/fotboll/osk/forum/4101.aspx/fotboll/osk/forum/4101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-03-29 11:24
Krille., instämmer, det jag saknar, fast jag kanske missat detta eftersom jag undviker att läsa NA, är bl.a.

... en önskan om att de redan nu, eller snarare för någon vecka sedan "triggar/triggat" igång en positiv känsla för årets svartvita säsong och bortapremiären mot IFK G och därefter hemmapremiären mot Syrianska.

Lite intervjuer med supportrar som anmält sig till de svartvita bussarna mot Gbg, förväntningar guldåret (?), spelarintervjuer, tränarnas förhoppningar, Sjögrens förhandlingar etc etc ...

... kom igen NA, vakna, sprid lite glädje och förhoppningar :)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-03-29 11:19
"Den 8 april tar ÖSK emot Syrianska FC i den Allsvenska hemmapremiären. Intresset för matchen är stort och vi vill uppmana alla att köpa förköp."

Kan bli storpublik på hemmapremiären :).
2011-03-29 11:09
Det jag saknar i NA är lite inför allsvenskan reportage. Intervjuer med spelare, tränare och presonal i ÖSK om hur de ser på den här säsongen.
AIK Saywee
2011-03-29 10:53
Brian Jonestown, ingen aning hur de känner innerst inne, de som jobbar på NA, de måste ju rätta sig efter en viss "styrning", men jag upplever att det är mycket upp och ned, ris och ros, men det kanske är naturligt, vad vet jag ...

... de har ju sin lön och anställning att tänka på, å så har de väl gratis inträde till giganternas matcher hemma som borta och reseräkningen betald ...

... det jag efterlyser är en grundidé, en positiv tanke, eller fler positiva tankar, från NA-sporten att vilja trigga igång en "vikänsla", ÖSK ger ju NA så mycket att skriva om, jag önskar helt enkelt att de tänker till och försöker visa att man kan lägga märke till Närke :)

Heja SPORT!
Örebro Brian Jonestown
2011-03-29 10:45
Är det någon som vet om dom på NA ens håller på ÖSK?
Örebro Grohl
2011-03-29 10:42
Tappar vi Sixten hoppas jag verkligen att Henke Larsson är med i diskussionerna om ny tränare.
Örebro Conjuration
2011-03-29 10:37
SM-gooold! ;)

Kul läsning, bra artikel av Avenbrand :)
AIK Saywee
2011-03-29 10:36
SM-gooold
Örebro jocke.
2011-03-29 10:36
Longstreet//

Jag hörde härom dagen att dom var på väg att tillsätta en permanent förbundskapten nu, det var någon gammal spelare som jag inte kommer ihåg vad han hette - hur som helst var det inte sixten iaf :)
Örebro jocke.
2011-03-29 10:35
Jag är också lite orolig inför det här med våra utgående kontrakt - jag tror att ligger vi top3 när sommaren börjar närma sig, kommer vi kunna behålla två av tre spelare, tror isåfall att Nordin förlänger och Almebäck spelar ut kontraktet, Bedoya tror jag försvinner i vilket fall. Men hur blir det, gud förbjude, om vi ligger 7a, 8a inför sommaruppehållet? Finns risk att både spelarna och klubben då ser det som att det är sista chansen att sälja alla tre i sommar, och kanske även att Sixten försvinner då. Samtidigt så måste ju spelarna prestera för att överhuvudtaget få några intressenter. Nej det känns lite oroväckande, men, jag tror att det här är vår säsong, så det är bara att "go with the flow" och hoppas att precis allt går vår väg i år!
Örebro Longstreet
2011-03-29 10:33
Nån som vet hur det ser ut i Finland? Har de tillsatt någon permanent förbundskapten än? Sixten var väl aktuell för det jobbet om jag minns rätt.
2011-03-29 10:29
Möt Rama och Lushtaku: "Vi vet vem Valderrama är".
AIK Saywee
2011-03-29 10:25
Vad som sker i det svartvita kansliets "dimhöljda" korridorer vet inte jag, men tjatar vidare om de kontrakt som går ut 2011. När blir de klara, eller blir de inte klara, eller pågår jobb överhuvudtaget?

Dessutom har jag en "medial önskan" angående den lokala pressen/media, det vore trevligt om NA detta år, med ett så gyllene tillfälle, kunde samla alla positiva krafter och ge oss hopp om Guld.
Örebro Sancho Panza
2011-03-29 10:22
hahaha. Läste Helsingborgs analys av ÖSK inför årets allsvenska. Det låter som de är redligt förbannade på "Nobbe". Kommer så väl ihåg den matchen de nämner i artikeln. Nordback tacklar spelaren snett bakifrån rätt på knät (tror jag). Nordback får bara gult kort och ÖSK vinner matchen med 1-0.
Ingenting att skratta åt skadan, bara Helsingborgs långsinta ilska.
Örebro Maski Hallonen
2011-03-29 10:16
: Marta // Fast det beror nog lite på hur man jobbar. Det är som när ÖSK värvade i vintras. Man tog inte bara kontakt med spelaren man ville ha som #1 utan även med #2 och kanske tom #3 för att veta statusen och ev intresse. Sedan tar man det därifrån.

Men visst tyder en ev kontakt på att man står högt på listan.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-29 10:04
Maski/
Att Han skulle vara aktuell, är väl ngt som känts mer än troligt? Om de skulle tagit kontakt står han nog högt på listan och är aktuell för övergång redan till sommaren. Dessutom sänder ett sådant offentliggjort samtal signaler, snacket kommer och oro kan sprida sig. (Evetuellt följer en spelaflykt till sommaren som följd, vilket leder till än mer oro).

Därför är jag tacksam för om de inte kontaktar än. Om de kontaktar till sommaren och en övergång kan ske efter säsongen är det bättre för lugnet i truppen.
2011-03-29 09:55
Jag skulle gärna se Thern som tränare i ÖSK men han har ju inte de utbildningar som krävs för att träna lag i Europacuperna.
AIK Saywee
2011-03-29 09:51
Maski, som jag skrev 09.09, så skulle inte heller jag bli speciellt förvånad i "dagsläget" om MFF har tagit, eller kommmer att ta kontakt med Sixten, men media jiddrar, vilket inte är helt ovanligt.

Det som är mest intressant är hur ÖSK jobbar med den närmaste framtiden 2012 - 2015 ...

... för det finns några tonigvande aktörer som bara har kontrakt t.o.m 2011.

Ibland väntar man av olika anledningar för länge, tänk om saker och ting redan hade varit klara?
2011-03-29 09:49
Thern tog upp IFK Värnamo till superettan förra säsongen.
Örebro Tvetov Nato
2011-03-29 09:47
Jag tror inte Thern tränar något för tillfället. Se länk.

EDIT: Tydligen så gör han det.
Örebro MMS
2011-03-29 09:46
Vilket lag tränar Thern förnärvarande?
Örebro Maski Hallonen
2011-03-29 09:43
Fast om MFF kontaktat Sixten ännu eller inte är väl inte huvudbryet som jag ser det. Utan att han är på MFF lista är nog solklart och det är väl det man ska fokusera på. Han är en av de MFF kan tänka sig tillsammans med J Thern och kanske någon mer. Frågan är bara vem de sätter som prio 1.
2011-03-29 09:37
Saywee/ Kan det va så att du är mer konspiratorisk än mig :)
2011-03-29 09:37
Krille/ Den hade jag ej sett... nej det har jag svårt att tro också. Då väljer jag att förkasta artikeln tills vidare. Sedan ör han självklart intressant. Kontigt vore annars.
AIK Saywee
2011-03-29 09:36
Krille, jag vill också tro på Sixten, men säger han så, eller citeras han säga så?

Som skrivet, jag vill tro på Sixten, men NA kan jag omöjligen lita på ....
2011-03-29 09:32
" Malmö har inte kontaktat mig i alla fall, säger Boström till NA."

Jag ser ingen anledning varför Sixten skulle ljuga oss rakt upp i ansiktet med det uttalandet.

Jag väljer att tro på Sixten i det här fallet.
AIK Saywee
2011-03-29 09:19
Marta, ja det där är lurigt om spjuvern är rätt citerad ....
2011-03-29 09:16
"Enligt SPORT-Expressens uppgifter har Malmö FF tagit en första kontakt med dig?
- Jaha.... Jag har inte hört något om det tidigare och det är första gången jag hör det från dig nu. "

För mig är det ett luddigt svar. Vad har han inte hört något om. Han dementerar inte. Säger bara att han inte hört ryktet förr. Men jag är å andra sidan lite konspiratorisk :)
AIK Saywee
2011-03-29 09:15
MFFCampione, tackar för svar och förlåt mitt lite löjliga inlägg tidigare, jag förstod att det inte var Peps, men jag gillar dock hans skånska reggaelåtar, verkligen ...

bl.a.
"Oboy, sicket vackert väder ...."
Malmö FF MFFCampione
2011-03-29 09:10
Saywee

Pep är Pep Clotet Ruiz som tränar Halmstad. Han var assisterande tränare till Rolle ifjor men lämnade under vintern för att bli huvudtränare i HBK.
Annons: