/fotboll/osk/forum/3990.aspx/fotboll/osk/forum/3990.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Skåne ÖSKare
2011-04-25 13:55
Nä, nu börjar jag bli lite orolig. Alla tar ut segern i förskott. Tror det finns risk för ett anti klimax idag. Bra start o ett tidigt 1-0 o sen tror vi det ska gå utåt bara farten så släpper vi in 1-1 o får kämpa för att rädda poängen. Får lite Gefle vibbar, men hoppas så klart på traditionen hemma mot Helsingborg.

Kämpa svartvitt.
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-04-25 13:54
Mer än ett lag till ju. Hur många som helst. Kommunen överexploaterar Behrn Arena hela tiden så det är inte mycket att välja på. Vi skulle aldrig kunna återgå till naturgräs om vi skulle vilja, det är inte upp till någon inom vår organisation så länge kommunen ser sin chans att casha in planhyra till höger och vänster av vilket löst pack som helst.
Örebro malge
2011-04-25 13:48
till skillnad mot hif och malmö så har örebro ett lag till som också utnyttjar planen, vilket i sin tur också leder till slittage
Helsingborg shahinos
2011-04-25 13:41
Robert,

mja, en sanning med modifikation väl. Ni hade nog kunnat ha en fin gräsmatta, men det kostar så klart pengar. Det underhåll som det kostar att ha gräsmattor som vi har på Olympia och Swedbank i Malmö, det kan ni lägga på spelartruppen istället. Ni tar en enkel väg och skyller på klimatet. Sen gör inte SvFF det lättare att anlägga riktiga gräsmattor. Landslagsintäkter hade kunnat öronmärkas till riktigt gräs och underhållet av det, med värmeslingor och hela köret. Men nej då.

Så det beror helt på vad man är beredd att offra i pengar. Det går om man vill.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 13:29
Tarmoicious//

Kommer du ihåg hur Eyravallens gräs såg ut på 90-talet? Långt in mot slutet av Maj månad så var det bara en grusåker. Så finns det fortfarande arenor som har än idag, se Gamla Ullevi 2010, Råsunda 2010, Sthlms Stadion 2010. Vi måste acceptera att vi bor i Norden. Kan inte annat än att hålla med om att fotboll borde spelas på gräs men när vi bara har gräs juni, juli, augusti så räcker det inte till, därför bytte vi till plast för ganska många år sedan nu. Ny matta finns utrullad inför denna säsong, vet inte om det är 3:e eller 4:e upplagan på Behrn Arena? Ni i Skåne har andra förutsättningar att fixa gräset men inte heller ni klarar av det, se Trelleborg i första omgången som fick flytta sin match till Malmö.

Seger idag och vi är 4 lag på 12 poäng efter 5 omgångar!
Helsingborg Tarmolicious
2011-04-25 13:01
100år: Nu har jag svårt att läsa din knackiga svenska, men om jag förstår dig rätt så menar du att övervikt är ett större problem här än i övriga städer? Jag skulle påstå att det är tvärtom, väldigt få fettberg här ;)

Lycka till idag, jag hade föredragit WO, men grattis i förskott.

EDIT: Hade helt missat att ni bytat från gammal wettex till plast istället, nu får vi hoppas att det är den nyaste generationen konstgräs då ni råvägrar att spela fotboll på gräs!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-25 12:51
Bra sammanställning av Mittåt som ska bli intressant att följa
Örebro 100år
2011-04-25 12:45
Otroligt var duktiga HIF.arena är på vårat förra plastgräs. Har dom själv spelat där alltså? Men ser jag själv som en omöjlighet
Jag gick på Helsingborgs gator förra året och 8av 10 var lönnfeta.

Tar det mer som dåliga förlorare :)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-25 12:40
Hoppas verkligen inte spelarna köper det här med att ngn resonerat på allvar om wo-match. Vill inte veta av någon underskattning bara för att det gick bra senast. Hoppas Geflematchen-läxan kommer hålla i sig hela säsongen.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 12:33
10909 åskådare idag gör att vi har snitt på 10,000 efter 3 hemmamatcher! Och då har vi inte mött Göteborg, Norrköping och Sthlms lagen som annars brukar vara de stora publiklagen.
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-04-25 12:29
Skulle vara rätt kul om Heif lämnade WO (0-3), annars kan det nog bli ytterliggare en förlust med 0-3 för dom. Dom kommer vara bättre än förra gången dom var här, men jag ser ingen anledning till att ändra en sju matcher lång vinst-svit som vi har hemma mot heif.

Tror på över 10 000 idag också, fint väder och folk är lediga.
Örebro Robert sektion E
2011-04-25 12:14
Mycket snack om gräs/plast här idag ser jag. Något som slår mig är publiktrycket. Jag trodde själv på 9000 åskådare men gick nu in på ÖSK hemsida för att se hur många som är bokade och ser där att näst intll alla sittplatser är sålda på långsidorna, det ska ju vara 7250 st, jag får nog värdera upp siffran till ca 10500. Helsingborg har aldrig! dragit över 10,000 åskadare till Bhern Arena/Eyravallan, rekordet är från 2007 då det kom 9945 åskådare, 2010 var siffran 7662.
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-25 11:58
vi må leva i gnällbältet men HIFare gör vekligen skäl för att vara gnällspikar och då gäller det både fans,spelare och ledare...Ser med spänning fram emot vad man ska skylla förlusten på idag då?Lämna WO hehe!
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 11:55
I vilket fall, jag skulle bli otroligt förvånad om ngn från HIF, ledare/spelare går ut och kritiserar underlaget vid ev förlust. Då det är nylagd matta.

Däremot så kommer ju såklart garanterat fansen att dryfta konstgräset vid ev förlust , men det är nog isåfall mest för att reta upp er.
Örebro helldandy
2011-04-25 11:47
astroturf?

EDIT: nej där hade jag nog fel.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-25 11:45
Pwnage//

Har för mig att peking spelar på det underlag som jag anser skulle vara atandard i AS och SE, en blandning med andra ord? Kan inte namnet på det.
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 11:36
ÖSK kart: Där har du fel. Det är bara att läsa rubrikerna till höger så ser du att Pep i Halmstad fokuserade rätt mycker av förlusten mot peking på konstgräset.

fråga 2: Den höll inte måttet och blev helt rätt utdömd. Tyvärr då ej till en neutral plan.
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 11:33
Ropesin : Det var väl för att ni fick ett par mål bortdömda pga offside, du kan ju inte räkna dem.

Och ja visst kunde det varit betydligt mer stryk ifjol, då vi var helt under isen.. Men det är historia. Tror vi är bättre med på noterna i år med bättre förutsättningar som sagt.
2011-04-25 11:33
Pwnage//

Oavsett, kan du förklara varför det bara är Heif som gnäller på konstgräs?

Sedan kan man ju undra varför inte det sydligaste laget TFF fick spela sin första hemmamatch på det fantastiska gamla gräset?
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 11:30
Ösk Karl: Det finns riktigt gräs och så finns det sk onaturligt gräs dvs konstgräs. Om du kallar din egen gräsmatta för "gammelgräs" så har du nog ett problem för nästa generation.

Nä det är väl klart att de det var masssa skitplaner som aldrig skulle fått ha matcher ifjol.

Men jag vill ändå hävda att man har mer nytta av att kunna behärska en jämn men sjukt snabb plastmatta som ni hade ifjol. En ojämn matta typ potatisåker kan man aldrig lära sig behärska på samma sätt.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-04-25 11:26
Pwnage// Seriöst, matchen slutade 3-0, men borde ha varit mer än så, Pär Hansson plockade ut 7 (!) bollar ur sin målbur. Fattar du hur sjukt patetiskt det är att skylla på underlaget i det läget?
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 11:25
ÖSK KRille: TRor inte det är ngn som gnäller på konstgräset som ni har lagt in i år. Det var nog mest den gamla skiten ni körde med som man var kristisk mot. nu lär ni väl ha samma som IFE och därmed finns ju inget att gnälla på .
Tom er egen målvakt var väl ute o "sågade" mattan ifjol par ggr, så näää den var inte bra.
Pwnage//

Ditt resonemang håller ju bara varannan match, hur tror du det var för ÖSK att åka och spela på ett underlag som korna äter? Ja, knappt ens de mot vissa lag med gammaldags gräs, ofta var det ju lera, grus och brunt elände.
Örebro Grohl
Pwnage//

Vi blev överkörda av Malmö FF på vårt eget konstgräs. Allt du kommer med är losersnack. Matchen förra året var det knappast gräsets fel att ni förlorade.

Däremot så tyckte även våra egna spelare att konstgräset var skit, Alvbåge t.o.m kampanjade för att det skulle bytas ut.
Örebro Miroslav kuba
ÖSK-Karl: Exakt så brukar jag oxå säga till dom som klagar på konstgräs. Det är alltid lagen som har konstgräs som har nackdel pga att vi måste variera nu börjar vi iofs bli rätt många med konstgräs i AS ÖSK,Gefle,Elfsborg,Syrianska,Norrköping men ändå alla har ju inte samma typ av konstgräs. KONSTGRÄS TILL ALLA!!! Det är kallt i norden!!!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-25 11:21
Börjar bli patetiskt att gnälla vart enda år på konstgräset. Jag har inte hört något annat lag som har gnällt på konstgräset så mycket som Helsingborgsspelarna.

ALLA HETER GNÄLL I HELSINGBORG!!!
Örebro widemarsh
2011-04-25 11:20
Det är väl ett sätt för Helsingborgarna att skydda sig ifall dom skulle bli förnedrade en gång till. "Det var planens fel!"

Visst, vår plan var rätt kass förra året. Samtidigt spelade vi på ett antal åkrar ifjol som definitivt inte gynnade vårat spel.
Man kan inte direkt påstå att planen på Rambergsvallen gynnade vårat spel heller, då får man ha en smart tränare som anpassar sig efter förutsättningarna.
Helsingborg Pwnage
2011-04-25 11:20
ÖSK Krille: Vi vann 3 av 4 på konstgräs ifjol. Den enda som vi torskade var på ert gamla underlag, som var skit och det vet ni, gynnade bara ett hemmalag som har koll på sådan ovan bollfart.

Så förutsättningarna är bättre idag och det kommer inte vara samma vilsna tomtar ifrån HIF på planen i år utgår jag ifrån.
2011-04-25 11:19
Grohl//

Jag blir också så trött på detta tjat om konstgräs. Det är ju för tusan bevisat att konstgräslagen har det tuffare. Övriga lag spelar några få konstgräsmatcher och tränar på underlaget hela vintern. Konstgräslagen skall ställa om varannan match.
Örebro Grohl
2011-04-25 11:18
Jag är orolig inför idag. Men det är jag ju alltid =)

Frågan är ju om Sixten kör vidare med Bedoya som defensiv härförare, eller om Kihlberg (som ju gjorde det bra när han kom in) får chansen från start igen. Jag hoppas lite på Bedoya, men minns ju hur bra Magnus var mot HeIF förra året.

Sen Rama eller William på den extremt viktiga no:9 positionen, det är en väldigt intressant fråga. Antagligen chansar inte Sixten utan placerar in Valdet och får dessutom chansen att ge Astvald den startplats på högerkanten han förtjänade i förra matchen.
Annons: