/fotboll/osk/forum/4055.aspx/fotboll/osk/forum/4055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 100år
2011-04-08 22:24
Vad var det som hände i klacken? Hörde de skrika "ut med packet" och att ordningsvakter kom springandes.
Örebro #7
2011-04-08 22:23
ÖSK-Karl (Tack Anttonen) //
Menade inte att fråga på ett drygt sätt, men jag satt på sittplats och det såg ut som att det tjafsades hej vilt rätt länge...Nån som var närvarande får förklara vad som hände, för det ser inte så snyggt ut från läktarplats när det bråkas internt i den egna klacken, vi kan ju inte heller avgöra om det är civilkurage eller ej...

Ps.beskyller inte nån kuban eller klackmedlem för bråket, jag vet som sagt ingenting..berättar bara vad som sågs från läktarplats (och vad som diskuterades en hel del)
Örebro cellblock
2011-04-08 22:22
Det är bra, ge igen lite.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
Var det en ÖSK:are eller en Syrianare som skadades? såg riktigt otäckt ut..
Örebro IvanÖSK
Alla angående slagsmålet i klacken: Jag var för långt ner för att kunna se vad som hände. Tydligen var det någon som provocerade en annan. Men jag vet inte varför det blev bråk. Förhoppningsvis kan någon som var närvarande förklara situationen.

Vi hade en bra inledning klackmässigt. Det som gjorde mig förvånad var att Syrianskaklacken hördes i perioder. Och inte hela tiden. Örebro sjöng rätt länge och hela tiden. Beror ju på hur man ser på det.
Örebro Berlitz
2011-04-08 22:21
Nån eller några från Örebroderskapet som dom kallar sig misshandlade en kille. Hörde att 3 st blev gripna.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-08 22:20
Sen när finns det en så kallad firma i Örebro? Har aldrig hört talas om det.
Örebro Karlssson
2011-04-08 22:17
Slagsmål inom klacken!? Hur kunde detta ske, vad var anledningen till det?
SFCs Chöpci
2011-04-08 22:11
Jag va exakt där när de blev slagsmål. De var ÖSK fega firma som sökte bråk, sen att en av de fick stryk får de väl räkna med? Pinsam jävla artikel som får de att låta som vi ville ha bråk. Senast vi hamnade i bråk var mot Västerås, 08, och då var de också Vsk firma som starta de. Men tack för en god match, är nöjd med våran insats, för att ha borta en jävla viktiga spelare. Visste dock inte att de var tillåtet att fällas i straffområdet och även köra med karate sparkar.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-08 22:07
#7//

Ingen aning om vad som hände i klacken, kan bara hoppas att några visade civilkurage?
2011-04-08 22:07
Bråkar ni inom klacken nu också?
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-08 22:05
Grymt skön seger! Det man kommer komma ihåg från den här matchen är tyvärr slagsmålet och killen som blev misshandlad i klacken.
Örebro Ragge-
2011-04-08 22:05
Fint med seger, viktiga 3 poäng och man vinner trots riktigt segt spel. Var inte jättekasst, men saknades speed i passen och löpningar, såg lite duttigt ut. Men syrianska är inget lag man traskar över, de kan nog ta några skalpar i år!

Valdet Rama = vilken utmanare! Utmanade ofta och gärna och det resulterade nästan alltid i något positivt, tror mest på han och Astvald med Kushtrim som en grym sub.

Mycket bra match av Kihlen också som dammsög fint i mitten, cool och lugn och bollvinnande.

Gerzic likaså, ger aldrig bort en boll och är otroligt stark och passningssäker, slår många kreativa pass som skapar.

Klassmål av Bedoya, sliter och står i, annars rätt osynlig i många stunder under matchen. Detsamma gäller Haddad, grym när han väl kommer i kontakt med bollen men dagens spel från laget gav honom inte mycket att jobba med.
Örebro Conjuration
2011-04-08 21:57
Jag är djupt fascinerad av "coola" killar.

Mobbare & våldsmän, alltid i grupp för att de ska våga något. När de är själva? Då är de mammas lilla pojke. Hoppas idioten får det han förtjänar.

Han spoilerade hela den sköna känslan av dagens vinst. Känner mig bara äcklad
Elfsborg Utvandrad Guling
Okej IvanÖSK då förstår jag. Misshandlad i klacken låter för övrigt jävligt illa!
Örebro #7
ÖSK-Karl//

Lika tuffa killar i vår klack eller??
Örebro IvanÖSK
2011-04-08 21:53
Sådärja, Utvandrad guling: Vi fick problem i andra halvleken då någon blev misshandlad i klacken. Det var runt 10 minuter innan målet. Stämningen blev genast tyst och irritation uppstod. Men tanke på förutsättningarna så gjorde vi det bra.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-08 21:50
Tuffa killar från landslaget NOT:

(NY VERSION 19.15) En fotbollssupporter greps före matchen, misstänkt för grov misshandel.

- Han stampade en kille i ansiktet, berättar ett ögonvittne.
Det var stökigt utanför Ivy bar och grill inför ÖSK-matchen på fredagskvällen.

Vittnet beskriver överfallet som helt oprovocerat.
- Det kom ett gäng Syrianska-fans springande mot den här killen. Men han stod vänd åt andra hållet. En av dem som kom springande slog till honom i ansiktet så att han ramlade omkull på rygg, och då stampade han honom rakt i ansiktet. Det var helt sjukt, berättar han.
En kort stund senare kunde polisen gripa en 17-årig man från Södertälje, misstänkt för den grova misshandeln.

Örebro Karlssson
2011-04-08 21:46
Rama hamnar i fel positon ganska ofta. Han löper ofta in i mitten, men inte alltid i rätt tillfällen. Alla kan se att han har väldigt bra kvalitéer i sig och han är en klasspelare. Nu gäller det att han kommer in i vårt sätt att spela, likaså Kushtrim som också besitter bra kvalitéer, men som kan mycket mer än vad han visat hitills.

Haddad var ganska så osynlig i dagens match, men han har ju, som han själv påpekat, en roll som gör att han inte är speciellt delaktig i spelet. När han då inte får bollar att jobba med blir han lätt osynlig.

Det var ingen bra match från vår sida. Spelet kom aldrig igång, men de tre poängen var viktigast.
David_off78
2011-04-08 21:44
Tror alla tar starkt avstånd mot våldet, tyvärr är det så i alla lagen, att en liten grupp kan förstöra för dem övriga som är skötsamma, hoppas dem åker fast och får sina straff.
Djurgården kim for ever
2011-04-08 21:39
Kul att hagge får spela. (Det fick han inte hos oss). Personligen tycker jag hagge är en bra spelare som ni kommer få mycket nytta av men det är många olika åsikter om detta då man ser fotboll på olika sett. (Jag gillar spelare som sliter för laget och det gör hagge mycket bra)
IFK Norrköping peking!
2011-04-08 21:39
Bra lag vinner utan att imponera, en sådan match fick vi se idag.

Välkommna till peking den 25e maj så tar vi över första platsen efter matchen :)
Örebro Trivseltorsten
2011-04-08 21:38
Go vinst, tråkigt med misshandel innan matchen dock! Hatar våld och speciellt oprovocerat! Och vad tusan hände i kubanklacken??
Örebro MrCrowly
2011-04-08 21:37
nä pissmatch, men ändå vinner vi...får hoppas att vi får gång spelat från förra året då blir det GULD.
2011-04-08 21:36
Trälig match men en styrka att vinna även sånna matcher.
David_off78
2011-04-08 21:35
Grattis men ni va riktigt illa ute där, vi spelade ut er stundtals och tryckte er ner mot på planen, har sett många av eran hemma matcher innan, och det är inte ofta motstånda laget för spelet mot er.
Sedan tycker jag att haddad va sjukt blek idag?
Är han skadad el?
Tror han fick känna på bollen vid 2 tillfällen, och gick aldrig in i nick dueller el närkamper.
Om han är så skadad så borde man ju inte satsa på honom, hans skada kan ju bara bli värre.
Djurgården kim for ever
2011-04-08 21:34
Med det spelet ni visade idag är ni inte ett dugg bättre än ett mitt-lag på sin höjd. (jag såg ios bara första halvlek)

Örebro Maski Hallonen
2011-04-08 21:30
Intressant att skapa ett riskkapitalbolag vars främsta uppgift är att satsa på dem som redan finns i laget..
Elfsborg Utvandrad Guling
2011-04-08 21:27
Det tyder på styrka när man vinner på ett tillfällighetsmål i en match där man har svårt att övertyga. Rama såg pigg ut i första, lite Bajrami-känsla över honom, försvann dock i andra. Men lite dåligt tryck på Kubanerna eller? Det kan ju ha varit så att mikrofonerna var högre ställda hos Syrianskas klack, för de hördes i stort sett hela tiden...
Örebro jappel
2011-04-08 21:26
Härligt, två uddamålssegrar för Örebro SK, höstens lag!
Annons: