/fotboll/osk/forum/4057.aspx/fotboll/osk/forum/4057.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kubajonte
2011-04-08 10:05
det som ger en huvudvärk är också ÖSK oförmåga att sälja spelare , När ska vi kunna sälja en spelare och få in lite välbehövliga pengar i klubben.

Man blir Grön av avund på alla miljoner Elfsborg , Och även mjällby nu senast lyckas få in på sina försäljningar
Syrianska FC marioado
2011-04-08 10:05
jag vet ingenting om ÖSK men jag tror inte ni är ett bättre lag iår än förra året. och tyvär brukar experterna ha fel de har tippat er i toppen o ska hamna i botten istället samma gäller för oss om den riktiga sanningen skall fram,,, det experterna tror är aldrig rätt
Örebro Salt&Peppar
2011-04-08 10:02
Jag tror Sixten stannar och skriver på nytt kontrakt. Kolla hur det ser ut i många andra allsvenska klubbar exempelvis, det är ju ständiga kriser på olika sätt, pengar, skulder och havererade styrelser avlöser varandra. Ösk är nog en väldigt bra klubb att vara just nu och framtiden ser mycket lovande ut. Att alla drar åt samma håll, att ledningen har levererat på riktigt. Nej Sixten vill nog stanna ett tag till i familjen Ösk tror jag.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-08 09:59
jocke//

Du som är en fena på att hitta saker, peppar, peppar, men när ledde ÖSK AS sist. Räcker ju med oavgjort ikväll för att få en sådan tabell ;)
Örebro Mullis1*
2011-04-08 09:49
Äntligen Dags För Riktig rysarmatch ikväll=).Enda dåliga är att almbäck och Bedoya förmodligen drar från klubben i sommar=(
Örebro IvanÖSK
2011-04-08 09:41
Sixten är också rätt het på marknaden skulle jag tippa på.
Örebro IvanÖSK
2011-04-08 09:40
Bedoya är tillsammans med Almebäck nog rätt glödheta på marknaden. Vad gäller Alvbåge, Gerzic tror jag att ÖSK jobbar på för att behålla dem.Dels för att de är inte lika heta på marknaden just. Gerzic vill ju stanna kvar så länge han får rätt lön vilket han förtjänar efter alla år. Detsamma gäller Alvbåge. Han har dessutom familjen här. Så det är tveksamt att de kommer dra.
AIK Saywee
2011-04-08 09:22
kubajonte, i år har vi guldchansen :)

... sedan kan det bli tungt :(
Öreskå - 66
2011-04-08 09:22
Nu kör vi!! : )

Stolthet - Hjärta - Passion
Örebro jocke.
2011-04-08 08:55
Tvetov Nato//

Nu hittade jag det äntligen tillslut. Om jag inte missat nån match de senaste åren+att jag inte tittat på cupmatcher, så var senast någon gjorde hattrick för oss i september 2001 då vi vann borta mot häcken med 2-6 och johan Paulsson gjorde 3 mål :)
Örebro kubajonte
2011-04-08 08:34
Inte rolig läsning , förstår Alvbåges sug men att tänka på eventuella förluster som kommer till nästa säsong ger en bra huvudvärk.

Alven, Ale , gerciz och allmebäck som försvinner, USCH
Örebro jocke.
2011-04-08 08:29
Tvetov Nato//

Intressant fråga om hattricken, har letat runt lite men inte hittat någon info än - tror dock inte att nån har gjort det sen vi gick upp i allsvenskan igen, men kan det ha varit under åren i superettan?
Örebro kubajonte
2011-04-08 08:11
Fyfan :D Hemmapremiär för jävla tragiskt att det spelas på en fredag , vilket gör att man som exilörebroare inte hinner ta sig till örebro för att se spektaklet på plats, nåja får ta över nån lämplig sportbar här helt enkelt och njuta
Örebro Tvetov Nato
2011-04-08 07:20
På tal om hattrick. När gjorde en ÖSK-spelare +3 mål i en tävlingsmatch sist? Kim Olsen var ju oerhört nära mot IFK göteborg hemma för några år sedan, men fick sitt första mål ändrat till "självmål" i efterhand.
Assyriska TOTAL FOTBOLL
2011-04-08 06:02
HEJA ÖREBRO SK,krossa löspacket,överlåt saken till haddad så ska ni se att han fixar sitt första hattrick mot dom!
Örebro Lascaux
2011-04-08 06:02
God morgon!

Jag är inte helt säker på en storseger ikväll. Jag tippar ändock 2-0.
Förre matchen tippade jag rätt, vad vinner man då? ;-) När får man ett "Respekt"-märke?

Nu kör vi!
Syrianska FC TriZ
2011-04-08 03:13
Det var en väldans dålig stämning här. Morgondagens (dagens?) match ska bli en spännande tillställning och med en väldigt god stämning förhoppningsvis! Jag är heller inte särskilt bekymrad för eventuella oroligheter. Många av oss Örebro-syrianer är trots allt också ÖSKare ;-)

Angående publiken så finns det av någon anledning en tro om att Syrianska ska vara ett av de största publiklagen, men så är det ju naturligtvis inte. Södertälje stad har två elitlag i fotboll, och som stad är man mycket mindre än Örebro. Hur kan man då förvänta sig så stora publiksiffror? Lägg därtill att hemmaarenan inte är att jämföra med exempelvis Behrn Arena. Huvudläktaren är under tak, men övriga sidor är det inte till exempel.

Angående publiksiffrorna imorgon så vet jag att det kan bli utspritt med Syrianska-anhängare, en viss del kommer att sitta på långsidorna. Angående kassorna så har väl inte det förändrats sen förra året? Tidigare har det iallafall inte varit några problem med att köpa ståplats på plats, om man är där en liten stund innan matchen börjar.

Om jag får spekulera hej vilt så skulle jag gissa på en siffra på drygt 2000 som får räknas som "bortapublik", och att en del av dessa kommer att sitta på långsidorna. Drygt hälften av "bortapubliken" kommer att vara från Örebro.
Örebro Conjuration
2011-04-08 02:19
Chöpci/

Du vet ingenting om Örebro, vår historia, klubbens historia osv. Något som du skulle kunna lära dig av.

Ovanstående är ett exempel. Du antar saker om mig som är helt obefogat samt dåraktigt då du inte känner mig eller känner till min nationalitet. Du antar att jag inte känner till något om Syrianska, varför?

"Låt oss säga att vi är 1000 riktigt trogna fans, då är vi ändå 1000 fans som står bakom vår klubb, oavsett vad", det stämmer även in på Väsby, Norrköping, Gefle osv. Som supportrar är ni inte bättre eller sämre än någon annan.

Det är en enorm skillnad mellan hybris och att älska sitt lag.

Och om du enbart tror att stolthet & passion tagit er till AS så underskattar du Syrianska rejält.
Örebro Salt&Peppar
2011-04-08 00:47
Är rädd att jag inte kommer hinna se matchen imorgon :( ingen som kan spela in matchen och lägga upp för nedladdning imorgon??

SNÄÄÄÄLLAA :)
SFCs Chöpci
2011-04-08 00:09
Conjuration /
De är passion och stolthet som har fört oss till Allsvenskan.
Jag är realist. Vi har inte mest trogna fans, vi har inte de bästa ramsorna, vi är inte direkt organsierade osv osv osv.
Men de du och många andra glömmer av de är att vi har lyckats gå upp till Allsvenskan med väldigt små medel, egentligen, om man jämför med alla andra lag som spelar i AS. Vi har inte en hel kommun bakom oss och vi är många Syrianer som hjälper SFC men inte så många som många verkar tro.
Endel kanske har Hybris, låt de ha, de tror och älskar sitt lag iaf, det är huvudsaken.
Låt oss säga att vi är 1000 riktigt trogna fans, då är vi ändå 1000 fans som står bakom vår klubb, oavsett vad. Hjälper även till ekonomiskt med de vi kan. Då pratar jag inte om några hundra lappar extra.
Du har mycket att lära om Syrianska min vän, även om Syrianer.
Finns en orsak varför vi är ett folk utan land men ändå så framgångsrika inom många områden.
Örebro Conjuration
2011-04-08 00:01
Chopci//

Hur jämför man samt mäter man passion?

Mediokert klipp där några hoppar och skuttar. Visa det för AIK och skryt där ist.

Hybris, ni har en övertro på er själva. Forza Assyriska
SFCs Chöpci
2011-04-07 23:56
Krontorps //

Ok, Tack. Ses imorgon, hoppas på en bra match! Må bäste lag vinna!
SFCs Chöpci
Här har du även ett klipp där man ser tydligt vilken Passion våra fans har, en passion som väldigt få kubaner har kan jag lova ;)
Örebro Krontorps
/SFCs Chöpci

"S Borta stå" är korrekt.
S är namnet på ståsektionen på östra läktaren, betyder alltså inte södra.
Du har rätt biljett.
SFCs Chöpci
2011-04-07 23:51
Norrköping borta 09 :)
Vi har inte så många bra filmklipp. Du får helt enkelt se ett smakprov imorgon och bedömma :)
Örebro Dejmon (Mdmf/Tälje = förort till Trosa)
2011-04-07 23:45
SFCs Chöpci
Kan du inte ta och hosta fram lite filmer på alla era fantastiska prestationer runt om på sveriges arenor? Skulle gärna vilja ta del av åtminstone något av allt det er fantastiska bortapublik åstadkommit...

Örebro Brian Jonestown
2011-04-07 23:28
Sjukt mycket credd till dom som gjort filmen, och sjukt mycket credd till oss själva! Tagga!

Edit:
Och sjukt mycket till ÖT såklart, ni gör ett grymt jobb!
SFCs Chöpci
2011-04-07 23:26
den oumbärlige //
Du får heller inte glömma att Syrianer har Syrianska FC, Assyrier har Assyriska FF.
I andra städer har vi Syrianska Kerburan Div1, Västerås.
Valsta Syrianska, Div1.
Sen har vi 40 andra lag i de nedre divisionerna Hahaha..
Örebro widemarsh
2011-04-07 23:25
Ska tillägga att jag skojade lite. Men skillnaden är att ni har några tusen Syrianer i Örebro medan vi inte har särskilt många Örebroare i Södertälje.
Tror ändå vi kommer bli minst 500 i Södertälje.
Tror på strax under 10.000 imorgon, ca 9.800.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-07 23:21
SFCs Chöpci// Du har helt rätt. Hur många syrianer/assyrer bor i S-tälje? 20 tusen typ?

Då är fyra tusen 20 %. I Örebro har vi en publiksiffra på runt 7-8. Och beroende på hur vi räknar, men vi säger enligt Wikipedia så bor det drygt 100.000 i Örebro stad. Då blir andelen som går på match 7-8%.

Men, dock är "örebroare" en regional identitet samtidigt som "syrian" är en etnisk identitet. Det råder stora skillnader därav.
Annons: