/fotboll/osk/forum/3962.aspx/fotboll/osk/forum/3962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-05-06 23:03
Spelmässigt åtminstone ett fall framåt jämfört med AIK. Vi skulle dessutom haft en straff och då förmodligen gått till halvtidsvila med ledning. Ruskigt tung förlust men domedagsprofetiorna kan vi väl ändå vänta med tills efter MFF-matchen? Vinst där och vi är back on track. Och jag tror inte alls det är omöjligt med bättre skärpa i avsluten. Den här säsongen är långt ifrån körd.
Åtvidaberg Almer
2011-05-06 22:56
40-tal foto från matchen finns på länken.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-06 22:54
Nordin! Bli frisk!
2011-05-06 22:53
Haddad! Bli frisk!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-06 22:51
Tekniskt är forumet kasst. Går inte att editera inlägg
2011-05-06 22:49
Hur många mål har vi inte givit bort hittills?
Örebro go_osk
2011-05-06 22:48
Tyngsta försluten på år och dagar. Precis som fler redan har varit inne på så ska Almebäck och Alvbåge ta på sig en stor del av den.

Det här håller inte!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-06 22:47
Sixten har klara problem att få spelet att fungera. Truppen är stor men sammastättningen eller matchningen är kass.
Vi riskerar inte att Almebäck försvinner men vi riskerar att släppa in mål pga hans missar. Alväge är också säkert kvar i höst, har alltid minst en miss per match. Wovven är definitivt ur form, varför tar han frisparkar från Pauhlino ? Överskattar han sig själv? Hagge sköter sig.
Ett mittfält med Nordback och Kilhlen gör att vi blir offensivt impotenta, vill mycket men inget händer. Bedoya är det risk att vi blir av med.
I anfallet är Pauhlino felplacerad, han ska ha mer boll, det får han inte son center. Rama en besvikelse, våldsamt snabb men producerar inget. Kurshi orkar bara en halvlek, sedan blir det soppatorsk. Ger Yasin chansen tidigare, inte Astvald som är helt ur form.
Sixten borde få stöttning i matchningen av laget. Inte tillräckligt bara. Eller är det sammanstättningen av truppen som är problemet? Forsätter vi så här har inte truppen föryngrats till nästa år.
Örebro widemarsh
2011-05-06 22:43
Almebäck och Alvbåge kostar oss segern idag. + en sjuk ineffektivitet. Vi har full kontroll på matchen, värsta bollinnehavet jag sett i allsvenskan och skapar mängder med lägen. Men det håller inte att skänka bort två mål. Almebäck verkar vara någon annanstans mentalt ibland, för den där bollen ska han aldrig tappa! Alvbåge vet jag inte vad han gör på 1-0, är ute på halvdistans, tvekar och blir bortgjord. Ge Nurme chansen?

Vi ska ha en straff också. Och vi ska avgöra matchen i andra halvlek, istället ger vi bort ett mål. Så jävla tungt.

Annars årets bästa match spelmässigt, om man räknar bort sista avgörande passningarna/avsluten och försvarsspelet. Vi äger matchen fullständigt.

Nordback bäst på plan, kul att se nån med krigarmentalitet. Precis vad som behövs just nu.
Örebro öskfotboll
2011-05-06 22:37
widemarsh....ja tror mer på å visa missnöje ..inte nåra dumma saker såklart..men lämna arenan direkt tror ja mer på
Örebro widemarsh
2011-05-06 22:33
öskfotboll// Klacken står aldrig kvar i 30 minuter och sjunger efter en segermatch. Man ser på spelarna hur obekvämt dom tycker att det är att vi står kvar och sjunger, dom skäms. Förhoppningsvis ger det vilja till revansch i kommande matcher.
Örebro öskfotboll
2011-05-06 22:32
sen fattar laget att vi älskar ösk även om vi inte står kvar å beter oss som vi hyllar dom..
2011-05-06 22:31
Spelar man som man gjorde offensivt ikväll och att man skärper sig i defensiven så kommer poängen komma.
Örebro öskfotboll
2011-05-06 22:30
håller nog ändå på att de ska vara skillnad på hur klacken skall bete sig efter en seger och efter en förlust..tror tom me de kan tända laget om klacken går därifrån efter ett sånt här nederlag...för nederlag e de juh verkligen å få stryk mot kalmar hemma om man ska vara ett topplag..
2011-05-06 22:28
Jag undrar om inte Almebäck redan är såld? På Almebäck själv ser det nästan ut så.
Örebro widemarsh
2011-05-06 22:26
öskfotboll// Det handlar om att visa att man står bakom sin klubb i med och motgång. Det var ingen hyllning till spelarna, bara att visa sin kärlek till sportklubben.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-05-06 22:21
Trion med de påhittade namnen var sjukt dåliga idag !
Almebäck,Alvbåge och Astvald så klart !
Örebro öskfotboll
2011-05-06 22:14
en liten fråga...var idag på matchen..ösk spelar hyfsat under vissa perioder..bränner typ 10 jättelägen till mål..slår bort utan att överdriva 20 pass på offensiv planhalva...helt enkelt en ren katastrof att förlora hemma en sån match..efter slutsingnalen står klacken kvar å hyllar laget som om de vunnit matchen me 4-0...ska de vara så???
Örebro MSLink
2011-05-06 22:09
ÖSK - Kalmar bilder se länktipset

Jag håller med att man ska inte skrika åt spelare - de får ju inte bättre självförtroende och hjälper knappast att bli bättre heller.
Länktips: www.msun.se
Örebro Maski Hallonen
2011-05-06 22:07
Karlssson// Håller med varje ord. Nordback mycket positiv idag. Hungrig på något sätt. Långa perioder av bra rull i laget. Saknade faktist inte Nordin så mycket när det gäller den biten. Sen har Nordin förmågan att sätta in de där insticken och det saknade jag.

Almebäck släpper en boll han har kontroll över. Pang mål.

Däremot tycker jag Pauhlino är en kille som ska ha mycket mer boll. Det får han inte som #9.

Sen får ni ursäkta killar. Rama som hyllar ständigt både här och av vänner till mig, Jag har ända sedan början haft svårt att se hans storhet och tycker laget får ut väldigt lite av hans spel och gillar egentligen hans landsman bättre som jag tycker gjorde en förträfflig första halvlek (men viker sig för lätt i närkamperna). Men jag är tämligen ensam om den åsikten tycks det så det är väl egenskaper jag har svårt att uppfatta.
2011-05-06 22:06
Almebäck går bort sig igen. Tråkigt men sant. Det syns att han har tankarna på något annat. Han är redan i en större klubb mentalt. Spellmässigt var den här matchen mycket bättre än de andra matcherna. Det var det stora pluset idag. Det stora minuset är ju Almebäck måste jag nog konstatera tyvärr. Sixten borde ta honom i örat och säga ett par väl valda ord till honom.

Astvald är ur slag tyvärr. Sedan hörde jag från där jag stog att folk skrek saker som "Du är så jävla kass" och "Din jävla sopa" till Astvald. Varför gör man det? Han lär ju inte få bättre självförtroende av det. Sedan såg jag att han tog åt sig av vad folk skrek, Jag personligen tycker att det inte är okej att skrika sådana saker.
Örebro Pintorp
2011-05-06 22:06
cellblock: Hur stort vi än vunnit hade jag ändå öst skit över Astvald. Hoppas Sixten förbjuder honom att ta avslut i fortsättningen, om han nu prompt ska spela honom.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-06 22:02
Kom hem Kuba // Jasååååå? Ja jag gick lite innan för att få ut bilen (lyssnade i radio sista 5). Såg inga tendenser. Men gott så!! Jag satt och tänkte upp med Mange och ös in bollar i boxen. Men det hände inte så länge jag satt kvar. Trodde inte han gjorde det
Örebro cellblock
2011-05-06 21:57
Hade inte Almebäck och Alven klantat sig denna match hade vi hyllat laget typ.... ja det är "små marginaler" . hatar klyschor.
Ytterst otur är det iaf. Spelet var väl helt godkänt. Vi hade skott i ribban, skott tätt utanför, kanske 1 straff etc... känns åt helvete
Elfsborg Howlin W
2011-05-06 21:53
Den 3 juli tar ni 3 poäng. Vet inte fan hur vi ska göra för att bryta Örebrospöket.
Hammarby Inspektör Smack
2011-05-06 21:51
Uselt.
Örebro Karlssson
2011-05-06 21:47
Spelmässigt var vi ju mycket bättre idag. Vi spelade mer aggressivt, vann tillbaka bollen snabbare och hade ett ganska bra passningsspel. Dock saknas det lilla extra. Vi skapar inte tillräckligt många heta chanser. När vi dessutom bjuder på så enkla baklängesmål blir det helt avgörande att skapa farliga lägen.

Almebäck är nonchalant och naiv i sitt spel. Känns som att han går in med inställningen att "jag är så pass bra, så jag behöver inte ta i till 100%". Kanske har han tankarna på Europa? Kanske borde han glömma de tankarna nu?

Bäst på plan var Nordback. Spelar med härlig energi och inställning. Han är aggressiv och manar på de andra. Mycket bra Nobbe!

Andra som skötte sig bra var Paulinho och Bedoya. Paulinho var värd ett mål idag. Hans frispark var otrolig, vilket vapen vi har i fasta situationer! Bedoya gör mål igen. Gör som vanligt en bra arbetsinsats.
Örebro Lekiller
2011-05-06 21:45
Almebäck kanske ska börja koncentrera sig på ÖSK och ge fan i att sitta och snacka om Europa hela tiden.

Hur många poäng och matcher skall han ge bort i år?

Sjukt tungt just nu, tror aldrig man har vandrat hem med så tunga fötter ifrån vallen som idag.

Men gäller bara att jobba på, idag spelare de ju ett spel som alla dar i veckan skall räcka till 3 pinnar hemma mot Kalmar.

Dax för Astvald att uppsöka en psykolog? Verkar ju helt under isen ju.

Nä fy fan!!!
Örebro Pencing
2011-05-06 21:41
Vi måste få ut mer av Paulinho. Han ska ta alla frisparkar och hörnor. Jag har sett honom i Häcken. Där tog han allt och var grymt bra. Han har både tryck och precision.

Sen tror jag han åkte på varningen på grund av att han har ett rykte som filmare. Ett rykte som är han fått rättvist, måste jag dock tillstå. Han la sig ofta väldigt lätt i Häcken och det straffade nog honom lite extra hårt idag.
Örebro Kom hem Kuba
2011-05-06 21:40
Maski Hallonen

Han gjorde det.
Annons: