/fotboll/osk/forum/3984.aspx/fotboll/osk/forum/3984.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-04-28 21:05
Min röst går till Alven, han vill jag inte vara utan, de 25 återstående matcherna!

Vi har 4 lagdelar och målvakter är en känslig sådan .....
Örebro Eyra
2011-04-28 21:01
Disskussionen om ÖSK mest viktiga// Lägger min röst på Almebäck, en försvarare med de kvalitéerna har väl ÖSK inte haft på åratal. Faktum är att han är nära på oersätterlig, du kan inte hitta någon motsvarighet i någon svensk klubb. Han är topp-5 i Sverige, Majstorovic, Mellberg, Granqvist, Jonas Olsson kanske.
Vi kan hitta en hygglig ersättare, det säger jag inte emot. Men enligt mig är han skillnaden på att vara topplag eller inte.
Var det någon som såg hur han joggade förbi Tobias Hysén i premiären?
AIK Saywee
2011-04-28 20:55
jocke och Peking, jag vill inte smöra för mycket, men jag tycker det är kul med IFK Norrköping i årets allsvenska, 6 p till ÖSK, för jag förstår inte hur vi skall kunna tappa poäng i "derbymatcherna". Dessutom ökar det ÖSK´s publiksiffror.
Trevligt med sådana lag i AS :)

Även jag gillar gästsupportrar som kan föra bra diskussioner, trots att vi kan tänkas vara ärkerivaler, så som jocke. beskriver det.
AIK Saywee
2011-04-28 20:45
Krontorps, om några år är nog Kalle en svartvit gigant :)
Örebro jocke.
2011-04-28 20:44
peking!//

Jag gillar verkligen supportrar som dig som kan föra en vettig diskussion även med ärkerivaler ;) Det var absolut inte meningen att klanka ner på er, ni har gjort det riktigt bra än så länge - och det är nog realistiskt som både du och jag tror att det inte blir någon topp-placering i år. Men tycker absolut att det är kul att ni är tillbaka i allsvenskan - ni är här för att stanna!
Örebro Maski Hallonen
2011-04-28 20:31
Krontorps // Låter spännande!

AIK Saywee
2011-04-28 20:15
Jag är nog mera orolig för ÖSK bakåt, än framåt.

Tabellen visar i nuläget 7 gjorda mål och 5 insläppta.

Alven får inte missa många matcher detta "guldår" om jag får önska.

Backarna är relativt få, och gula eller röda kort, eller skador i backlinjen är inte speciellt lyckat.

Mittfältet, där finns det många och en del är nog hungriga ...

... detsamma gäller anfallet.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-28 20:13
In med Anttonen på högerbacken, flytta upp Wikström i anfallet och Hagge tar Wikströms mittbacksplats . Haha ;).
AIK Saywee
2011-04-28 19:49
Maski//
Med den jättebreda trupp vi har och om Sixten vågar variera lite så tror jag nog att utespelarna fixar det de får betalt för.

Men tänk er att Alvbåge skulle vara borta resterande 25 matcher?
(jag skulle få lite smått panik och lägga gulddrömmarna åt sidan)

Det handlar om att göra många mål (utespelare) och att släppa in få mål (målväktarna).

Alven är oerhört viktig, även om han har två ersättare ....
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-28 19:48
Grejen med Holmberg är att han väger ynka 69 kilo. Visst kan han vara "stark" för de, Mirza Jelecak var också relativt "smal" och gänglig men enormt stark.

Wille skulle kunna utveckla sina bollmottagaregenskaper, han är inte så liten heller och ganska "köttig". Men det är klart, har man utvecklats som en teknisk och snabb anfallare som mest möter boll långt ner och springer i djupled så är det svårt att ändra på sin egen typ.
Örebro Krontorps
2011-04-28 19:42
//Maski
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan Kalle Holmberg beskrivas med just dom orden: "ung upcoming storväxt target/box spelare"
Dock är han väl lite för ung och inte tillräckligt storväxt ännu.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-28 19:40
Saywee //Alvbåge har ju inte en utan två naturliga ersättare ;) Men visst är Alvbåge mycket viktig.

Frågan är vad påverkar ÖSK spel mest? Alvbåge eller Haddad satt ur spel?
AIK Saywee
2011-04-28 19:32
Maski, för mig är det nog Alvbåge som är en av de allra viktigaste ...
AIK Saywee
2011-04-28 19:27
Tippar
Örebro Maski Hallonen
2011-04-28 19:25
Angående omröstningen på NA om vem som är ÖSK:s viktigaste spelare så anser jag utan tvekan att Haddad är en av dem. Kanske den viktigaste i dagens ÖSK?
Jag ser helt enkelt ingen naturlig ersättare. ÖSK skulle haft någon ung upcoming storväxt target/box spelare. William i all ära men han känns mer som en forward man vill kasta in för att förändra spelet och som jag ser det skulle han lika gärna kunna spela kantforward till viss del, "Kim-Olsen-typen" känns mer som prototypen för vad ÖSK ska ha från start i alla matcherna. Och är han skadad har vi inget fram till dess han kommer tillbaka. Vad om han skadas och blir borta typ 10 matcher?
AIK Saywee
2011-04-28 19:22
Nej, nu vore det trevligt om vi kunde lämna det tragiska som ÖSK och AIK "upplevt" i årets allsvenska inledning, att få brännskador på benen, att förlora hörseln eller att förlora medvetandet, är inget jag vill förknippa med fotbollsfester!

Kanske en gissning på publiksiffra trots allt elände, 15.000, minst på Råsunda ...?
2011-04-28 19:12
Saywee//

Bollkallen fick fula brännmärken på benen.
AIK Saywee
2011-04-28 19:07
ÖSK-KRILLE, hur allvarligt brännskadad är bollkallen?
Fy fan för pyro och Örgryte höll på att elda upp Motala´s läktare.

Det är farligt och dyrt att leka med eld!
AIK Saywee
2011-04-28 19:04
Jag tar en repris från mitt 14:14-inlägg igår, ifall någon skulle ha missat det och jag kan försäkra er, att jag inte har ändrat min ståndpunkt!

"Jag har en liten känsla av att förbundets regler är lite fyrkantiga och att de kanske inte är tillräckligt flexibla utan att det enligt paragraftexter blir ett omspel med 0-0 och 11/11, fast det vore katastrof!.

Det viktigaste för mig är att "huliganjävlarna" får långa näsor, vilka de än är, och att alla gemensamt visar, att detta är ingen framtida möjlighet, att påverka fotbollsresultat, totalt meningslöst!

MEN, om det blir omspel "från start" i 90 minuter med 0-0 och 11/11 spelare har jag en stark önskan ...

... att AIK vid tidpunkten för Syrianska´s 1-0 (om inte tidigare) gör ett präktigt självmål!
... att AIK vid tidpunkten för utvisningen plockar ut en gubbe!

Bara för att visa FAIR PLAY och att ge de förbannade huliganjävlarna skitlånga näsor, flera år bakom galler! "
2011-04-28 18:56
Undrar om det verkligen blir omspel? De andra smällarna som kastades in måste väl också räknas in med? Bollkallen som brännskadades? Om det skulle bli omspel och de får spela över 90 minuter, AIK med 11 man, så skulle det vara en stor skandal!
AIK Saywee
2011-04-28 18:35
Maski 17:50, vem håller du med?

Allt jädra töntigt pyro som inte är tillåtet skall bort från arenorna och dess närhet i alla fall under pågående match! Jädra påsksmällar :(

Misshandel är också något som inte hör hemma på arenorna, men tyvärr, skrämmer även sådant bort publik!

Jag koncentrerar mig i första hand på att vi måste rensa bort packet i Örebro som verkar ha en tendens att växa i skuggan av en växande fin klack :(
2011-04-28 18:18
Ingen Haddad mot AIK.
Örebro Maski Hallonen
2011-04-28 18:05
Dessutom vet man ju inte vem som kastade det första. Man kan ju bara spekulera..
Örebro Maski Hallonen
2011-04-28 18:04
Det skall börjas medan man är ung....
Örebro cellblock
2011-04-28 18:03
test
Örebro Maski Hallonen
2011-04-28 17:50
Håller med. Dussinet knallskott från B.A in på arenan/andra läktarsektioner är alltså irrelevant om någon annan kastade första?
AIK Saywee
2011-04-28 17:18
Godzilla, jaa du, 40 år av svensk huliganism och inte mycket har hänt. Alla verkar skylla på att det är andras ansvar, ingen verkar vilja ta rejäla tag mot packet som sabbar för alla fotbollsälskare.

Misshandel och raketer är tråkiga företeelser i upptakten av årets allsvenska, jädra pyro-pucko´n.

Jag inbillar mig att man bör jobba hårt med identifiering, samt införa anmälningsplikt, till att börja med, vilket jag har för mig innebär att dårarna sitter av viss tid hos polisen.

Tyvärr har jag fått reda på att det var ytterligare misshandelsfall i samband med ÖSK-Syrianska. Skitsamma om några förlorar medvetandet.

Instämmer i din fråga, hur får man bort packet?!
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-28 17:09
Skönt med avgränsande streck mellan inläggen. Enligt snacket som går på SF så kommer sökfunktionen att komma tillbaka snart, de problemen som idag finns kommer man försöka ordna.

*Håller tummarna*
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-04-28 16:27
De där andra 12 knallskotten från AIK-klacken är skitsamma alltså? Horribelt om det blir omspel, skickar onekligen en skön signal till idioter över hela fotbollssverige att det är lätt att avbryta matcher om man man ligger under. Skitsamma om en linjedomare eller bollkalle förlorar hörseln. Hur fanken får man bort packet från fotbollsarenorna egentligen?!
Örebro Svartvitt forever
2011-04-28 15:53
Är inte Sverige fantastiskt? Ett av de få länder där brott faktiskt lönar sig.
Annons: