/fotboll/osk/forum/4013.aspx/fotboll/osk/forum/4013.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kraków
2011-04-20 04:33
gnipek: Vi hatar inte er för Astrit, vi ogillar Astrit för det Han gjort, inget annat. För min del önskar jag Astrit all olycka som denna fotbollsvärld kan ge.
Häcken Poysson
2011-04-20 02:16
Såg precis Paulinho presentationen på youtube. Hoppas ni inser vilken anfallare ni har fått. Kanske inte den största lagspelaren, men det är inte många som har Paulinhos teknik eller kyliga avslutningsförmåga här i allsvenskan...kan inte förstå att han fortfarande är kvar i allsvenskan...
Örebro deportivista
2011-04-20 01:52
Ironsikt nog så tyckte jag egentligen att ÖSK:s första 60 minuter mot Gefle var bättre än mot Syrianska (jag såg inte matchen mot blävitt). Det som stör mig är att man inte var bättre på att täppa till efter Bedoyas 2-1 - med kvarten kvar och ledning så ska det inte finnas sådana ytor för Gefle...

Att det blev 2-3 var mindre konstigt - ÖSK gick för seger och Berggren/Lantto utnyttjade det.
Örebro Karlssson
2011-04-20 00:46
Jag skulle gärna se Nordin i Khilens position mot Häcken och sedan sätta in Nilsson på Nordins. Tror väldigt mycket på Nilsson och vill att han ska få mycket speltid i år. Gerzic tror jag skulle klara av Khilens position utan problem. Då får vi två skickliga passningsspelare på mittfältet och förhoppningsvis resulterar det i ett bättre spel.
gnipek
2011-04-19 23:48
Gefle är äckligt effektiva och skittråkiga att möta, men de gör det bra.
Det kan ingen ta ifrån dem.
Örebro TIC-TAC
2011-04-19 23:33
Många åsikter att byta system, men när vi äntligen har bra trupp så är det väl bättre att byta ut spelare som visa dålig form i 3 matcher. Hoppas även 6-10 har utvecklats och använder hela truppen och inte spelar med halvskadade eller spelare ur form. Särskilt på mittenfinns det många som så någon visar väl bra form på träning och kan ges en chans. Kan ju inte bli sämre än sist.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 23:29
@Fang Håller med. Mångt och mycket finns finns öppna förklaringar till.

Anfallet fungerar inte = Ny anfallstrio eller i alla fall 2/3 ny.

Nordin i dålig form = ur slag under vintern pga. sjukdom

Ytterbackarna inte offensiva = Inget samarbete med ytteranfallare har etablerats ännu + Anttonen borta.

Kihlberg spelar segt = Möjligtvis ålderstecken?

Det är egentligen bara på den sista punkten som det inte kan bli bättre på.

Vi har inte spelat bra ännu, vi har haft flyt som vunnit i de två inledande matcherna för inte har vi dominerat dem. Mot Gefle kunde vi fått med oss resultatet också genom lite mer hårt och defensivt spel, den får Sixten ta på sig. Att han inte såg på spelarna att de inte orkade hålla upp spelet, det var för svängigt efter 2-1, det ska det inte vara mot Gefle hemma. Boström borde ha förberett byten, t.ex. Wirtanen in på kanten och Nordback i Kihlberg eller Nordins ställe. Han förlorade tränarkampen helt klart. Har iofs alltid haft problem med att förändra matchbilder.

Vi får hoppas att anfallet lyckas hitta mer samarbete i Göteborg. Åtminstone att mittfältet kan springa igång dem med fina djupledspassningar och löpningar in i straffområdet.

Jag skulle i detta nu vara nöjd över oavgjort mot Häcken.
Örebro Fang
2011-04-19 23:19
Visst kan man få ihop några spännande 4-4-2 uppställningar men för ganska exakt ett år sedan lät det ungefär på samma sätt här inne och vi vet ju hur den säsongen slutade.

Vissa här är lite väl hårda. Visst var det förjävligt det som hände igår och spelet i någon utav matcherna har inte varit speciellt bra så här långt men det finns väl förklaringar till det. Sen finns det naturligtvis inga ursäkter till att släppa in tre mål hemma mot Gefle men såna matcher har alla lag nån gång och låt oss hoppas att det stannar vid en den här säsongen.

Tycker man ska ge laget lite tid. Det kommer ta tid innan den nya trion längst fram kommer in i det. Det är ju inte bara dem själva som ska anpassa sig utan hela laget måste lära känna dem och det är inget man gör på ett par matcher. Och inte blir situationen bättre utav att Gerzic är i den form han är i men där har vi ju också en förklaring.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 23:19
Sixten har bytt speluppställning en gång på 3 år eller vad det är. Jag tror inte en förlust mot Gefle ändrar något. Men det är inte bara det faktum att anfallet inte har något vidare samarbete utan mittfältet förmår inte både vinna boll och fylla på.

Det har varit tok för många bolltapp på mitten. En konsekvens av detta (samt att Anttonen är borta) har gjort att ytterbackarna inte vågar ta steget ut lika ofta - vilket skulle lämna mittförsvaret helt ensamma vid kontringar.
Örebro Bastard on Parade
2011-04-19 23:13
Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!) //

Jag vet inte om det vore katastrof att gå över till 4-4-2. Som det är just nu är det på tok för tomt i offensivt straffområde och samspelet mellan ytterback och ytterforward fungerar inte riktigt vare sig offensivt eller defensivt. Nu när det matchas så tätt så tycker inte jag det skulle vara fel att gå ned på 4-4-2 på bortaplan mot Häcken för att täta till lite mer på kanterna, men också ha folk i boxen. Det är ju dessutom en formation som alla spelare är bekanta med.

Sedan ska man så klart inte byta formation så fort det går dåligt i några enstaka matcher, men jag säger bara att det inte behöver vara fel att justera till en enstaka match för att det låst sig. Jag tycker det saknas taktiska alternativ. Vi är för enkla att läsa av.

Jag tycker för övrigt att vi har riktigt bra spelarmaterial för 4-4-2. Förmodligen även enklare att ersätta Bedoya i en 4-4-2 uppställning samtidigt som vi väl får ut maximalt av truppen sett till de offensiva positionerna om vi kan ha Rama, Lushtaku/Astvald, Haddad och Paulinho/William på planen.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 23:11
Varför ska man slösa Bedoyas bollvinnaregenskaper i anfallet? Då är det bättre slänga in Rama på topp och köra Lushtaku på kanten. Eller varför inte Atashkadeh på topp.

Hur som helst passar inte dagens trupp för 4-4-2, visst går det men det finns inte lika många alternativ då samtidigt som vi inte kan använda våra 11 bästa spelare.
Örebro kubajonte
2011-04-19 23:00
Bedrövlig ösk vecka , eller ja nu överdriver jag lite Pålle2 kommer ju sen ,,,,men men något måste hända...Saknar Anttonen så grymt mycket = ( Haginge är useless framåt
gnipek
2011-04-19 22:42
Ni är många som hatar oss för Astrit, men det gör ej ni riktiga ÖSK-fans.
Ni gick på en mina men ni kommer tillhöra toppen, det vet era riktiga supportrar.
Nackdelen med framgång är att man får för många framgångs-domedagssupportrar.
Jag VET att vi har en mycket sämre trupp än er, men jag har stött "Peking" i ökenettan under alla år och är nöjd om vi kommer typ 12:a, det är inte era framgångsupportrar.
Fortsätt stötta ert lag det måste vara vägen till framgång, samt alla kan inte bli ett Barcelona.
Glädjen är när laget i ens hjärta vinner....oavsett division.
Väl mött.
Jag upplevde vårat senaste guld 1989 och tror faktiskt aldrig jag kommer uppleva det igen, men älskar mitt IFK ändå...oavsett division.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 20:17
GAIS är riktigt heta. 2-1 nu mot DIF.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-19 20:12
Basse har gjort mål för GAIS ikväll :). Lite sen där haha. Den bjuder jag på.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 20:08
Förresten har Erik Edman skadat sig och blir borta minst 2 matcher sa man. Enklare match för antingen Lushtaku eller Astvald.

@Lekiller

Vi har värvat rollspelare senaste 2 åren. Visst kan Lushtaku och Rama spela på yttermittfält men jag ser inte dem som rena två-vägsmittfältare. I en sådan roll passar Astvald bättre enligt mig då.

Sen är t.om. våra ytterbackar väldigt väl anpassade för detta spelsystem. Vi har heller inte en självklar 2:a forward, Atashkadeh är nog inte redo för en ordinariestartplats i 30 matcher. Sen blir ett innermittfält med Bedoya och Nordin för offensivt balanserat, då måste någon av dem bort - och det är inte alls bra - båda är för bra för att bänkas.
Örebro Lekiller
2011-04-19 19:59
'den oumbärlige//

Värvat för det?

Kushtrim och Rama är ju ganska så tydligt mer vana vid vanliga ytter roller, så att de skulle vara special värvade för att klara av att spela 4-3-3 vet jag inte om jag kan hålla med om.

Spel skickliga mittfältare, (Nordin, Pauhlino) klarar ju så klart av att spela i andra roller.

Men jag menar inte att man skall börja spela mer defensivt, utan försöka få in 2 forwards på plan samtidigt. Skulle vara mumma att få se Haddad och William på topp samtidigt. Tror att det kan bli kanon!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 19:53
Lekiller, jag vet faktiskt inte. Det känns som att det bästa är att ha en tydlig spelidé och inte byta hela tiden alá Djurgården eller AIK. Vi har ju också tagit oss i toppen med detta spelsystem och detta lär inte ändras (spelsystemet alltså) för än Sixten drar.

Det är inte säkert då heller att man byter. ÖSK kanske helst vill behålla systemet och värvar tränare utifrån det. Vi har ju värvat till ett 4-3-3 senaste två åren och en ändring kräver kanske vissa ändringar i spelartruppen.
Örebro Lekiller
2011-04-19 19:46
Har varit ifrån början och kommer att fortsätta vara ytterst tveksam till att köra men en ensam forward uppe på topp.

Blir för lite mål!

Grymt svår roll att ha också.
Örebro Bonaventure Maruti
2011-04-19 19:43
Basse gör mål mot Djurgården, kul för han! Jag önskar honom all lycka, en favorit när han spelade i våra vackra dress :)
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 19:41
Bassombeng målar mot DIF. 1-1.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 19:34
Anttonen brukar vara väldigt lättränad. Iofs har han saknat en klubb hela vintern och varit skadad men jag tror han startar inom ett par matcher. Om inte klubben vill göra en markering då han valde att dra och sen komma tillbaka.

Allt beror på Haginge, om han håller det defensiva men förbättrar offensiva räderna lite mer kan det bli konkurrens. Måste dock säga att jag saknar Anttonens attacker, det är något som saknats nu när Wowoah har sett ljummen ut.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-19 19:29
Aspen//

Du har så rätt. Anttonen är oerhört saknad, speciellt offensivt.
Örebro Harry Cripps
2011-04-19 19:21
Aspen -Anttonenlover! Klart Pokerspelaren är vår högerback, men du måste hålla med om att han hade mil till formen och blev sedan dessutom skadad. Han är antagligen inte i form före hösten- tyvärr...
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-19 19:15
Seriöst att såga Nordin och vilja peta han redan nu är lite väl magstarkt. Killen var bäst i ÖSK i fjol och vi bör ha ett större förtroende för inte bara han men många andra också.

Jag var själv sur igår över både Nordins och Almebäcks insatser men säsongen går vidare. När det gäller Kihlen spökar ju åldern och då måste tränarna kanske inse att kapaciteten inte finns där längre och spela in ny defensiv mittfältare. Om det nu är så hoppas jag tränarna inser det snart - för annars kan det vara för sent.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-04-19 18:53
Harry Cripps //vi som såg förra vårens matcher vet att det inte blev fart i offensiven fölrrän Anttonen kom in. Hagge är en bra kämpe. Anttonen är en klasspelare. Nu räcker det tyvärr inte med Anttonen, mer krävs.
Ska blir intressant att se hur Sixten aggerar med vår stora trupp. Ska han som vanligt låta favoriterna spela sig i form eller får några andra i truppen chansen.
Örebro Gummianka
2011-04-19 18:21
Skeptisk inför Häckenmatchen. Särskilt efter detta. FAAAN för att hamna i bakvattnet igen.
Örebro Gummianka
2011-04-19 18:10
Nordin är dels inte i slag fortfarande sen vintersjuka, dels mer punktad än tidigare. Han kommer tillbaks. Fast kanske mår han bra av att bytas in efter en halvlek? Kilen kommer bli nyttig mot Häcka. Tror inte dom kommer backa hem utan då gäller det att vinna boll igen.
Örebro Harry Cripps
2011-04-19 17:18
"Kilen och Nordin är för dåligt tränade för att spela 4-3-3 "skrev någon tidigare. Jag håller med.Kilen må vara vältränad, men det går för långsamt och för mkt i sidled. Gerzic orkar ingenting och har ju ingen stake alls. Tar några alibi löpningar när det redan är försent, som vi alla såg. På sikt måste det bli Pålle och Ale i de offensiva rollerna med Erik bakom. Man måste beundra Ale som jobbar och jobbar även fast hans spel inte riktigt stämmer. Där har många mkt att lära. Hur kan spelarna agera så tamt? Hur kan Sixten Undvika att göra tidiga byten när det ser ut som det gör? F.ö kan man inte klanka på Hagge. Han raderar i det närmaste ut Frempong;spelar rakt och snabbtoch med det viktigaste-HJÄRTA. På vänsterbacken fanns inget av det. Endast gnäll på domaren. Antonen är inget alternativ ännu. Det vet vi som såg träningsmatcherna då han var i uselt skick. Wirtanen är i så fall alternativet. Apropå Haddad blir han ju helt ensam eftersom mittfältet (förutom Bedoja) har fullt upp med att rätta till hårband och frisyr. Nä, in med killar som vill något!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-19 17:07
Krille/ Japp, tiden från vunnen boll till att bollen slutligen letade sig upp på sista tredjedelen av Gefles planhalva var på tok för omfattande. Men som det såg ut, från där jag stod, så handlade det mycket om att passningsalternativen inte alltid stod att finna. För dålig rörlighet? För dåligt samspelt? För lite hot om längre bollar (för att dra ut på försvar och skapa ytor? (I andra slog man dock en hel del bra längre bollar)

Jag är av åsikten att det är trevligt med ett fint passningsspel. Men när man aldrig hotar med den längre bollen så är det relativt lätt att krympa ytor. Inte ens Barca skulle kunna kortpassa sig hela vägen in i måll mot Gefle speciellt många ggr på 90 min.

igår var dessutom passningsfokuset felinställt på många håll. Nerver? För mycket press från lagkamrater/oss/media? Jag vet inte... Men är övertygad om att Sixten har svar på dessa frågor. Slår vi Röven så är vi ff med, med råge enligt planerna. Bättre att tappa poäng mot Gefle (som förmodligen kommer slåss i botten än Röven som förmodligen kommer slåss i toppen.
Annons: