/fotboll/osk/forum/411.aspx/fotboll/osk/forum/411.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Lekiller
2017-01-18 21:24
[QUOTE=DaSa]Och där fick Astrits tränare sparken... [/QUOTE] Han sa väll upp sig själv väll?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-18 21:11
@Örebroare:
alternativt köra med två renodlade forwards där en mer kraftfull skall komplettera antingen Sköld eller Yannie - Om jag får spekulera. Trodde faktiskt annars att man var klara på forwardsidan nu
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-18 21:08
@Pedretti - Admin:

Jaså har han varit på bänken en tid? Visste inte det.

Kanske blir en återvändare en dag?
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-18 21:07
@DaSa:

Får vi hoppas för Astrits skull att den nye tränaren kan se det positiva i Astrits spelstil och inte förpassa honom till bänken.

Örebro DaSa
2017-01-18 21:03
Och där fick Astrits tränare sparken...
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-18 20:56
Minatankar: var ett föredöme. Bemöt inte sådant som du bara irriterar dig på. Fokusera på de kommentarer som har substans istället.

Saywee: självklart kan ingen veta någonting. Däremot finns det ett inslag av intresse när ÖSKs huvudtränare uttrycker sig så specifikt.
Örebro Örebroare
2017-01-18 20:51
Om man pratar om en mittforward ska värvas, känns det inte som att man kommer vilja spela 4-3-3?
Örebro svartvitthjärta
2017-01-18 20:32
Såg att Astrit var fast på bänken idag när AEK torskade borta mot nåt kölag..
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Jonas r
2017-01-18 20:32
Ignorera är bästa botemedlet
Örebro Minatankar
2017-01-18 20:25
Det går inte att föra en vettig diskussion på detta forum så länge Saywee tillåts att vara med. Det är min absoluta uppfattning, även om jag nu blir avstängd!
Örebro Minatankar
2017-01-18 20:22
@Minatankar:

Fullständigt nonsens. Kan du vara vänlig att sluta med nonsens, provokationer, självömkan och allt du ägnat dig åt i kanske 40.000 olika inlägg i över 10 år!
AIK Saywee
2017-01-18 20:21
"Alla som sysslat med elitidrott vet hur mycket unga individer kan höja sig om de får synas och bli använd. Tycker man gör alldeles för lätt för sig här." Håller verkligen med om detta. tycker att de de unga oftast inte får tillräckligt med tid att visa upp sig. Kanske vore skillnad om vi kämpar mot kval eller nedflyttning, eller för en medalj. Men som mittenlag är det väl ändå lite märkligt?
Örebro Minatankar
2017-01-18 20:20
@Saywee:

Jag blir så j-a trött på sådana här inlägg!!!

Örebro Vinter
2017-01-18 20:15
@Saywee:

För att Alex kan gå på vatten
Hagges vänsterfot
2017-01-18 20:11
@Pedretti - Admin:

Den matchen går inte ens att jämföra.. Axen spelade nästan ett helt juniorlag mot ett topplag i danskaligan som körde bara ordinarie spelare. Man gör de verkligen lätt för sig då.
Aldrig att jag köper att Norköping bara hittat rätt, då scoutar vi väldigt fel eller så vilar det en förbannelse över Örebro.
Alla som sysslat med elitidrott vet hur mycket unga individer kan höja sig om de får synas och bli använd. Tycker man gör alldeles för lätt för sig här.
AIK Saywee
2017-01-18 20:11
"Han berättade också att fyra nya spelare ska in i truppen. De behöver vara långa eftersom Moberg, RÅP och Astrit lämnat." Hur "vet" vi att det blir så, som Alex berättat?
Örebro Jonas r
2017-01-18 20:02
[QUOTE=Minatankar]På det välbesökta mötet med Örebro Läns Idrottshistoriska sällskap i em fick Alik frågan om ÖSKs unga talanger. Han berättade att klubben aldrig haft så många i olika ungdomslandslag som nu. Tror det var 6 eller 7 spelare det rörde sig om. Han trodde vidare att en av dem skulle komma att göra allsvensk debut redan i år. Han berättade också att fyra nya spelare ska in i truppen. De behöver vara långa eftersom Moberg, RÅP och Astrit lämnat. Det innebär inte, enligt vad jag tror, att RÅP inte skulle kunna bli en av de fyra. Vidare berättade han att man söker en mittforward av hög rang. [/QUOTE] Tack det var nånstans dit jag ville komma. Att ÖSK gör nåt rätt som på sikt kommer visa sig. Tålamod kan vara svårt för en supporter men de finns inga snabba lösningar.
Örebro Minatankar
2017-01-18 20:00
@Jonas r:

På det välbesökta mötet med Örebro Läns Idrottshistoriska sällskap i em fick Alik frågan om ÖSKs unga talanger. Han berättade att klubben aldrig haft så många i olika ungdomslandslag som nu. Tror det var 6 eller 7 spelare det rörde sig om. Han trodde vidare att en av dem skulle komma att göra allsvensk debut redan i år.

Han berättade också att fyra nya spelare ska in i truppen. De behöver vara långa eftersom Moberg, RÅP och Astrit lämnat. Det innebär inte, enligt vad jag tror, att RÅP inte skulle kunna bli en av de fyra. Vidare berättade han att man söker en mittforward av hög rang.
Örebro Minatankar
2017-01-18 19:59
Örebro Jonas r
2017-01-18 19:55
Om vi nu skulle jämföra oss m Norrköping så är jag säker på att de som fått chansen där har fått de för att dem var bäst för dagen inte bara för att dem var unga.
Örebro Jonas r
2017-01-18 19:51
Jag tycker ÖSK visat de senaste åren att de vill satsa lokalt och ungt. Sådant tar tid i år fick ring, jonis och ceh chansen, dessutom tycker jag värvningen av Alfred och ferhad visar att man vill förädla och sälja vidare. Slutligen våra spelare visar upp sig hela tiden för att andra klubbar genom u21 serien så om de nu är ÖSK fel att du inte lyckas borde någon annan bara intresse och erbjuda dem nåt bättre.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-18 19:48
Jag tillhör en av dem som också var riktigt frustrerad över att Elias Durmaz gick till Bajen.
Men jag tror nog att vi kommer få se talangerna spela ännu en match på försäsongen likt förra året när vi mötte AGF.
Vi får bara hoppas dem gör det bättre ifrån sig denna gång.
Örebro Jonas r
2017-01-18 19:45
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Tekie till Gent. Norköping kan ju skratta hela vägen till banken, lär säkert fått 15-20 Millar. Om Norköping kan plocka fram så mycket talanger varför kan inte ÖSK? Att säga den enkla undanflykten "våra ungdomar är inte tillräckligt bra" köper jag inte. Jag var tvär förbannad när vi missa lillebror Durmaz för att vi enligt Forwards direktör "kom in för sent". Vet att vi lyft talanger i år men Vl måste VÅGA spela dessa talanger med så de inte bryts ner för jag tror det är de vi gör ibland än att bara skylla på "de håller inte". [/QUOTE] Kan förstå frustrationen men sista meningen tycker jag är lite magstark. Att ÖSK i dagens läge skulle hindra talanger att utvecklas jag får inte ihop det tyvärr.
Hagges vänsterfot
2017-01-18 19:35
Tekie till Gent. Norköping kan ju skratta hela vägen till banken, lär säkert fått 15-20 Millar. Om Norköping kan plocka fram så mycket talanger varför kan inte ÖSK? Att säga den enkla undanflykten "våra ungdomar är inte tillräckligt bra" köper jag inte. Jag var tvär förbannad när vi missa lillebror Durmaz för att vi enligt Forwards direktör "kom in för sent". Vet att vi lyft talanger i år men Vl måste VÅGA spela dessa talanger med så de inte bryts ner för jag tror det är de vi gör ibland än att bara skylla på "de håller inte".
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-18 19:33
Fint av NA att göra en artikel på något som vi redan gjort!
AIK Saywee
2017-01-18 17:10
Aha, sorry, trodde det var live, men visste inte "vart" jag skulle skicka frågan ...
Hagges vänsterfot
2017-01-18 17:08
@Saywee:

Nä han sade 10 minuter 16:56 så det är nog lugnt. Tror inte de sänder intervjun utan mer att de kommer göra en "pappers" intervju
AIK Saywee
2017-01-18 17:07
Bra frågor Hagges vänsterdoja, men vi är sent ute, var sänds intervjun ?
Örebro Tillbaka
2017-01-18 17:06
Vilken roll kommer han att få den här säsongen? Hur har snacket med Axén gått?
Hagges vänsterfot
2017-01-18 17:04
@Islandman:
Vilket Lag skulle han helst spela för om villkoren var lika (degerfors i allsvenskan) ÖSK eller Degerfors? Vad krävs för att han ska lämna Sverige ännu en gäng och gå utomlands än senast.
Annons: