/fotboll/osk/forum/4104.aspx/fotboll/osk/forum/4104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Maski Hallonen
2011-03-29 08:40
Nu får nog vissa vakna lite. Att Sixten skulle neka en förmodligen dubbel lön i MFF för att ÖSK ska spela i europa tror jag inte en sekund på. Naturligvis smäller MFF högre än ÖSK för en tränare. Det är ett steg i hans karriär. Dessutom skulle han få helt andra resurser där. Däremot ska vi inte vara säkra på att MFF skulle vara första alternativet för Sixten eftersom det kan komma in fler anbud från utanför Sverige. Sen gillar jag inte attityden i MFF. Att till Örebro är det bara att ringa om vi vill ha något. Klart att Sixtens offensiva fotboll är attraktiv för andra klubbar och vilken klubb i Allsvenskan vill inte spela som ÖSK i sina bästa stunder?.

Sixten har gjort om ÖSK på ett mycket fint sätt men jag kan garantera att ingen är oersättlig. Däremot är jag negativ till att sälja under sommaren eftersom tränarpoolen för svenska tränare lär bara bestå av sparkade tränare eller tränare som inte fick jobb nu. Och ta hit nån spanjor eller något vill jag inte. Dessutom vet vi inte vilken mental turbulens spelarna kan drabbas av om de spelar med en tränare som ska dra om ett halvår. Ska de lära sig spela lite annorlunda till hösten? Eller ska ÖSK hitta en tränare i sommar som spelar på exakt samma sätt? Skulle vara Lasse då men det är nog risk att Sixten vill ta med sig sin vapenbroder. Dessutom har jag nog upplevt Lasse som mera av en utvecklande indivduell tränare. Men det kan ju vara fel utan bara varit hans roll i ÖSK.
Tycker ÖSK ska nobba och istället i lugn och ro sondera för ny tränare 2012

Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-29 08:40
Salt&Peppar/ Har för mig att it takes 2 to tango.
Örebro Grohl
2011-03-29 08:38
Antagligen vill inte Sixten förlänga än. Förövrigt en pajasartikel av Expressen och NA. Sixten har gjort ett jättejobb i ÖSK så det är klart att han skulle kunna vara aktuell för mästarklubben. Detta betyder INGENTING
Örebro Salt&Peppar
2011-03-29 08:33
Fattar inte heller varför inte de bara förlänger med Sixten. Det här bjuder bara in till huggsexa. Varför väntar de??
AIK Saywee
2011-03-29 08:29
När sker förhandlingar och förlängningar med flera av våra svartvita "utgående nyckelpersoner"?

Jag har småvarnat lite för sådant här tidigare, några avvaktar i bland länge nog och inväntar taktiskt olika oplanerade möjligheter för att förstärka den egna ekonomin.

Dessa som har utgående kontrakt, vad händer, vilka är dom, hur länge skall vi leva i ovisshet? Sixten? Nordin? Bedoya? Almebäck?

Jag hoppas på guld i år, för sedan kan det i sämsta fall bli en en del nytt som skall skolas om, bland tongivande aktörer, men jag hoppas ju förstås på kontinuitet :)

Plötsligt händer det, 2011!
Örebro Salt&Peppar
2011-03-29 08:28
Ursäkta mig men nu blir jag helt j-a galen av det här om mff och sixten. Precis när allsvenskan ska starta. Kan inte MFF bara rikta sina satans tränarproblem åt nått annat håll?? Blir galen!!!!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-03-29 08:22
Santosvarning på den artikeln!
Örebro Steiger
2011-03-29 08:21
Jag är inte så orolig över Sixten ev framtid.

För det första tror jag att han hellre vill ut i Europa. Han vill nog ha ett bra resultat i Euro-league med ÖSK för att sedan kunna gå utan att vara kontraktsbunden efter säsongen.

För det andra vet vi inte hur tabellen ser ut i sommar. Om MFF ligger typ 8:a och ÖSK leder, hur spännande är det då att gå till MFF som dessutom blöder ekonomiskt?

Sen är inte Sixten allenarådande i tränarkåren. Går han finns det en hel del spännande tränarnamn att tillgå som kan fortsätta ÖSK:s lagbygge.

Vad sägs t.ex om Mikael Stahre?

Jag rycker på axlarna och inser att det är "business as usual" i fotbollsvärlden.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-29 08:07
Vore ju fan förödande. Bara att tveksamheter smyger sig in gör ju att det är förödande.
Örebro gesson
2011-03-29 07:57
Örebro Harry Cripps
2011-03-29 00:59
Ivan! Jag förstår dina känslor vad gäller "Astrid". Måvara att han gjorde några fina mål för oss, men därifrån till att stå med ÖSK flaggan framför klacken och leda sång, nä fy fan... Det skall våra "tunga Grabbar" göra. Känns som att han bara var ute efter att lansera sig själv. Skönt att vi inte gick med i budgivningen. Jag har gnällt över Astrit tidigare och håller fast vid att Peking den här säsongen får spela med en man kort i defensiven. Naturligtvis åker dom ur. 3-0 till ÖSK nere på Parken. -Får vi be om ett lika snyggt frisparksmål som Mirzas under "året vi helst inte nämner". Varför inte regisserat av Valdet. Vilket tillslag han har. Bantar han 5-6 kg blir han en sensation till hösten.
Örebro Maski Hallonen
2011-03-28 23:27
Om vi nu ska titta på bilder ;)

Inne i detta hus skapades Örebro SK för mer än 100 år sedan.
Café National
2011-03-28 22:33
Hertig_Karl//

Märkligt... De funkar när jag klickar på dem...

...Gamla bilder på Eyravallen skulle komma upp

Men men :)
Örebro Hertig_Karl
2011-03-28 22:26
ÖSK KRILLE

Länkarna funkade inte som du tänkt tror jag. Fick upp en bild på Varberga konditori, för all del fin, men det var inte det du ville visa va?=)
2011-03-28 22:20
En till fin bild på gamla Eyravallen. Förlåt om jag är lite nostalgisk :).
2011-03-28 22:04
Gamla fina Eyravallen. Det var tider det :).
Örebro Radion
2011-03-28 20:54
Kolla precis på filmen från premiären mot DIF 09 när Mål-Göran är med och sjunger. Hoppas det kommer fler örebroare till göteborg!

Håller fan på att spricka, vill bara att skiten ska dra igång!!
AIK Saywee
2011-03-28 20:53
Grohl, 20:44, "för-deppa inte", historien saknar betydelse nästa måndag, matchen avgörs inte på ett papper, för då har vi redan vunnit och gräset är fräscht och de svartvita supportrarna är på plats ...

... jag förväntar mig en vinst :)
Örebro Grohl
2011-03-28 20:51
Ett nytt jämnt gräs talar isf för oss, förra året var ju gräset inte ens fint i premiären dock.

Som inflyttad Göteborgare kan jag konstatera att IFK knappast varit lirarnas lag de senaste säsongerna. Marginalsupportrarna har slutat gå på fotboll och tråkig jävla skitfotboll har dominerat (ja, jag har på plats och på TV sett en hel del matcher med IFK) raka motsatsen till vad som hänt med mitt gamla fina Örebro sen jag flyttade hit för 6 år sedan helt enkelt =)
Örebro MrCrowly
2011-03-28 20:46
gräset lär inte vara kasst, helt nytt och oanvänt.
Örebro Grohl
2011-03-28 20:44
Personligen kommer jag vara sjukt nöjd om vi får med oss ett oavgjort resultat på måndag. Blåvitt borta är en sjukt svår match både enligt historien och på pappret. Lägg där till att det är på naturgräs (antagligen kasst sådant) samt mot ett heltaggat IFK i en säsongspremiär gör att det kommer bli ofantligt jobbigt.

Satta odds på 3.5 ggr pengarna för ÖSK-vinst tycker jag känns fullt rimliga.
AIK Saywee
2011-03-28 20:43
Chicko, fast Gnaget börjar ju på G ... i övrigt är det helt OK :)
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-28 20:40
Saywee //
Förhoppningsvis har vi vänt tabellen uppochner från ösks synvinkel!
AIK Saywee
2011-03-28 20:38
Chicko, jag har samma förhoppning om sju dygn, för just nu ligger vi på nedflyttningsplats pga begynnelsebokstav, men inga insläppta mål :)
AIK Saywee
2011-03-28 20:34
Dagarna känns oftast långa, men timmarna och minutrarna får större betydelse när det närmar sig ... jag vill inte missa tåget ...
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-28 20:33
Vid denna tiden om 7 dygn leder vi förhoppningsvis premiären och lyckas försvara ledningen... :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-28 20:16
Håller Riorobban, snabbt har det gått - minns när det var över 100 dagar :D
Snart är det fest!
Örebro # brorzan
2011-03-28 19:23
Konstigt att NA inte valde ÖSK-vinkeln på den här nyheten...
AIK Saywee
2011-03-28 19:23
Det står ju tydligt under "nästa match", för ÖSK´s del, det är det som intresserar mig mest, för detta segertåg, vill jag inte missa.

Om en vecka är vi halvägs in i första halvlek, hujedamej ....
AIK Saywee
2011-03-28 19:13
Chicko, ja, det var därför jag undrade för några veckor sedan om vi hade sen matchstart och fick förbryllade svar ....

... men, det är ju bara en petitess, men jag vill göra allt för att timmarna skall kortas ned tills avspark (vilket lustigt ord?), vad är det man sparkar av?
Annons: