/fotboll/osk/forum/3971.aspx/fotboll/osk/forum/3971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro go_osk
2011-05-03 15:18
ÖSK KRILLE(Go For Gold)//

Riktigt bra för ÖSK´s del. Sobralense är ett ordentligt avbräck för KFF.

Magkänslan säger att det blir 3 pinnar på fredag.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-03 15:12
Vi slipper Daniel Sobralense på Fredag.
AIK Saywee
2011-05-03 14:49
Royboytoy, ju mer jag klurar på "meningen" i ditt inlägg 13:36 och varför du själv dragit på dig "skitligans dress", så blir jag bara ännu mer fundersam?

Kan du förtydliga lite hur du egentligen tänkte eller funderade och vad du vill nå i framtida svensk klubb-, eller landslagsfotboll?
AIK Saywee
2011-05-03 14:27
Ursäkta ett OT från mig, men två dator-relaterade ...
... och kanske ett lite fotbollsrelaterat

Hemsida = Husgavel
Hårddisk = Resultatet av en veckas lättja i köket

... och ...

Rådjur = Skogens egna huliganer
2011-05-03 14:11
Redan på Fredag är det ny match och nya förutsättnigar. Jag har en bra känsla inför den matchen.

Kom ner till Behrn Arena och stötta ditt ÖSK! Vi ska heja fram dem till tre nya poäng! Vi ska vara den 12:e spelaren!

Alla till Behrn Arena!
Örebro Conjuration
2011-05-03 14:08
Självklart har vi råd att bänka Almebäck & Bedoya, vi sätter bara in Fabregas & Pepe ;)

Njae, vore jävligt dumt att göra det, dessutom saknar vi idealiska ersättare.

Hagge tar väl Almebäcks plats och Anttonen går in som ytterback(ifall han är frisk)

Erik Nilsson tar säkerligen Bedoyas plats men överlag har vi en väldigt tunn trupp på mittfältet & försvaret. Det enda som vi har överflöd av är anfallsyttrar, Rama, Lushtaku, Astvald, Paulinho, Yasin & Ibrahim.

Sedan är Atash än så länge för grön för att ersätta Haddad. Bara hoppas att Halmstad åker ut och vi kan ninjavärva Joe Sise

Jag tycker fortfarande att Lushtaku var en onödig värvning även om han inte gjort bort sig. Då hade Yasin eller Ibrahim fått större chans att göra inhopp i början av säsongen.
AIK Saywee
2011-05-03 14:06
Royboytoy, så länge vi avlönar de spelare du nämner, får de ge järnet för klubben, för laget, för supportrarna...

... om inte annat, för att visa andra klubbar att de duger, ytterligare några år?
Örebro Salt&Peppar
2011-05-03 13:48
Jag undrar om vi inte är inne i en egentligen ganska logisk svacka. Vi har haft en snabb utveckling de senaste säsongerna och nångång på vägen kanske luften går ur, energin tar slut och man kommer i ett slags utvecklingsreflektion.

Jag tror det här normalt för det snabba utvecklingförlopp vi haft. Jag tror den här svackan vi har är en påbörjan av en ny fas i vår utveckling.
Örebro Kom hem Kuba
2011-05-03 13:41
Royboytoy//
Varför skulle vi bänka spelare som är för bra allsvenskan? Låter väldigt ologiskt. Almebäck och Bedoya kommer sannolikt försvinna, antingen i sommar eller efter säsongen, men båda två har gjort en riktigt fin säsongsinledning och har visat att de kommer kämpa för klubben så länge de är kvar.
IFK Göteborg Royboytoy
2011-05-03 13:36
Många som kommer lämna nu som är för bra för Allsvenskan.

Almebäck, Bedoya drar, de är för bra för allsvenskan. Kanske borde bänka dem och låta andra spela?

Allsvenskan är en skitliga egentligen, den är väldigt lågt rankad.

Vilka mer kan tänkas lämna allsvenskan? Alvbåge, Nordin, fler?
AIK Saywee
2011-05-03 13:33
One¨touch, jag har tyvärr lite av samma farhågor, trots min obotliga optimism ...

... framtidens svar kanske vi får på fredag kväll i vår hemmaborg :)

ALLA TILL BA!
Örebro One¨touch
2011-05-03 13:26
Tror det kan bli en säsong av besvikelse faktiskt.
Parametrar som talar för det (och mot framgång) är:

* Nyckelspelare med utgående kontrakt. Väcker känslor och frågor som jag tror skapar disharmoni i och runt truppen. (Tycker mig dessutom märka attitydförändringar hos Bedoya och Almebäck som inte gynnar laget).

* Spelare som inte "spelats in" i laget och spelsystemet än.

* Vakna motståndare som möter ÖSK på ett sätt som kräver andra nycklar ifrån ledare och laget (finns dem?)

* Motståndare som höjt sig, och numera levererar modern fotboll med fart och vilja.

Förväntningar på en hög prestation ifrån laget trots ovan nämnda parametrar gör att det väldigt lätt knyter sig och en negativ trend blir stark och svår att bryta.

Att det surras så här (som jag och vissa andra gör härinne) på forumet är naturligtvis inte heller det bästa.. Men kanske ofrånkomligt då ÖSK berör oss fans.

-Ifrån Närke? Absolut!
AIK Saywee
2011-05-03 13:11
Eftersom både ÖSK och AIK är utanför GT´s "intresseområde" köpte jag en Expressen under förmiddagens "snöstorm" på västkusten för att få lite mediala synpunkter.

I sportbilagan finns under rubriken "Tung ÖSK-kväll ....", följande om Nordin Gerzic, fast han kanske inte är rätt citerad.

"- Det bara högg till i baksidan av låret, Jag gjorde en klantig grej, skulle klacka."

Ajajaj, just baksida av lår kan betyda 4 veckor (i värsta fall) utanför startelvan (Saywee´s kommentar)

"Verkar vara en bristning, man jag har aldrig varit skadad tidigare så jag vet inte."

Är det sant, har han aldrig varit skadad tidigare? (Saywee´s fråga)

Är det Expressen skriver jidder, eller?
Örebro jocke.
2011-05-03 13:11
ÖSK Krille//

Tror absolut inte att Slavkovski skulle vara något för oss - han misslyckades med att få kontrakt i AIK och han platsade inte ens i malmös juniorlag förra säsongen.
Örebro kenya
2011-05-03 12:36
Haddad fortfarande osäker mot Kalmar men han är på bättringsvägen vad jag hört.
AIK Saywee
2011-05-03 12:35
Maski 10:03, det du skrev kan jag instämma med, vi har en jättebred trupp men likväl verkar det fattas "någon"

astby 11.25, jag gillar din inställning och även jag är optimist, men lite av kruxet är att vi inte spelar speciellt bra, slumpmässigt helt enkelt, om vi vinner eller förlorar ...

Starten hade kunna varit bättre (mina förhoppningar), även om det bara skiljer 4 p till toppen så är det ju faktiskt 8 lag före i tabellen som inte tänker ge upp...

... vi har tyvärr tappat 7 p i inledande sex matcher, lägg därtill några skador och några som presterar ojämnt och några som har tankarna ute i Europa.

Jag förstår faktiskt de som är lite smått förtvivlade, men har inte kommit så långt själv i min optimism, det tar tid att knäcka den ...

Nu tar vi KFF och bättrar på den usla målskillnaden :)

Heja SPORT!
2011-05-03 12:12
Skulle vara kul och få en uppföljning av Haddads skada. Är han speldugligt skick mot Kalmar?
2011-05-03 11:34
astby//

Håller med dig fullständigt. Spelet kommer komma och att vi har endel ny spelare som snart kommer in i vårat spel. Paulinho börjar komma igång och Haddad leverera mål. Framtiden ser ljus ut.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-03 11:30
Efter att ha sett matchen på plats och snackat med flertalet spelare har mina förhoppningar om en guldstrid minskat med 50%. Många i laget verkar missnöjda med varandra och det råder inte någon fin fin stämning heller.

Att sedan Almebäck och Bedoya, två av vårens bästa ÖSK-spelare, förmodligen lämnar i sommar gör inte saken bättre. Även om inga lag ännu tagit ett stort försprång så ser det inte så ljust ut. Man kan säkert vända på det och börja klättra, men tror inte att att den där nivån som krävs för ett guld går att hålla under en lång period. Laget är för splittrat i spelet, både offensiven och defensiven.
Örebro astby
2011-05-03 11:25
Men herregud.

Hur kan guldet vara borta när vi bara ligger 4 poäng bakom serieledarna med 24 omgångar kvar, dvs. 72 poäng kvar att spela om?? Är Allsvenskan statisk där alla lag spelar precis lika bra och dåligt som dessa första omgångar? Att det går runt i en cirkel, inget kan förändras? Jag fattar inte hur vissa tänker.

Jag håller dock med er om att spelet inte har sett bra ut under stora delar av våra inledande matcher. Men faktum är detta:

Vi har nya spelare i Rama, Lushtaku, Haddad, Paulinho, Hagge som behöver tid på sig att komma in i laget, acklimatisera sig, hitta rätt helt enkelt. Jag tänker då först och främst på Rama, Lushtaku och Paulinho.

Haddad har hittat rätt, men kommer ju in i ekvationen med de övriga nyss nämnda då hans roll på planen handlar mycket om samspelet med dessa herrars positioner. Sedan hjälper det ju inte att han just nu är skadad.

Hagge har startat bra, men behöver boosta ännu mer självförtroende, och det kommer. Sakta lossnar Djurgårdens negativa nedbrytning från honom och han är tillbaka till gammal god form och hälsa.

Tror inte kan vi förvänta oss att allt ska klaffa till en början. Faktum är att vi är med i racet även om vi har spelat dåligt.

Spelet kommer. Ha tålamod.
2011-05-03 11:23
Almebäck lämnar ÖSK!

– Jag har fått höra om ett konkret bud, säger Almebäck.

2011-05-03 11:01
Eidur Gudjohnsens kontrakt går ut i sommar. Han kanske vill avsluta sin karriär i ÖSK :). Frågan är ju om han inte är för dyr?
Örebro N:o 6-10
2011-05-03 10:40
Några funderingar!
Hagge visade hjärta och tog mycket väl hand om Mutumba, som också blev utbytt. Löpningen i slutet som så när ger 1-1 var imponerande.
En central toppforward måste få fuska med hemjobbet ibland annars är han alltid kokt när chanserna framåt kommer.
Nordback är ruggigt ringrostig och verkar inte förstå spelet alls, han står på hälarna när passningen kommer och rör sig inte förrän bollen är slagen, vilket gör att han konstant är i tidsnöd med bolltapp som följd! Pension? Astvald slarvig och loj, bedrövligt kroppsspråk. Upp med hakan grabben och kämpa! Nu vill det till att vi spottar i nävarna och tar i ordentligt, med vilja och kämpaglöd kommer spelet också, det är jobbigt att spela bra, men det är då det ser enkelt ut.
2011-05-03 10:22
Lascaux//
Håller med dig om att vi inte spelar den bästa fotbollen just nu. Vi spelade stundtals väldigt fin fotboll förra säsongen. Jag tycker laget har underpresterat hittills, spelmässigt.

Maski Hallonen//
Utan Haddad har vi ingen som kan suga in bollarna och hålla i dem. En target back up är ett måste om Haddad går skadad/avstängd. Vilka alternativ kan vara intressanta att värva?
Örebro Maski Hallonen
2011-05-03 10:03
ÖSK KRILLE// Fast jag har skrivit det förut och jag är starkt av följande åsikt:.

I ÖSK grundanfallsspel ingår det att man ska ha en stor bollmottagare som är bra på huvudet,stark i boxen och kan hålla fast bollen. Spelare som William är mer djupledsspelare som kan komplettera anfallet eller sättas in när man vill förändra spelet (t ex satsa hårdare på fart och komma in bakom backlinjen). När Kim Olsen ff var kvar så var hela tiden Paulhino andra alternativet och Kim startade ALLTID.

Så en target till utesluter inte spel för William. Dessutom är det inte omöjligt att kasta in William som ytterforward om det kniper (Staaf & Pålle1 hoppade ju in där ibland)

När Haddad faller bort pga av skada har inte ÖSK någon ersättare av samma typ men däremot 47 st djupledslöpande forwards. Och det är i mina ögon lite märkligt värvat. Vad ÖSK skulle behövt är en "Kim Olsen alike" kille i samma ålder som William som är lovande och på uppgång. Men det har man inte brytt sig om och vi står för fjärde säsongen i rad utan an targetbackup och det gör ÖSK så jävla sårbara! Det hade varit bättre att avstå någon av de tre yttrarna ÖSK värvade (Vi har ju också Wirre & Antonen som kan spela kant) och satsat på en sådan talang.
Örebro Lascaux
2011-05-03 10:01
Krille

Gamla rykte som tråklag skriver du. Jag tycker laget har aktualiserat det ryktet i nuläget. ÖSK är ett tråklag som spelar tråkig fotboll!
2011-05-03 09:38
Skulle inte denna kille vara en bra back up till Haddad? Men samtidigt så skulle det inte vara så schysst mot Atashkade?
Örebro One¨touch
2011-05-03 09:35
Nu tycker jag det borde vara riktigt tydligt. Astvald är inte en spelare för de ambitioner fansen och klubben har. Visst har Astvald potential och en bra spetsegenskap med sin genombrottskraft som han visar DÅ OCH DÅ, men i det stora hela så bör han i dagsläget få agera bänknötare. Nu ser jag inga träningar längre, så jag har ingen jättekoll på truppen. Men spelare som på ytterpositionerna går före Astvald i mina ögon är:

Kush
Rama
Paulinho
Yasin(? är väldigt oprövad, men lovade gott på försäsongen)
Tommy Wirr
Anttonen

För tydlighetens skull vill jag säga att jag önskar att Astvald verkligen mognar som spelare och jobbar på.. Hårt jobb med en kaxigt ödmjuk inställning är det som ger resultat.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-03 09:34
Såg rörliga bilder först idag. Hur förvånad är jag att det är Sammy som totalt går bort sig vid målet? Det leder till att Wikström måste lägga sig i ytan mellan deras ytterforward och centrala anfallare som leder till att den sistnämnde får yta som Almebäck inte hinner täcka..

2011-05-03 09:12
Bangura: "Almebäck spelar smutsigt".
Annons: