/fotboll/osk/forum/3981.aspx/fotboll/osk/forum/3981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-04-27 23:04
Världens näst bäste spelare måste väl ändå vara MESSI .....
Örebro Fatcit
2011-04-27 22:36
Hahaha Dulee hahaha
Är Hedman ledig också? Hahaha
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-04-27 22:11
OBS! nedan skrivet med 7 liter ironiskopor.

Men lite kul att han ff tror han är het här...
2011-04-27 22:10
Vad säger ni, ska vi slå till?
Örebro Robert sektion E
2011-04-27 22:09
Samma sak hände även mig så
Örebro 'den oumbärlige
2011-04-27 21:59
@ÖSK-Karl

Ja, då är jag inte ensam med problemet. Jobbigt värre då ens profil försvinner, gamla PM etc.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-27 21:49
Ropesin//

Jag är den riktige ÖSK-Karl, men likt den oumbärlige var jag tvingad att ändra trots rätt inloggning. Jag var i direktkontakt med centralredaktionen, det var en ren omöjlighet att få tillbaks det rätta nicket och de kunde inte förklara vad som hänt.

Verkar som det är mycket knepigt som inträffar/inträffat sedan svenskafans fått nya ägare.

Förövrigt anser jag att AIK borde tvångsnedflyttas.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-04-27 21:42
"ÖSK-Karl (Tack Anttonen)// Varför väljer du i princip exakt samma nick som den riktiga ÖSK-Karl?
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-04-27 21:37
Ett litet tips inför mötet med Allmänna Idotklubben, eller vad nu AIK står för?
Örebro bison
2011-04-27 18:23
Saywee// Läste om din dröm nedan, har för mig att det i England blev omspel i cupen alternativt i någon kvalmatch vid ställningen 1-0. Då lät laget som låg under andra laget göra mål direkt från avspark i omspelet.
Örebro Lekiller
2011-04-27 18:15
Smäller ju aningen högre en Holland kan jag tycka.

Kanske inte är några fel att få Svennis som tränare också på sitt första proffs avstamp.
Örebro ernot
2011-04-27 17:59
Svennis intresserad av almebäck! han har väl endel pengar att hosta upp?
Örebro Kiss Härenstam
2011-04-27 17:32
Säger det igen om någon missat, bor i Uppsala och är riktigt sugen på Norrköping borta. Bor du också i Uppsala så kan vi försöka styra upp en bil. En kompis till mig är också på. Borde gå att styra med tanke på att vi ändå är ett gäng ÖSK.are i Uppsala. Skicka pm om du är sugen eller skriv här.
Örebro pemo
2011-04-27 16:36
Angående alla "proffsrykten" som florera bland våra Bosman-spelare.
Jag är inte så säker på att lyckan är bättre i Norge, Danmark eller Holland.
Om man läser "proffskollen" på FD så ser man att de allra flesta hoppar mellan bänken och kortare inhopp.
Så för Mickes del kanske det är bättre för landslagschansen att dominera i allsvenska än att sitta på bänken i någon proffsliga.
Kolla bara hur många mittbackar som var landslagsaktiga för några år sedan, men nu bara spelar sporadiskt.

Visserligen gråter de väl hela vägen till banken, men ändå.

Kanske säkrast för Nordin, Alven och Bedoya att förlänga med en klubb som vill ha dem. Varför tror ni annars att tex Waldet och Paulinho hamnar i ÖSK?

Det är en tuff värld där ute.

AIK Saywee
2011-04-27 16:31
Clifford, ja just det, "fanskapen" kryper allt längre ned i divisionerna ...

... stoppa allt våld, sabb och elände på och kring våra arenor, åtminstone under matchdagar!
IFK Göteborg Clifford
2011-04-27 16:21
Saywee: Inte ens superettan. Division 1 Södra.
AIK Saywee
2011-04-27 15:54
Bara en liten tragisk grej till, även Superettan är drabbad av "påtända" dårar, men rubrikerna är relativt nedtonade i skuggan av raketer i Södertälje,

"BÖTER VÄNTAR, Örgryte riskerar stora böter efter det att representanter för Inferno Örgryte satt eld på läktaren i Motala i samband med helgens match i division 1- fotbollen"

Bort med allt jädra fjantigt och farligt pyro och raketer från arenorna - SPELA FOTBOLL!

(citatet ur ur dagens sport-GT)
Benny Böckling
2011-04-27 15:46
Upp med Berra på topp!!! Nä just de, fan.....
AIK Saywee
2011-04-27 15:29
Nej, nu skiter jag elände, tragik, våld och fanskap, ni vet ju alla, ändå vad jag tycker.

... hoppas att Sixten anfaller med Bedoya, eller tycker jag egentligen detta, mot just AIK?
AIK Saywee
2011-04-27 15:24
Svartvitt forever, men det svenska huliganhelvetet uppfanns av göteborgare 1970.

Skånelagen gillar också att huliganisera och de små landsortsklubbarnas förbannade klickar växer i skuggan av fina klackar.

Vi måste stoppa sådana tendenser i vår fina klubb och fantstiska klack innan huliganjävlarna sabbar för vårt lag, det är viktigare än att leta fel hos andra.

Lagen, klubbarna, har små möjligheter att agera polisiärt och juridiskt och vanliga människor med civilkurage riskerar medvetslöshet eller döden om de säger ifrån.

Jädra daltande!
soran
2011-04-27 15:20
Haddad om skadeläget/se länk

http://fotbolldirekt.se/ingen-fara-med-haddad-jag-är-inte-skadebenägen
AIK Saywee
2011-04-27 15:07
Det är tråkigt att Örebro och Södertälje skall symbolisera våld i Allsvenskans upptakt :(

Vår match mot Syrianska, misshandel bland "egna supportrar" och en (?) syrian som misshandlade en "supporter" på sta´n innan match.

AIK´s match mot Syrianska, raketer kastade från, vem vet, sabbar matchen.

I övriga fotbollssverige verkar det ha varit relativt lungt ...?

Vi skall inte döma någon annan, utan att veta verkligheten, men nu räcker det, "gamla fina Örebro" vi har fått nog av våld!
Örebro Svartvitt forever
2011-04-27 15:03
Grundproblemet är ju att "den svenska mjukismodellen" ifråga om huliganbråk inom fotbollen inte fungerar. Och så gott som alltid är det Stockholmslagen som utmärker sig. Hur många Stockholmsderbyn de senaste åren har inte avbrutits av ligister på ena lagets sida när det andra laget gör mål eller går starkt? Precis på samma sätt som en tränare gör taktiska byten för att stoppa motståndarlagets spelrytm så gör huliganerna det på sitt eget sätt. Och tjänar dessutom på det.

Och då duger det helt enkelt inte att lagen ifråga officiellt tar avstånd från huliganerna men sen tjänar på deras tilltag. Nej, lag ska inte straffas för vad några enskilda individer gör, men de ska heller inte tjäna på det!
2011-04-27 15:01
Var nog denna match... och var visst samma regler då. Detta borde onekligen ses över.
2011-04-27 14:59
Fatcit/ Håller helt med om det sista du skriver. För att vi ska komma till rätta med problemen så måste de upp på dagordningen som något som överskuggar det sportsliga just nu. Inte på lång sikt, men just för att få bukt med det,

Även om det ibland är svårt att inse så finns det faktislt saker som är viktigare än 3 p ibland.
Örebro Fatcit
2011-04-27 14:55
Marta // jag känner igen detta men kan inte heller komma på vilka lag.

Såklart 14 åringen är funktionär han också! Och det är väl ingen tvekan om att det är en AIK:are som stod utanför arenan.

Tycker AIK:s sportchef visar på klubbens ovilja att ta ansvar för klubben så kallade suportrar, genom sitt uttalande "Matchen borde spelas om". Fokus bör/ska/måste ligga på det hemska som händer på läktarna!
AIK Saywee
2011-04-27 14:51
ÖSK-KRILLE (GFG) 14:42,
Ja, av någon outgrundlig anledning, tystnar sådana hemska händelser med tiden ...

Det är nog tyvärr många barnfamiljer, som fortfarande är tveksamma till, att besöka Behrn Arena, trots att publiksiffrorna är riktigt skapliga, efter sådana händelser och rubriker.

Får vi bara bort "ohyran" så ökar vi publiksnittet ännu mer !

Heja SPORT, fotboll skall vara glädje och fest :)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-27 14:49
Det är ju inte bara en smällare som smäller av direkt.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-04-27 14:42
Saywee//

Det har varit tyst om den händelsen ett tag tycker jag. Har varken läst eller hört vad som hänt efteråt?
AIK Saywee
2011-04-27 14:36
Apropå huliganer, är det någon som vet om den/de som misshandlade en ÖSK-supporter till medvetslöshet, på "svartvit" supportersektion, har straffats?
Annons: