/fotboll/osk/forum/4073.aspx/fotboll/osk/forum/4073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-05 14:44
Moestafa El Kabir köps av Cagliari.

Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-05 14:43
Muskler/
Tack för en god och välspelad match (för att vara säsongsöppning). Kändes som ni lyft Er klart från förra året och börjar hitta tillbaka till Ert grundepel, så som det såg ut för något år sedan. Ni kommer klara Er riktigt bra i år. Denna match kunde lika gärna slutat 1-0 som det kändes. Inte en orättvis seger, men absolut inte kassaskåpssäker.

Sana såg f.ö. riktigt intressant ut och verkar gå från klarhet till klarhet. Synd att Kalle är avstängd nästa match bara.

Lycka till framöver!
AIK Saywee
2011-04-05 14:37
jocke.
Om du liksom jag, gillar siffror, så kan du ju rota upp föregående års hemmapubliksnitt ... jag är för slö och måste dessutom jobba lite debiterbart.

Eftersom jag snabbt räknat utt att vi behöver 7200 åskådare för en "halvfylld hemmaarena" vore det intressant att se hur vi ligger till genom årens lopp i förhållande till dessa siffror, dvs maxpublik kontra hemmasnitt.

Detta vore ju även kul att se för andra lag och arenor, dvs hur välfyllda de är (och varför?), men det behöver man ju massor av tid för och ett skapligt stort intresse för att ta fram ?

101010101010101010101010101010101010101010101010101010101010101
IFK Göteborg Muskler Jr
2011-04-05 14:30
Stark insats av er igår. Blåvitt bättre än 2010, men fick ju kämpa i uppförsbacke en stor del av matchen. Stålhammar gjorde väl ingen stormatch, milt uttryckt. Om vi bortser från de omdiskuterade korten så tycker jag han missar en hel del vad gäller fördelsregeln och dessutom verkar sakna "känsla" för spelet. Trodde länge på kryss, men fick gå hem besviken. Igen.

Hörde en radiointervju med Haddad i bilen på väg hem. Verkar vara en reko och klarsynt kille. Klockren och juste analys av varningssituationer mm. Snyggt mål gjorde han också. Oturligt nog mot oss...

Nu glömmer vi och går vidare. 29 matcher kvar att ta poäng i!
AIK Saywee
2011-04-05 14:21
Tack svartvitt forever, känns riktigt, eftersom alla har i stort sett samma matematiska svar ......
AIK Saywee
2011-04-05 14:20
Tackar även dig jocke.

Det skall vi bara slå, jag gissar på 12044, men avvaktar lite med "tipset", men hemmavinst lär det gissas ....
Örebro Svartvitt forever
2011-04-05 14:17
Saywee// Om maxkapaciteten är 14 400 torde 75 % bli precis 10 800. Jag tror faktiskt att vi kan spräcka den siffran.
Örebro jocke.
2011-04-05 14:16
Saywee//

Eftersom inte ösk verkar ha någon egen information om arenan på sin hemsida saxade jag siffror från Örebro Kommun, som anger att publikkapaciteten är 14400 (vilket jag tycker känns som lite i överkant?) - hur som helst, med det antagandet behöver vi ha 10800 åskådare för att fylla arenan till 75% - det ska vi väl kunna klara av på fredag!

Edit: att man aldrig kan få vara först, jag som tycker det är så kul med siffror ;)
AIK Saywee
2011-04-05 14:15
öskå, jädrar vilket snabbt svar, 3 minuter. Fast jag har inte facit, bara undrade.

Detta kommer vi säkert att slå denna kommande underbara vårkväll på vår hemmaborg!

Fredagens väderprognos kan knappast skrämma bort en enda kotte, efter denna eländiga vinter ....
öskå
2011-04-05 14:12
/ Saywee

det lär väl vara 10875 pers ungefär om de ska bli 75% fyllt
AIK Saywee
2011-04-05 14:09
Förresten, det Rasberg säger i "morgonlänken", känns riktigt bra, snabbt och rätt genomtänkt, samt dessutom mycket lovande i framtiden :)
Örebro zxcv
2011-04-05 14:07
Jävla piss att missa matchen på fredag.
AIK Saywee
2011-04-05 14:06
Finns det några vakna matematiker ...

Gamla Ullevi fylldes till nästan 75%

Hur många skall vi vara på Behrn Arena för att uppnå detta "procentantal"?

ALLA TILL BA!
Örebro Mullis1*
2011-04-05 13:58
Den oumbärlige: jag har letat men inte hittat på varken webben elr Na alls. däremot i Na papperstidning finns det =(
AIK Saywee
2011-04-05 13:56
#7//
"Kushi hade rejäla magproblem och ville knappt starta i gårdagens match, därav hans bleka insats. Sixten ville ändå att han skulle ge det en chans ..."

... sådant där tycker jag nog inte är speciellt smart, det kan till och med vara riskabelt, både för laginsatsen, slutresultatet, men kanske främst för spelaren och hans framtid ... lite skärpning tack, vi har ju en mycket bra och mycket bred trupp, försök att undvika att spela med skadade eller småsjuka spelare!

Örebro Tomten (GULD 2011)
2011-04-05 13:55
Fan, kan det inte bli fredag snart!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-05 13:43
Någon som har tillgång till NA:s spelarbetyg? Kan du i så fall PM:a mig dem.
Örebro Grohl
2011-04-05 13:41
Klickar man på "matcher" här på svartvitt så kommer det lite oväntat upp diverse fakta om ÖSK bandy's spelschema i allsvenskan norra.
AIK Saywee
2011-04-05 13:39
Chicko 09:48//
Även dagens GT´s papperssportbilaga innehåller, en förstasida plus ytterligare 4 helsidor som mest handlar om domare och domslut, allt verkar vara domarens fel, att IFK mötte ett bättre lag kan möjligtvis finnas i getingstatistiken ...

24 spelare fick ett antal getingar, normalt brukar det oftast bli 22, men även Valgardsson och Astvald, fick betyg som inhoppare.

Men lite som jag antydde i natt, så har vi nog Sveriges bästa målvakt, John Alvbåge, han fick ensam 4 getingar och från mig kan han gärna få ett extra bi;)

FORZA JOHN!!!
AIK Saywee
2011-04-05 13:33
jocke 09:42 och 09:46, det där funderar även jag på, finns det någon statistiker eller någon med gott minne ...

... när senast startade ÖSK med full poängpott efter två omgångar?
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-05 13:31
Skulle tycka det var bra om Kubajontes oviktiga kommentar tas bort, eller om du rent av kan ta bort den själv.

I övrigt håller jag med om att Hagge gjorde en bra och stabil insats. Inte så aktiv i offensiven (vilket han förmodligen fått order om), men följde ändå med upp några ggr. Kan inte tänka mig han spelat så mycket med Kuchtrim och med tanke på det ska vi nog vara nöjda. Han kan absolut gå in som mittback med om nu Alme skulle försvinna (gud förbjude) i halvårsskiftet. Hoppas han får fler chanser under våren, även om jag givet fördrar en Anttonen i form (än så länge).
Örebro Svartvitt forever
2011-04-05 13:07
Jag kan hålla med om att IFK:arna blev hårt straffade av domaren igår. Och hör vilket rabalder! Då tänker jag stillsamt på i hur många år ÖSK och andra "mindre lag" drabbats av felaktiga domslut, och kan bara tycka "det är er tur nu". För ett storlag att inte gynnas av tveksamma domslut är ett hemskt uppvaknande till den verkliga världen.
Örebro kubajonte
2011-04-05 13:06
Senaste inlägget från Alvbåge
Örebro kubajonte
2011-04-05 13:01
XabiAlonso ,Fang, Kronotorps
välj att se på inlägget hur ni nu känner för det är säkert på att Haginge är glad oavsett
själv var det mest med en klackspark jag la in det och jag anser man ska se på det ;)

Nej jag vidhåller att Haginge har en stor chans att komma tillbaka till den gamla Ösk formen han än gång hade , precis som med vårat nya anfall tar det ett par matcher säkert att få in rätta ösk tänket och ösk spelsätt , vi får se hur det går mot Syrianska när det är Ösk som ska ta Storlagsrollen mot Syrianska =D
Örebro icehagman
2011-04-05 12:59
kubajonte:

Ovidkommande första del av ditt inlägg.

För övrigt håller jag med om att Haginge kan få en revansch efter sina förlorade år i Stockholm. Tyckte förut han kunde vara lite valpig ibland, men nu verkar han (baserat på endast en match, dock) ha mognat som spelare.

För övrigt går man runt på jobbet som en sol idag. 3 pinnar borta mot IFK GBG är över förväntan...
Örebro Gummianka
2011-04-05 12:54
Det var riktigt bra tryck i Göteborg igår. Jag drömmer om en arena i Ö-o som är ihopbyggd i hörnen (och som heter Eyravallen).

Örebro XabiAlonso
2011-04-05 12:47
/kubajonte

Vilket onödigt inlägg, låg nivå.

För övrigt tycker jag att Hagge såg skakig ut igår. Han är inte den spelaren han en gång var, uppenbarligen har träningen i Djurgården ställt till det rejält. Hans brist på beslutsamhet kunde lätt ha stått oss dyrt i slutminuterna. Dessutom följde han inte med upp i anfallen, vilket nog var en bidragande orsak till Kustrims svaga insats. Ser hellre Wirtanen där mot SFC.
Örebro Fang
Det där var väl ändå en rätt onödig kommentar kubajonte. Inte vad jag skulle vilja läsa som spelare om jag tittade in här för att läsa vad folk tycker efter en så bra match.
Örebro Igår var idag imorgon
Stålhammar var inte bra i går. Det medges. Men sämst på Gamla Ullevi var Tobias Sanas filmning. PINSAMT!
Örebro Mullis1*
2011-04-05 12:46
Tjenare Alla ny här;). har följt "Svenska fans" länge men registrerat mig först nu, ÖSK gjorde en Riktigt bra första halvek och det kommer räcka till seger om det blir samma skickliga spel och anfall som igår
Annons: