/fotboll/osk/forum/404.aspx/fotboll/osk/forum/404.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Loppan i Axens skägg
2017-01-22 12:34
@Jonas r:

+Att man inte kan se Cmore via Ps4 till tvn och liknande som man kan med Viaplay och Netflix.
Örebro Jonas r
2017-01-22 12:25
[QUOTE=Lekiller]Är väll kanske inte riktigt samma sak. Grejen är ju att se matchen säg 1 h efter att den är slut. Eller om man jobbar kväll när man kommer hem. När man själv vill. Tycker detta är ett stort skämt av cmore att inte kunna tillhandahålla detta till sina kunder. Vi lever ju liksom i 2017. Kan inte vara speciellt svårt att lösa. Dock är det grymt bra att de faktiskt sänder försäsongs matcherna. Ska bli kul att se idag, då jag för engångs skulle inte kommer sitta och frysa på Berhn. [/QUOTE] Att pynta 400 kr /mån är också magstarkt. De blir typ 100 kr per match hade jag bott i Örebro hade jag sparat pengar då de är billigare live. Om vi dessutom jämför m viaplay så får vi mer och bättre fotboll för samma pris. Nä cmore är långt ifrån bra tycker att när man sluter tv avtal nästa gång se till att ställa krav så att produkten blir bättre för fansen som t.ex.repris, man borde dessutom kunna köpa sitt lags alla matcher lite billigare osv.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2017-01-22 12:21
Karstruuum Första stycket ?!!!!!
Loppan i Axens skägg
2017-01-22 12:19
Matchdag! Kan faktiskt inte säga äntligen då det känns som det gått väldigt snabbt och man är kluven inför vad vi står denna sösongenZ
Idag hoppas jag inte folk får panik och skriver domedagsprofetior om vi skulle torska med 2-1. Det är årets första träningsmatch och det kan gå hur som helst.
Örebro Solzjenitsyn
2017-01-22 12:18
@Affe Bengtsson:

Random Sirius fan kommer in och nämner vad? Saywees inlägg.
Hahaha man måste ju ge en poäng för kreativitet.
Örebro Karlstruum
2017-01-22 12:11
Med all respekt Saywee. Den enda som börjar tjata är du i detta forum. Och det är oftast då det börjar gå överstyr och andra också kommer off-topic. Egentligen ska man bara naturens gång låta gå och dom som irriterar sig behöver inte göra det för du bryter mot forumsreglerna och får sitta i "avbytarbåset" någon dag eller två. Och då slutar det hela med att forumet brygger fotbollssnack hela tiden och forumet flödar. Tror ingen vill dig något ont om du bara håller dig till vanligt fotbollssnack. Man kan ju inte på arenan ta den närmaste vid sin plats och bara tjata hål i huvudet på hen, så tröttnar den ju. Men småsnack om fotboll dör aldrig någon av, det är ju rent av skoj på en arena. Hoppas du får en bra dag på Behrn Arena och du får se dina svartvita hjältar vinna, tillsammans med massa andra likasinnade, i säsongens första träningsmatch. Och hoppas att offerkoftan stannar hemma, den klär dig inte. :) Trevlig dag Sawyee och alla andra, är avundsjuk på er alla som får uppleva matchen live och se Adam Bark göra sitt första mål för À-laget.
AIK Saywee
2017-01-22 11:47
Det har varit främst hot live, och några telefonhot ... ... det räcker nu !!!
AIK Saywee
2017-01-22 11:45
Sluta tjata nu, 24:00 är allt över. Då kan ni fyra leta nya mobboffer.
Hagges vänsterfot
2017-01-22 11:39
Har någon hotat din familj är det för d*ävligt dock med all respekt har jag hört dig ropa varg så många gånger Saywee att jag tror inte på det.
Jag har varken outat, hotat dig och jag har inte sett något göra det på detta forum så frågan är vad hoten och outen finns.
Antingen har du råkat ut för igår eftermiddag då ingen förstod vad Du menade när MinaTankar skrev.
Örebro Karlstruum
2017-01-22 11:19
Rirobban och lekiller: Tack och lär säkert bli om man finner tid. Men har själv match kl 14 idag och hade gärna sett den när man kommer hem. Se de unga, nyförvärven eller om man kan se några stora taktiska förändringar redan? Man är ju inte lite sugen direkt och tyvärr missar man det. Och ja lekiller, cmore hade för några år sen alla allsvenska matcher i ett arkiv så man kunde se dom i efterhand. Men dom ökar priset men gör en sämre produkt idag.
Örebro Lekiller
2017-01-22 11:13
[QUOTE=rirobban]Cmore kommer med stor sannolikhet att visa 100 repriser på matchen under kommande vecka, så håll bara koll på kanalerna så kommer du kunna se om matchen i efterhand :) [/QUOTE] Är väll kanske inte riktigt samma sak. Grejen är ju att se matchen säg 1 h efter att den är slut. Eller om man jobbar kväll när man kommer hem. När man själv vill. Tycker detta är ett stort skämt av cmore att inte kunna tillhandahålla detta till sina kunder. Vi lever ju liksom i 2017. Kan inte vara speciellt svårt att lösa. Dock är det grymt bra att de faktiskt sänder försäsongs matcherna. Ska bli kul att se idag, då jag för engångs skulle inte kommer sitta och frysa på Berhn.
Örebro rirobban
2017-01-22 11:02
@Karlstruum:

Cmore kommer med stor sannolikhet att visa 100 repriser på matchen under kommande vecka, så håll bara koll på kanalerna så kommer du kunna se om matchen i efterhand :)
Örebro Karlstruum
2017-01-22 10:58
Alla hånar mig som Liverpoolsupporter, kompisar, icke kompisar, ovänner mm. Får nog säga upp mitt medlemskap i Liverpool och aldrig mer besöka staden och sluta kolla på dom. :( Gött med match, tyvärr missar man den och cmore så kan man inte se i efterhand som man kunde förr. Eller vet någon hur man gör? Dom borde ha som Viaplay att man kan återse en match upp till 48 timmar efteråt, dåligt cmore. Årets första målskytt blir Adam Bark, såg hans skott i reportaget om pulsen innan Sirius. Sicken raket, tror dock det blir en strumprullare och är kvitteringsmålet till 1-1. Sen kanske inte detta är rätt match att kolla upp någonting, men ska bli intressant att se Sebastian Ring på försäsongen i år. Hade vissa goda intentioner förra året men måste slipa bort de dåliga besluten han ofta tog på egen planhalva. Lätta misstag som borde vara lätt att slipa bort och det anser nog tränartrojkan också för annars hade han inte fått något kontrakt. Plus nyförvärven på mitten givetvis, men dom är ju en självklarhet att man är nyfiken på. :)
AIK Saywee
2017-01-22 10:56
Låt mig lämna nu, skriv inga fler frågor om mig, polisen är kontaktad, för ett tag sedan ...
Örebro Vinter
2017-01-22 10:55
Örebro Vinter
2017-01-22 10:48
@Sport!:

Ja, precis. Om hot har riktats mot familjen bör ju han och familjen som mottagare av hoten polisanmäla dem.
Sirius Affe Bengtsson
2017-01-22 10:38
Hejsan på er, i dag hoppas vi på en bra och givande match för båda lagen. Det ska bli spännande att se "nya" Sirius mot er. Många spelare kommer att luftas hos båda lagen. Jag tror det blir 3-3. Läste med sorg inlägget från Saywee, tycker det är så tråkigt. På den här sidan ska man diskutera fotboll, och ha ett öppet sinne. Inte hålla på med personangrepp. Leve fotbollen, låt oss hålla på "vårt" lag och respektera våra motståndare. Heja Sirius
Örebro Sport!
2017-01-22 10:38
Tråkigt Saywee om du måste lämna ÖSK, men desto värre är ju att din familj blivit hotad. Dock tycker jag att det enda vi på forumet har att tillgå är det som skrivs här (eller i PM) - om du menar, vilket jag tolkar det som, att din familj blivit hotad på forumet, så vore det lätt att bevisa det. och då finns det andra instanser som ska ta hand om det.

Om inte, då passar offerkoftan bättre IRL
AIK Saywee
2017-01-22 10:12
Idag är det match, hoppas på bra underhållning och att båda lagens ledare, får svar på sina frågor beträffande spelarnas nuvarande status. Jag har beslutat att lämna ÖSK som medlem, forumet som svartvit, hoten mot min familj gör att det är lätt att bestämma sig. Jag byter nic och tröja, livstidskubankortet använder jag nog i dag, men sedan är det troligtvis klippt. Besöker eventuellt bara Östra stå när Upplands stoltheter besöker Närke. Beträffande provokation är vi alla lite olika, men jag har provocerats så länge av outing, präktighet, självgodhet, smyghot, bezzerwissring och mycket mycket mer. Fyra forumister kan glädjas, de har lyckats! Lycka till med ÖSK ändå :) F.d. Saywee
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-22 01:51
Vill gärna tro att om Kujovic skulle vara tillgänglig så skulle AIK vara den starkaste kandidaten att ro hem honom.
Med tanke på att de skulle möta hans lönekrav efter att de sålt Isak och att den luckan måste fyllas.

Vilka är det annars?

Djurgården? Om de också får hem x antal miljoner från deras försäljning av Olunga.

Peking? Nja, de har väl en välfylld anfallsbesättning som det är.

Ellos? Samma som Peking.

Malmö? Kanske men de har också en välfylld anfallsbesättning. Dock är Rosenberg den enda av anfallarna i Malmö som kan agera target.
Vilket är en roll som Kujovic skulle kunna fylla i ett Malmö som behöver bredd inför det kommande CL-kvalet.

Dalkurd? Nej, skämtar bara.

Så tyvärr har jag svårt att se Kujovic i ÖSK 2017 men om han skulle komma hit så skulle jag göra frivolter i mitt vardagsrum tills jag slog i något hårt och kantigt.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-22 01:38
@Örebroare:
Tror aldrig ÖSK skulle tacka nej till Kujovic. Intressant ändå att se hur Alec, som vill koncentrera sig ännu mer på djupledsspel i år, skulle ha använt honom i den kontexten? Fått det att tippa över till ett 4-3-3 spel?
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-22 01:08
//RÅP for president! Du kom in väldigt aggressivt i dag kan jag tycka med bråk på agendan. Till övriga i forumet kan jag säga att man ändå får skilja på dem som är aggressiva (alternativt trollar) och söker konflikt mot dem som försvarar sig mot påhoppen. Ni drar alla över en kam medan jag tycker det är viktigare att se efter roten till det onda. Jag tror inte ni andra heller suttit still i båten om ni blev attackerade på samma sätt. Visst det är enklare om man blir påhoppad via pm att svara via pm. Men om man blir attackerad public är det inte lika lätt Ni i nya redaktionen har inte fått en lätt start och det är tråkigt att sådant här tar fokus från allt bra ni har inlett med. Jag tror det är dags att lämna varningsstadiet och låta en och annan få vila nån vecka. Gör bara inte samma misstag som man gjorde för något år sedan att spärra dem som försvarar sig och som reagerar på påhopp och annat. Utan spärra källan som sagt. Det är det misstaget man gjort med Saywee i alla år. Man har spärrat dem han provocerat (troll-signifikativt). Jag hoppas matchen imorgon får oss på andra tankar Väl mött på BA!
Örebro Ö.S.K Krille
2017-01-22 00:05
Ta era vendettor via PM är ni snälla. Vi andra seriösa nick som vill diskutera fotboll med omnejd får göra det utan en massa annat skit som inte hör hemma här. Skärp er!
Örebro BlandFinsken
2017-01-22 00:00
Härligt med årets första match imorgon! Ser fram emot att se nyförvärven och gärna några ungdomsspelare. Brorsson som jag tidigt lovordade skulle vara intressant att se i seniorsammanhang. Ska även bli intressant att under vintern/våren se Alecs spelidé, om han kan få balans i laget och skapa en solid defensiv. Nu kör vi!
Örebro öörebrooo
2017-01-21 23:52
Ibland är det väldigt bra kvalité här på forumet, bra tugg,bra inlägg och intressant att läsa. Men så ibland, ganska ofta, så blir det en rejäl dipp. Vissa användare ska ständigt hålla på bråka, hoppa på varandra och leta efter saker att hugga på. Otroligt tråkigt att vuxna människor inte har kommit längre. Detta är ett forum som ska handla om våran älskade klubb, inte ett forum där man ska spotta skit och ha personliga vendettor mot andra användare. Hoppas att nån som känner sig träffad, tar åt sig och reflekterar över vad man skriver.
Örebro RÅP for president!
2017-01-21 23:47
Minatankar, Det du säger till mig utan att någon tar hänsyn till det i admin så skriver jag precis samma sak till dig i såna fall, vilket också verkar stämma. "Du har svårt att läsa/fatta och/eller inte mår bra." "Du måste ha förföljelsemani. Är trött på dig. Du får sluta skriva en massa skit om mig!!!"
Örebro Lekiller
2017-01-21 23:36
[QUOTE=Snö]Herregud vilket trams, hur gamla är ni? Värre en skvallerkärringar, skärp er och ta er inte på så stort allvar [/QUOTE] Jag håller med. Gillar man inte ett inlägg så bit i tungan å skit i det bara. Förövrigt så är det trevligt med match imorgon igen.
Örebro Snö
2017-01-21 23:25
Herregud vilket trams, hur gamla är ni? Värre en skvallerkärringar, skärp er och ta er inte på så stort allvar
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-21 23:20
Grundregeln "Som i det dagliga livet ska vi behandla varandra med respekt. Rasism, förolämpning, hot, provokationer, kränkning etc. tolereras inte." "Som vanligt gäller vett och etikett, du ska bemöta andra som du själv vill bli bemött." Kom ihåg detta.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-21 23:07
Imorgon spelar ÖSK sin första träningsmatch för säsongen och här på forumet snurrar det istället runt saker som är långt ifrån att handla om det.

RÅP for president och Hagges vänsterfot och Benny Böckling är härmed varnade.

Håll er till ämnet istället.
Annons: