/fotboll/osk/forum/4117.aspx/fotboll/osk/forum/4117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-23 23:30
Efter många om och men tippar jag Örebro som vinnare, det då jag tycker ÖSK är det enda laget av de stora fyra som förbättrat sin trupp, och det avsevärt. Malmö har tränarkris och tappar troligen nån spelare i sommar, Helsingborg tappar minst gernt i sommar, även tappat lantz, Elfsborg har tappat sin bäste målskytt och ersatts med inte allt för heta (enligt mig) anfallare. Örebro har enligt mig och många, förbättrat sin trupp avsevärt. Om örebro inte tappar någon spelare i sommar, samt tidigare skrivet scenario ang helsingborg och malmö utspelar sig tror jag att örebro tar guldet. Historiskt sett är det även mycket svårt att vinna två år i rad. Som jag ser det står det mellan Örebro och Elfsborg, med lite fördel för Elfsborg. Det beror också på om vi har tur med få skador, bra resultat mot de andra topplagen osv. Men visst fan tror jag på guld, med en del hjärta bakom.
AIK Saywee
2011-03-23 23:23
ÖSK-Karl, i år är det nog närmare guld än någonsin :)

Därefter kommande år, har jag ingen aning om för närvarande .......
Örebro jocke.
2011-03-23 23:23
Lundh tippar allsvenskan - att alla ska envisas med att det kommer bli så jobbigt att ersätta porokara ;) tror snarare tvärtom..
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-03-23 23:19
Av anledning av vad vissa skribenter vet så har jag legat lågt på forumet, samtidigt som jag med glädje sett o följt Ishockeyn. Men ÖSK-fotboll slår allt när det närmar sig seriestart. Mitt tips var och är tvåa.

Men jag läser här i stort sett dagligen, kan det verkligen vara så att det finns chans att nå vårt guld redan i år? Eller är det hjärtat som styr?
AIK Saywee
2011-03-23 23:17
Intressant detta med de nya reklamskyltarna, verkar vara lite olika synpunker på huruvida de stör eller ej, och huruvida de är snygga eller ej ...

... själv vill jag nog se dessa live, innan jag ger min synpunkt som åskådare, men vad jag kommer att tycka, kan ju till viss del bero lite på var jag sitter?

Kan nog inte bedöma detta som spelare, om inte Sixten sätter mig på bänken någon match och ger mig ett inhopp vid exempelvis 7-0, mot exempelvis Helsingborg ;)

Fast kanske allra mest intressant i nuläget för min del är, hur mycket pengar hamnar i ÖSK´s kassa med anledning av dessa?

Ja, så att jag kan avgöra nytta med nöje eller obehag?
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-23 23:17
Pozniiak//

Ok. då vet jag. Då är det inte säkert att de kommer användas i allsvenskan?
Örebro Pozniiak
2011-03-23 23:15
ÖSK krille// inget har köpts utan ÖSK får testa sina "varor" innan de bestämmer sig.
2011-03-23 23:14
Det kanske är bra att det är en och en halv vecka kvar till premiären drykt. Då hinner de som har lite småskavanker att kanske bli bra.
Örebro Kajanus
2011-03-23 23:11
Och ang. reklamskyltarna så _måste_ kontrasten sänkas ett par grader. Och det säger jag inte för att ha något att klaga på utan för att det stör publik som spelare, speciellt när det blir för starka färgändringar.
Örebro Kajanus
2011-03-23 23:09
Med de senaste träningsmatcherna i färskt minne så skulle jag helst vilja se att våran anfallstrio bestod av Rama, Haddad och Astvald.
Lushtaku har sett väldigt intressant ut, men han skjuter alldeles för hårt än så länge. Skotten åker högt över mål och passningarna för långa. Synd bara att Rama och Astvald bägge är på högerkanten då kan tyckas.
2011-03-23 23:09
Jag gillar också de nya skyltarna. De är snygga och ser proffsigt ut.
Örebro zxcv
2011-03-23 23:05
Snyggt med de nya skyltarna! Kan medge att ljuset var lite väl skarpt men jag tyckte inte det störe särskilt mycket.
AIK Saywee
2011-03-23 22:58
MrCrowley, OK, tur att det bara var ett test, då kanske ljusskyltarna skall bort, även om några som upplevde detta live på BA tyckte att det var häftigt, eller?

Jag har inget ställningstagande till detta, tyckte bara att rubriken blev lite lurig eftersom det verkade som att enbart ÖSK-spelarna stördes ..............
Örebro widemarsh
2011-03-23 22:57
Tycker inte dagens match var någon höjdare. Första halvlek riktigt dålig med slarvigt spel. Andra något bättre och tre mål är aldrig fel. Styrka att vinna enkelt även om spelet var sådär, även mot ett B-lag.

Rama och Lushtaku gör många bra saker och låg bakom en del, men missade mycket idag. Haddad gör mål när lägena dyker upp, vilket känns mycket lovande.

Positivt med Williams och Ahmeds fina inhopp. William känns mycket spännande och verkar vara lite annan spelartyp än Haddad vilket kan vara bra att ha att alternera med.

Gerzic och Anttonen gjorde inte direkt någon bra match, men tror dom taggar till rejält när det verkligen gäller den 4:e. Anttonen är ju inte stormförtjust i försäsong :P

Kallt var det, och reklamskyltarna avskyr jag redan. Hoppas dom kan dra ner rejält på ljusstyrkan :)
2011-03-23 22:56
Köpa in dyra reklamskyltar för att testa? Bortkastade pengar i så fall.
Örebro MrCrowly
2011-03-23 22:53
Ja om ni orkar läsa hela texten så står det
"ÖSK-tränaren Sixten Boström om ljusskyltarna:
– När jag såg dem innan matchen tänkte jag bara: vad sjutton är det där. Reklamen syns bra i alla fall (skratt). Det är likande flera klubbar har i Europa och ett litet test. Vi får se hur det blir när serien startar."

Alltså ett test.
AIK Saywee
2011-03-23 22:50
rirobban, ja man kan ju nästan fundera på om det är ett test?

Häromdagen ansåg jag att det kan vara ett bländande problem om man använder belysning från läktartaken (tror att jag jämförde med en lågt stående sol), när strålkastarna diskuterades och det är klart att om man sätter dem i ännu lägre nivå så kan det bli problem.

Men om reklamen stör våra hemmmaspelare (15 matcher) så skall de endera bort eller justeras på något sätt!
Örebro rirobban
2011-03-23 22:44
Påtal om de bländande skyltarna.
Är det kanske ett test för att slippa ändra belysningen? Med dessa skyltar så kanske det blir godkänt ljus för HD-sändning i Europa-league? :)
AIK Saywee
2011-03-23 22:41
MrCrowly, 22:17, egentligen kanske inte rubriken är så lustig eller inte ens rolig, även om den enbart bländade ÖSK-spelare, sett ur ett svartvitt perspektiv, det jag funderade över var nog mest, om inga djurgårdsspelare (som jag tidigare skrev) blev bländade?

Men jag håller nog med dig i det jag tror att du tycker, bort de de jädra bländande skyltarna, vi skall ju spela 15 matcher med detta elände, medans våra motståndare bara behöver drabbas av dessa en enda gång i år ;)

Eller, jag har ingen aning, jag har inte sett dessa, utan bara hört klagande på dessa, från NA, NA´s rapportering och en hel del skribenter.

Jag vet inte ett skit om hur dessa stör spelarna, tyckte bara NA´s rubrik var enahanda, eller vad det heter ...

... undrar om ÖSK för några slantar för dessa bländande skyltar?
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-23 22:18
assyriska4ever //

Vi får hoppas han gör något liknande i år då! Gillar det jag sett hittils av honom!
Örebro MrCrowly
2011-03-23 22:17
"ÖSK-spelare bländades
av digitala reklamskyltar"

Saywee, är det denna rubrik som du tycker är lustig och rolig??
Eller är det nån annan du menar, för den var väl inte speciellt rolig eller lustig?
Assyriska assyriska4ever
2011-03-23 22:15
Ni kanske har koll vad Haddad gjorde senaste gången han möte IFK GBG borta
klicka på länken
AIK Saywee
2011-03-23 22:07
Grixx, 21:57, ja många så kallade mediaexperter, kommer att få bita i äpplet :)

Liten match mot närbeläget lag? Vi brukade väl tidigare vässa formen och bruka de fina rotfruktsjordarna i Stora Mellösa, när vi jordfräste IFK Norrköping, eller?
2011-03-23 22:05
Haddad: "Det roliga börjar nu"
Örebro Grixx
2011-03-23 21:58
Hybris?
Örebro Grixx
2011-03-23 21:57
Någon liten match mot närbeläget lag borde kunna dyka upp innan AS-starten, kan jag tycka.

För övrigt så ser det för bra ut och den totala okunskapen från riksmedia om våra nyförvärv är slående. Jisses vad de kommer att få skriva när de inser att vi plockat in guldkorn efter guldkorn.

Tappat kompetens från förra året har vi def inte....
Örebro Krontorps
2011-03-23 21:54
Måste va enkelt att bara dämpa ljuset på dom där reklamskyltarna lite.

Tycker inte Rama var så överjävligt bra idag som alla skriver. En klasspelare helt klart men gör det lite för omständigt för sig ibland. Kushtrim var bättre idag, rörlig som få.

Gillar vad jag ser av Atashkade! Ser mycket lovande ut, bra driv och rappa fötter med boll.
2011-03-23 21:54
Karlssson//

Ja det borde gå att göra.
Örebro Karlssson
2011-03-23 21:53
Gör som Wowoah sa, sänk bara ljuset på dem så blir det nog bra.
2011-03-23 21:50
Ta bort de som har reklam med vit bakgrund i så fall. Jag tycker det är bra att ÖSK hänger med i utvecklingen. Ser proffsigt ut med Grafikreklamskyltar(eller vad det heter).
Annons: