/fotboll/osk/forum/4090.aspx/fotboll/osk/forum/4090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-02 23:40
Vart har tipsfunktionen försvunnit på forumet?

Aja, på Facebook blir det dock tipstävling med pris dessutom.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-02 23:02
Inför premiärmatchen mot IFK Göteborg måndag 4 april.
gnipek
2011-04-02 22:59
Miroslav kuba//Tack för din tippning, känns skönt att du rankar oss sist.
Tack för förtroendet, skall försöka leva upp till pressen.
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 22:55
Nate The Great Enligt Matski Hallonen så har säsongen redan börjat men jag håller inte med den matchen borde inte få räknas var för dålig!! Ny regel borde införas i fotbollen om en match är för dålig så borde båda lagen få 0 Poäng!! :) Jag tror det var Halmstad som mötte Kalmar men är inte helt säker :)
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 22:51
Haha Matski Hallonen Jo iofs men detta tips är gjort för flera dagar sedan och den matchen avslöja ju direkt inga överaskningar!!! Men men är det så du vill se det så.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-02 22:27
Maski Hallonen //
Astvald tycker jag.
Nate the Great
2011-04-02 22:19
Nu får säsongen mer än gärna börja! =)
Örebro Maski Hallonen
2011-04-02 21:54
Kraków // Holm må vara rubbad men jag håller nästan med om att Paulinho var ÖSK sämsta spelare i fjol tillsammans med Roni (av den ordinarie startelvan). Vem var annars sämre?

Örebro Maski Hallonen
2011-04-02 21:50
Miroslav kuba // Eftersom du angav ditt tips efter första matchen spelats klart i AS så är ditt tips ogiltigt och lämnas utan bifall.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-02 21:45
Med tanke på att Tobbe Holm har varit med i Big Brother, så säger det ganska mycket om hans intelligensnivå. IQ badboll på den killen.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-02 21:35
Otroligt bra match på TV4Sport, Milan - Inter, första halvleken kändes som 5 minuter.
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 21:19
Så slutar Allsvenska 2011
1.Helsingborg
2.Elfsborg
3.Örebro
4.Malmö
5.Göteborg
6.Häcken
7.Djurgården
8.Mjällby
9.Trelleborg
10.AIK
11.Kalmar
12.Syrianska
13.GAIS
14.Halmstad
15.Gefle
16.Norrköping
Synpunkter tas gärna i mot både posetiva och negativa!!
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 21:13
Rojas jag tror det var den 31 Mars om det är tipset här på svenska fans du menar?
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-02 20:17
Vem är Holm ni skriver om?

Förövrigt en underbar sponsorträff i veckan med Chris Härenstam och Stuart Baxter. Faktiskt så andandes det guld och Alvbåge talade verkligen om att det fanns gott om vinnarskallar i truppen.

Sixten hade också en rolig kommentar som gick ut på att Göteborg säkert skall gå att slå, bara det finns något gräs att spela på ;)
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-04-02 20:15
Dejmon// Kan bara instämma, bra skrivet!

När skulle det allsvenska tipset vara inlämnat ?
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-04-02 19:58
T. Holm verkar ju vara en riktig sopa på att tippa, han verkar ju desto bättre på att snacka skit.
Örebro Dejmon (Mdmf/En god sill är en uppäten sill)
2011-04-02 19:30
Gnällbältets bibel

Målvakter - KUBAN
Allsvenskans (Sveriges) absolut charmigaste och sannolikt även bästa målvakt John Alvbåge spenderar de flesta matcher med att digga till skönsjungande Kubaner i brist på annan sysselsättning. När det så med jämna mellanrum avlossas nått skott mot "Kung Alven/Baloo/Sveriges bästa målvakt" så visar denne nästan alltid upp varför han är given i Lirarnas Lag.

Försvar - KUBAN
Allsvenskans bästa mittbackspar Almebäbäck och Wikström blandar snabbhet på internationell toppnivå med styrka som får både Allsvenska forwards samt bergsväggar att tveka när det är dags för duell! Understödet från kanterna där Anttonen och Wowoah huserar gör Örebros försvar till ett av Allsvenskans absolut säkraste.

Vad som är ännu mer skrämmande för motståndet, om möjligt, är att ytterbackarna känner sig så säkra med det defensiva spelet att dessa utan att tveka med glädje agerar både yttermittfältare samt forwards under stora delar av matcherna..

Mittfält - KUBAN
Sveriges bästa mittfält är även det som kan kallas motorn (hjärtat) i Lirarnas Lag. Firma Gerzic/Bedoya leker utan problem bort de flesta Allsvenska lag. Ingen vet vad som komma skall från Liraren Gerzic och med duracellkaninen Bedoya vid sin sida samt den outtröttlige kämpen Kihlberg tätt bakom trasas motståndarnas mittfält med enkelhet sönder i de flesta matcher. Enbart skador eller avstängningar kan stoppa denna trio.

Forwards - KUBAN
Skulle det första betyget mindre än topp komma i denna lagdel? Knappast!
Vi bygger vidare med stor talang blandat med Allsvensk rutin i form av vår egen Marcus Astvald, vi rensar bort det överflödiga och hjärtlösa i form av Porokara och till det bygger vi vidare med "okända" spelare som passar perfekt in i vårt spel.
Värvningarna av spelare från "Tysklands lägre divisioner" som Hannover och 1860 München kommer garanterat få många journalister att ångra dagen de föddes! Om inte så iallafall dagen de ställde sig tveksamma till kapaciteten hos dessa spelare.. Valdet Rama, Kushtrim och Andreas Haddad har redan visat vad de har för ambitioner med sin vistelse i Örebro, Nämligen att leverera!

Tränarna - KUBAN
Med geniet Sixten Bodström och pådrivaren samt motivatören Lars Mosander vid rodret besitter Örebro SK Allsvenskans starkaste tränarpar. De övriga i deras stab håller även de absolut toppklass varför övriga kommentarer känns överflödiga.

Akta er Blåvitt!
Benny Böckling
2011-04-02 19:01
Tur för oss att IFK har så dåliga målvakter...
STEFANO!
2011-04-02 18:35
Nu vet man inte på förhand hur det går men bra korkad verkar Holm vara! Och han driver en spelsajt! Jisses! Haddad gör 5 mål på bara några matcher! Tro mig! Mot Syrianska gör han hattrick! Kommer bli en snygg tatuering herr Holm!
Örebro Dejmon (Mdmf/En god sill är en uppäten sill)
2011-04-02 18:31
Ur-bajare... Han är en pinsam medgångssupporter som tycker han är ball och förmer än oss andra för att han stöttar häftiga Bajen och inte landsortsklubben ÖSK.

Ger mig fan på att Djurgårdens IF var klubben i Norasonen Holms hjärta på 90-talet. Måste vara lite ledsamt att känna sig så rotlös.. (Med detta sagt är han säkert en bra människa i övrigt, vad vet jag)

Varför gick han förresten klädd i SI i Big Brother? Är han ligist eller tycker han bara det är häftigt att förknippas med casualkulturen?

Nu handlar det snart om enstaka timmar tills vår premiär!!!

Support your locals! Heja ÖSK!
Örebro Grixx
2011-04-02 18:30
skulle så gärna vilja veta hur vi ligger till emot Häcken med dagens lag...för några veckor sedan så blev man mörkrädd.

För övrigt så anser jag fortfarande att årets allsvenska är ovissare än någonsin.

Intressant att man från Gais sida säger att man i allsvenskan går emot kortare kontraktskrivningar och närmar sig hockeylagen med stora förändringar varje år.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-02 18:08
Haha, jag känner denne Holm. Klart han nederlagstippar ÖSK, han är ju ur-bajare trots allt.. :)
Örebro rirobban
2011-04-02 17:36
Om 1 timme och 20 minuter startar Allsvenskan enligt mätaren :)

Ne men hoppas på oavgjort mellan HBK och Kalmar, för alla oavgjorda resultat (där ÖSK inte är inblandat) är bara bra.
Örebro Sekt. E
2011-04-02 17:03
Han verkar ju ha en ganska förutfattad mening om Sport. Så analysen kanske inte är sådär speciellt djuplodande eller insatt om varken laget, Haddads förmåga eller Paulinhos säsong.
Örebro Kraków
2011-04-02 15:23
Ivan/oumbärlige:
Jag tycker väl att hans kommentar på Malmö angående förra säsongen säger det mesta. Var det någon som tyckte att Helsingborg var mer förtjänta av guldet?

*edit Sen såg jag att han anser att Paulinho var Örebros sämsta spelare förra året. Yay..
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-02 14:58
Seriöst, vem fan bryr sig om den här Holm egentligen? Jag menar, att i hans position dra till Big Brother säger väl allt.
Örebro IvanÖSK
2011-04-02 14:20
Hoho! Detta kan bli intressant. Minst 5 mål bör han kunna göra. Och att Örebro kan floppa. Det kan de alltid göra. Jag är bara rädd att ÖSK känner av pressen så mycket att det är för mycket. Men när jag ser startelvan så är det få lag som kan matcha ÖSK.
Örebro Miroslav kuba
2011-04-02 14:18
VI SKA VINNA SM-GULDET 2011 KÄMPA ÖSK!!!!
IFK Göteborg fnyq
2011-04-02 14:15
Ösk-Power:
Tror jag läst att ni skulle till Gamle port på östra larmgatan. gais gamla samlingsställe.
Örebro Ösk-Power
2011-04-02 14:08
Vilken Pub har kubanerna fixat på måndag?
Vi är ett gäng ÖSK:are som reser från Malmö på måndag. Hoppas det finns plats även för dem som inte har bokat "pub-bussen" ?

Annons: