/fotboll/osk/forum/4004.aspx/fotboll/osk/forum/4004.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro S E
2011-04-21 18:15
Kilhen vs. Erik:

Taktiska (egna)frisparkar vs. förhoppningsvis högre bolltempo, kan Erik fixa tempot?

Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-21 18:12
Kul med Erik! En jätteduktig spelare som jag tycker borde ha fått mer speltid förra året. Kihlen var långt ifrån bra förra matchen och han är alldeles för långsam, att Erik spelar från start ist. för Kihlen kommer betyda mycket för offensiven.
Djurgården Toran
2011-04-21 18:10
Troligen får Erik chansen eftersom man för ovanlighetens skull möter ett tre-manna mittfält. Hoppas detta kan bidra till ett högre bolltempo!
Örebro S E
2011-04-21 18:07
Hoppas att han gör en grym match. Inget ont om Kilen och Nobbe, men det är dags att föryngra ^^
Benny Böckling
2011-04-21 18:04
Skit kul med Erik Nilsson!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-21 18:04
Erik från start enligt länk.
Djurgården Toran
2011-04-21 18:02
Spännande med Erik Nilsson från start!
Benny Böckling
2011-04-21 17:57
Skulle för övrigt vara jävligt kul om vi fick möta Karlstad BK i cupen, bor själv i Karlstad så då skulle det inte behöva vara en 10 mils bilfärd för att få se de SvartVita eleganterna.
Benny Böckling
2011-04-21 17:55
Benny Böckling
2011-04-21 17:53
Antingen blir det 3-0 eller 0-1, får hoppas på det sist nämnda!
Örebro Mullis1*
2011-04-21 17:29
Jag är Väldigt positiv inför kvällen och tror att anfallsspelet kommer lossna rejält med tanke på Häckens kraftfulla Offensivt vilket kommer trigga igång Haddad och bedoya med flera=)
2011-04-21 17:27
Jag fattar bara inte varför dom aldrig kan prestera när det gäller någonting. Dom har misslyckats med att vinna varenda gång någonting har stått på spel. För första gången på hur många år som helst förväntas ösk av både fans och media vara ett topplag som kan utmana om guldet. ÖSK har därmed press på sig att prestera, och dom har aldrig presterat när det gällt någonting. Dessutom fattar jag inte vad Nordin gör på planen efter ett par riktigt dåliga insatser. ÖSK kan bli årets flopp.
Örebro MrCrowly
2011-04-21 16:53
Chicko (Sikki Sakka) // Du kan inte ge upp efter en förlust och 3 matcher...tycker att det är tungt men man får ge det några matcher till, vinst i ikväll så...
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-21 16:45
Hoppas samtliga forumrävar hänger med i vår direktrapportering, oavsett om ni ser matchen - kan vara kul att diskutera matchen och delta i omröstningar. Se länk!
Malmö FF saleh
2011-04-21 16:40
"Tyvärr har dom spelat bort chansen till guld redan i den tredje omgången."
Haha det värsta jag hört. Oavsett vad blir det en svår match idag, jag hade varit överlycklig över 3 poäng.
2011-04-21 16:38
MrCrowly //
Tyvärr tror jag att chansen är borta.. Malmö visar mästarklass genom att vinna 4 raka, och vi har några riktigt svåra matcher framför oss. Häcken borta idag, aik borta om ett tag, och sedan även mff borta (som malmö alltid vinner). Förlorar vi idag är det verkligen över, för vi kommer inte att vinna borta mot malmö.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-04-21 16:14
Inför matchen.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-04-21 16:12
Nån som kommer åt den Plus artikeln på AB?
bonustaket
2011-04-21 16:05
Om Haddad rör bollen mer än tre gånger ikväll samt att Nordin och Kihlberg hittar tillbaka till formen så vinner vi, då kan yttrarna spela hursom.

Häcken är dock ett bra lag och jag tror på en mållös tillställning, 0-0.
Örebro MrCrowly
2011-04-21 16:04
"Tyvärr har dom spelat bort chansen till guld redan i den tredje omgången."

Nu e du la inte realist...tror du verkligen att mff vinner alla matcher? vi är trots allt bara 3 poäng efter, en vinst mot mff så e vi lika(om vi och mff vinner allt annat) sen blir det "final" i andra mötet mot mff... :)
2011-04-21 15:58
Jag är inte det minsta hoppfull inför ikväll. Det offensiva spelet har haltat rejält de inledande matcherna, och försvaret var riktigt uselt mot Gefle. Man klappar igenom när man har chans att göra ett ryck tillsammans med malmö och Helsingborg, men istället är man riktigt usla, förlorar hemma mot gefle, släpper in 3 mål på 3 målchanser. Sämsta möjliga läge i princip att förlora... Vi behövde vinna mot Gefle för att hänga med, för nu väntar tuffa matcher. För att hänga med på allvar måste vi antingen vinna eller åtminstonde få en poäng, och det finns risk för genomklappning igen...

Tyvärr har dom spelat bort chansen till guld redan i den tredje omgången. Synd, inför säsongen såg det bättre ut än kanske någonsin förr. I år var året vi skulle utmana om guldet på allvar, spelarna ville dock annat.

Tror dock att det kan bli 1-1 ikväll, men det kan också bli vinst, och det kan också bli total genomklappning då vi egentligen behöver en vinst för att hänga med i toppen.

Åt helvete...
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-21 15:51
På tal om Axen ska lokaltidningen göra ett "hemreportage" med honom idag, dyker väl upp ikväll eller imorgon kanske.
Örebro Chipset
2011-04-21 15:29
Ösk-karl/Jag håller helt med dig denna gång. Viktigt att följa upp Axen. Han är den naturliga tronarvingen. Jag skulle inte bli besviken om han ersatte sixten. Han har väl huset j kvar i Rynninge också?
Örebro Grixx
2011-04-21 15:18
Spåkulan säger att det blir klara siffror i kväll och att vi visar därmed var skåpet ska stå...vi är på rätt väg!!!!
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-21 14:57
Klart att Häcken får gälla som favoriter efter utskåpningen av syrianska senast...dock så vet jag att ÖSK såklart kan så mycket bättre än man visade mot Gefle.Kommer bara kantspelet igång så blir det bra.

Nu ger vi Häcken en spark i röven!
Örebro TIC-TAC
2011-04-21 14:53
Tippar inte med hjärtat idag mest för Häckens imponerande start. Ser med stort intresse på hur vår tränare hanterar den stora och jämna trupp som det pratats om. Spelet har inte fungerat alls på 3 matcher trots 2 vinster. Vinsterna har andra lag klarat lika galant utom Gefle som bara fick oavgjort på Syrianska. Vi har levt på bra defensiv som havererade senast. Tror därför backlinjen får fortsatt förtroende.
Örebro Bastard on Parade
2011-04-21 14:47
Jag har jinxat hem segern ikväll. 1.35 på 1x var alldeles för bra att tacka nej till. Dock så torskar jag alltid när ÖSK är inblandat så jag tar åt mig all ära vid vinst.
Örebro Tvetov Nato
2011-04-21 14:38
Vet inte om någon nämnt det men dom som har Aftonbladet Plus kan läsa idag läsa en artikel skriven av Simon Bank om ÖSK med rubriken "Förbundet och Lagrell blev våra stora fiender"
Örebro Mac-T
2011-04-21 14:21
Tror det kan bli en målrik match – och att det lossnar för våra anfallare.

Har pratat en del genom åren om att ÖSK måste lära sig att hålla bollen efter marken. Det gör de nu - och det är rätt väg - men måste följas av ett snabbare bolltempo från mittfältarna och rörligare forwards.

Det som gäller nu är att börja vårda skotten. De flesta distansskott i dag går för det mesta högt, högt över. Det gäller fotboll på alla nivåer. En av mina absolut största favoriter när det gäller distansskott är Arsenals Andrej Arsjavin.

Den 21 april 2009 (på dagen två år sedan. Är detta ett tecken?), stod Arsjavin för fyra mål i bortamatchen i Premier League mot Liverpool - som slutade 4–4. Där visade han hur man gör.

Fattar inte att i stort sett alla spelare tror att det blir mål bara man drar på ordentligt. Å så lutar man sig bakåt och smäller på för fullt. Dåligt, dåligt.

Detta måste gå att träna upp. En välplacerat lagom hårt skott efter marken i målvaktens ena hörn är nästan totalt omöjligt att bemästra.

Tyvärr kommer Häcken nog att göra ett par mål i kväll - trots allt. Men den här gången hoppas jag att det är vi som drar det längsta strået och gör en "Gefle" och vinner med 3-2.

Kommer att följa matchen hemma via datorn.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-21 13:36
Jag kan inte se hur vi ska vinna, Häcken är i bättre form och har hemmaplan. Vi ska fan spela på riktigt gräs - någon som kommer ihåg statistiken för det?

Får vi inte igång vårt spel (alltså att man är mycket bättre än senaste matcherna) så blir det förlust - kanske oavgjort om man orkar hålla positionerna 90 minuter (vilket man inte gjorde mot Gefle).
Annons: