/fotboll/osk/forum/4024.aspx/fotboll/osk/forum/4024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-16 21:35
Totalt dött på forumet, kanske ett tillfälle att damsuga lite härinne.
Örebro MrCrowly
2011-04-16 20:11
ärligt, hur fattiga e TV4Sport?
ingen text...?

inga större problem för mig men det finns säkert många som vill se som inte kan engelska så bra...
Örebro Lekiller
2011-04-16 19:49
På tal om Bedoya, om tio minuter ca så kommer han att medverka på Ekwall VS Lundh i tv4sport!
Örebro Sekt. E
2011-04-16 19:49
Var det inte så att det är tajt för jänkare att få arbetstillstånd i England för att lira bubba? I så fall kanske Holland eller Danmark ligger närmre tillhands.
Örebro Steiger
2011-04-16 19:40
ÖSK-Karl//

Jag tror precis som dig att Bedoyas nya klubb redan är klar efter sommaruppehållet. Birmingham t,ex letar ju någon som kan ersätta Sebastian Larsson, och de var ju på tapeten tidigare gällande Bedoya, så vem vet?

Annars så finns det ju en och annan Amerikansk landslagsspelare i England som säkert lägger in några goda ord för Bedoya, så jag lovar att han hamnar där till slut i alla fall.

Nu känns det inte lika jobbigt att tappa Bedoya längre (under förutsättning att ÖSK får en slant förstås).

Forza ÖSK mot SM-Guld!
Örebro Igår var idag imorgon
2011-04-16 19:36
Med tanke på att han kom som Bosman så kanske inte själva lönen är så stor (ÖSK har en tydlig policy på den fronten) men han fick förmodligt en rätt saftig signonfee.
AIK Saywee
2011-04-16 19:32
Välkommen Paulo!

Fast efter "Häckenspindelns" 17:45-inlägg börjar jag fundera över hur stor ÖSK´s totala lönekostnader kan bli?

... men skall man ta guld så kostar det :)

GFG, jag har väntat länge nog .....
Örebro Lekiller
2011-04-16 19:18
Maski Hallonen//

Sant kanske.

Bedoya har mycket kvar att arbeta på fortfarande. Men kan han fortsätta göra mål så tror ja ÖSK kan få skapligt för honom.

Det som är skönt är ju att det verkar ju som att ÖSK inte budgetera med någon försäljning vilket innebär att alla försäljningar blir vinster.

Örebro MrCrowly
2011-04-16 19:15
signa Sixten
Örebro Maski Hallonen
2011-04-16 19:08
ÖSK-Karl//Jag tror precis tvärtom. Almebäck kommer kosta mer än Bedoya. Bedoya har inte, internationellt sett, så mycket mer spetskompetens än extraordinär löpstyrka.
Örebro Lekiller
2011-04-16 19:05
Bedoya kan vi nog räkna bort. Almebäck tror jag måste fortsätta spela bra om ÖSK ska lyckas sälja honom i sommar. Backar är en aningen svårsålda.

Att ersätta Almebäck kommer bli tufft, men något som man får hoppas ÖSK jobbar med redan nu.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-16 19:00
Svartvitt forever//

Nja, jag tror Sjögren vet att Bedoya är förlorad i sommar. Troligen vet de även lag och pris. Kan annars inte se hur de vågar värva Paulinho. En kille som Bedoya som nästan tar plats i USA, ett mycket bra landslag måste ju inbringa 6-10 miljoner.

Antagligen ryker väl Almebäck också, men till en lägre prislapp. Frågan är om ersättare är klar? Nordin och Alvbåge tror jag förlänger med ÖSK.
Örebro Lekiller
2011-04-16 18:59
Längre version med Paulinhos presskonferens!
Örebro ÖSK-nisse - Odi et amo
2011-04-16 18:57
Jag har en tanke kring en ny läktare vid södra. Skulle det inte vara möjligt att bygga ihop ett parkeringshus tillsammans med läktaren så att man kan gå direkt från parkeringshuset och in på arenan. Ett parkeringshus bakom södra skulle dessutom lösa mycket parkeringsbekymmer och kunna nyttjas av hockeyn. Någon som vet vad som är planerat på området bakom södra?
IFK Göteborg De Blåvitta
2011-04-16 18:57
finns en signerad match tröja från självaste David beckham!
SÖK på Beckham på TRADERA så hittar ni tröjan!
Örebro Svartvitt forever
2011-04-16 18:42
"Dessutom är denna förstärkning vital och förebygger eventuell spelarförsäljning till sommaren, säger ÖSK Fotbolls sportchef Lennart Sjögren."

Vad menar Sjögren egentligen där? Att förebygga är ju att vidta en åtgärd för att förhindra att något sker, i det här fallet en spelarförsäljning. Men jag antar att han snarare menar att värvningen av Paulinho syftar till att säkra upp ifall det blir spelarförsäljning i sommar.
Häcken shiva
2011-04-16 18:42
Man ska ju dock säga att om Palle är i bra form, psykiskt o fysiskt, har släppt sin "hybris" och spelar för laget så är det en grym värvning. Personligen rankar jag honom som en av de 3 bästa spelarna jag har sett i Häcken dom senaste 10 åren (Källström o Töfting var snäppet vassare). Sen har det ju varit lite upp och ner med skador, motivation o.s.v. Men är han i form så är han jävligt bra. Inget snack om det.
2011-04-16 18:38
AllsvenskanÖSK//

Kan hålla med dig om backlinjen, men då enbart vänsterbacken. Om Anttonen är hel vill jag inte byta ut honom mot någon annan. Samtidigt att ha Haginge som backup är mycket starkt.

Kollar man varje position inklusive backup anser jag att ÖSK är bäst, undantaget är målvakt som jag inte vet så mycket om.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-16 18:29
AllsvenskanÖSK //
Haha, du har helt rätt, fel av mig där! Trodde jag hann ändra det innan nån såg :) Lika det där med Christensen och Christiansen.
Örebro AllsvenskanÖSK
2011-04-16 18:24
Chicko (Sikki Sakka) //

För att vara en bättre allsvensk målvakt än Alvbåge så måste man väl i alla fall uppfylla kriterien att spela i just Allsvenskan?

Där bytte du namn ja :) Håller med dig i det du skriver om resten av lagdelarna. Speciellt backlinjen lämnar lite övrigt att önska främst kanterna och bredden(bänken).
2011-04-16 18:06
Karl //
Tycker att CHRISTIANSEN är bättre, men alvbåge är god tvåa. Kanonmålvakt. Jag tycker inte att vi har bästa laget på papperet när man mäter starkaste startelvan, att man har en bit kvar till att nå nivån på malmös försvar, deras mittfällt är även bättre (beror på hur vi ställer upp iofs).. :), men anfallet vågar jag påstå är det bästa i hela allsvenskan. Har man det bästa anfallet ska man också göra flest mål, eller iallafall ligga i topp kring målskyttet, och mål producerar poäng. Anfall är bästa försvar

Forza svartvitt!
2011-04-16 17:54
Chicko//

Jag anser att vi även har den bästa målvakten i AS, backlinjen är också mycket bra. Jag vill inte byta vår trupp mot någons annan i Sverige. Så visst kan vi ställa "krav" på SM-Guld! Under förutsättning vad som händer när sommarfönstret öppnar.
2011-04-16 17:53
Vad är det för skadebekymmer han brukade dras med?
2011-04-16 17:45
Åtminstonde har vi flest alternativ på de offensiva positionerna. Överlägset.
Häcken Spindel
2011-04-16 17:45
Hur långt kontrakt fick ni med Paulinho? Om jag inte minns fel ville han ha ett 1-årskontrakt och 300 000 kr/mån för att förlänga med oss. Vi tackade Nej och han drog hem till Brasilien istället. Han hade 250 000 kr/mån innan och Häcken erbjöd även att betala en dyr operation för att fixa Paulinhos hopparknä.

För er skull hoppas jag att han har blivit av med sin hybris och sitt tjat om att han vill spela i den holländska ligan. Vilket förmodligen är möjligt då han trots allt skrev på för er. Vi var iaf inte intresserade då och kanske inte så många heller. Skadedrabbad brasse är nog inte så attraktivt. Speciellt inte om det också är strul med familjen hemma i Brasilien.
2011-04-16 17:39
Ja, nu får man nog säga att vi har den bästa truppen i AS. Så innan sommarfönstret borde vi leda AS alt. vara väldigt nära.
2011-04-16 17:39
Paulinho kommer att ha nummer 99, Haddad har nummer nio, och Anttonen nummer tre.
Benny Böckling
2011-04-16 17:34
Fan va kul med Paulinho!
Örebro DaSa
2011-04-16 17:33
Fan vad grymt med värvningen av Paulinho!:) Ngn som vet hur kontraktet ser ut? Antagligen fullt med klasuler men det får man räkna med om vi skall kunna plocka in en klasspelare som Paulinho. Tydligen hade han 300 tkr/mån i Häcken vilket gjorde honom till allsvenskans bäst betalda spelare. Om ÖSK skall behålla sin lönepolicy så har han väl maxlönen och ngr klasuler!?

Det som jag tycker är det bästa med värvningen är att vi äntligen får in en frisparksskytt av rang. Har vi haft ngn riktigt bra sen Arnor?
Örebro Conjuration
2011-04-16 17:10
Wanderson är äckligt duktig, förmodligen bäst i hela Allsvenskan samt han spelar alltid bra mot ÖSK.
Annons: