/fotboll/osk/forum/4003.aspx/fotboll/osk/forum/4003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2011-04-22 00:29
Härligt med seger, men tror vi får det tufft nästa match. ÖSK är inte alls lika starka hemma som tidigare. Om det beror på det nya plastgräset eller något annat vet jag inte. Men på bortaplan har de spelat bättre än hemma.

Tror det kan komma upp emot 10 000 på måndag. Ser i alla fall ut att vara fler biljetter sålda redan nu än vad som var inför Gefle. Jag är fortfarande mycket överraskad över publiksiffran mot Gefle. Tänkte att många kanske skulle skrämmas över förlusten, men efter dagens match tror jag många fann hoppet igen. 9 poäng av 12 möjliga är ändå "okej" kan jag tycka...
Örebro ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-22 00:08
ernot//

Har inget emot diitt inlägg, men HIF är Hammarby, Helsingborg heter utanför sin lilla stad Heif, sedan kan de gråta hur mycket som helst för det, lika mycket som när de skall spela på modernt underlag. Vad skönt det var att se ÖSK behörska det bruna otäcka ikväll. Lär o se Ellos.

Men vad ingen annan vågåt nämnt ikväll är att Alvbåge absolut inte får släppa in den boll han gjorde. Hoppas det stannar med en sådan tabbe i år.
Örebro ernot
2011-04-21 23:51
3e gången gillt för min del på rambergsvallen, krävdes 3 besök för att få se de svartvita krigarna vinna! :) Gillade stämningen som blev med klacken och en hel del exilare som va på plats. Klacken lyckades tillomed får en växelramsa med ÖSK p99 som va på andra sidan! Härlig inramning :)

Måste bara få skriva av mig om hur irriterat dålig Daniel Stålhammar är... Han gör att man får 10x så hög pulls pga att han aldrig har koll på hur han ska blåsa!

Härlig seger nu tar vi HIF av bara farten! Forza Svartvitt!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-21 23:47
Någon som funderat på att Helsingborg bara har 2 dagar vila innan de ska åka ända upp till Örebro?

De möter Syrianska imorgon. Men dock har också ÖSK spelat tätt, det blir på måndag tredje matchen på 8 dagar. Tar vi bort matchdagarna är det alltså 5 vilodagar.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-21 23:46
Almer/skibent för Åtvidabergs FF //

Det var väl Häcken Astvald sänkte :)?
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-21 23:42
Fredrik Ekfalks fina debut på S/V
Åtvidaberg Almer/skibent för Åtvidabergs FF
2011-04-21 23:39
Grattis till ännu en seger. 30-tal bilder finns på länken för er som är intresserade.
Örebro Brinkewall
2011-04-21 23:38
Alla heter Gnell i Örebro!
2011-04-21 23:13
Lite intervjuer.
2011-04-21 23:11
Genidrag av Sixten att ta ut Erik Nilsson i strart 11:an måste jag säga.
2011-04-21 23:08
Skadeläget.
Örebro Gummianka
2011-04-21 23:06
Haddad har en ansträngd magmuskel. Det låg bakom bytet. Ovillkorligen blir jag lite avundsjuk. Ställer ner ölen och ger bilringen en dask - njae. Ingen fara där inte. Tyvärr.
ÖSK SM-GULD 2011
2011-04-21 23:01
Haddad 3 mål på 4 matcher, great! hahahaha jag garvar åt Tobbe Holm som är okunnig patetisk fjolla!!

Forza Svartvitt!
Örebro Gummianka
2011-04-21 23:00
Jimmyc; håller med i flera saker. Men ÖSK: s resa pågår fortfarande. ÖSK har klättrat lite i taget de senaste tre-fyra åren. Det var aldrig "riktigt" nära förra säsongen. Mff och Hif hade ett eget race 2010. Så pinan jag själv bär på beror mer på säsonger under tidigt 00-tal (och bakåt till bronsåldern) jämfört med de senaste åren.

Nog om det. Jag har aldrig lämnat Rambergsvallen med ett bredare flin än ikväll. Detta slår Bedoyas två mål 2009 (?).

Vi var brydda över Erik Nilssons plats i startelvan men han var riktigt duktig. Härligt Sixten! Nordin tyckte jag faktiskt var lite blek, medans Bedoya fan aldrig gör en dålig match.

Någon skrev att Olsen aldrig kunde göra Haddads mål och det stämmer. Han var en utpräglad one touch-spelare. Haddad är både en avslutare av rang och riktigt bra som target. Han håller undan både en och två försvarare medans laget kommer upp. Hoppas han frisknar till.

Tack som fan för ikväll sportklubben! Ser fram emot hif-matchen nu, jag tror det fortfarande finns lite revanschlusta kvar.
2011-04-21 22:56
Jag sa det innan matchen ikväll att jag inte är nervös inför matchen och att ÖSK alltid vinner när jag inte är nervös. Vad händer! Jo ÖSK vinner. Jag sa ju det innan matchen :).
Örebro Svartvitt forever
2011-04-21 22:51
Jimmy //

När det gäller ÖSK och IFK Göteborg tycker jag att olikheterna är mycket större än likheterna. IFK Göteborg var ett storlag för 25 år sedan och betraktar sig fortfarande som ett sånt, oavsett resultat.

ÖSK har gjort en resa liknande Kalmar, från utskällt "tjonglag" till utmanare om guldet och ett lag som gjort sig känt för fin fotboll, särskilt hemma. Känns lite som att vi och IFK har mötts nånstans på vägen, de på väg ner och vi på väg upp.

Jag minns till exempel mötet mot IFK hemma hösten 2009, 0-0. En tveksam inkastsituation där IFK-spelaren spänner ögonen i linjedomaren och ropar - och får inkastet. Även en straffsituation där Astvald vräks över ända men domare friar. Jämför med årets bortamöte, då IFK verkar mest chockade över att inte få alla domslut med sig. Jag har sett Kalle Svenssons båda varningar flera gånger och kan bara konstatera att båda förseelsernar var värda gult kort. Om IFK ska klara sig måste de omvärdera sin självbild.

Vi är många som i flera år förvånats över att MFF underpresterat trots sitt spelarmaterial, fram till ífjol. Känns svårt att misslyckas med det laget.

Som svar på din fråga "vill ni uppleva en sån säsong till? dvs vara med där uppe men aldrig riktigt nära?" säger jag "Nej, vi är inte nöjda med det. Vi var det kansker förut men inte längre." Kanske är den mentala förändringen den viktigaste trots allt.

Plattmatcher måste trots allt komma, efter kvällen känner jag mig ganska lugn inför fortsättningen. Väl mött längre fram!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-04-21 22:42
Glönde att Sixen måste få beröm för det taktiska upplägget. 1:a halvlek så perfekt ut. I 2:a fick Häcken ha bollen lite för mycket, delvis beroende på mångfa felpassar i uppspelen.
Hammarby Palini
2011-04-21 22:38
Kära Örebroare... Vad säger ni? Har ni rent av ett ännu bättre lag i år än förra året?
2011-04-21 22:36
Jimmyc//

Oj vad rätt du har. Samtidigt är det väl lite av tjusninhgen med att vara ÖSK-fan (Jag hade inget val!). Men hoppet är ju det sista som överger en, så en "sketen" cuptitel skulle glädja mig otroligt innan jag dör. Vad ett AS-Guld skulle betydyda har jag inte ens ord till.
Örebro zxcv
2011-04-21 22:31
Bra o gedigen insats idag!
+ för Bedoya, Nilsson, Kihlen och Nordin.

Mittfältet var nog skillnaden idag
Jimmyc
2011-04-21 22:31
Svartvitt forever

Det jag menar är att för IFK:s del och deras supportrar gäller det att ta sig samman och komma på plats 6-10 och visst är det tråkigt att kriga om de platserna men lidelsen är inte så stor och summerar man säsongen så om man kommer 6-7-8 spelar ingen roll, man är inte indragen i någon bottenstid eller toppstid.

Som ÖSK-fan där det är uttalat att ligga i toppen och "chockar" med att vinna på förhand svåra matcher för att sen åka på däng mot ett dåligt lag.Lidelsen blir så mycket större när det är menat att man ska komma 1-2.Ligga 3-4 och aldrig ta in på 1-2:an just för att man systematiskt åker på en oväntad förlust helt oväntat var 4-5 omgång.För tappa poäng kommer man alltid att göra men det finns vissa poäng som är mer onödiga än andra.

Vi har haft säsonger när vi konstant legat 3-4 och där 1-2:an tappat poäng och när vi ska knappa in har vi sumpat det med någon pissmatch.

För mig är det toppen av den största lidelsen som finns.

Visst ni ska vara nöjda mer er förra säsong, ni ska ha cred att ni har blivit ett bättre allsvenskt lag men vill ni uppleva en sån säsong till? dvs vara med där uppe men aldrig riktigt nära.Ellos exempelvis är nöjda med det, de hävdar att det är ett topplag och är nöjda med det men enligt mig är man ett topplag om man vinner allt annat är en placering i mängden.

Vi var inget topplag under 90-talet till i början av 2000-talet, jag antar att det är vår historia som format mig där vi varit vana vid att vinna och inget annat är godkänt.

Oavsett om vi kommit 2-5 och legat i toppen så har det ändå varit den största lidelsen för mig under 1990-2003.
2011-04-21 22:30
ÖSK-Karl//

Vi får hoppas att den krossen kommer mot Helsingborg :). Skulle kännas underbart att upprepa förra säsongen kross en gång till :).
Örebro Steiger
2011-04-21 22:29
Gummianka//

Jag tippade på seger med 2-1;-)

Det är alltid kul att få rätt när ÖSK vinner.
2011-04-21 22:28
Kom precis hem och till datorn efter "lite" firande.

En underbar och rättvis seger, att Alvbåge gjorde en jättetavla har väl alla sett, att han sedan gör kanonräddningar krävs av en målis för att hamna högt upp. Sixten gjorde mycket bra byten och visade på suverän coatchning.

Det som är tråkigt "Närking" är ju bara det att om laget hade varit i närheten av dagens rörlighet så hade vi krossat Gefle på vår hemmaborg.
Örebro Gummianka
2011-04-21 22:24
Jag får sluta tippa. Lika lite som jag trodde på förlust hemma mot Gefle trodde jag på vinst borta mot Häcken. Haddad är kung!
von matterhorn
2011-04-21 22:22
Någon som kan tänka sig att filma målen (speciellt Haddads) med videokamera eller något på datorn och sen lägga upp som youtube länk eller liknande. Bor i USA och kan inte se några höjdpunkter här... Skulle vara denne någon evigt tacksam!
2011-04-21 22:21
Det väntas +20 och stekande sol på Måndag när vi möter Helsingborg. Härligt!
Örebro Seniorkuban
2011-04-21 22:14
Såg matchen på Csports och jag måste tacka de tillresta Kubanerna för en formidabel sånginsats under kvällens match. Nu är kanske inte Rövas publik den mest högljudda men det var gott att höra Kubanernas sång i stort sett hela tiden under matchen.
2011-04-21 22:13
Målet Astvald gör kan stärka hans självförtroende. Han bör nog starta mot Helsingborg.
Örebro Eyra
2011-04-21 22:09
Såg att Haddad körde Bedoyas målgest från förra matchen.
Ser ungefär ut som ett dansande skelett..
Annons: