/fotboll/osk/forum/3958.aspx/fotboll/osk/forum/3958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro zxcv
2011-05-06 21:37
Jag är så jävla glad att jag missade matchen.
Vad händer????
Örebro Kom hem Kuba
2011-05-06 21:29
Fyfan vilket jäkla bottennapp. Men vad annat att vänta när man inte sätter chanserna? Cred till Kalmar som är oerhört effektiva idag, samtidigt som försvaret går bort sig vid båda målen.
Örebro Mullis1*
2011-05-06 21:28
oavsett om vi spelar bättre än förut,för så länge vi inte gör mål utan Gerzic och Haddad så är De 3 p borta
Örebro Maski Hallonen
2011-05-06 21:26
Ja, påminner en hel del som mot Gefle. ÖSK lånar inte ut bollen och när man väl gör det så släpper man in ett mål - gärna på grovt individuella misstag. Man rullar boll riktigt bra idag faktiskt och det helt utan Gerzic på banan. Tom den gode Norrback gör en riktigt bra insats och idag sökte han ytor och skrek och ville ha boll. En helt annan Nordback än tidigare. Roligt att se!

ÖSK får betala för två saker som jag ser det. Överlägset bollinnehav ger ytor och misstag när motståndaren väl vänder och ineffektivitet i avsluten. . Spelare som absolut inte ska avlossa bössan på 30 meter (Astvald) skjuter och man slår höga inspel på en nr nio som är 1.60 lång...typ. Den enda riktiga killern vi har är Haddad och i viss mån Bedoya.

ÖSK får drömläge vid 1-2 med en frispark strax utanför boxen. VARFÖR ska Sammy ta den????? En självklar frispark för Pauhlino.

Suck - Bara att nöta på med avslutsträningen. Där är den stora bristen i dagens ÖSK. Man måste bli bra på att utnyttja sitt spelövertag. Det är steg 2 s.a.s efter man väl lärt sig rulla ut motståndarna.

Örebro Krontorps
2011-05-06 21:26
Hur många sånna här jävla bisarra torskar ska vi ta den här säsongen? Orkar inte ens skriva nått om matchen. 71-29 i bollinnehav var det nån som sa.
Örebro Kung Kobra
2011-05-06 21:23
Ett totalt obegripligt byte av Sixten att punktera anfallsspelet genom att sätta in en Astvald som är helt ur form och en matchotränad Anttonen på helt fel plats. Det visade sig ju vara ett riktigt genidrag...

Sedan är det för många som underpresterar nu. Kilhberg som slår bort varenda pass och hela backlinjen är en enda stor säkerhetsrisk. Wowoahs hörnor är helt ofarliga och han måste se till att hålla sig borta från frisparkarna. Varför kontrakterades inte Santiago Bedoya? VI behöver ett alternativ på vänsterbacken. Anttonen får ersätta Haginge på högerbacken.
Örebro Fang
2011-05-06 21:21
Nu går du väl ändå till överdrift gällande Almebäck. Såna här misstag har han gjort under hela sin tid i Ösk så det har knappast med hans kontraktssituation att göra. Förra året var dock WIkström nästintill felfri och räddade ofta situationer som den vid 1-2 målet idag, riktigt så bra han har ju inte inlett årets säsong.
Örebro Grixx
2011-05-06 21:20
ÖSK dominerar totalt, Almebäck springer för fort och tappar bort den han skulle ta....och så skiter det sig. Saker och ting tar sig men laget känns fortfarande inte samspelt.

Astvald måste skärpa upp sig med bättre fokus och inte ta så lätt på uppgiften sedan kan ju Almebäck dela på den insikten.

Något måste det innebära om 2 stycken givna spelare i startelvan är bort och det är väl det som hänt de 2 sista matcherna. Det kunde ju lika gärna varit 6 p till med dessa på plan.

Dags att det vänder snart.
Örebro Valderinho
2011-05-06 21:18
Almebäck är en idiot som sitter både med ett bud i handen samtidigt som han drar ner Ösk i skiten. Snacka om dubbelmoral att bara se till sitt eget bästa och inte för laget eller klubben för fem öre!

Vill ändå inte se en bänkning av Almebäck hur mycket jag än hatar honom nu.

Jag vill gärna se mer tydlighet iochmed platserna i laget.
När bytena kom var dom helt fel då man förlorade kreativiteten, farten och anfallsspelet. Mycket som var bra idag som man ska ta med sig.
En sak som man inte ska ta med sig är att man slänger in Anttonen som högerytter för att senare flytta in honom i mitten och det blir huller om buller.
Astvald vet varken ut eller in var spelarna befinner sig, därav ser han så kass ut...

Hade jag varit tränare skulle jag bytt in Nilsson Istället för Nordback i ett tidigt skede. Bytt in Yasin och Astvald på varsin kant istället för Rama och Kushtrim,
Då hade man behållt tydlighet och farten framåt.
Örebro Valderinho
2011-05-06 21:08
Almebäck bryr sig inte längre om Ösk. Hade han gjort det hade han förlängt.
Både för sin egen skull och laget. Hade han spelat som en Öskare med stolthet hade han stått upp för laget. Om Almebäck spelat bra och inte varit i en annan liga hade han hjälpt både Ösk och sig själv att snabbare gå utomlands till en bra liga.
Örebro K.Carlos
2011-05-06 21:07
Idag fungerar i alla fall spelet, vi äger matchen totalt med 71-29% i bollinnehav och skapar mängder med chanser. Men när Almebäck gör sådana extrema tabbar som han gör i psykologiskt viktiga tidpunkter i matcher som mot Kalmar idag och Gefle tidigare så är det inte lätt att ta tre poäng.
Örebro Ståplats är bäst
2011-05-06 21:04
det har jag ju sagt hela tiden,Haddad och Nordin är skillnaden mellan en topp eller bottenplacering.Dagens match ett nytt bevis på det.Tror det kommer se ut så här så länge som de går skadade,kalmar ska man klara av hemma.

Och Mike kan man sälja redan nu,mentalt är han någon annanstans...
Örebro Valderinho
2011-05-06 21:00
Oj vad laget saknar främst Haddad men också Gerzic.
Astvald gick från startspelare förra året till bänkspelare ibörjan iår till läktaren från och med idag...Yasin däremot visade vilja hjärta och passion.

Vi vinner inga matcher med Nordback,Kihlberg och Bedoya. Jag hade hoppats på en vändning av förluster med den konstellationen idag. Men Sixten ska bevisa en gång för alla att det minsann gick...eller just det inte gick att vinna med Nordback på plan samtidigt.

Sen när Rama och Kushtrim går ut så plockar Sixten in två spelare. En spelare med lågt självförtroende och en annan med noll matchtid iår.
Erik.N någon...? Sixten fortsätter att gräva ner sig i sin egen grav med denna taktik i förhoppning att dom som har varit utanför spel ska få speltid som tidigare har spelat regelbundet. Nu såg vi att så enkelt är det inte.

Örebro Pencing
2011-05-06 20:58
Alltså.. jag är inte en sån som tycker man ska bänka de som inte skriver på nya kontrakt. Men när man som Almebäck slutar bry sig och har tankarna nån helt annanstans och ger bort mål i varannan match borde det finnas bättre alternativ.
STEFANO!
2011-05-06 20:55
Almebäck! En grym insats vid 1-2! Han snackar ju bara om Europa! Vad gör han då i klubben??
Örebro Fang
2011-05-06 20:55
Tycker ändå det finns lite positivt! När Paulinho, Rama och Gerzic hittat formen och Haddad tillbaks så kommer de ha en ostopbar offensiv. Då spelar det ingen roll om försvaret är kass. Egentligen räcker det med att vinna de 15 sista matcherna. Så jag känner ingen panik än!
STEFANO!
2011-05-06 20:54
Helt sinnessjukt! Kan inte slå ett tråk KFF när man dominerar totalt! Och låt Astwald dra! En riktig katastrof! Aldrig varit så besviken efter en match! FAN VA DÅLIGT!
Örebro omega
2011-05-06 20:54
nu börjar det bli fruktansvärt jättetragiskt. torsk mot gefle aik och nu kalmar. Vadfan håller dom på med! Skrattretande uselt!!!!!
Allan#7
2011-05-06 20:53
Det är förmodligen kosovoalbanerna som skapat osämja, såhär dåliga har v inte varit sen 09
Örebro foppa!
2011-05-06 20:53
Dags att börja ladda inför hockeysäsongen istället
Örebro Mullis1*
2011-05-06 20:52
Först Gefle och nu Det här,Med detta hemmaförsvar är inte ens Top 5 Med i matchen...
Örebro Pencing
2011-05-06 20:50
Dags att peta almebäck.
Örebro 100år
2011-05-06 20:49
Väck mig när säsongen är slut
Örebro Miroslav kuba
2011-05-06 20:49
redan två hemmaförluster detta håller inte för guld ÖSK!!!!! Så är det bara!!!
Örebro Fang
2011-05-06 20:47
Så var den här helgen förstörd då!
Örebro bison
2011-05-06 20:44
ja men vad fan är det Barcelona som spelar?
De ligger ju och grisar mest hela tiden
Örebro Pencing
2011-05-06 20:43
bison// Jo, men vi har ju så många hörnor i varje match. Hade vi bara varit någorlunda där, hade vi haft ett mål per match där.
Örebro Fang
Fan det är ju så man vill gråta. :(
Örebro bison
Sälj Astvald till Västerås
Örebro Valderinho
Det var nog det sämsta jag sett av Astvald i mannaminne...
Annons: