/fotboll/osk/forum/405.aspx/fotboll/osk/forum/405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hagges vänsterfot
2017-01-19 12:16
@Saywee:

Sluta fjanta dig. Kom igen nu
Örebro Minatankar
2017-01-19 11:58
@Saywee:

Det fanns en djupare tanke än så, närmast det som någon uttryckte: "Vad ska ÖSK vinna på det". Ibland kan jag använda mig av analogier för att nå fram med ett viktigt budskap. Markerade med ;-) just för att man inte skulle ta det som en provokation. Men alla torde sedan länge veta att du tillsammans med några andra inte missar en chans att misstolka mig negativt.
AIK Saywee
2017-01-19 11:52
Även om ironitecknet avslutar inlägget, så hittar jag inget fotbollsrelaterat. Bara lite provokation, eller ? "Hur ofta berättar du officiellt när du får nobben på dansgolvet? ;-)"
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-01-19 11:37
@Minatankar:

Du missförstod nog min kommentar nu. Min kommentar till T8 om "scoop" (glimten i ögat såklart!) syftade till det jag skrivit om Elena Lövholm och Bangura, inte det om att vi ska värva fler spelare.
Örebro Minatankar
2017-01-19 11:27
@Asbjörn#10 - Admin:

Jag skrev den 30/12 att vi antagligen kan vänta oss flera nya spelare än de 1-2 man spekulerade om då. Du har skrivit detsamma. För mig var det därför inget scoop när jag citerade Alik på möte igår. Jag gjorde det endast därför att det fortfarande spekulerades om endast 1-2 nya spelare, när det i själva verket handlar om 4.
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-19 11:20
Hagges vänsterslägga, Jag skulle säga blankt nej till Carvalho. Ser inget som lockar hos honom. Då tycker jag att det är bättre att hålla i stålarna och spela med en mindre trupp och/eller avvakta. Ska det värvas mittbackar så bör det väl vara en given chef som hämtas in.
Hagges vänsterfot
2017-01-19 11:18
@Lekiller:

Nä det jag mena är att ifall han går upp med Dalkurd så kan han ju inte spela för dem längre. "enda klubben jag kan lira i allsvenskan för är AIK"
Örebro Lekiller
2017-01-19 11:11
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Antingen var Vi väldigt intresserad och Bangoura kunde tänka sig komma men allting har sitt pris men han var ändå inte helt motiverad eller kanske till o med rädd för vad AIK fansen skulle tycka. Eller så sade han nej direkt för att leva upp till hans uttalande, kanske han spelare ut ÖSK mot Dalkurd också så att han kunde trissa lönen ännu mer. Nja mitt tips är att ÖSK var på honom men att Dalkurd kom med saftigare bud eller lika matchande bud som ÖSK och han tog hellre det. Frågan är vad han ska göra om Dalkurd går upp, då spelar han plötsligt i ett allsvenskt lag. Måste han lämna Sverige då? Haha [/QUOTE] Han skrev väll bara 1 års kontrakt med Dalkurd? Så efter säsongen behöver han ju inte oroa sig för den biten.
AIK Saywee
2017-01-19 11:03
Jag tror märkligt nog, redan nu, att Dalkurd blir allsvenskar 2018. De var mycket nära kval till Allsvenskan i höstas, men nu börjar pengarna strömma in i klubben. Vad de har för färg eller valör (pengarna alltså), spelar troligtvis mindre roll, har jag motvilligt förstått. Men så blir det nog, masarna skippar Brage och dominerar på hemmaarenan (Domnarvsvallen ?) Pengarna betyder allt mer och ibland lite för mycket ...
Hagges vänsterfot
2017-01-19 10:49
Skulle inte säga nej till Carvalho från Malmö känns inte helt orealistiskt då man låna ut honom sist och nu vill Malmö ha in 1-2 mittbackar.
Hagges vänsterfot
2017-01-19 10:44
Antingen var Vi väldigt intresserad och Bangoura kunde tänka sig komma men allting har sitt pris men han var ändå inte helt motiverad eller kanske till o med rädd för vad AIK fansen skulle tycka.
Eller så sade han nej direkt för att leva upp till hans uttalande, kanske han spelare ut ÖSK mot Dalkurd också så att han kunde trissa lönen ännu mer.
Nja mitt tips är att ÖSK var på honom men att Dalkurd kom med saftigare bud eller lika matchande bud som ÖSK och han tog hellre det.
Frågan är vad han ska göra om Dalkurd går upp, då spelar han plötsligt i ett allsvenskt lag. Måste han lämna Sverige då? Haha
Örebro T8
2017-01-19 10:31
Missade det Asbjörn. :) Jag tror ÖSK kunde betala men inte vill bränna alla stålar på ett kort. Det är en viss skillnad på att handla och handla smart.
Örebro Brandao
2017-01-19 10:24
Det är väll bara att inse att vi inte kan betala tillräckligt och inte är så pass attraktiva än...hoppas vi kommer dit än dag

Tror inte vi får se en anfallsbomb..
AIK Saywee
2017-01-19 10:19
Jag är lite smått orolig för "Jansson är tillbaka efter skräckskadan" (NA) Hoppas att han kan visa att han är vår förstemålvakt. Han hade nog ingen skön julledighet ? Vi tror på dig i år Oscar och har du fått läkarstöd bör du få läktarstöd under medaljsäsongen :)
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-19 10:17
Som jag förstår det så utgör Axén, Kjäll, Sköldmark och Simon Å den sportsliga ledningen.

Tror att det är Simon som berättat det i en Sportklubbssändning. Eller om det möjligen berättades i den serie som SFF spelade in med ÖSK förra försäsongen.
Örebro Asbjörn#10 - Admin
2017-01-19 10:14
@T8:

Detta "scoop" släppte jag ju redan i måndags! ;)
Örebro T8
2017-01-19 10:11
Viktigt att påpeka att Elena bekräftade att det var vad hon hört. Inte att Axen sagt det eller liknande. Vi ver ju alla hur rykten går. Kan ju varit en förfrågan från ösk som efter flera munbyten blivit att han är nära ösk. Axen kan ju säga sanningen när han säger att man hade ställt frågan typ.
AIK Saywee
2017-01-19 10:07
Självklart har Alex en hel del att säga till om, men "ÖSK's ledning" kanske ibland har en och annan synpunkt på vilka som skall in i laget, eller är han den enda som kan fotboll i organisationen, finns det några "utskott" eller hur resonerar man innan man bestämmer sig och beslutar? Hur fungerar sådant här i en demokratisk klubb ? Förvirrat är det, Erik kan du samla några i studion och försöka reda ut lite, naturligtvis inte allt, eftersom viss "hemlighet" måste vänta tills allt är klart, inför en PK. Vi som supportar klubben, bara undrar och väntar och längtar ...
Hagges vänsterfot
2017-01-19 10:05
@Brandao:

Hur skulle ÖSK tjäna på det?
Örebro Minatankar
2017-01-19 10:04
@Brandao:

Hur ofta berättar du officiellt när du får nobben på dansgolvet? ;-)

Örebro Minatankar
2017-01-19 09:57
Namn: pemo
Sänt: 2017-01-19 09:35
//

En del "måste" klubbrepresentanter säga utåt när förhandlingar pågår, mer som ett sätt att skydda dem.

När det gäller datum för spikad trupp har Alik många gånger uttryckt att det naturligtvis är bra att den är klar så tidigt som möjligt men att allt kan hända fram till den 31 mars då fönstret stängs. "Hellre rätt än snabbt" har han sagt många gånger. Jag vill tro att han menar vad han säger.

I vilket skede man sedan tar ställning till att vänta på spelare som RÅP eller slå till på helt nya, varierar med varje spelare, eftersom det är så många faktorer som är inblandade.
Örebro Brandao
2017-01-19 09:55
Men ÖSK var ju inte jätteintresserad av Bangura enligt Axén ? Varför inte gå ut och säga att man fick nobben?

Örebro Lekiller
2017-01-19 09:47
[QUOTE=pemo]Lekiller // Tack, då förstår jag. Blev bara lite förvirrad när Minatankar refererade till mötet med Axén, där han tydligen sa att de måste få in långa spelare eftersom RÅP , Moberg och Astrit försvunnit. Men då finns det alltså fortfarande chans att RÅP stannar? Men han bör väl bestämma sig innan de åker till Portugal. Men tränar han fortfarande med truppen? Som jag kan tycka, så är det väl bara nya spelare som kan tillkomma efter Portugal? De som fortfarande inte skrivit på nytt ( RÅP ) bör väl då avskrivas. annars tappar han väl för mycket av försäsongen [/QUOTE] Eftersom han inte skrivit på för någon annan klubb än och ÖSK förmodligen fått besked att det är ÖSK som gäller om det inte blir ett utlandskontrakt för RÅP så kan han givetvis mycket väll hamna i ÖSK igen. Om nu ÖSK inte finner en annan lösning innan RÅP bestämt sig.
Örebro Lekiller
2017-01-19 09:44
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Tycker inte det är värt att behålla Råp om han endast vill krita på för 1 år så han kan dra nästa säsong igen o hålla på o vänta ut. Då kommer han bara ha fel fokus hela säsongen. [/QUOTE] Tror ser detta som sin sista chans att komma ut. Blir det inget så lär han säkert kunna tänka sig ett 2-3 års kontrakt.
Örebro T8
2017-01-19 09:40
Elena bekräftar att hon trodde Bangura skulle till ösk och att ösk var väldigt intresserade. I senaste Pa Dembo.
Hagges vänsterfot
2017-01-19 09:39
Tycker inte det är värt att behålla Råp om han endast vill krita på för 1 år så han kan dra nästa säsong igen o hålla på o vänta ut. Då kommer han bara ha fel fokus hela säsongen.
Örebro pemo
2017-01-19 09:35
Lekiller // Tack, då förstår jag. Blev bara lite förvirrad när Minatankar refererade till mötet med Axén, där han tydligen sa att de måste få in långa spelare eftersom RÅP , Moberg och Astrit försvunnit.

Men då finns det alltså fortfarande chans att RÅP stannar? Men han bör väl bestämma sig innan de åker till Portugal. Men tränar han fortfarande med truppen?

Som jag kan tycka, så är det väl bara nya spelare som kan tillkomma efter Portugal? De som fortfarande inte skrivit på nytt ( RÅP ) bör väl då avskrivas. annars tappar han väl för mycket av försäsongen
Örebro Lekiller
2017-01-19 09:22
[QUOTE=pemo]Aha. Alltså, RÅP tillhör inte längre ÖSK, men kan trots det acceptera ett nytt bud och bli kvar? han har alltså inte skrivit på för någon annan klubb eller ÖSK har inte givit honom nobben, likt Dajje? Ursäkta om jag inte riktigt hänger med i alla svängar runt RÅP. Men just nu så är han inte en ÖSK-spelare? [/QUOTE] Hans kontrakt har ju gått ut så han tillhör ingen klubb alls just nu! ÖSK har erbjudit honom ett nytt som han såklart kan säga jag till och åter igen bli en ÖSK spelare. ÖSK har inte tackat honom och sagt adjö än. Som de gjort med Dajje och Moberg mfl. Klarnar det något för dig?
Örebro pemo
2017-01-19 09:08
Aha. Alltså, RÅP tillhör inte längre ÖSK, men kan trots det acceptera ett nytt bud och bli kvar? han har alltså inte skrivit på för någon annan klubb eller ÖSK har inte givit honom nobben, likt Dajje?

Ursäkta om jag inte riktigt hänger med i alla svängar runt RÅP. Men just nu så är han inte en ÖSK-spelare?
Örebro Motgångssupportern
2017-01-19 08:56
@Restalundsv:

Afrika känns som en större chansning. Svårscoutat, stora kulturella skillnader, språkbarriärer, klimatomställning för spelaren, osv. Att de är billiga att köpa betyder inte att de är billiga i drift. Men visst, träffar man rätt så kan det ju bli jackpot.
Annons: