/fotboll/osk/forum/4028.aspx/fotboll/osk/forum/4028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-17 13:25
Biljettförsäljningen till Geflematchen går trögt enligt mittåt.
Länktips: eyravallen.se/
Örebro Kom hem Kuba
2011-04-17 13:21
1-0
Wikström (44)

Publik: 8023
Örebro Grixx
2011-04-17 13:01
Från Mittåt:Positivt om P2-99 dagsform och att han förväntas vara i matchform om några veckor.
Länktips: eyravallen.se/
2011-04-17 12:38
Maski Hallonen //

Jag hoppas och tror att Paulinho är matchform till Peking borta den 25 maj. Kanske inte 90 minuter men ett inhopp sista 30-20 minuterna.
2011-04-17 12:36
Örebro SK - Gefle IF 2-0

Målskyttar:
Haddad (13)
Gerzic (63)

Publik: 7567
Örebro zxcv
2011-04-17 12:29
Jag är (nästan obehagligt) lugn inför morgondagens match.
Vi ska ta Gefle enkelt både hemma och borta om vi ska ha en chans på titeln. Så enkelt är det. Samma regler gäller för Elfsborg, MFF och HIF.

3-0
Rama (9)
Haddad (43)
Haddad (56)

Publik: 8320

Örebro Maski Hallonen
2011-04-17 12:21
Nja, inte tycker jag han ser fet ut iaf. Det är ju ingen Santos/Emma kropp precis. Men visst kan han lagt på sig 2-3 kg. Han ju inte spelat på länge. Men de kilon rinner av fort. Tycker visst han ser smånöjd ut. Tror ändå han kommer komma i form snabbare än vad Astrit gjorde. Vad ska vi gissa? Bänken i mitten på maj?
Häcken Spindel
2011-04-17 10:52
Ska väl tilläggas att Paulinho är en stor favorit hos mig. Han har betytt oerhört mycket för BK Häcken. Bara lite synd att han verkar ha tappat allt när det gäller den psykiska (och fysiska) biten. Han vill nog egentligen inte spela i Allsvenskan och är kanske lite smådeppig att det inte blev någon bättre liga.
Häcken Spindel
2011-04-17 10:50
Hehe, visst ser han lite småfet ut :) Inte heller såg han speciellt glad ut när han drog på sig er matchtröja ;)
Örebro DaSa
2011-04-17 09:58
Såg presentationen av Paulinho, såg han inte rätt så krafitg ut jämfört med när han spelade i Häcken? Jag tycker att han skall sättas i försäsongsträning med målet att han skall vara i matchform till sommaren, Vi har bra spelare på samma position så det känns dumt att chansa med honom direkt, men som jag förstod det så tänker Sjögren och Sixten likadant.

Sen finns det för- och nackdelar med U21 serien. Nackdelarna är att spelarna aldrig får spela riktiga matcher och motståndet skiftar kraftigt i kvalité. Jag tror att alternativet med utlåningar är bättre. Men risken finns att spelare som Erik och Per inte får mycket speltid med dagens upplägg.
Örebro Robert sektion E
2011-04-17 09:04
Varför är vi inte med i U21-serien iår? Hade ju vart perfekt med den breda truppen vi har nu så att bänken fått matcher också, vad jag förstår får man använda 5 överåriga spelare i den truppen och då hade även Nordback, Wirtanen och några till fått några matcher. Men främst viktigt för våra yngre spelare.

Hur ser möjligheterna till utlåning ut? Det går väll inte att låna ut till annan svensk klubb före 1/8? till övriga europa från 1/7?
Örebro bison
2011-04-17 09:03
Ang Yasin och Ibrahim.
Tycker inte heller synd om dessa spelare. Däremot kan man kanske hoppas att 6-10 vågar slänga in Yasin i nån match i stället för att Kuhstrim/Astvald. Nu går ju laget bra och det blev vinst mot Syrianska, så uppenbart gjorde ju 6-10 rätt, men jag hade hellre sett Erik Nilsson komma in för Bedoya på slutet.
Nu tyckte jag inte att Nordback gjorde det dåligt, men Nilsson måste få speltid annars går han som bosman.
Örebro Robert sektion E
2011-04-17 09:01
Kan vi bli 10.000 även mot Gefle på måndag?
Örebro Maski Hallonen
2011-04-16 23:33
ÖSK-Karl//Tillgång och efterfrågan förmodar jag
Örebro Maski Hallonen
2011-04-16 23:31
Harry Cripps //Jag håller med. Deras tid kommer. Flera av spelarna i MFF nötte på i två säsonger innan de på allvar fick speltid.
Örebro Harry Cripps
2011-04-16 23:17
Bastard// -Se det så här istället; Yasin och Ibrahim är mer eller mindre juniorer som inte platsade i ettan förra året. Nu får dom chansen att lära sig saker av "fullblodsproffs". Det är inte synd om dom, de har en jävla tur!
Örebro Svartvitt forever
2011-04-16 23:12
ÖSK-Karl 19.00//

Jag har också svårt att se att man skulle gå vidare med Paulinho om man inte redan vet att man kommer att sälja och få pengar i sommar. Det skulle kännas övermodigt annars, med tanke på hur mördande konkurrensen redan är på mittfältet och i anfallet. Jag är ganska säker på att man inte chansar vilt och äventyrar ekonomin igen. Fast fråga mig inte hur man har löst lönefrågan för denna trupp utan utomstående finansiärer. Är dock ganska säker på att Paulinho inte får några 250 000 i månaden. Är det någon spelare man sockrar lönen rejält för att behålla så är det nog Nordin.
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-16 23:01
Marta//

Han skall presenteras för publiken innan matchen i alla fall. :)

BoP//

Håller med till 100%. Men det jag sett av Yasin under träningsmatcher och på träning så skall vi nog inte räkna bort honom. Tror han gör allsvensk debut 2011.
Örebro Bastard on Parade
2011-04-16 22:46
Jag kan inte låta bli att tycka synd om Yasin och Ibrahim. 3 spelare som skulle kunna starta i alla allsvenska lag har anslutit till samma positioner efter dem skrev på. Känns lite som de, då, goda möjligheterna till speltid var en bidragande orsak till att vi fick Ibrahim även om det var väntat att en etablerad ytter skulle tas in.

Nu får de till och med stenhård konkurrens om en plats på bänken.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-16 22:35
Helt galet vad jag längtar till måndag nu! Vore lite småtrevligt om man kunde ta in P i halvtid eller dylikt.
(Edit: För presentation)
Gällande spelarvärde tror jag det är huuget som stucket. Tror lite på tillgång/efterfrågan-principen i denna fråga. Den som har flest budgivare efter sig kommer gå för högst summa. Alme är ju tyvärr den som kommer lämna störst hål efter sig.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-16 22:10
Den oumbärlige//

Hoppas du menar dammsuga ;)
2011-04-16 22:04
Jag var uppe på Örebrokompaniet idag när jag kommer in där så köper fyra holländare sittbiljetter. Ryktet har spridit sig. ;).

Edit: Mitt säsongsabonnemang är på villovägar pga att den som stod bakom disken på Örebrokompaniet när jag köpte säsongsabonnemang lyckades med att skriva in fel adress. Aja de dyker väl upp snart får jag hoppas.
2011-04-16 21:54
När man tittar på presskonferensen så ser man hur nöjd Sjögren är med värvningen av Paulinho :). Det bara lyser i hans ögon.
AIK Saywee
2011-04-16 21:50
Glad Påsk alla svartvita!

När jag kommer åter till Sverige, vill jag se en riktig allsvensk tabell :)
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-16 21:40
Maski//

Egentligen håller jag med dig, men försvarare inbringar ju av någon konstig anledning inte samma summor som mittfältare o anfallare.

Jag är väl konservativ, men anser att ett lagbygge börjar bakifrån. Ett bra exempel är ÖHC. Om de bytt målvakt med motståndarna varje match i kvalet hade de troligen legat i ES nu.

Varför är en fotbollsmålvakt mindre värd än en target? Jag kan inte fatta det.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-16 21:35
Totalt dött på forumet, kanske ett tillfälle att damsuga lite härinne.
Örebro MrCrowly
2011-04-16 20:11
ärligt, hur fattiga e TV4Sport?
ingen text...?

inga större problem för mig men det finns säkert många som vill se som inte kan engelska så bra...
Örebro Lekiller
2011-04-16 19:49
På tal om Bedoya, om tio minuter ca så kommer han att medverka på Ekwall VS Lundh i tv4sport!
Örebro Sekt. E
2011-04-16 19:49
Var det inte så att det är tajt för jänkare att få arbetstillstånd i England för att lira bubba? I så fall kanske Holland eller Danmark ligger närmre tillhands.
Örebro Steiger
2011-04-16 19:40
ÖSK-Karl//

Jag tror precis som dig att Bedoyas nya klubb redan är klar efter sommaruppehållet. Birmingham t,ex letar ju någon som kan ersätta Sebastian Larsson, och de var ju på tapeten tidigare gällande Bedoya, så vem vet?

Annars så finns det ju en och annan Amerikansk landslagsspelare i England som säkert lägger in några goda ord för Bedoya, så jag lovar att han hamnar där till slut i alla fall.

Nu känns det inte lika jobbigt att tappa Bedoya längre (under förutsättning att ÖSK får en slant förstås).

Forza ÖSK mot SM-Guld!
Annons: