/fotboll/osk/forum/4108.aspx/fotboll/osk/forum/4108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2011-03-26 19:20
Jonas Eriksson är helt okej också!
AIK Saywee
2011-03-26 19:11
Tack, Benny, där nämnde du två duktiga domare ....

.. jag hoppas på någon av dessa i bortapremiären.
Benny Böckling
2011-03-26 19:07
Jag skulle nog helst vilja ha Stefan Johannesson eller Markus Strömbergsson.
AIK Saywee
2011-03-26 19:02
Vem vill vi ha, som domare i bortapremiären ,,,
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-03-26 19:00
Flerexperter uttalar sig, modigt då dom brukar ha fel.
Se länken:FD SPECIAL: Han är årets allsvenska nyförvärv
Vi får se hur det blir i verkligheten. Jag hoppas att Valde Rama och Haddad blir två stora utropstecken.
Örebro mustard
2011-03-26 18:58
intervju med svartvit landslagsman!
Benny Böckling
2011-03-26 18:56
den oumbärlige// Glömde Ahlsen han är nog snäppet värre än Ingvarsson.
AIK Saywee
2011-03-26 18:54
Benny Böckling, det kan vara Lars-Åke Lagrell, han tycker om att döma .....

... nej, förlåt, kollade precis på SvFF´s sida och domarna finns inte antecknade ......
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-26 18:54
Slipper helst Magnus Ahlsén också efter den där "straffen" på Strömvallen som Gerndt reducerade på.

Plus att han lovade oss att kommentera straffen men struntade i det.
AIK Saywee
2011-03-26 18:47
"Diagnosen-utbränd" ...
... rubriken handlar om, allas vår Zlatan i gårdagens rosa sidor (AB).

Hamrén, "Det är väldigt positivt för oss att Zlatan fick den här pausen."

Avstängningar kan alltså vara positiva ibland ....

... men om han är på väg att bli utbränd, eller redan är det, kanske det vore lämpligt att han tar det lungt minst ett halvår, eller?

Vi fixar väl Moldavien utan Zlatan, annars har vi väl en jobbig framtid att möta, som landslag, in med unga hungriga spelare i vårt blågula landslag, inga mediala gnällgökar, skadade eller utbrända spelare.

Heja blågult!
Benny Böckling
2011-03-26 18:40
Någon som vet vem som kommer att döma matchen mot Götet? Bara det inte är Martin Ingvarsson så är jag nöjd
AIK Saywee
2011-03-26 17:40
Maski Hallonen, 17:20, mycket intressant, detta om olika underlag ...

... och bra, att vi får premiärspela på Gamla Ullevi, med en ny och icke nedsliten grön yta, samt att våren verkar ha kommit till Västkusten redan nu, eller kanske för en vecka sedan :)

Sedan blir det dags för hemmapremiären, på Behrn Arena´s nya matta, där vi är hemmatränade.

Är det någon statistiker som är vaken ...

I år spelar ÖSK 15 hemmamatcher på konstgräs (BA) ...

... hur många bortamatcher blir det på konstgräs?
AIK Saywee
2011-03-26 17:31
Dejmon 17:03, den melodin och texten ekar redan i mitt huvud ...
Örebro Maski Hallonen
2011-03-26 17:20
Har som så många andra här köpt in AS - bilagan. Jag valde expressen.
Verkar ändå som de flesta journalister insett att årets trupp inte är sämre än fjolårets. Tipsen varierar lite från outsider till guldet till 7:e plats.

Orrenius och Olsson håller båda ÖSK som topplag (tippar 3:a resp 5;a).

Orrenius analys (som jag tycker är mest läsvärd) är att ÖSK har en jättefin trupp med snabbt rörligt passninsspel och giftiga kanter. Att få hänger med i ÖSK:s passningspel på BA. Men tror att ÖSK faljerar på den mentala biten och inte på den spelmässiga sidan. Att man inte riktigt har den där riktig vinnartraditionen, bäst när det gäller osv. Och jag måste vara benägen att hålla med om att de har iaf varit så, Att laget inte alltid känns pålitligt. Man kan spela strålande fotboll och vinna med "7-0" för att sedan rasa ihop i nästa bortamatch.

Almebäck uttalar sig också och vill främst jobba bort "dipparna" laget emellanåt drabbas av med ofta många insläppta bollar. Och det är ju något vi alla känner igen.

Sedan säger Sixten en intressant sak. Citerat fritt då jag inte kommer ihåg orden men ungefär: "Många anser att konstgräs-lagen har stor fördelar men faktum är att de har större nackdelar än naturgräslagen eftersom vi ständigt måste byta underlag. Vi spelar 10 matcher på naturgräs medan ett naturgräs-lag spelar 5 matcher på konstgräs"

Tänkvärt när folk kommer in och gastar om våra fördelar. De kan vara så att vi lider av det mer än dem! Och i synnerhet om det är en dålig gropig gräsplan.
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-26 17:14
Det är inte några buggar, fel information och kommer ändras. Om ni upptäcker några mer tekniska problem vill vi gärna få in dem på
redaktionen@svartvitt.nu
Örebro Maski Hallonen
2011-03-26 17:07
Tänk om ÖSK hade även spelat i en reservlagserie:

============ Nurme/Rosen ============
Wirtanen===Haginge===Boris======Denis(?)=
============Nordback/Berger=============
=====Erik N===========Per J===========
Astvald========William=======Yasin/Ibra==

Vad tror ni? Skulle denna uppställning klara sig kvar i SE?
Örebro Dejmon (Mdmf)
2011-03-26 17:03
Hörde en trevlig reklamsnutt på min (icke premium) spotify nyss;

What shall we do when we spöar blowit, what shall we do when we spöar blowit, early in the season?

(sjunges med fördel med kraftig svensk brytning)

Edit: kom precis på att denna "drunken sailor" förresten måste vara ett plagiat på gamle "vad ska vi göra när rödvitt vinner"...
AIK Saywee
2011-03-26 16:46
Fisk skall ätas, torskryggen var skitdyr, men helt fantastiskt god, smörstekt och bra kryddad, tillsammans med dillkokt potatis och vit äggsås, blev en extra låda till veckans kommande luncher ...

.. nu fixar vi väl en sillatorsk i premiären, alla vi gnälliga närkingar och kronblomsfantaster som gillar Hjalmar?

NÄRKE, mitt i Sverige med "fotbollens huvudstad" :))))
Örebro Orlok
2011-03-26 16:45
Stor humor i iPhone-appen att Rama heter Valder i förnamn :-)
Örebro Sekt. E
2011-03-26 16:40
Göteborg i premiären... De har väl egentligen inte ett så särskilt bra gäng. Ta bort Tobbe så är halva matchen vunnen. Deras nya gräsmatta borde gynna oss som vill lira boll också.
Örebro ÖSK KRILLE (Go for gold)
2011-03-26 16:36
Jag hatar fisk-sången :).
AIK Saywee
2011-03-26 16:32
Många "anonyma" kommentarer till "Know your Örebroare" som länkats tidigare under dagen, bara rubriken och/eller titeln vittnar om att begåvningsreserven bloggar eller twittrar eller vad tusan det kan heta ..

... men talgoxen kvittrar och koltrasten spelar varje morgon vid gryning och snart blåser domaren ingång vår efterlängtade match på gamla, nya, gamla, lilla ullevi :)

Blir den fullsatt eller fulsatt?
AIK Saywee
2011-03-26 16:19
´den oumbärlige 24/7, hehe
2011-03-26 16:01
Det är ju Norge - Danmark i EM kval kl 20.00 på TV10. Krockar inte det med Earth Hour?
AIK Saywee
2011-03-26 15:54
Krille 15:49, japp och sådant luktar illa, rutten fisk ...

... åter från fisk till fotboll ...

... jag tror att jag säkrat ekonomin i höst, ÖSK som seriesegrare och Haddad eller Rama som skyttekungar, jag kan inte gå back på dessa tips, omöjligt :)
2011-03-26 15:49
Saywee//

Det finns en risk att änglarna får surströmming, när IFK G får torsk ;).
AIK Saywee
2011-03-26 15:43
Nu kom räkneverket åter, men fortfarande med allsvensk start nästa söndag ...

... jag loggar ut ett tag, skall steka en torskrygg, attans vilket kilopris, 499:-/kg

Tror att jag har torskat, det var inte meningen att köpa så dyrt, men vad gör man inte för att hålla minen i kön bland alla andra ....

Shit!
2011-03-26 15:40
Den enda fisken som IFK G kommer få smaka på är torsk :).
AIK Saywee
2011-03-26 15:39
Hoppsan, räkneverket jag syftade på (15:26) försvann, men vårt egna räkneverk för giganternas start, stämmer ... eftersom en timme försvinner i natt.
AIK Saywee
2011-03-26 15:26
Ursäkta att jag är så upptänd (obs inte påtänd), men detta räkneverk, som visar att allsvenskan börjar om 7 dagar och drygt 22 timmar, jag trodde ju att Halmstad-Kalmar skulle "blåsas" igång 16.00 nästa lördag ...

... men den kanske redan är flyttad, det brukar ju inte vara helt ovanligt.

Sommartider börjar ju i morgon, men det handlar ju bara om en timme ...

... och apropå timme, så är det i kväll "earth hour", tur att ingen match spelas under denna timme, för då borde ju spelarna ha pannlampor, och det är ju inte speciellt rolligt att nicka en boll med en sådan i pannan.
Annons: