/fotboll/osk/forum/4097.aspx/fotboll/osk/forum/4097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-29 22:23
MrCrowly //
Detta lugnade mig, jag är inte det minsta rädd för IFK Glenn i allsvenskan. :) Håller vi bara koll på Hysén så..

IFK Glenn har alltså gjort riktigt dåligt med mål under försäsongen och spelet har väl varit sådär. Man har inte vunnit sedan i Januari..
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-29 22:12
Köpte Sportbladets bilaga idag och det första jag blir sur över är egentligen att Almebäck inte finns med bland Allsvenskans 11 mest eftertraktade talanger.

Om Viktor Nordin finns med ska Almebäck vara där också. Och hur länge ska Gerndt vara talang? Han är typ 2 år yngre än Gerzic...
Örebro MrCrowly
2011-03-29 22:10
Konstigt dömt i IFK's träningsmatch...

Hoppas det inte blir så på Måndag...
2011-03-29 22:07
Saywee //
Var lite otydlig, han skriver att att man tappat 16 allsvenska mål.. Men så ville jag förtydliga för mig själv att man tagit in både en och två spelare som kanske kan göra 10-16 mål om det vill sig riktigt väl! :) Sen tror jag inte heller att någon gråter sig till sömns om kvällarna pga att vi tappat Porokara, som vissa "experter" verkar ha fått för sig.. :) Tror snarare de flesta ösk fans känner en otrolig lättnad över att han drog, han försökte inte ens spela fotboll under hösten 2010..
Örebro Matta
2011-03-29 22:04
Chicko// Tycker ändå att kvällstidningarnas fotbollsbilagor har bättre koll nu än för några år sedan. Visst hittar man alltid konstigheter och felaktigheter, men man kan samtidigt inte begära att de ska ha lika bra koll som oss hard core fans, som ser allla tävlingsmatcher, går på träningsmatcher och suger i oss varje rad som skrivs som svanpar.
AIK Saywee
2011-03-29 22:03
Chicko, aha, var det så enkelt Laul räknade, men då ligger vi nog plus, senare i höst, med Haddad, Rama och Kushi, för att ta några exempel :)

.... vilket han kanske syftar lite på, med "både en eller två spelare som enskilt kan göra uppemot 12-16 mål" ...
Örebro rirobban
2011-03-29 22:01
Ni som är rädda för att Sixten ska bli förbundskapten kanske kan bli lite lugnade av länken här!
2011-03-29 21:56
Saywee //
Porokara, Paulinho och Astrit gjorde alla 5 mål vardera förra året, vet inte var det sista målet kommer ifrån av de vi tappade förra året. Gjorde Bassombeng ett mål tro? Förhoppningsvis har vi minst en spelare som kan komma upp i närheten av dessa tappade spelares totala målskörd föregående säsong.
AIK Saywee
2011-03-29 21:49
Chicko, intressant inlägg, det jag funderar över är hur Laul tänker när han skriver att vi "tappat 16 allsvenska mål i spelarförluster" eller är det någon slags statistik?
AIK Saywee
2011-03-29 21:43
´den oumbärlige, tackar, lite "lugnande läsning" och mycket intressant, särskilt sista stycket.

Undrar om Sixten fortfarande inte hört något om, eller från Malmö ...

... och dessutom kan ju, tyvärr, som jag tjatar om, "pengar" alltid förändra våra gissningar om framtiden :(

Orkar inte grubbla mer, utan nu siktar jag in mig på en fantastisk säsong med Sixten och grabbarna :)

GFG!
2011-03-29 21:42
Har läst lite i fotbollsbibeln idag, och kan konstatera att ÖSK är kraftigt underskattade. Visst är det roligt att en av "experterna" tippar oss som vinnare, men samtidigt är det ganska dålig koll på laget. Man ger tex. Per Johansson ett pluss (+), vilket är betyget för underkänd/oprövad. Hade han varit så dålig hade han nog inte fått 13 matcher förra året, även om ett par matcher var i försvaret pga skador/avstängningar. Dessutom spelade han några matcher -09 också. Varken dålig eller oprövad.. Patrik Anttonen och Wowoah får båda 3+, trots att dom låg i yttersta toppen i poängskörd för ytterbackar förra säsongen. Man skulle även kunna ge Almebäck 5+ (landslagsklass) då han var uttagen till em-kval truppen mot Moldavien samt har fått ett par A-kamper för Sverige under förra året. Emil Berger får 1+ trots att han var ordinarie som 18-åring i superettan.. Bedoya får 4+ trots en hårsmån från den amerikanska VM-truppen, kanske är värd en femma. Att sedan Kushi och Rama vardera får 2+ (vilket är godkänd spelare i allsvenskan) bevisar vilken okunskap som råder. Laul skriver att man tappat 16 allsvenska mål i spelarförluster, men samtidigt har man plockat in både en och två spelare som enskilt kan göra uppemot 12-16 mål om det vill sig väl.. :) Sixten får 4+, är det inte landslagsklass (finsk) på honom? Borde vara, då han är/varit ett av 3-4 namn som diskuterats som landslagstränare. Laul skriver även att klassnyförvärv har värvats in, men nämner inte vilka.. :)

Är det okunnighet, för dålig koll på ÖSK, eller är det underskattning? Det blir en topp-placering i år, mer behöver egentligen inte skrivas.
Örebro 'den oumbärlige
2011-03-29 21:32
Om jag får inflika i Sixtenryktet. Håller med om föregående inlägg. Har svårt att se Sixten överge sitt 4-3-3, och om MFF inte har tänkt byta spelsystem undrar jag varför han intresserar dem?

De har provat många olika konstellationer och misslyckats, nu när de hittat rätt balans och spelar riktigt bra och vinnande fotboll känns det konstigt att bara byta. Det bästa är ju att hitta en snarlik tränare till Rolle.

För Sixten kan det ekonomiska förbättras avsevärt. Han får också större medieutrymme samt lite extra muskler. Men jag har dessvärre svårt att se honom få mer makt i MFF än vad han redan har - dvs. kontroll över sitt eget öde. Det är inte svårt att få sparken i Malmö, i Örebro är han nästintill försäkrad från att inte få sparken.

Han har ett år kvar på kontraktet och vi får heller inte glömma Finska landslaget, där är han fortfarande aktuell. Men detta kan lika gärna vara ett planterat rykte för att sätta press på ÖSK. Lika gärna kan det vara ett planterat rykte av MFF för att visa sponsorer och fans att man vänder på alla stenar.

Det som oroat är Sixtens kommentar till det hela. Han säger iofs bara rätt saker men det är inte kraftfull dementi heller. (Vilket kan tyda på planterat rykte som antingen folket bakom Boström eller MFF står bakom - som han sedan drar nytta av i sina förhandlingar med ÖSK).
AIK Saywee
2011-03-29 21:14
rirobban 21:02, jag hoppas att det du skriver kan bli sant, till vissa delar, för oro och ovisshet i "guldracet" är väl inte önskvärt för någon svartvit själ, detta år med ett gyllene tillfälle?

Före/innan säsongen ... det är ju bara några dagar kvar ... så snabbt kan det väl inte ske?

Men pengar kan ju alltid snabbt krångla till det lite extra, det har "de" ju gjort förr.
Örebro Salt&Peppar
2011-03-29 21:12
rirobban//

Ja du har rätt i det du säger. Ogillar dock det här att sno tränare från varandra hur som helst, nått måste göras åt det. Ska inte vara så jäkla lätt tycker jag. Är det 3 millar som tak?
AIK Saywee
2011-03-29 21:07
I nuläget, innan fotbollens elitserier startat, ser det ut som att Syrianska kvalar mot Falkenbergs FF ...
Örebro rirobban
2011-03-29 21:02
Salt&Peppar //

Innan säsongen kommer han inte att dra. Malmö har Rolle till sommaren åtminstone. Själv tror jag att det bara finns förlorare om Sixten lämnar redan i sommar!

* Malmö får starta om med ett 4-3-3-system mitt i säsongen (Sixten är envis och kommer ALDRIG att ändra det). Förlorar därmed på det.

* Sixten är "gud" i Örebro och har fått skapat ett lag nästintill från grunden. I sommar kan han förlora på att lämna ÖSK om laget innehar en absolut topp-placering. Är också svårt att komma till en klubb som Malmö mitt i säsongen där han måste få laget och prestera direkt!

* ÖSK förlorar sin "supertränare" och kan få svårt att hitta en ny mitt i sommaren.
Örebro Salt&Peppar
2011-03-29 20:54
Alltså drar sixten före säsongen blir jag fan galen då förstörs allt vi byggt upp.
AIK Saywee
2011-03-29 20:38
MrCrowly 19:49, den där låten är rätt så bra, men jag hittade "Sången om Örebro" i din länk, den har en fin inledning ...

... hittade den efter att ha lyssnat på "Vi är svarta, vi är vita"
Örebro Brian Jonestown
2011-03-29 20:29
Håller med, löjligt att klaga på den artikeln som med största sannolikhet kommer att dra lite mer folk.
AIK Saywee
2011-03-29 20:22
MrCrowly, jag tror att NA i så fall har smygtittat lite här och tagit till sig och försöker med lite positivt :)

Bra jobbat NA, fortsätt så ... fast jag har inte läst något, bara tror på vad ni skriver här ...
Örebro MrCrowly
2011-03-29 20:14
man läser visst som man vill förstå...förut idag klaga ni på att NA inte var positiva och taggade läsarna, nu när dom skriver i lite mer positiv anda så är det fel oxå, hur ska ni ha det?
Örebro Bastard on Parade
2011-03-29 20:10
MrCowly//

Å andra sidan är rubriken:"Fem bussar med Kubaner redan klara till premiären".

5 bussar är förvisso bokade, men inte fyllda. Alla tillfällen att klaga på NA är bra tillfällen.
Benny Böckling
2011-03-29 19:58
Skit dålig straff av Zlatan för övrigt.
Örebro MrCrowly
2011-03-29 19:57
Läser ni inte vad NA skriver? Eller förstår ni inte vad dom menar?

De skriver ju att
"På tisdagsförmiddagen hade Kubanerna satt in en femtebuss och noterat 185 anmälda resenärer. "

Det innebär ju att 4 bussar var fulla och det behövs en till som förstås inte är full än.
Örebro rirobban
2011-03-29 19:57
Benny Böckling//

Helt rätt, refrängen körs på Behrn arena när ÖSK gjort mål, vilket jag tycker man ska fortsätta göra. Ger bättre stämning då :)
Örebro rirobban
2011-03-29 19:56
Det är kammarorkestern som gjorde den låten till ÖSK:s 100-års-jubileum.
Benny Böckling
2011-03-29 19:56
Den där låten har ju redan några år på nacken... Brukar ju köras när ÖSK gör mål om jag inte minns fel.
Örebro Sekt. E
2011-03-29 19:54
Det där är väl en gammal kenneth-låt
Örebro MrCrowly
2011-03-29 19:49
ÖSK's nya låt...

Enligt "Örebro SK - Europa League 2011-2012" på Facebook.

Men är det inte en gammal låt?
Örebro zxcv
2011-03-29 19:00
När Almebäck inte fick spela sjönk temperaturen för landslaget rejält.
Annons: