/fotboll/osk/forum/3989.aspx/fotboll/osk/forum/3989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-26 13:23
Bra beslut. Det var väl väntat kanske, men nu slipper ju vi honom. Bra för oss i alla fall.
Örebro Ståplats är bäst
2011-04-26 13:20
Banguras avstängning står fast trots allt...
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-04-26 13:01
Blir det många SvartVita hjältar som tar sig till Stockholm för AIK matchen? Kommer det laddas upp någonstans?
2011-04-26 12:59
Kl 16.00 i eftermiddag spelar ÖSK B - ÖSK U en träningsmatch på Behrn Arena. De som inte fått så mycket speltid i A-laget ska få spela i ÖSK B.
2011-04-26 12:40
Jag hoppas innerligt på en vinst mot AIK på måndag. Sedan får vi väl hoppas på en trevlig match och en trevlig och bra stämning på läktarna.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-26 12:33
Alltså, jag som kände att Allsvenskan som liga startade så bra, bra väder, bra planer (ja inte alla), ny arena i Kalmar, ett publiklag upp i Norrköping etc.,

Att AIK verkade gå bra var också en ljuspunkt för alla som inte vill se skandaler, seriöst hur ofta ser vi matcher avbrutna pga. publiken där andra fans än stockholmslagen är inblandade?

Nu kommer debatten ta fart igen i diverse morgonsoffor och debattprogram.
2011-04-26 12:29
kultur- och idrottsminister Lena Adelsohn-Liljeroth och Lagrell i pajkastning om vem som har ansvaret för skandalen igår.

Alla måste ta sitt ansvar enligt min mening!
Örebro Andy King
2011-04-26 12:13
Nu tar vi gnaget i nästa match. Tror dom överpresterat hittills. Dom får tre smällare av oss i form av mål från Nordin, Valdet och Kushtrim.
2011-04-26 11:57
Löjligt av Mahlangu att påstå att Bedoya filma. Är det nån som filmar så är det den där Sundin. Han ligger ju mer på marken än står upp under en match. Om han stog upp mer så kanske han skulle göra fler mål också.
AIK Saywee
2011-04-26 11:52
Om jag vill påverka en match, resultatmässigt, så tar jag med mig en raket och en bengal in, det är inte så svårt.

- Vill jag av någon anledning, ha ett spelaravbrott, så tänder jag en bengal.

- Vill jag av någon anledning, ha omspel eller poängavdrag så drar jag iväg en raket.

SKITENKELT!

PS, självklart har jag gömt mig bakom en äcklig motståndrardress i fall jag skulle upptäckas av kameror ellar andra spejare.

AIK Saywee
2011-04-26 11:48
Ettt annat problem är att problemen verkar växa i Örebro.

Jag vill gå på fotboll med mina barnbarn utan att våld skall förekomma, men det är bara en önskan.

Jag vill inte att ÖSK skall spela för tomma läktare pga läktarvåld och grov misshandel, vi får inte blunda för vad som händer på hemmaplan.
Örebro Fang
2011-04-26 11:39
Fick mig ett gott skratt av länken. Bedoya filma? Mahlangu ska vara glad att han inte fick rött för det där.

(ursäkta om den varit uppe tidigare, såg den inte iaf)
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-26 11:34
Ja att utesluta möjligheten att en match fortsätter från den tidpunkt den bröts är ju idioti. Har t.o.m. för mig att det var någon match för ett tag sedan som kunde upptas några dagar senare (p.g.a. regn har jag för mig). Men kan ha fel?

Undrar om den höga publiksiffran igår berodde just på att Heif (som jag alltid kommer kalla dem fr.o.m. nu :) betraktas som en lågriskmatch och att det är då föräldrar vågar ta med sina barn. Vidare att det är slut med höga publiksiffror på Stockholmsmatcher m.fl.

Satt själv och funderade på vilken match jag skulle välja att ta med mina knattar på.

Örebro pemo
2011-04-26 11:30
Det skall bli intressant att lyssna på " o8-fotboll" i dag ( eller när det sänds ) De har ju förminskat bekymret med huliganer och bengaler. Vill alltid påskina att det är någon annans fel.
jag vidhåller att AIK skall spela utan publik och att inga bortafans på ståplats är välkomna. Jag vill gå på min egen hemmamatch utan att risker livet för att jag håller på ÖSK.

Många av mina kompisar är AIK:are, men vi kan "gnabbas" vänskapligt efter matcherna. Men när de där rakade typerna med muskler och "bomberjackor" kommer på fascistmarscher vill inte jag vara på samma gata.

Önskar nu att någon av 08-klubbarana ( gäller även Syrianska ) kan visa lite stake och säga ifrån. Samt att spelarna inte uppmuntrar dessa dumheter.

Men det är ju bara att läsa kommentarerna på Ekwalls blogg för att förstå hur totalt intelligentbefriade dessa supportrar är.

Skylla på domaren?
2011-04-26 11:26
Marta//

Problemet är väl att det pågår år efter år. Något måste göras. Det kan inte pågå utan att något händer. Det förstör svensk fotboll. Ingen vill ju gå om det här kommer fortsätta. Speciellt inte barnfamiljer. SvFF måste sätta ner foten någongång och visa att man inte acceptera sånt uppförande på svenska arenor.

Läste att AIK vill ha omspel. Det vore väl dumt? Då vinner ju huliganerna. Då kan ju huliganerna bryta en match om man ligger under och sedan få omspel.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-26 11:24
TommyS //Härligt! Längtar till lite intrnationellt motstånd i solvärmen!
AIK Saywee
2011-04-26 11:18
Marta, 1970 var det en annan klubb som omhuldade en stor jätteklick (600 pers) i sin goa klack och jag tror fortfarande att "IFK" har flest personer dömda sedan den nyinstiftade huliganlagen trädde i kraft ...

Straffa inte oskyldiga!
2011-04-26 11:13
Håller med om att det är fel sätt att straffa klubbar. Så många grisar som gömmer sig under klubb-emblemen. Grisar som egentligen inte bryr sig speciellt mycket om resultaten i matcherna. Ut med packet från arenor. Porta dem på livstid. Försöker de ta sig in, så inför dryyyyga böter.

Iband kan jag dock tycka att AIK är en klubb som varit lite omhuldande av de grisar som finns i de egna leden (både spelare/tränare och ledning). Hoppas och tror att detta är på väg att förändras.
2011-04-26 11:03
Marta//

Atashkadeh har kvalitéer som kommer komma fram med mer och mer speltid efter som. Han har ju själv sagt att han inte känner sig redo för en startplats än. Atashkadeh känns oerhört mogen och professionell.
2011-04-26 10:55
14-årig bollkalle blev brännskadad.

Ska någon behöva dö för att SvFF ska ta till starka åtgärder?
2011-04-26 10:53
Krille/ Håller med! Han har helt klart intressanta egenskaper. Gäller att skynda långsamt med honom. Dessutom vill vi inte ha in honom i skada igen, så matcha honom sparsamt. Dock är rollen som mitt-9:a så avgörande för ÖSK:s sätt att spela fotboll. Svårt att inte få träna tillsammans med de yttrar som man ska spela match med i 20 minuter. Som en ytter kan man göra mer själv. I mitten är man så beroende av alla andra och de bollar som slås av dessa. Då gäller det att kunna tajma löpningar utifrån sina medspelare och att ens medspelare vet hur man vill löpa/var man finns i boxen.
Som spelare/egenskapsinnehavare så är han klockren som mitt-9:a i mitt tycke att se det. Men det måste få ta tid.
AIK Saywee
2011-04-26 10:52
Marta 10:42, detta känns underbart och helt riktigt, lås in fanskapet helst på livstid, straffa inte supportrar, medlemmar, spelare, klubbar pga enskilda fega idioters tilltag ....

... slänger in ett "förskrivet" inlägg och reser snart västerut ...

Huliganismen får inte ta över Allsvenskan, tabellen´s sportsliga resultat, glädjen under matchdagarna etc etc. får inte domineras av några få idioter, felaktiga domslut, eller av SvFF´s slipsknutar.

Huliganismen ”uppfanns” i Sverige 1970 av en klick från en klack på cirka 600 personer (det kanske var värre förr?), som hotade domare och skadade spelare, som bandagerades. Jädra uppfinning!

Jag är fortfarande helt övertygad om att man måste straffa de som motarbetar ”fotbolls-lagen”, det är viktigt att vi hittar och identifierar de fega svinen och att de får det straff de förtjänar …..

Straffa de som skall straffas, inga andra!
2011-04-26 10:48
Några har klagat lite på Atashkadeh. Jag vi försvara honom lite här. Han har missat stora delar av försäsongen pga skada. Han är inte redo för 90 minuter. Att han ser blek ut är ju att han inte har spelat allt för många matcher.

Ge honom lite tid.
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-26 10:44
Jag hoppas Tetteh får en lång avstängning. Det ska inte räcka med 1 match på den där stämplingen.

ÖSK kommer nog med all sannolikhet spela inför publik på Råsunda, de hinner nog inte ta något beslut innan dess.
2011-04-26 10:42
Hoppas nu fasiken han straffas så det heter duga!
AIK Saywee
2011-04-26 09:57
Maski, detta du skrev 08:33 är ju helt rätt om vi skall nå guldet, arpropå coachning ...

"Man kan ju byta för att förebygga istället för att reparera."

... ursäkta att jag klagar lite, men hemma skall vi bara vinna, inte tappa poäng, oavsett motstånd!

Behrn Arena är vår "borg", där skall vi vinna, där skall vi fira :)
Örebro Mattias69
2011-04-26 09:54
Det var många som var besvikna igår efter den uteblivna segern men när jag cyklade hemåt igår i solskenet så försökte jag räkna lite på hur en sluttabell skulle kunna se ut för ÖSK om det fortsätter exakt som säsongen har börjat och kom fram till att det inte alls ser så illa ut som det kan verka på pappret.

Grundkonceptet för att vinna en serie är att laget vinner alla sina hemmamatcher och spelar oavgjort på alla sina bortamatcher. I allsvenskan skulle det innebära 60 poäng när serien är färdigspelad. I ÖSK:s fall har man hittills snittat 2 poäng/match och fortsätter laget med det innebär det att man kommer att ha spelat ihop 60 poäng när serien är slut. Alltså är ÖSK i högsta grad en guldkandidat fortfarande. Skulle man sedan höja sig ytterligare ett snäpp är man verkligen en farlig motståndare.
AIK Saywee
2011-04-26 09:28
Efter ÖSK´s 1-0, sa jag till min bänkgranne att nu kommer matchen (med tanke på matchtiden) att förändras "en aning", HIF kommer att trycka på för en kvittering, men ÖSK kommer nog inte att lägga sig på försvar ... detta är delvis en vanlig förändring i ett sådant läge.

Det "ligger helt plötsligt" ett mål i luften, 2-0 eller 1-1, det bara kändes så.

I ett sådant läge är det viktigt att känna av, om det är dags för förändringar i elvan, men den (elvan) hade ju presterat skapligt "hittills", även om några eleganter började "knäa lite" ....

GOK
Örebro TommyS
2011-04-26 08:58
Maski, Wikipedia uppdatera Europa League-sidan bra. ÖSK spelar sina första (förhoppningsvis) matcher 10 och 17 juli, lottning runt 20 juni tror jag.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-26 08:33
Är det någon vetgirig som vet när Europa cupen inleds och när den brukar lottas osv?

Om ÖSK lyckas väl i Svenska cupen kan det bli många matcher med Allsvenskan och två cuper samtidigt.

Jag skrev tidigare och instämmer med nedan att det hade varit mer fair att gett Yasin 15 minuter igår än Pålle. Tror också som andra skriver att han hade förmodligen varit mer lämpad och skapat mer.

Tycker ändå ÖSK gjorde en relativt bra match igår och framförallt var det väl Sixten jag tyckte agerade lite försent. Man kan ju byta för att förebygga istället för att reparera. Och det var ju uppenbart för hela arenan att flera knäade en bit in i andra och att ny energi behövdes. Särskilt efter HeIF skickat in ny energi på sitt mittfält.
I övrigt saknade ÖSK lite spets i de avgörande ögonblicken.

Angående viss kritik till Sixten att sätta Kuchi på topp så får man också betänka att vad han hade att välja på? Willy är inte mogen att starta, Staaf knappast. Det hade väl varit Bedoya eller Rama då.

Oroande att Haddad sägger i dagens pappersbilaga att magskadan inte blivit något bättre på 4 dagar. Utan det är status que.
Annons: