/fotboll/osk/forum/4126.aspx/fotboll/osk/forum/4126.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-03-23 17:29
Stekpannan, nej det vore nog önskvärt, att i ett genrep möta en jämnbördig startelva, det håller jag med om.

Men, när denna träningsmatch bestämdes ( i januari?) såg det kanske lite annorlunda ut?

Sedan kan det ju eventuellt vara bra att testa vårt lag mot ett på papperet tunt mostånd, för att se hur långt en sådan träning kan bära .....

Det blir ju dessutom lite underhållning för fotbollsfolket, som har ganska kraftig abstinens efter en lång tids väntan på allsvensk premiär :)
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-23 17:25
Jag trodde också att Almebäck var på landslagsamling.
Örebro zxcv
2011-03-23 17:20
Gött att vi ställer upp med den förmodade startelvan i allsvenskan.
Var inte Almebäck på landslagsamling?
Djurgården Stekpannan
2011-03-23 17:17
Fattar ärligt talat inte varför ni/vi ville spela den här matchen? Totalt ointressant genrep. Vi saknar Hämäläinen, Sjölund, Toivio, Hellquist som är på landslagsuppdrag och Riddez och Raja som har skavanker.

Vi har tre utespelare på bänken och varav två junisar. Vi har 4 junisar från start och 3, möjligtvis 4 spelare som kommer lira från start i premiären. Inte mycket till test för er.
Djurgården Tidigare Mike1980
2011-03-23 17:07
Vinner ni inte med mer än 4-0 idag blir jag mäkta imponerad över våra junisar...

Kan ju inte vara helt optimalt för er att spela mot ett U21 lag, dessutom är det ert genrep?
Örebro TommyS
2011-03-23 17:06
Sekt. E, Glory: ...möjligen med undantag för Astvald som spelar med U 21-landslaget. Annars saknar vi två ex-djurgårdare som kommit hem, Haginge och Per Johansson. Två bänkspelare dock. Jämfört med dagens startelva är det bara Astvald som utmanar om en startplats istället för Lushtaku (eller Rama om Sixten är tveksam till om Rama är färdig för 90 minuter). Synd att ni inte kommer med bästa laget.
Örebro Sekt. E
2011-03-23 16:33
Glory// Dagens startelva kan vara den vi också startar med i premiären.
2011-03-23 16:28
Glory//

Kolla länk.
Djurgården Glory
2011-03-23 16:27
Vad ställer ni upp med för lag i dagens match? Synd att vi inte kommer med ett ordinarie lag idag. Hade varit en kul värdemätare och se ungefär vart man står mot ett motstånd man vet ska ligga i toppen av allsvenskan. De som saknas i vårat lag är ju toivio, riddez, raja, hellqvist, Gale, Sjölund, Kasper & Jonson (som antagligen knappt lär spela iår hur som helst).

Men lycka till och hoppas på en bra match från båda lag! :)

EDIT: skollade ner och såg att ni verkar ha ett stark lag, men några ordinarie antar jag saknas?
Örebro mustard
2011-03-23 16:23
Marta//

Det stod så i sportbladet idag.. han kanske har ändrat sig!
Örebro Karlssson
2011-03-23 16:22
Detta är väl troligen den starkaste startelvan vi kan mönstra. Möjligen att Astvald petar Lushtaku, men hade det varit Allsvensk premiär idag hade jag valt Lushtaku. Hoppas på en rejäl seger med många mål och ett bra spel som varar i 90 minuter!
Örebro Sekt. E
2011-03-23 16:20
Almebäck med känns otippat. Men kul!
Örebro K.Carlos
2011-03-23 16:18
Skönt att få se ordinarie elva ikväll, om nu inte Astvald lyckas trycka sig in.
2011-03-23 16:17
Startelvan mot Djurgården.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-23 15:54
Ska lätt handla en tandborste.

Har fö. lagt 200 kr på örebro som vinnare!
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-23 15:15
Vadå älskar inte alla ÖSK? Innerst inne alltså...
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-23 15:13
Mustard/ På Fotbollskanalen vill han ha Anders Svensson. Är han polygam, eller har du läst fel?
Örebro mustard
2011-03-23 15:09
det är nåt med det där att Kalmar älskar ÖSK. Nanne tror på oss som segrare och när han får välja vilken spelare han vill i Allsvenskan så vill han ha Bedoya. "Slak" är bara vatten på den kvarnen. Eller är det bara så att alla i Kalmar tycker som Nanne. I så fall, ett gott inflytande i detta fall!
Örebro Sekt. E
2011-03-23 15:00
Har årskortsförsäljningen helt stannat av eller är det så att kampanjsidan uppdateras väldigt sällan?
Kalmar slak
2011-03-23 14:50
Hej alla örebroare...... Ni tar guldet i år kom ihåg var ni hörde det först! Både ert spel och antalen mål kan gemföras med vår 08 säsong.

Hoppas att ni besöker vår nya fina Arena när det är dags!

Lycka till kommer att lägga 500 på er som vinnare av A-svenskan.
2011-03-23 14:12
Marta //
Tack.
Örebro Lascaux
2011-03-23 14:02
Rober Laul twittrade precis om en artikel i Sportbladet om Boström. Någon som läst?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-23 14:00
Om man trycker "föregående sida" eller vad det heter, så ligger oftast texten man skrivit kvar om det blir fel så man kan kopiera et.c.
2011-03-23 13:34
TommyS //

Okej, tråkigt.. Då vet du mer än mig, jag visste bara att han spelat på mitten lite i Tyskland, främst kanske i Ingolstadt dårå. Ser ju honom främst som ytter dock, även om han sökte sig mycket inåt i plan under matchen mot Elfsborg. Hade dock varit kul att se det mittfältet enligt mig. Tror det hade passat Nordin perfekt faktiskt, om han utvecklar defensiven ytterliggare.

Hade också velat se Berger idag, alternativt Nilsson i Kihlberg rollen. Men det är väl bäst att spela så likt startelvan i allsvenskan som möjligt iochmed att det är sista (troligen) träningsmatchen. Fan vilket mittfält vi har förövrigt, otroligt bra både från start och på bänken. Kanske allsvenskans bästa innermittfält, kryddat med rutin på bänken i Nordback och hungriga talanger i främst Berger och Nilsson. Ser Nilsson som perfekt i kihlberg-rollen, men då har jag inte sett berger särskilt mycket.

EDIT: Otroligt irriterande att man inte kan ändra sin profil, det är väl fler som har problem med detta och PM? Otroligt dåligt att dom inte fixar detta. Fler än för mig där hela inlägget man skrivit ibland inte kommer med?
2011-03-23 13:27
På grund av tekniska problem så kommer matchen mellan ÖSK och Djurgården inte sändas i kväll.

SKIT!!! Jag som inte kan ta mig ner till Behrn Arena. Jag får väl kolla på NA uppdatering.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-03-23 13:13
Nordin / Bedoya / Berg
Astvald / Haddad / Rama

Den offensiven hade jag velat se idag! Men tror nog Berger åker ut till förmån för Khilen.
Örebro TommyS
2011-03-23 13:08
Chico, att spela Rama på mitten vore dumt. Initerade Hannover 96-källor har sagt mig att anledningen till att Rama inte slog igenom var att han spelade vänsterytter i 4-4-2 och var oförmögen att axla sitt defensiva ansvar. Kantspelare i 4-3-3 bör däremot passa Rama perfekt. Tycker att Kihlen ska starta men det vore kul om Berger får testa att spela med det riktiga laget i en halvlek.
2011-03-23 12:56
Skulle vara kul att se sveriges bästa mittfält idag:

---------------Nordin----------------
------Bedoya--------Rama--------

Kan bli bra :) Nordin som mer defensiv, med Xavi passningar vill vi se!
2011-03-23 12:31
zxcv //

Jag tror han orkar, han spelade 45 minuter senast, men tror det snarare var för han varit skadad och inte pga dålig fysik :) Så hoppas..

Rätt inställning av Almebäck fö. ang guldet, klart man vill vinna. Hoppas dock på Wowoah från start när allsvenskan drar igång, fan vad bra han var förra året.
2011-03-23 12:31
I samband med kvällens match kommer de att testa tekniken vid vändkorsen.
Annons: