mot oss under den kommande säsongen. Men jag tror nästan det kan vara positivt. Tycker vi har nycklarna för att kunna spela ut "grislag".
Dom "sämre" lag som vi hade problem med förra året var dom som inte grisade utan hade eget spel, Mjälllby och Häcken tex.
Det problem jag ser med för mycket hyllningar är den mentala biten hos spelarna. Har sett loj inställning och/eller underskattning från öskspelare alltför ofta.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-22 16:44
Man kan bli avundsjuk för mindre:
"Ett sponsoravtal med ett finansbolag ger IFK Göteborg ett mångmiljonbelopp. Avtalet sträcker sig över fyra år.
-Vi är väldigt nöjda med det här avtalet, säger Blåvitts ordförande Kent Olsson till SVT Sport.
Enligt Aftonbladet ger avtalet IFK Göteborg tolv miljoner kronor om året. "
Örebro TommyS
2011-03-22 16:40
Det är nästan så att jag hoppas att Granen stukar foten på uppvärmningen till Moldavienmatchen. Känns som Almebäck ligger närmre till än Antonsson, särskilt när den senare brutit en hand.
IFK Göteborg Clifford
2011-03-22 16:37
Dejmon: Håller med. Senast vi möttes på en fin gräsmatta så var ni ju chanslösa. ;)
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 16:34
"– ÖSK var bra och sätter hög press på motståndarna precis som i fjol. Elfsborg hade inte en chans i första halvlek, säger Wass."

"Jag är övertygad om att Örebro blir ett topplag i år. Det syns att de har massor av självförtroende, säger Wass."

Intervju inför ÖSK-DIF imorgon.

Väldigt positiva tongångar kring ÖSK från olika lags fans och tränare om man surfar runt lite. Känns ju bra att folk imponeras av vårt lag/spel men jag skulle nog hellre se att vi underskattades. Vi kommer få bekänna färg detta år då det antagligen kommer bli mycket grisande mot oss!

Clifford
Ska bli jättekul att se en match mot er på GU med bra underlag! Längtar enormt mycket! Imorgon visas vår träningsmatch mot DIF kl. 18.00 på vår Officiella hemsida om ni är intresserade.
2011-03-22 16:28
Clifford//

den nya gräsmattan ser fin ut. Det bäddar för en bra fotbollsmatch :).
2011-03-22 16:25
Boström: "Haddad kan bli allsvensk skyttekung"
IFK Göteborg Clifford
2011-03-22 16:25
Tänkte bara visa en bild på hur gräset på Gamla Ullevi ser ut idag. Ni behöver inte oroa er för gräskvaliteten i premiären i alla fall. Hur det håller sen får vi väl se.
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 16:10
Nån som vet om det kommer tas ett nytt lagfoto nu när Kushi och Valderama anslutit?
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-22 15:49
Synd att fotbollen krockar med hockeyn imorrn, hälften av publiken lär väl försvinna till andra halvlek..

Är Almebäck också på landslagsuppdrag imorrn, när spelas den matchen?
Örebro mustard
2011-03-22 15:38
min känsla är att Atashkadeh startar imorgon. Kanske han får första halvlek och Haddad den andra. Men det är bara min magkänsla!
Örebro rirobban
2011-03-22 15:05
Aha glömde jag:) Då är det bättre han är på landslagsuppdraget :)
2011-03-22 15:03
rirobban//

Ska inte Astvald på landslagsuppdrag med U21? eller är han tillgänglig ? I så fall får Yasin stiga åt sidan. Är Almebäck med också? Han ska ju på landslaguppdrag med a-landslaget. i så fall får Haginges ta bänken istället.
Örebro Bastard on Parade
2011-03-22 15:02
rirobban //

Gissningsvis på landslagsuppdrag.
Örebro rirobban
2011-03-22 14:57
ÖSK KRILLE//

Vart har du Astvald?
Annons: