/fotboll/osk/forum/4121.aspx/fotboll/osk/forum/4121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-24 09:25
Undrar om det kan bli runt 200 Örebroare på plats på Gamla Ullevi?
Örebro baskern
2011-03-24 09:24
Intresset är skyhögt för att åka med till Göteborg i premiären. I skrivande stund är 129 anmälda. Det finns endast 5 platser kvar i familjebussen och 10 platser kvar i pub-bussen.

Vi som åker med pub-bussen laddar upp på Gamle Port i Göteborg. Varmt välkomna alla svartvita supportrar!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-24 09:15
Woho, DIF tv har massor av bilder från matchen!
2011-03-24 09:14
Ja, vissa anfall var överjävligt bra, och som förtjänade att bli mål på!
AIK Saywee
2011-03-24 09:14
Detta med att polisen tänker ta betalt är väl lite lurigt.

Vem bestämmer hur många poliser som skall bevaka matchen
och skall de bevaka matchen eller publiken?

Alltför många poliser har ibland en tendens att trigga igång bråk?

Vem bestämmer vilka matcher som behöver bevakas?

Var går gränsen för att polisen skall kunna ta betalt för sitt jobb, innanför vändkorsen kanske, för utanför arenan vidtar väl det "icke fotbollsrelaterade samhället"?

Många frågor blir det.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-24 09:05
Shit vilket fint förspel till haddads andra mål. Klack, one touch, inlägg, mål. Ahh! Sekvensen efter målet som nästan renderar i ett haddad-hattrick var underbart också. Nu längtar man lagom mycket till allsvenska starten.
2011-03-24 09:03
"Nu har polisen i Örebro bestämt sig. De kommer att ta betalt av ÖSK fotboll vid bevakning av vissa matcher. Men vilka matcher det blir är inte klart än, enligt polisens informationschef Torbjörn Carlson."

2011-03-24 08:43
Djurgården har mer matchbilder än NA. För oss som inte var på matchen igår.
2011-03-24 08:41
Djurgårdens tränare analyserar gårdagens match.
AIK Saywee
2011-03-24 08:21
Tänk om Degerfors kunde gå upp till Allsvenskan nästa år, sedan bantar vi bort 15 lag, dvs ettan ÖSK och nykomlingen Degerfors spelar en massa derby´n under säsongen 2012 och Degerfors tar stora silvret ;)

Många glada länsbor blir det då ...
AIK Saywee
2011-03-24 08:17
ÖSK-Karl och MrCrowly, tackar för speltipsen, Haddad och Rama !
Örebro Orlok
2011-03-24 08:13
Har inte kunnat se de två senaste matcherna när vi spelat med något som liknar en allsvensk startelva så jag har en fråga till er som sett dessa. Det verkar absolut vara så att vi i Haddad har fått en bättre målgörare än vi hade i Paulinho. Min fundering gäller hur skillnaden mellan dessa två herrar påverkar vår press när motståndaren har bollen under kontroll. En av Pålles främsta styrkor var ju löpningen på Henke-maner i det defensiva spelet, hur jobbar Haddad där? Har ÖSK justerat något i denna spelform för att anpassa efter materialet eller jobbar vi på samma sätt som förra året. En tanke är ju Haddad mer styr uppspelen åt ett håll och att Bedoya blir förste man att sätta pressen centralt. Alltså något senare än förra året men å andra sidan kanske mer effektivt då vi kan få med mer folk i omställningarna när vi vinner boll. Skulle vara intressant å höra om någon sett någon skillnad här med Haddad som nia istället för Pålle.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-24 00:20
Saywee//

När du ändå är igång med att spela. Lägg en slant på Haddad, 22 ggr pengarna är ett enormt bra odds.
2011-03-24 00:15
Rirobban//

Tugget som vissa inom SvFF har om att gå ned i lag är ofattbart för mig. Det har ju testats negativt samt med slutspel o skit. Det lag som vinner en rak AS är ju (även om vi inte tycker det ;) ) rättvisa segrare. Jag är helt med om att utöka till 18 lag, det tycker jag är en allsvenska. Sedan får gärna tre lag åka ur och två lag kvala med 18 lag.
Örebro MrCrowly
2011-03-24 00:05
Speltips...

Haddad ger 22x pengarna som vinnare av skytteligan på svenska spel...Rama 25x
2011-03-24 00:04
ÖSK-Karl (Tack Anttonen) //
Mycket möjligt, och det vore väldigt trist. Två, enligt mig, bland de bästa spelarna i truppen, även om vi har fantastiska spelare rakt igenom. Nordin tror jag förlänger med den fantastiska sportklubben, skulle kännas fint. Han ville ju att vi satsade, samt värvade spelare, det anser jag att vi gjort. :)

EDIT: Två av de bästa spelarna i hela allsvenskan på sina positioner kanske, bedoya är gud vissa matcher.

rirobban //
Tack för upplysningen ang. porokaras lag, tror dom låg i mitten sist jag kollade hehe.. Håller med dig ang. lag, 16 känns bra som det är. Kom inte någon med förslag om TIO lag? Ännu mer slump och dommartabbar.. Och man vill göra allsvenskan bättre, jo tack..
Örebro rirobban
2011-03-24 00:03
Chicko (Sikki Sakka) //
"Om Porokara nu är så extremt bra som dom tror att han är, varför spelar han med ett mittengäng i Belgien?"

För tillfället ligger Porokara och hans klubb inte ens i mitten av tabellen, utan på 13:e plats av 16 lag!

Påtal om Belgien. Om ett sådant litet land som dem kan ha 16 lag, då ska f*n Sverige kunna ha det! 12 lag är katastrof, och skulle det ändå blir 12 så hoppas jag att vi får 2 hemmamatcher mot Elfsborg varje år, det skulle nog innebära 6 säkra poäng:)

Malmö kan vi lika gärna möta 2 gånger borta och bara ta en hemmamatch mot dem, för de har vi lika svårt mot vart vi än spelar. Djurgården tar vi absolut 2 matcher på hemmaplan emot.

Vart jag vill komma? Jo att 12-lagsserie (förutom att kvalitén och publiken blir sämre och färre) är att slumpen om vem som vinner guldet kommer att öka ännu mera. Nu gäller det inte bara domartabbar, utan också turen i lottningen vilka lag man får en extra gång på hemmaplan. ÖSK har några lag de endast slår hemma och åker på styrk borta mot (typ Djurgården, Kalmar osv).

För en mer rättvis allsvenska, behåll 16 lag eller går ned till 14 lag! Eller varför inte utöka till 18 eller 20?
2011-03-23 23:57
Chicko//

Hmm, om det handlar om att tappa spelare i sommar så kan du/vi räkna med att både Almebäck och Bedoya ryker, svårare att säga vad som händer med Nordin. Där ligger ÖSK betydligt närmare att behålla honom vad gäller lönekrav, ålder och hans kärlek till Örebro.

Då är väl frågan om det sketna guldet skall försvinna med att vi mister Almebäck o Bedoya i sommar?

Påminner om -68 (tror jag) när guldet försvann med Nordahl till Juventus och S-G Larssons skallfraktur på Wembley.
2011-03-23 23:45
Saywee //
Ja, otroligt spännande lagbygge i år, och ytterliggare ett år med Sixten. Kan bli bra, och mycket bra! Jag har bettat 200 kr på Örebro som vinnare, får se om det blir vinst! :)

zxcv //
Ja, detta kommer experterna få äta upp. Om Porokara nu är så extremt bra som dom tror att han är, varför spelar han med ett mittengäng i Belgien? Med Örebro hade han fått lira i europa, knappast nu. Visst, Porokara kunde vara bra ibland, men sällan förra året. När han kom hit var han otroligt bra, det kan man inte komma undan, så visst är det en duktig spelare. Dock vet vi ju hur otroligt dålig han var under höstsäsongen där han bla. blev utbuad under flera matcher. Han gjorde ingen glad, verkligen inte... Ersatts med klasspelare och unga, hungriga talanger.
AIK Saywee
2011-03-23 23:39
zxcv, Lundh är ingen expert och han kan inte ens gissa speciellt bra.

Det är som du skriver, han yrar mest ... liksom flera andra så kallade experter.
AIK Saywee
2011-03-23 23:35
Chicko, kul, vi är väl några som tror på ÖSK som svenska mästare, min bedömning var också hårfin, men hjärtat avgjorde tipset.

Innan allsvensk start, skall jag spela en rejäl slant, på ÖSK som vinnare av årets Allsvenska.
Örebro zxcv
2011-03-23 23:34
haha Porokara är ersatt x2
Jag fattar inte vad alla experter yrar om....
2011-03-23 23:30
Efter många om och men tippar jag Örebro som vinnare, det då jag tycker ÖSK är det enda laget av de stora fyra som förbättrat sin trupp, och det avsevärt. Malmö har tränarkris och tappar troligen nån spelare i sommar, Helsingborg tappar minst gernt i sommar, även tappat lantz, Elfsborg har tappat sin bäste målskytt och ersatts med inte allt för heta (enligt mig) anfallare. Örebro har enligt mig och många, förbättrat sin trupp avsevärt. Om örebro inte tappar någon spelare i sommar, samt tidigare skrivet scenario ang helsingborg och malmö utspelar sig tror jag att örebro tar guldet. Historiskt sett är det även mycket svårt att vinna två år i rad. Som jag ser det står det mellan Örebro och Elfsborg, med lite fördel för Elfsborg. Det beror också på om vi har tur med få skador, bra resultat mot de andra topplagen osv. Men visst fan tror jag på guld, med en del hjärta bakom.
AIK Saywee
2011-03-23 23:23
ÖSK-Karl, i år är det nog närmare guld än någonsin :)

Därefter kommande år, har jag ingen aning om för närvarande .......
Örebro jocke.
2011-03-23 23:23
Lundh tippar allsvenskan - att alla ska envisas med att det kommer bli så jobbigt att ersätta porokara ;) tror snarare tvärtom..
2011-03-23 23:19
Av anledning av vad vissa skribenter vet så har jag legat lågt på forumet, samtidigt som jag med glädje sett o följt Ishockeyn. Men ÖSK-fotboll slår allt när det närmar sig seriestart. Mitt tips var och är tvåa.

Men jag läser här i stort sett dagligen, kan det verkligen vara så att det finns chans att nå vårt guld redan i år? Eller är det hjärtat som styr?
AIK Saywee
2011-03-23 23:17
Intressant detta med de nya reklamskyltarna, verkar vara lite olika synpunker på huruvida de stör eller ej, och huruvida de är snygga eller ej ...

... själv vill jag nog se dessa live, innan jag ger min synpunkt som åskådare, men vad jag kommer att tycka, kan ju till viss del bero lite på var jag sitter?

Kan nog inte bedöma detta som spelare, om inte Sixten sätter mig på bänken någon match och ger mig ett inhopp vid exempelvis 7-0, mot exempelvis Helsingborg ;)

Fast kanske allra mest intressant i nuläget för min del är, hur mycket pengar hamnar i ÖSK´s kassa med anledning av dessa?

Ja, så att jag kan avgöra nytta med nöje eller obehag?
2011-03-23 23:17
Pozniiak//

Ok. då vet jag. Då är det inte säkert att de kommer användas i allsvenskan?
Örebro Pozniiak
2011-03-23 23:15
ÖSK krille// inget har köpts utan ÖSK får testa sina "varor" innan de bestämmer sig.
2011-03-23 23:14
Det kanske är bra att det är en och en halv vecka kvar till premiären drykt. Då hinner de som har lite småskavanker att kanske bli bra.
Annons: