/fotboll/osk/forum/3995.aspx/fotboll/osk/forum/3995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mullis1*
2011-04-25 16:26
Helvete;(
Helsingborg LordPhaZe
2011-04-25 16:18
Nu vänder det. :)
Malmö FF Tobbe L
2011-04-25 16:10
Härligt ÖSK! Håll detta nu!
Örebro Fang
2011-04-25 16:09
Riktigt snyggt anfall. Framspelningen ifrån Lushtaku var fin!
Landskrona RobieBwoi
2011-04-25 16:08
Ibland älskar jag er :)
Örebro Lascaux
2011-04-25 16:07
Jaaaa
Örebro Lascaux
2011-04-25 15:48
Vi slipper Teteh Bangura på måndag iaf.
Örebro Fang
2011-04-25 15:43
Nu spelar de ju rätt så bra, men en Haddad i straffområdet hade varit fint.
Örebro Lascaux
2011-04-25 15:28
Fyyfan vad slarvigt dom spelar
Örebro Fang
2011-04-25 15:27
Lushtaku känns inte jättehet på den positionen. Har väl knappt hittat in i straffområdet ännu.
Örebro Lascaux
2011-04-25 15:20
Kaoas i Södertälje. Dommaren träffad av raket
Örebro Lascaux
2011-04-25 15:13
Kubajonte. Sitter på flying horse odenplan. Kom hit!
Örebro Lascaux
2011-04-25 15:13
Dåligt tempo inledningsvis
Elfsborg yellow fever
2011-04-25 15:07
Helsinborg Stad har lagt upp 8 millar för den nya mattan...INTE klubben. Visa utdrag ur årsredovisningen som visar att ni satsar på gräset istället för värvningar.. Detta argument har stått att läsa både i krönikor och från diverse forumskribenter. Orka att lägga den energin. Lägg fokus på ert spel istället!

Idag är vi (som kungen skulle ha sagt) alla Örebroare. Lycka till Kubaner.
Helsingborg heltoff
2011-04-25 15:03
Nagon som har stream??????
Örebro kubajonte
2011-04-25 14:58
Är det vi glada örebroare i exil som sitter här och myser då =D
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-25 14:11
Start 11:an mot Helsingborg. Atashkadeh spelar inte från start. det blir Lushtaku på Haddads position.
Helsingborg Tarmolicious
2011-04-25 14:04
Det gäller inte att skylla på någon, utan att få ja-sägarna att ändra uppfattning.

Visst fan är det naturligt att man försvarar sitt lag och där de spelar, och jag kan tänka mig att ÖSK alt. Örebro kommun är helnöjda med detta.

Visst är det kvalitetsmässigt bättre att spela konstgräs än grusgräs(höhöhööh), men det handlar ju om att fotboll skall spelas på lika villkor.
Således är också usla mattor ett form av fusk och något som måste motverkas.

Klimatet är, som bekant, som det är, men det hindrar inte t.ex. ryska lag att spela på perfekta gräsmattor. Sedan lär den ryska högstaligan förfoga över en helt annan ekonomi än vi, men visst fan är det möjligt om man endast använder arenorna till fotboll och inte andra events.

Säger folk ifrån så lär också saker snart hända, det blir ju lätt det att kritik avfärdas som galla spydd från dåliga förlorare, därför måste det komma ifrån de egna leden.

Vidare sagt så önskar jag ÖSK allt gott, ni spelar fotboll på ett trevligt sätt och har gjort det oftare än mitt eget lag det senaste året.

Nu skall jag iväg och se match, todeloo
Helsingborg shahinos
2011-04-25 13:59
Och det är så klart också ett problem, att kommuner äger planen/arenan och vill satsa på bredd istället för spets. Det skulle krävas att ni köper ut kommunen och tar hand om driften själva, men jag antar att bägge alternativen ligger långt fram i tiden.
AIK Saywee
2011-04-25 13:59
Klimatet är som det är och nära Nordpolen är växtsäsongen inte så lång.

Tycker inte att någon skyller på klimatet, men underlagen påverkas ju mer eller mindre av klimatet ... det är en kombination av klimat och underlag, samt underlagets "tekniska" utformning.

Många lagsporter spelas på "onaturliga" underlag, det är inget konstigt med det.

Konstis och trägolv och ....
Örebro Skåne ÖSKare
2011-04-25 13:55
Nä, nu börjar jag bli lite orolig. Alla tar ut segern i förskott. Tror det finns risk för ett anti klimax idag. Bra start o ett tidigt 1-0 o sen tror vi det ska gå utåt bara farten så släpper vi in 1-1 o får kämpa för att rädda poängen. Får lite Gefle vibbar, men hoppas så klart på traditionen hemma mot Helsingborg.

Kämpa svartvitt.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-04-25 13:54
Mer än ett lag till ju. Hur många som helst. Kommunen överexploaterar Behrn Arena hela tiden så det är inte mycket att välja på. Vi skulle aldrig kunna återgå till naturgräs om vi skulle vilja, det är inte upp till någon inom vår organisation så länge kommunen ser sin chans att casha in planhyra till höger och vänster av vilket löst pack som helst.
Örebro malge
2011-04-25 13:48
till skillnad mot hif och malmö så har örebro ett lag till som också utnyttjar planen, vilket i sin tur också leder till slittage
Helsingborg shahinos
2011-04-25 13:41
Robert,

mja, en sanning med modifikation väl. Ni hade nog kunnat ha en fin gräsmatta, men det kostar så klart pengar. Det underhåll som det kostar att ha gräsmattor som vi har på Olympia och Swedbank i Malmö, det kan ni lägga på spelartruppen istället. Ni tar en enkel väg och skyller på klimatet. Sen gör inte SvFF det lättare att anlägga riktiga gräsmattor. Landslagsintäkter hade kunnat öronmärkas till riktigt gräs och underhållet av det, med värmeslingor och hela köret. Men nej då.

Så det beror helt på vad man är beredd att offra i pengar. Det går om man vill.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 13:29
Tarmoicious//

Kommer du ihåg hur Eyravallens gräs såg ut på 90-talet? Långt in mot slutet av Maj månad så var det bara en grusåker. Så finns det fortfarande arenor som har än idag, se Gamla Ullevi 2010, Råsunda 2010, Sthlms Stadion 2010. Vi måste acceptera att vi bor i Norden. Kan inte annat än att hålla med om att fotboll borde spelas på gräs men när vi bara har gräs juni, juli, augusti så räcker det inte till, därför bytte vi till plast för ganska många år sedan nu. Ny matta finns utrullad inför denna säsong, vet inte om det är 3:e eller 4:e upplagan på Behrn Arena? Ni i Skåne har andra förutsättningar att fixa gräset men inte heller ni klarar av det, se Trelleborg i första omgången som fick flytta sin match till Malmö.

Seger idag och vi är 4 lag på 12 poäng efter 5 omgångar!
Helsingborg Tarmolicious
2011-04-25 13:01
100år: Nu har jag svårt att läsa din knackiga svenska, men om jag förstår dig rätt så menar du att övervikt är ett större problem här än i övriga städer? Jag skulle påstå att det är tvärtom, väldigt få fettberg här ;)

Lycka till idag, jag hade föredragit WO, men grattis i förskott.

EDIT: Hade helt missat att ni bytat från gammal wettex till plast istället, nu får vi hoppas att det är den nyaste generationen konstgräs då ni råvägrar att spela fotboll på gräs!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-25 12:51
Bra sammanställning av Mittåt som ska bli intressant att följa
Örebro 100år
2011-04-25 12:45
Otroligt var duktiga HIF.arena är på vårat förra plastgräs. Har dom själv spelat där alltså? Men ser jag själv som en omöjlighet
Jag gick på Helsingborgs gator förra året och 8av 10 var lönnfeta.

Tar det mer som dåliga förlorare :)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-25 12:40
Hoppas verkligen inte spelarna köper det här med att ngn resonerat på allvar om wo-match. Vill inte veta av någon underskattning bara för att det gick bra senast. Hoppas Geflematchen-läxan kommer hålla i sig hela säsongen.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 12:33
10909 åskådare idag gör att vi har snitt på 10,000 efter 3 hemmamatcher! Och då har vi inte mött Göteborg, Norrköping och Sthlms lagen som annars brukar vara de stora publiklagen.
Annons: