/fotboll/osk/forum/3965.aspx/fotboll/osk/forum/3965.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-05 15:15
Vad tror ni om Emil Berger? Kan inte han få en chans på bänken nu när Nordin är skadad?
2011-05-05 14:50
Inget besked om ÖSK-skador.
2011-05-05 14:49
Härligt att se att forumet lever lite igen :). Det har varit ganska dött ett tag.
Örebro Mullis1*
2011-05-05 14:48
Saywee: hoppas ochså vi inte köper mer spelare än vad vi kommer ha användning till.det får ju inte bli ett luftslott med spelare som inte får chansen att vara med i matcherna. 4-3-3 tycker jag vi ska köra på som det är men max 34 spelare totalt men inte mer
AIK Saywee
2011-05-05 14:38
För att ännu mer förstärka mina funderingar, efter att vi spelat "försvarslöst" i någon match, så blir det så här.

Eftersom Anttonen är skadad har vi 6 uteförsvarare och behöver 4 (minst) för att genomföra en match.

I mittfält/anfall behöver vi minst 6 spelare, och har på papperet 21 st. Men några faller bort pga skador, i alla fall två, eller är det fler?

Nej, det går inte att gissa vad som kan tänkas hända, det är bara att hoppas att det ligger en tanke bakom den breda truppen.
AIK Saywee
2011-05-05 14:25
Mullis1*, ja du har säkert rätt känsla ... fast skador och kort och försäljningar och nya förvärv ligger i framtiden.

MEN, om jag funderar så här.

Vi spelar 4 3 3 för det mesta, eller?

... och lagdelarna (förutom mv) representeras av 7 10 11?

Fast det är ju bara statistik.
Örebro Mullis1*
2011-05-05 14:12
Saywee: försvararna tycker jag räcker , däremot nån till mittfältare skulle inte skada.får väl bli dags för nån nykomling till sommarn/hösten kanske?
AIK Saywee
2011-05-05 14:05
Vad jag egentligen menar, med vår 31-mannatrupp, som består av ...

3 målvakter
7 försvarare
10 mittfältare
11 anfallare

... är att vore det ju lite konstigt, om man inte kunde ha lite variation av spelartyper inom lagdelarna.

För att överdriva å det värsta, så vore det kanske fel om vi värvat 11 targetspelare till anfallet, eller kanske inte?
AIK Saywee
2011-05-05 13:43
Ösk-Power, det är just det du nämner som förvånar mig lite, med värvningar och den stora truppen ...

... finns det helt enkelt, för lite flexibilitet och variation bland spelartyperna i de olika lagdelarna?
Örebro Ösk-Power
2011-05-05 13:40
Saywee
vilka konstruktiva mittfältare har vi med snabbhet?
Inte direkt att Kihlberg,Nordback,Nilsson är några speedkulor. Skulle väl vara Per Johansson isåfall, men han är väl matchotränad...

Mittfältet är länken mellan försvar och anfall, därför behövs bedoya med sin speed där...I allafall i min bok
AIK Saywee
2011-05-05 13:39
Mullis1*, tja vadå ... hur många chanser har han fått i rollen som anfallare?

Chansen han fick på Skytteholm missbrukade han inte precis.

Jag är lite rädd för att vi fått ett ganska "statiskt" lag, likt ett STIGA-spel, det är inget jag hoppas på, jag vill ha variationer, både i laguppställningar och under spelets gång, samt en "aktiv coachning" under hela matchen, så att vi inte blir alltför lättlästa .....
AIK Saywee
2011-05-05 13:35
Ösk-Power, shit, har vi så dåligt med konstrukttiva mittfältare, som dessutom inte är snabba, i vår breda trupp ...

.... men att jag tycker som jag tycker, beror nog mest på att jag såg AIK-Bedoya på Skytteholm i början av mars.
Örebro Mullis1*
2011-05-05 13:33
Tycker inte Heller att Bedoya ska vara uppe vid anfallet,han klarar inte av den rollen tillräckligt än
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-05 13:32
@Saywee

vet inte om det är ett bra alternativ om Nordin saknas. Erik har varit OK men inte alls övertygat. Bedoya skulle nog passa på topp om Nordin varit redo för spel.

Sedan tror jag man ogärna vill använda mittfältare i anfallet, man har en hel skara med offensiva spelare/anfallare och vill nog helst att dessa får chansen att spela in sig, de har trots allt inte sumpat chansen ännu.
Örebro Ösk-Power
2011-05-05 13:31
Om Bedoya går upp på anfallet riskerar vi väl att tappa lite konstruktivitet och snabbhet på mittfältet vilket kan leda till att mittfältet sjunker ihop och faller ned mot backlinjen.

AIK Saywee
2011-05-05 13:24
Jag skulle starta med Bedoya i anfallet, vi har väl gott om mittfältare eller anfallare/mitfältare, som kan ta hans mittfältsplats?
Örebro Krontorps
2011-05-05 13:16
Om Astvald får en startplats imorrn så måste han ha gjort några riktiga superträningar sedan Aikmatchen.
Örebro Ösk-Power
2011-05-05 12:59
Saknar vi Haddad och Gerzic imorgon är det naturligtvis inte bra. Men vi har en så pass bred trupp med skickliga spelare så vi skall kunna slå Kalmar hemma, dessutom saknar KFF deras bästa spelare i Sobralense.

Som folk har påpekat här tidigare skall vi utnyttja kvaliterna vi har i truppen. Hade jag varit Sixten hade jag startat med Erik , Kihlberg och Bedoya på mittfältet och kört med Astvald-Paulinho -Rama på anfallet... Paulinho orkar inte en hel match, men tycker vi kan starta med han för att sedan slänga in Lusthaku eller William.

Håller dock tummarna att Haddad eller Nordin kan starta imorgon
Örebro Mullis1*
2011-05-05 12:23
Svartvitt Forever: en bra början på nya beckham,visst han slår hörnor men ändå :D
Örebro Svartvitt forever
2011-05-05 11:56
I träningsmatcherna såg vi flera gånger hur Rama från högerkanten slog hårda, skruvade inspel bakom backlinjen som gjorda för nån att sätta fram en tå. Det är ett vasst vapen som vi vill se mer av.
Örebro _Adde_
2011-05-05 11:56
Asså, shit vad bra denna site är!! Stor tumme upp! Men kanske att ni skulle fortsätta på egen domän så att ni kan tjäna lite pengar på det fantastiska arbete ni lägger ner!
2011-05-05 11:44
'den oumbärlige//

Jo, det är därför jag tycker Paulinho är det bästa alternativet :).
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-05 11:42
@ÖSK KRILLE

William har själv sagt att han inte är redo att spela från start.
2011-05-05 11:35
Atshkadeh tycker jag också kan få en chans från start i mitten i anfallet. Med Paulinho och Rama på varsin kant. Precis som Allan#7 föreslog :).
2011-05-05 11:31
Mullis1*//

Jo, men jag vill med en dåres envishet ändå tycka att Rama ska vara på kanten :). Rama har fina inlägg, men visst skulle han kunna få en chans till på den centrala anfallspositionen. Paulinho har målnäsa och har fina avslut. Så jag tycker man skulle kunna starta med honom i mitten. ;)
Örebro Mullis1*
2011-05-05 11:28
Allan#7: absolut han kan få en chans och visa vad han går för,sen får vi se vem av dom är att föredra i olika matchsituationer=)
Allan#7
2011-05-05 11:23
Jag tycker man ska ge Paulinho en chans från start (om han är redo för det förstås)
Kan Rama spela på högerkanten? Då skulle jag vilja se dessa:
Paulinho --- William --- Rama
Örebro Mullis1*
2011-05-05 11:15
Paulinhos avslut har vart rätt grymma så visst det går väl,föredrar dock Rama framför då han är Något vassare i närkamp tycker jag
2011-05-05 11:10
Mullis1*//

Jag tycker att både Rama och Lushtaku gör sig bäst på kanterna. Jag tror att Paulinho kan göra en bra insats som central anfallare.
Örebro Mullis1*
2011-05-05 10:59
Håller fullständigt med,den kombinationen och en Rama som överraskar kan sätta fart på självförtroendet och offensiven=) :D
Annons: