/fotboll/osk/forum/4034.aspx/fotboll/osk/forum/4034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Assyriska assyriska4ever
2011-04-15 15:49
forzzzzaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ösk
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-15 15:44
Trodde först inte heller mina ögon när jag såg nyheten. Första gången jag kikade på forumet idag (av alla gånger..), och så ser man "välkommen pålle2" "guuuuuuld!" "boooomb" osv.. Helsjukt, fyfan vad bra. Vi kan ställa upp med totalvidrigt bra anfall, samtidigt som vi kan ställa upp med lika bra mittfält... Nu fattas bara ricardinho från malmö som får ta efter vovven som börjar bli till åren. Dessutom ska man fanimej förlänga med iron mike också!

Lite mer seriöst då;
Oavsett om vi tappar spelare som Bedoya och minst en anfallare, så kan vi ändå ställa upp med ett lika starkt (om inte starkare lag), då både rama och paulinho kan spela på mittfältet och alla anfallspositioner. Man kan göra hur många laguppsättningar som helst i olika kombinationer, hur man än gör, så finns det mycket bra spelare på bänken. Det är nästan så att man kan ställa upp med vilken mittfällts och anfalls uppsättning som helst, och kunna göra det lika bra ändå. Fantastiskt med spelare som rama och paulinho som kan spela på ALLA anfallspositioner samt mittfältet. Bredd är ordet...

Haha fan vad sjukt det kan bli det här, Rama och Paulinho kommer vara dom mest givna i ytteranfallet, och där bakom finns Astvald och Kushi som typ är jämnbra, och bakom det Ibrahim och Yasin som också är jämnbra. Sedan kan man ju även trixxa på mittfältet med både Rama och Paulinho, och samtidigt bänka hela det nuvarande mittfältet... :D Denna oerhört hårda konkurrens (på nästan alla positioner) kan leda till att vi får se lite olika laguppställningar nästan varannan match känns det som.
Örebro bison
2011-04-15 15:42
Fan ni skrämmer ju livet ur en. När man läser inlägg om att han är omotiverad att spela i klubben och kommer tvingas hit kändes det ju sådär. Men i NA står det ju inget om att han är omotiverad, utan att han pga sjukdom i familjen valt att stanna i Brasilien, men detta kanske är båg?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-15 15:26
IFK Göteborg satsar inte på talanger med spetsegenskaper. Det menar William Atashkadeh som lämnade Blåvitt för Örebro i vintras.

Örebro 100år
2011-04-15 15:26
Är det första april idag?

NEJ DET ÄR DET INTE ALLS. FAN VA NICE!!!!
Örebro Tomten (GULD 2011)
2011-04-15 15:22
NU JÄVLAR TAR VI GULD!
2011-04-15 15:16
Jag tror som sagt att Rama kommer ta Bedoyas position, då mittfält är ramas normala position, vilket man även kan se till viss del i matcherna. Tänk er två nordin-typer på mittfältet och kihlberg! Paulinho kommer att spela vänsteranfall antligen, samtidigt som man har mycket bredd på ytterpositionerna även om astvald säljs eller inte.
2011-04-15 15:16
Salt&Peppar//

Det är väl bara backlinjen som ser något tunn ut. Speciellet nu när man ska låna ut Lumbana.
Örebro Grohl
2011-04-15 15:15
Jag kan inte riktigt se varför vi skulle sälja Astvald bara.. Killen är ju klockren Örebroare och om han höjer sig med konkurrensen så har vi en framtida toppspelare.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-15 15:14
Förstår inte hur Pålle ska ersätta Bedoya? Ser han främst som kantanfallare, sedan central. Om han ska spela mittfält blir det som spjutspets och den rollfördelningen har vi inte i ÖSK idag.
2011-04-15 15:14
Vågar man hoppas på att Paulinho hjälper till att sänka slö Astrits Peking den 25maj?
Örebro Salt&Peppar
2011-04-15 15:13
Allsvenskans bästa trupp?!! Defenetivt den bredaste iaf!

Snart kan vi ställa upp med två startelvor i toppklass.
Örebro Grohl
2011-04-15 15:06
Nästan obehagligt hård konkurrens om anfallsplatserna. Men som sagt, Rama och Pålle lär väl kunna ersätta Bedoya som vi nu lär kunna räkna bort efter sommaren. Klockrent att ta in Paulinho som i lugn och ro får träna upp sig inför sommaren.
Örebro Berra 72
2011-04-15 15:05
Vilken trevlig fredags överraskning =)
Nu kan det bära långt.
Örebro Sekt. E
2011-04-15 15:05
Det är verkligen inte ofta, men i afton håller jag en tumme i smyg för dif.

Heja Sport!
2011-04-15 15:03
Tänk er det här anfallet:

Rama----Haddad----Paulinho

Det är nästa för bra :).
2011-04-15 14:51
BoP //
Jag tror det iallafall, allsvenskans kanske bästa och bredaste anfall kommer att producera mål. Jag tror samtidigt att vi säljer bedoya i sommar och får ett par miljoner för honom, och då köps det kanske in en ytterliggare back, borde vara högsta prioritet. Paulinho kan dessutom spela på alla anfallspositioner, samt på mittfältet, även Rama kan spela på mittfältet, det är tom. hans normala position. Som jag ser det har vi redan nu ett av allsvenskans absolut bästa mittfält och anfall, väldigt spännande unga spelare bakom också på både mittfält och anfall. Dessutom kanske Astvald säljs. Då har vi bara sisådär 5 yttrar kvar... :)
Örebro rirobban
2011-04-15 14:48
Jag anser att till Bedoya har man ersättare i truppen. Rama, Paulinho, Nilsson är alla spelare som utan tvekan skulle klara den rollen. Tror Rama skulle vara perfekt i den rollen. Han är snabb, bra spelsinne och verkar ha bra kondition.

Almebäck däremot, förlorar vi honom under säsongen så blir det tufft i försvaret. Därmed ser jag gärna att vi säljer Bedoya (om det går), och behåller Almebäck året ut (och försöker komma överrens om 1-års-förlängning).

ÖSK har en bred trupp offensivt, men bakåt ser det tunnare ut. Om Haginge når upp till sin nivå som han hade innan han lämnade ÖSK så är det i alla fall bra, men skulle behövs en ny mittback därtill.
Örebro Bastard on Parade
2011-04-15 14:39
Paulinho är riktigt bra, men är det verkligen rätt prioriterat? Paulinho lär ju inte vara aktuell för mittfältet. Frågan är om Valdet är en potentiell ersättare för Bedoya? En jobbig konkurrenssituation

Jag hade nog hellre sett att pengarna avvaras till kvalitetsersättare till Bedoya/Almebäck om någon av dem skulle lämna i sommar.
Örebro Salt&Peppar
2011-04-15 14:19
WOW paulinho!! min kära sportklubb levererar återigen....så lycklig!! VI ÄR ÖSK!! VI ÄR SÅ JÄVLA GRYMMA!!

Stor cred bra jobbat SJÖGREN MFL!!!
2011-04-15 14:13
Vilken offensiv vi har nu. Inte många allsvenska lag som slår det :).

Bem-vindo Paulinho!
Örebro cellblock
2011-04-15 14:08
Hoppas Paulinho kommer och börjar träna snart då, tar ju ett tag att komma i form. Sjuk nyhet ändå haha..
2011-04-15 13:55
Nu när Paulinho kommit in, betyder det att Bedoya är så gott som såld nu?
Örebro rirobban
2011-04-15 13:53
Att han hade skrivit på det personliga kontraktet var inget nytt. Men att ÖSK varit så smarta att skickat in papprerna till förbundet så han skulle vara spelklar var något nytt. En Paulinho med form och vilja är ett starkt nyförvärv. Får hoppas att han väljer spel i ÖSK...
2011-04-15 13:50
Det ska firas med pompa och ståt ikväll :). Blir nog 1 öl eller 7 :).
Örebro Sekt. E
2011-04-15 13:50
Det är ju en häftig värvning. Men... mitt i allt skoj känns det som att Almebäck kommer att försvinna och där har vi ju inte mycket att fylla hålet med. Kanske satsar vi på att vinna matcherna med 6-4 istället för 1-0.
2011-04-15 13:48
Riktigt kalasbra att Paulinho kommer in i laget. Även fast jag vetat om det ett tag nu. :)
Örebro zxcv
2011-04-15 13:48
Det här är fan fredagsmys
Örebro Chipset
2011-04-15 13:43
Aprilskämt?!

Sanslöst bra! Vilken konkurrens på ytterpositionerna. Den enda jag tycka synd om är Yasin som redan nu skulle kunna spela i allsvenskan. Nu har han minst 4 spelare framför sig. Men skitsamma. Vilken trupp!
Örebro Krontorps
2011-04-15 13:42
Paulinho har inte spelat på länge men det är ingen brådska. Han har ju tills i höst på sig att komma iform, då kan han gå in på mittfältet om vi tappar Bedoya.
Innan dess kan han komma in i slutet av matcherna och böja in lite frisparkar.
Annons: