/fotboll/osk/forum/3969.aspx/fotboll/osk/forum/3969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2011-05-02 21:55
MFF tappade 3 poäng...som vi. Peking samma sak och H-borg tappade 2 pinnar.

AIK är än så länge ett topplag. Elfsborg som krälat i sitt stoff är på gång igen.

...och Gefle fortsätter att plocka poäng. Allt kan hända tex som förra året då H-borg redan vunnit efter 10 matcher och så blev det inte alls...istället spelade vi ut dom efter noter.

Bollen är rund........
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-02 21:51
Jag kommer inte måla fan på väggen än i alla fall.

Jag stöttar ÖSK i både vått och torrt! I glädje och sorg!
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-05-02 21:46
Två av 6. Nu får vi MAX förlora 4 av dom återstående 24 matcherna. Jo men tjena, lycka till.
2011-05-02 21:43
Saywee//

Vi har 10 poäng och 4 poäng upp till ledande Malmö. Varför ge upp? Förhoppningsvis så är Haddad och Gerzic med mot Kalmar. Nä, Jag ger aldrig upp så länge vi har en teoretisk chans på guldet. En vinst mot Kalmar och vi är i toppen igen :). Det vänder! Jag lovar! ;)
Örebro Miroslav kuba
2011-05-02 21:41
Håller med ÖSK krille och Grixx klart det inte är någon fara än AS 2011 kommer vara sjukt jämn. Trots förlust denna omgång så ser det ut som om vi bara tappar en poäng på HIF och spelar jämnt med MFF. Bara larvigt att gå in och gapa om fisko och tippa ÖSK-KFF 0-15 visst kan man vara bitter men lugna ner er lite. Sen håller jag inte med om att AIK är ett skitlag 5-0 på dom två första hemma matcherna. REVANSCH MOT KFF!!!
Örebro go_osk
2011-05-02 21:40
Nyss hemkommen från Råsunda. Jag kan inte påstå att jag jag är speciellt besviken. Med tanke på dagens andra halvlek så hade det varit en bragd om vi hade fått med oss en poäng.

Som jag ser det så behöver ÖSK mer tid att spela ihop sig. Avsaknaden av Gerzic och Haddad var dessutom stor idag. Det var bara Rama och Kihlen som vågade hålla i bollen.
AIK kribba
2011-05-02 21:39
Ja, för vår del satt det ju skönt,men lika bittert för er del förstås med tanke på att målet kom sent....vi brukar iofs trivas mot Örebro,men faktiskt mer borta än hemma dom här senaste åren...bådar förhoppningsvis gott inför vår bortamatch mot er..

Blandad kompott här, både bra och sämre inlägg...dom flesta är dock av bättre nivå och generösa nog att inte skylla i från sig. Det är bra.

Kallar man AIK skitlag , som skribenten 100 år med sitt eget bagage sas, gör,så kan man verkligen inte sin egen historia . Vad ska vi då säga om ert lag? Men dom flesta örebroare skriver ju som tur var bättre än så.
AIK Saywee
2011-05-02 21:36
ÖSK-KRILLE, helt rätt inställning, jag stämmer in :)
2011-05-02 21:32
Känns som alla har gett upp här inne. ÖSK var inte bra idag, jag vet! Vi kommer antagligen torska i fler matcher den här säsongen. Vi behöver en vinst nu, plus att spelet kommer igång.

Stå upp för ditt ÖSK! Det är nu laget behöver oss, när det går emot lite! Stötta ditt ÖSK!
AIK Saywee
2011-05-02 21:32
Lite skärpning och tålamod, är kanske vad vi behöver,
efter Gefletorsken behövde vi förstärka i försvaret,
efter AIKtorsken behöver vi förstärka i offensiven.

Eller är det coachningen som kan förbättras?

Ja trodde vi redan hade en stor, bred och bra trupp i år?
Örebro Kom hem Kuba
2011-05-02 21:31
Fyfan vilken pissmatch. Utan nordin och haddad är vi ingenting, så är det bara.
Örebro Grixx
2011-05-02 21:30
Vi kom 3:a förra året och hur många matcher tog vi på bortaplan. Bara vi får mindre skador och laget mer ihopspelat osv osv osv så kan vi vara i absoluta toppen också. År det någon som trodde att vi skulle gå obesegrade genom AS och i synnerhet på bortaplan.
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-02 21:27
Ja, snacka om att man blev förvånad när Astvald kom ut till spel i andra. Killen behöver vila ett tag, han har inte varit bra i en enda match i år.

Sedan vet ju vi som varit med länge att med Kilen och Nordback inne samtidigt går det åt skogen.
AIK Saywee
2011-05-02 21:26
Mullis1*, tycker du vi skall vara glada och hylla våra giganter för en bra genomförd match, eller.

Jag är optimist, men jag förstår många här som har kritik hit och dit.

Varför får man inte gnälla en sådan här kväll?

Hur många offensiva spelare önskar du att vi hittar och har råd med?
Örebro Mullis1*
2011-05-02 21:20
vad folk gnäller här som bara den,visst vi gör en rent jävlig match och att allt ansvar offensivt faller ihop på grund av avsaknaden av Gerzic och Haddad är långt ifrån ok. önskar att Ösk hittar fler offensiva spelare att värva för så här kan vi inte ha det!!
Allan#7
Det är ju många omgångar kvar, AIK var också det bästa lag ÖSK har mött i år enligt mig.

När vår playmaker och kung Gerzic saknas så kan vi inte spela våran vackra fotboll med press och fint fördelade bollar till höger och vänster, Sixten måste våga spela ful fotboll ibland (läs kontringsspel) och i dessa matcher satsa på spelare som vet hur det fungerar.
Örebro widemarsh
AIK vann välförtjänt, vi var usla. Säsongen har börjat dåligt spelmässigt och på läktaren. Det kan fan bara bli bättre nu. Gonatt...
Ado 1992
2011-05-02 21:18
skada på nordin elr varför spela han inte??
AIK Saywee
2011-05-02 21:17
1 november 2009, märkligt inlägg du fått till ....
AIK Saywee
2011-05-02 21:14
Jag är i alla fall fortfarande ompimist, men två torskar och en oavgjord efter sex omgångar är ju en poängtapp på sju pinnar :(

Fast jag vill "även" idag ifrågasätta coachningen, men den kanske var bästa tänkbara, vad vet jag?
AIK 1 november 2009
2011-05-02 21:13
Pinsamma inlägg ni skriver. Trodde ni hade större självdisciplin än så. En tredjeplats 2010 och plötsligt är ni "bättre än dynglag som AIK", kom tillbaka när ni vunnit en hel hög med SM-Guld och blivit senaste dubbla mästarna.

AIK är och ska vara ett bättre lag än Örebro, sluta vara så avundsjuka, det klär er inte. Dåliga förlorare är nåt av de värsta jag vet men trodde bara göteborgare kunde vara det. Ack så fel jag hade.
2011-05-02 21:11
Kul när ÖSK förlorar så är de inte värda ens en påse skit. När ÖSK vinner är vi svenska mästare :). Det finns inget mellanläge :). Nä, jag försöker lugna ner mig. Det är bara 4 poäng till Malmö om de förlorar ikväll. Vi är fortfarande med.

Förlåt, men jag försöker se ljuset i tunneln. Hur många poäng hade vi efter 6 omgångar förra säsongen?
AIK Saywee
2011-05-02 21:08
abdel, tack för info och det är ju egentligen lite det jag menar, varför låter Sixten en "katastrof" få hela 60 minuter???
Örebro Ståplats är bäst
2011-05-02 21:08
jaha där man fick man igen den sena målet Nordin gjorde 2010...
Örebro MIKare
2011-05-02 21:07
Vad har hänt med förssvarsspelet? Om man går på en tvåfotare av Nils-Erik Johansson så är det inte långt kvar till superettan...
Örebro ösk-robban
2011-05-02 21:05
ut med haginge. tål inte sen den fan längre. totalt helt jävla kass
Örebro Miroslav kuba
2011-05-02 21:04
Vad var det för skada Nordin åkte på? Känns som att denna match förlorades där på uppvärmingen redan.Ändå är vi nära att ta en poäng, BITTERT!! Hoppas Nordin kan vara tebax mot KFF!! Anfallet är jag inte lika orolig över Rama har visat kvalite och när Paulinho fått lite fler matcher så kommer han börja göra mål men visst gör ju inget om Haddad oxå är hel såklart!! Se till så att KFF får sota för denna förlus!!!!!!!!!!!
AIK Saywee
2011-05-02 21:03
Sixten bör kanske byta lite tidigare om han upptäcker att det inte fungerar någonstans i lagmaskinen ... det är vanskligt att vänta för länge, eller?
Benny Böckling
2011-05-02 21:01
Vem fan vill bo i Örebro??
Örebro abdel seidou (signa ALLA!)
2011-05-02 21:01
Vi lär ju få dyngstryk på fredag
Annons: