/fotboll/osk/forum/403.aspx/fotboll/osk/forum/403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-19 15:02
Hörrni!
Årets första match närmar sig med stormsteg och matchen till ära så intervjuades Mirza Jelecak som nu är del av Sirius ledarstab!

Läs vettja!
Örebro Restalundsv
2017-01-19 14:47
@Hertig_Karl:

Tack där fick jag svar på frågan :) sen så gick nog Holmberg och Crespo upp i lön, men jag eftersökte just uttalandet om "3 ggr mer i lön"
Örebro Hertig_Karl
2017-01-19 14:44
KalleTeodor.

Så som jag minns det uttalade han att det var DG, med reservation för att jag kanske tog det för givet att det var han.
Bra jobbat med nystarten, du och övriga redaktionen förresten!
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-19 14:37
Kan det inte vara Kalle Holmberg? Edit: Åhå Hertig_Karl. Jag fick för mig att han inte var lika tydlig med att det var DG. Att man fick gissa lite.
Örebro Hertig_Karl
2017-01-19 14:35
Det var DG. Axén sa det i podd pa Dembo.
Örebro Lekiller
2017-01-19 14:32
[QUOTE=DaSa]Jag tror på Crespo. Han låg nog inte superhögt i lön innan och han är en potentiell storförsäljning för Häcken. [/QUOTE] Jag skulle lägga min röst på DG. Han gick upp ganska mycket i lön i Elfsborg.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2017-01-19 14:24
@Restalundsv:

Jag tror på Crespo. Han låg nog inte superhögt i lön innan och han är en potentiell storförsäljning för Häcken.
Örebro Benny Böckling
2017-01-19 14:23
@Jonas r:

Varför det diskuteras undrar du.. Du har ju den attityden för det mesta att tycker man inte som du då har man inte många rätt.
Örebro DaSa
2017-01-19 14:23
Jag vill fortfarande se Peter Larsson från HeIF om nya mittbacken, men det känns som om det vore aktuellt så skulle det ha varit klart nu. Carvalho vill jag inte se, vi behöver en trygg rutinerad som styr upp backlinje, inte en ung spelare som vill slåss med sina medspelare (FFF matchen).

Är inte helt övertygad om att RÅP är en succe som mittback, han har testas där utan större framgång tidigare i karriären. Tror heller inte att vi har råd att vara utan honom i 3-4 matcher på grund av alla kort.

Sen var det kul att höra att vi skulle ha in fyra nya, utgår från att två av dem är startspelare dvs mittbacken och anfallaren. Men undrar vilka positioner som övriga två är tänka för och vilken typ av truppspelare. Jag har lite svårt för att ta hit en spelare från t.ex. Afrika för att sitta på bänken. Då ser jag hellre att vi lyfter upp en egen talang.
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-19 14:20
Efter lite om och men har jag ändrat lite i silly bloggen, bl.a. har jag tagit bort de senaste nyheterna längst upp.
Så istället blir det så att den senaste nyheten ligger någonstans under det rubriken säger. Som i nuläget är "yannis mbombo klar för ÖSK" då ligger senaste nyheten (I röd färg) under övergångar.

Sen har jag även ändrat så att det är kronologisk ordning på alla "avdelningar" för att på så vis göra det lättare att navigera och hålla ordning.

Har ni några mer förslag så var inte rädda att komma med dem, jag gör ju detta för er, fansen.

Örebro Restalundsv
2017-01-19 14:18
På tal om andra klubbar. Kom att tänka på en sak. Axén nämnde någon gång tidigare att en spelare som gick i somras (DG eller Crespo) ville stanna hos oss men fick 3ggr mer i Lön i den andra klubben och då sa Axén åt honom att köra på de. Men frågan är om det var DG eller Crespo? Både häcken och ellos har ju mer stålar än oss.
Örebro Jonas r
2017-01-19 14:18
[QUOTE=Benny Böckling]Nej det är bäst att alltid vara tyst. Så är det Jonas [/QUOTE] ?
Örebro Benny Böckling
2017-01-19 14:15
@Jonas r:

Nej det är bäst att alltid vara tyst. Så är det Jonas
Örebro Jonas r
2017-01-19 13:56
[QUOTE=Nicknamn i ribban]Häcken är ju attraktivare än oss då de är rika som troll. Östersund har Potter. Passar man in i hans spelstil så väljer man kanske Östersund framför oss, men annars inte. Sundsvall är enbart attraktivare än oss om man har kopplingar dit. Sämre lag, sämre betalt och sämre stad (utbud och läge mm). Att Besara är här visar väl på att vi är före dem i näringskedjan? [/QUOTE] Instämmer. De jag vänder mig emot är varför de diskuteras finns ju inget nytt att gnälla över direkt. Tror att både axen och Potter lockar som tränare.
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-19 13:53
Häcken är ju attraktivare än oss då de är rika som troll. Östersund har Potter. Passar man in i hans spelstil så väljer man kanske Östersund framför oss, men annars inte. Sundsvall är enbart attraktivare än oss om man har kopplingar dit. Sämre lag, sämre betalt och sämre stad (utbud och läge mm). Att Besara är här visar väl på att vi är före dem i näringskedjan?
Örebro Nicknamn i ribban
2017-01-19 13:23
Jag har sett RÅP, Broberg, Dajje och Moberg köra fys på egen hand utan laget under de senaste veckorna.
Örebro svartvitthjärta
2017-01-19 13:13
RÅP. Tränar han med laget nu, eller håller han igång själv? Antar att han inte bara sitter och väntar på besked från Asien?
Örebro Jonas r
2017-01-19 13:08
[QUOTE=Brandao]Jonas r Så enkelt är det.. [/QUOTE] Såklart inte. Men sett till meriter har Tom mkt mer att bevisa så förstår inte vad de gnälls om.
Hagges vänsterfot
2017-01-19 13:02
@Robben 82:

Vem har valt Sundsvall före oss?
Örebro Empes
2017-01-19 13:01
Håller med Jonas R.
Örebro Restalundsv
2017-01-19 13:01
@Robben 82:

Vi tog ju Besara från Giffarna ;)
Örebro Brandao
2017-01-19 13:00
Jonas r

Så enkelt är det..
Örebro Jonas r
2017-01-19 12:51
[QUOTE=Robben 82]Precis så enkelt är det! Ösk är tyvärr iskalla utanför Örebro regionen,Bra spelare väljer lag som Sundsvall,östersund, häcken framför Ösk. [/QUOTE] Du skämtar? Bara häcken vi inte kan konkurrera med. Vilka spelare har dem andra laget tagit? ÖFK värvade Bertilsson en spekartyp vi redan hade tillräckligt m i truppen. Sen ang Tom så tycker jag att vi fick ett bättre alternativ i Mårtensson. Vilka är de då kvar som jag har missat?
Örebro Empes
2017-01-19 12:48
Apropå förslag till förbättringar av Silly-sidan: Tittade in på Degerfors dito, tyckte den var hygglig, se bifogad länk. Men en sak som även de kan förbättra är att alltid ha det senaste överst (under respektive rubrik). I en ingress kan man i ett par meningar beskriva vad som är nytt.
Örebro Lekiller
2017-01-19 12:39
[QUOTE=Hagges vänsterfot ]Nä det jag mena är att ifall han går upp med Dalkurd så kan han ju inte spela för dem längre. "enda klubben jag kan lira i allsvenskan för är AIK" [/QUOTE] Ok, du menade så. Ja då blir det klurigt för honom. (-:
Örebro Robben 82
2017-01-19 12:29
@Brandao:
Precis så enkelt är det! Ösk är tyvärr iskalla utanför Örebro regionen,Bra spelare väljer lag som Sundsvall,östersund, häcken framför Ösk.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-19 12:25
Jag ser ingen provokation i Minatankars inlägg som rörde Bangura-affären. Jag tycker också att den absolut hade en viss fotbollsanknytning eftersom att den rörde just Banguras eventuella "nej-tack-till-ösk".

Hagges vänsterfot: Snälla, sluta. Läs forumreglernas sista mening igen om du behöver. "Var ett föredöme".

Saywee: Jag säger samma sak som jag sa till Minatankar igår: "Bemöt inte sådant som du bara irriterar dig på."
Du är den på forumet som ligger närmast till att få den nya redaktionens första avstängning. Jag föreslår att du tar ett djupt andetag och fokuserar på dig själv istället för andra.
Örebro Restalundsv
2017-01-19 12:20
Hur länge tror ni man kan vänta på RÅP? När andra spelare ville avvakta ÖSK'S erbjudande så tog ÖSK in nya spelare(vilket var helt rätt). Visst han är vår kapten och är viktig. Han kan säkert bli en bra mittback men det vet vi ju inte än. Han har ju fått en del kort tidigare (delvis pga försvaret och yttrar som inte jobbar hem). Känns ju som han potentiellt sätt kommer kunna orsaka en del straffar? Frågan är hur pass bra det kommer gå för honom som Mittbacks General när det är en ovan position för honom? Jag tvekar inte till hans ledaregenskaper, men han ska ju styra försvaret delvis. Tur att man redan nu börjat spela in honom där. Jag är iallafall tveksam till detta men det skulle kunna bli en "Home run".
Örebro T8
2017-01-19 12:16
En kommentar kan ju anknyta till ett fotbollsrelaterat inlägg. Då kallar jag den fotbollsrelaterad. Exempel: -Är Zlatan klar för ösk? - Näe!
Hagges vänsterfot
2017-01-19 12:16
@Saywee:

Sluta fjanta dig. Kom igen nu
Annons: