/fotboll/osk/forum/401.aspx/fotboll/osk/forum/401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Laul32
2017-01-22 18:00
Tror inte Brorsson är före Brendan. tror inte Axen ville spela med CEH och Brorsson samtidigt bara. Tror dock Brorsson snart är före CEH i turordningen. Hoppas verkligen CEH och Lundberg kan bli utlånade så vi slipper ha dom harvande i u21.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro DaSa
2017-01-22 17:44
Vill även lyfta Jaiteh, tyckte hans inhopp vara lika bra som Barks insats. De två skulle nog kunna komplettera varandra bra i ÖSKs startelva 2019.

Undrar om Brorsson är förre Brendan i turordningen om vem som skall spela mittback bredvid Iron-Mike?
Örebro DaSa
2017-01-22 17:37
Det som var mest intressant att se efter de fina prestationerna av BB (Bark och Brorsson) var ju hur högerbacken agerade. Känns som spelsättet när hb:n går in centralt och Omoh slickar kant passar både Omoh och Lorentsson bättre än hur vi spelade förra året.

Tror att Besara kommer att kunna axla Astrits roll, inte på samma spelsätt men tror han kommer att kunna påverka och producera lika många poäng som Astrit. Däremot så tror jag att Besara kommer att ha en högre andel mål. Det jag kommer att sakna är Astrits fot vid fasta, har vi ingen bättre än Nordin som kan slå hörnor? Ok att vi inte har så många bra huvudspelare men kommer vi inte kunna få till bättre hörnor så kommer det i alla fall inte bli några mål.

Sen så tycker jag att det är svårt att bedöma Mårtensson och Rogic, de har ju en spelstill/roll som jag tycker är svår att avgöra om de gör bra eller ej med mina begränsade taktiska kunskaper. Däremot så gillade jag Rogic rörlighet, förstår Hagges liknelse med Bedoya.
Örebro T8
2017-01-22 17:31
Bark är sjukt intressant men ta det lite lugnt. Skillnad på att göra 45 i en försäsongsmatch och att vara startspelare i Allsvenskan. Hoppas på en del fina inhopp så han får känna på hetluften i år.
Örebro Brandao
2017-01-22 17:27
Vilka jävla värvningar vissa klubbar med utländska kontakter kan göra..vi får se upp i år!
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-22 17:24
Restalundsv. sägs vara AFC som ska ha honom. Sjukt.
Örebro Brandao
2017-01-22 17:23
Jag tror det är Östersund
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-22 17:19
1908, Absolut. Vilka insatser! Nu känns det nästan dumt av ÖSK att värva Mbombo om man fortfarande letar efter en forward. För då minskar Barks chanser till speltid rejält. Och Brorsson ser ju kanon ut! Bra bollbehandling och "framåt".
Örebro Restalundsv
2017-01-22 17:01
Oj en fd Arsenal lirare till allsvenskan, kan det vara AIK?
Örebro 1908
2017-01-22 16:52
@Hitta avslut!!:

Adam Bark var också väldigt kul att se!
Örebro 1908
2017-01-22 16:49
Ser inte heller någon utveckling på Lundberg. Det är ungefär där det var för 1-2 år sen. Det finns liksom inget där som man höjer ett extra öga på. Det hade varit en sak om han skapade chanser, och bränner dom. Då finns det något där att bygga på. Men nu? Det vete tusan. Var är energin? Var är tekniken? Var är löpviljan? Så fort han får bollen så blir han av med den lika snabbt till motståndaren. Såg en match där han kom in mot Åtvidaberg borta sista matchen i Allsvenskan för det året. Han fick en bra boll, men när han stötte på patrull genom en försvarsspelare så var det kört. Han hade inget att sätt emot i kroppen och det är lika mediokert idag. Då satsar jag hellre på Bark alla dagar i veckan. Han kommer bli något över det vanliga. Som natt och dag mellan honom och Lundberg.
Örebro Hitta avslut!!
2017-01-22 16:15
Nä det här var ju inget man kommer att lägga på minnet direkt. Men det är och andra sidan bara Januari. Brorsson var kul att se!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-22 16:13
@Laul32:
Tyvärr tycker jag Lundberg känns väldig kall och jag fick samma intryck ifjol av det lilla jag såg. Det finns ingen energi och hetta runt hans spel och han ger ett trubbigt intryck. Men vi får se om det ändrar sig över tid
Örebro Brandao
2017-01-22 16:08
Hittar inte något om att Elkabir bryter kontraktet med saga Tosu..
2017-01-22 16:07
Glömde att skriva att jag tycker Ayaz gör en habil insats också och ytterst nära mål.

Tycker väl kanske ÖSK borde ha haft en 3-1 ledning efter första
2017-01-22 16:01
Första matchen och man ska inte dra för hårda växlar på individuella betyg. Men om jag ändå gör det utifrån bara denna match. Tycker backlinjen sköter sig bra i första halvlek. Brorson mycket angenäm bekantskap och han kändes bättre än CEH. Lorentzson ovanligt offensiv. Tyckte han knapp gick över planhalvan ifjol. Ring ska nog inte heller känna sig säker mot Logi som jag tror kraftigt aspirerar på att ta platsen. Centrala mittfältet kändes stabil i första och dippade ned lite när Nordin kom in. Otroligt jobbigt att ÖSK inte kan/kommer (?) köra med alla tre centralt samtidigt. Omoh tyckte jag höll kanten rätt bra och fick in flera bra inspel. Tyckte det blev svalare med Sema Otroligt kul för Bark att få näta men även för Kevin så klart.
Örebro Benny Böckling
2017-01-22 15:57
Blev halvt arkebuserad när jag ifrågasatte varför man förlänger med Ring.

Får ser hur länge ni andra har tålamod med att han ska bättra sig å det grövsta i defensiven.

Mycket som var bra i den första halvleken. I andra var det desto mindre.

Ska bli spännande att se första matchen i Portugal då jag tar för givet att bästa laget spelar i den första matchen och att inte tombolan tar ut laget likt det var idag.
Örebro Laul32
2017-01-22 15:56
[QUOTE=Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle]tycker också Oscars utrusning mot spelaren med boll ser knepig ut. Han rusar ut hälften och står sedan där bara och steppar. Rusar man ut tycker jag han skall fullfölja hela vägen. [/QUOTE] Stämmer. Oscar gör ingen bra match. Han har dock inte tränat knappt i år pga huvudskadan
2017-01-22 15:53
@Laul32:

tycker också Oscars utrusning mot spelaren med boll ser knepig ut. Han rusar ut hälften och står sedan där bara och steppar. Rusar man ut tycker jag han skall fullfölja hela vägen.

Örebro Pedretti - Admin
2017-01-22 15:51
Vi ska inte dra för stora paralleler(?) av denna match då vi matchade många juniorer mot ett starkt kollektiv. Men resultatet är en besvikelse och tyvärr hade vi svårt att hålla bollen en längre stund Eloge till Sirius som pressade oss högt och gjorde det svårt för oss. Men juniorerna gjorde det bra! Där var Brorsson bäst och Lundberg sämst. Men Ring, du måste bättra dig innan säsongen drar igång.
Örebro Laul32
2017-01-22 15:48
som sagt kolla CEH på sista målet går bort sig totalt. Sen gör ju Ring det kasst där också.
Örebro _Adde_
Sämst på plan i andra är Ring, Gerzic, Hines-Ike och Jansson... Intressant.

Säger kanske en del om deras karaktär.

Kevin Johansson känns intressant!
Örebro Brandao
Vi har tränat försvarsspel--4 mål i arslet...
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-22 15:40
Två juniormål! Det tar vi med oss hörrni!
Örebro Benny Böckling
2017-01-22 15:39
Ja både Bark och Brorsson känns fan så mycket bättre än CEH och Lundberg
Örebro Laul32
2017-01-22 15:37
måste säga att Ekstrand-Hamren allt som oftast hamnar felplacerad. Nej Jonis och CEH tror jag inte på över huvud taget. En jävla skillnad Mot Brorsson och Bark!
Örebro Brandao
2017-01-22 15:36
Andra halvlek är ren katastrof, kanske inte så konstigt..
Örebro Brandao
2017-01-22 15:35
Vart står det att Elkabir brutit kontraktet?
Örebro Pedretti - Admin
2017-01-22 15:35
Ring har ju inte haft en guldkantad första match...
Örebro Marta (hane)
2017-01-22 15:33
Såg NA ändrat nu.
Annons: