/fotboll/osk/forum/4011.aspx/fotboll/osk/forum/4011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-18 21:45
Grejen är lite att ett kryss i detta läge hade varit så mycket bättre. Man hade fått den där väckarklockan samtidigt som man ändå kniper en poäng. Att förlora på hemmaplan och att Gefle spelar bättre offensivt är inte bra för självförtroendet.

Bedoya har hittills kanske varit bäst i ÖSK, illa med tanke på att han vill dra snarast. Så länge han gör mål och en bra insats tror jag inte han grämer sig speciellt ändå.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
Jag var nervös att detta skulle ske innan matchen idag. Leder man två gånger i en match så kan man inte uppträda så lojt som laget gör. De andra två matcherna har vi haft tur att vi vunnit dem.
Örebro Mullis1*
100år: Kanske Och ta i genom att säga att vi kommer på 7-8:e Plats. tror defenetivt Topp 5 Men där tare stopp
Helsingborg Anna_HIF
2011-04-18 21:44
Det var någon Ösk supporter inne och hånade innan matchen var slut, tänk på det håna alltid när matchen är slut.
Örebro Younes
2011-04-18 21:44
Varför bytte man ut Rama? Han var helt klart bäst i ÖSK första halvleken.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-18 21:43
Det värsta som kan hända är att man förlorar hemma mot gefle. Ännu värre än så är att man spelar KATASTROFALT jävla svindåligt, samtidigt som man inte gör mål på sina chanser. Gefle har 3 målchanser och gör 3 mål, något vi bör ta efter.

Har knappt fattat det ännu, man tappar ledningen TVÅ gånger på hemmaplan mot gefle. Nordin är sämst på hela planen, han tappar bollen på mittfältet hela, hela tiden.. Vad hände med försvaret vid målen, dock?

Det enda positiva från matchen idag är att Haddad gör mål och att Erik Nilsson ser pigg ut. Snälla Sixten, inte inte inte nordin mot häcken.
Örebro Younes
2011-04-18 21:43
De enda som höll måttet idag var Rama, Bedoya och Kushtrim. Resterande spelare var medelmåttiga eller kassa. Tung dag...
Örebro DaSa
2011-04-18 21:41
Misstänkte detta redan innan match, i fortsättningen måste vi ha ngr forum.pessimister som dödar all halleluja stämningen...:)

Skall man ta med ngt positivt så tyckte jag att Kushtrim och Wovven fick igång lite samarbete på vänsterkanten. När vi även får in Anttonen på högerkanten så kommer den antagligen också bli bättre. Sen så är det ju alltid bättre att få skitmatcherna mot "bottenlag" (Gefle såg inte ut som ett idag) än mot topplagen.
2011-04-18 21:40
Vad håller backlinjen på med idag? Tycker synd om Bedoya och Haddad som jag tycker gör en bra match idag.
barabbas
2011-04-18 21:40
Lascaux

Ditt senaste inlägg är så sjukt bra. Gjorde min dag. Och förmodligen kommer jag att fnissa en del åt det under morgondagen också.
Örebro Ordem e Progresso
2011-04-18 21:39
Tack för den här säsongen, hejdå SM-guld. För ska man ta guldet KAN man inte förlora hemma mot Gefle(?!?!?!)av alla lag! Helt sinnessjukt hur dåliga precis alla var idag! Alvbåge får börja träna på att ta lite fler bollar och sluta titta på film och blogga så mycket. 3 bollar i nät, mot Gefle. Det sammanfattar det mesta, går inte att ställa ut skorna och tro att man ska vinna bara för att man är ett bättre lag.

Är för besviken för att skriva något mer, ursäkta om någon tar illa upp av mitt inlägg, men FAN VAD DÅLIGT DET HÄR VAR!!
Örebro Grixx
2011-04-18 21:39
Gefle har snott vår gamla taktik....fyyyyy!
Örebro 100år
2011-04-18 21:38
Vi blev egentligen varnade matcherna innan. Göteborg gav oss tyvärr en falsk förhoppning. Syrianska vet vi redan hur dåliga de är efter gårdagens match.
Nu när vi får möta ett mittenlag förlorar vi. Vi är inte bättre än såhär.
Vi kommer inte slåss om nedflyttning iår men kanske 7-8.e plats. Många av er sa: SM-GULD 2011. Media säger: Topplaget ÖSK. Nanne säger: SM-GULD till Örebro. Jag var aldrig en av dom som trodde på SM-guld. Aldrig någonsin. För man vet ju hur det är att vara ÖSK.are. Det här händer år efter år. När det gäller då sviktar laget. ALLTID. Vi måste alltid gå med inställningen till match att vi ska förlora. Intala sig själv på rejält jävla nederlag. Som Gefle gör exempelvis. Då mår man heller inte allt för dåligt efter match.
Jag skyller heller inte på spelarna. Absolut inte på Sixten heller. Förlustmentaliteten kommer alltid dyka upp. Spelar ingen som helst roll vilket lag vi ställer upp med. Om vi hade 3Wanderson på anfallet hade vi förlorat idag. Om vi hade Gernt som bilvit frispelad 10ggr hade vi förlorat.

Uselt! Totalt uselt.
bonustaket
Kanske är det något oroande att släppa in tre baljor mot Gefle med det bollinnehavet vi har, men å andra sidan är vi ju inget starkt hemmalag, när lag kommer till Behrn finns det ingen som helst rädsla för oss (dåligt tryck?)..

Det är på bortaplan vi är duktiga och verkar samtidigt ha en j*vla flyt :)
Jag skullle gärna vilja se Nilsson från start istället för Kihlberg samt kanske bänka Nordin för att testa något nytt.. men Sixten vågar ju ingenting så man ska ju inte hoppas för mycket.

Uch, vad jag INTE ser fram emot matchen mot Häcken just nu.
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
Skall vi vara helt ärliga mot oss själva så är det inga bra matcher vi gjort av de tre. Bästa truppen i mannaminne. Nu måste vi få minst oavgjort mot Häcken, annars lär det synas i publiksiffran mot Heif.
MrShmoe
2011-04-18 21:36
Tungt att möta Gefle... vi torskade i alla fall på bortaplan ;)
Örebro Lekiller
2011-04-18 21:35
Om Almebäck siktar på att bli proffs och a-landslags spelare så bör han nog snäppa upp sig en hel del.

För dåligt på 1-1 målet.

Underbar markering på 2-2 målet! Hel otroligt hur man kan låta Lantto få göra en 30 meters löpning ensam in i straffområdet?

Slarvigt på 2-3 målet. Kanske Alvbåge borde kunna få fingrarna på det skottet?

All cred till Gefle. De gör det mest rätt. ÖSK är alldeles för dåliga idag. Kanske bra att de får komma ner på jorden och börja inse att man måste jobba för att vinna matcher.
2011-04-18 21:34
Det här sammanfattar hur jag känner just nu!!!

Grattis Gefle till en bra genomförd match!
Örebro Chipset
2011-04-18 21:31
Även om vi faller lite på eget grepp så gör Gefle det bra. De kommer minsann inte bli något sjunkande skepp som flera, inklusive mig, tippat.

Det positiva: Haddad och Bedoya 2 mål vardera på 3 matcher.
Örebro Salt&Peppar
Var f-n är TEMPOT?? De står ju och tittar 7 gånger runt om innan de slår en pass och när den väl kommer går den så j-a sakta.

De två första matcherna har ju spelet varit utan att imponera, så varför uteblev spelet en 3e gång?? På hemmaplan mot gefle??
David_off78
Hoppas ni lyckas vinna allsvenskan trots allt, skit i dem som håna er, gefle är sjukt tunga att möta.
Och sluta upp att skratta åt andras olyckor el misstag, för tiden kommer till er med förr el senare. släppa in 3 mål mot gefle på hemmaplan är nog inget vidare för ett så kallat topplag.
Örebro Grixx
2011-04-18 21:27
Vi kommer garanterat förlora fler matcher...kanske bäst att vi fick en tidig att fundera över.

Vi fick stryk på exakt det sättet vi sa att de var farliga...utom vid Almebäcks fadäs.

Planlagt spel utan hjärta och själ vinner inga matcher. Gräset är för långsamt dvs vi måste själva ge bollen fart. Förra årets slitna gjorde att vi fixade farten galant hemma men det gick långsamt borta. Vi har ett lag att spela ihop men även en ny plan att lära känna.

Väldigt mycket sidled kanske någon tycker och det var det ju...men otroligt mycket spel bakåt, hur tusan ska det innebära snabbt offensivt spel.

Vinner vi resten så sopar vi rent allsvenskan ändå.

Man kan inte tro att man kan ta det lugnt och tro sig var överlägsen och nöta sig fram till seger. Åter igen gäller det ta fram det där jävlaranamma, spelglädje, energi. Vi ser det ju år efter år i Sv.cupen osv när lag från gärdesgårdsserierna kapar allsvenska lag utan geist. Man måste vilja vinna inte vara tvungen att vinna.
Örebro Krontorps
2011-04-18 21:27
Haha ska man skratta eller gråta.
Första halvlek idag måste varit nått av det sämsta som presterats på Behrn arena, det var fan ingen spelare som visade nån vilja. Och Nordin har jag aldrig sett så tafatt.
Är det dags att sluta rulla i sidled och börja träna lite på genombrott kanske?
Hursomhelst, grattis Gefle IF!
2011-04-18 21:24
Vad jag saknar Anttonen (;
Benny Böckling
2011-04-18 21:24
Vi får satsa på Svenska Cupen då!;)
2011-04-18 21:22
Jaha, gamla ÖSK-visan igen, sämst när det gäller, vi var några här som var oroliga innan. Vi kan glömma guld, påminn mig gärna om jag har fel när säsongen är slut.
IFK Norrköping gogodancer
2011-04-18 21:21
''4-0,hat-trick av Haddad och serieledning'' underbart de:)
Örebro Steiger
2011-04-18 21:16
Det har gått nerver i vårt kära ÖSK, det är problemet.

Men William Attack och Erik Nilsson var friska fläktar när de kom in. Det skulle inte förvåna mig om Erik N tar över staffetpinnen på mitten från Kihlberg redan i år. Idag såg Kilen ut som de 37 år han faktiskt är..

Sen har vi ju vår joker i Paulinho, så det kommer reda ut sig.
Örebro EyraValle
2011-04-18 21:15
Riktigt, riktigt uselt! Ingen vilja, inget tempo, ingenting!
Annons: