/fotboll/osk/forum/4095.aspx/fotboll/osk/forum/4095.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro NicklasNyselius
2011-03-30 14:56
Det är jag som ligger bakom och driver bloggen orebroskbloggen.blogg.se, nytt inlägg skrivet precis! hoppas att så många som möjligt följer den :)
Örebro rirobban
2011-03-30 14:26
Inget spel på Vångavallen i premiären?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-03-30 13:56
Antar det blir en fjärde-plats då...
2011-03-30 13:55
rirobban/ Var väl han som tippade ÖSK som vinnare med? Han har ett gott öga till ÖSK den där killen.
Håller dock inte med om Ajdarevic-värvningen, men det är mer av personliga orsaker :)
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-03-30 13:52
rirobban //
Jag själv tror ju på att den värvningen är genomtänkt, och vi kan inte klaga över den värvningen hittills iallafall, hoppas han levererar i allsvenskan också bara. Fö. tycker jag William Attack ser MYCKET spännande ut, han kommer vara en fullgod ersättare. Han är en annan spelartyp också, som kan vara bra att släppa in i vissa matcher när man vill spela på ett annat sätt. :) Sedan hoppas jag givetvis att Rama kommer vara årets värvning.. ;) Det visar sig.
Örebro rirobban
2011-03-30 13:47
"2. Andreas Haddad, Assyriska till Örebro
Kommentar: Var Örebro galna eller panka? Det var frågan som ställdes när centertankarna Paulinho och Kim Olsen lämnade och ersattes med en kille som gjorde åtta mål i superettan 2010. På försäsongen har svaret ändrats till "genialiska". Haddad har gjort uppåt tio mål och blivit fyrtornet som ÖSK:s anfall lutar sig mot."
2011-03-30 13:41
Grohl/
Jag är överens med dig om att det förmodligen blir så att vi tappar 1-2 spelare under sommarfönstret. Är 90% säker på att Ale är en av dem (det är min känsla:).

Dock är jag inte helt övertygad om att vi står och faller utan spelarförsäljningar.

Jag är inte så pass insatt att jag vet hur mycket eget kapital vi har efter denna säsong utan spelarförsäljningar (med ökat publiksnitt, förhoppningsvis ökat sponsortillflöde), men har svårt att tro att vi harvar i botten nästa år om vi inte får till en försäljning. Dock tror jag man hoppas kallt på någon försäljning, men tror inte vi faller utan den.

Jag tror man har en långsiktig plan.
2011-03-30 13:29
Jag tror GAIS får harva i bottenträsket ändå. För många snabba värvningar, varav en otränad Santos och en Omotoyossi med ett par dåliga säsonger bakom sig. En tunn trupp och ingen kontinuitet alls blir inte bra... Dåligt med alternativ om skador uppstår.

En dröm vore ju att ÖSK leder allsvenskan efter halva säsongen och Nordin, Bedoya, Almebäck och Alvbåge alla förlänger samtidigt. Och att vi sedan tar guldet!! :)
Örebro TommyS
2011-03-30 13:18
Omotoyossi till Gais. Betyder det att alla pengar är brända och att Wanderson inte kommer? Kombinationen Wanderson/Omotoyossi skulle få mig att ändra mitt allsvenska tips, men knappast Omotoyossi på egen hand,
Örebro TommyS
2011-03-30 13:16
Chicko, Jag tror också att tanken är att sälja Bedoya i sommar, för att ge pengar till kontraktsförlängningar med löneökning, som i sin tur gör att vi kan behålla Almebäck serien ut och ändå få betalt för honom. Så skulle jag ha tänkt. Det kommer att krävas finkänsla av klubbledningen i sommar, men de har levererat hittills så mitt förtroende är högt. Håller också med om det du säger om Erik
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-03-30 13:15
Här är bloggens startsida.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-03-30 13:13
Den här hemsidan har jag missat. Är den här sidan ny?
2011-03-30 12:57
Jag tror faktiskt man säljer Bedoya i sommar, och kanske är den spelaren som är lättast att ersätta. Vi har många bra alternativ på mittfältet (Erik Nilsson, Per Johansson, Emil Berger, Nordback, och även Rama mfl.). Jag tror att Erik tar en startplats i år om Bedoya säljs i sommar, han är riktigt bra. Erik är enligt mig närmast en startelvan plats, och ingen spelare man ska "slarva bort" genom att inte ge honom speltid. Tycker att man ska ge honom inhopp i slutet av matcherna (20-25 min kanske), för att sedan växa in i rollen som ersättare för Bedoya, som jag tror säljs i sommar.
Örebro Grohl
2011-03-30 12:34
Jag bygger min känsla på att vi har som uttalat mål att sälja spelare.

Vi har 2 spelare med utgående kontrakt som till 99% inte kommer förlänga (Alme, Ale) och 2 spelare som det omöjligt att spekulera om ifall dom förlänger eller ej (Nordin, Alven). tappar vi John &/eller Micke måste dom ersättas externt.

Vi har visserligen inte budgeterat för spelarförsäljningar men vi har inte heller pengar till spelarköp inför nästa säsong. Tappar vi flertalet av dessa gratis kan vi se fram emot en spännande strid i de nedre regionerna av tabellen nästa år.

Summa: Pengar måste in, därför måste vi sälja spelare i sommar.
2011-03-30 12:25
Grohl/ Vad grundar du din känsla på? Vad jag vet så ingår inte spelaförsäljningar som en post i ÖSK:s budget
Örebro widemarsh
2011-03-30 12:24
Kuba_Via// Sneresenärer, lokala ÖSKare och den tidiga kubanbussen kommer att ladda på Gamle Port från 16.00
Örebro Grohl
2011-03-30 12:20
Spekulationer om att vi kanske tappar Sixten lär ju knappast hjälpa oss i kontraktsförhandlingar med spelare.

Däremot känns det ju som att vi kommer behöva externt kapital från försäljningar absolut senast i sommar, sen om det är tränare eller spelare som ryker är en annan femma.
Örebro Kuba_Via
Måndagen närmar sig med stormsteg just nu, hoppas vi blir många nere i Götet! Kommer vi samlas på nåt hak innan eller hur ser det ut?
Ja, ett kontrakt är väl alltid ett kontrakt även om det inte finns några transferregler. Det måste väl fungera som vilket anställningsavtal som helst.
IFK Göteborg Clifford
2011-03-30 12:16
Reglerna för tränare är inte samma som för spelare. Vill Sixten gå så kan inte Örebro stoppa honom. Däremot kan man stämma honom för kontraktsbrott. Normalt sett så brukar inte klubbarna vilja att det går så långt så de gör upp i godo istället. Som jämförelse så fick Gais två miljoner för Roland när han gick till Malmö med ett år kvar på kontraktet.
2011-03-30 12:06
Vi är ju faktiskt inte i akut behiv av några pengar (vad jag vet)
2011-03-30 12:06
zxcv/ Håller helt med dig, men tycker ÖSK borde ta mer plast mediamässigt och positionera sig mer. Visa att vår produkt är kvalitativ och att det kostar om man vill ta del av den i alla sammanhang som man kan. Här hade man en sådan chans som man inte riktigt knep, men inte för sent än.
Örebro zxcv
2011-03-30 12:03
Att han säger att det ska diskuteras i styrelsen känns inte som det betyder någonting.

Erbjuder Malmö 4 miljoner är det väl klart det måste diskutera saken. Innan man nekar givetvis:)
Örebro Salt&Peppar
2011-03-30 11:55
Hur är reglerna när det gäller tränarbyte? Finns det nått pengatak som de måste gå för om de blir erbjudna det?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-03-30 11:53
Skärpning Björn Åqvist! Sätt ner foten och deklarera att ÖSK ska göra allt för att behålla Sixten. Det här dravlet skickar fel signaler.
Örebro Svartvitt forever
2011-03-30 11:50
Imorgon är det upptaktsmöte, och då lär ledningen komma med ett klargörande om Sixtens status och klubbens hållning. Vore bra, som sagt, om man också gjorde det offentligt och kraftfullt.
Örebro Skägget
2011-03-30 11:26
ÖSK_Karl blir väl överlycklig om Sixten drar. Han är ju värdelös enligt honom.
Örebro NicklasNyselius
2011-03-30 11:15
Ny här på forumet! :), jag har startat upp min ÖSK blogg igen, orebroskbloggen.blogg.se! kommer att köra en intervju med yunus där inom en snar framtid men vill ha hjälp med frågor till yunus, skicka PM till mig med frågor eller gå in på bloggenoch koemmentera!
Örebro MMS
2011-03-30 10:35
Kul att Na uppmärksammar bortaresan till Göteborg, alltid bra med reklam för det lockar nog de supportrar som inte så frekvent åker på bortamatcher
Örebro Sekt. E
2011-03-30 10:23
Snart kör vi.

Heja Sport!
Annons: