/fotboll/osk/forum/3952.aspx/fotboll/osk/forum/3952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-05-10 18:03
Kraków och Marquis de Sade//
Ah, det är nog västindiska kubaner, de har haft reseförbud i 50 år ...
Örebro Steiger
2011-05-10 17:22
Klart att ÖSK vinner mot MFF!

Det här är en sån där uppochner vänd säsong där vi kommer vinna där vi brukar förlora och förlorar där vi brukar vinna.

Så förlusterna mot Gefle och Kalmar hemma, som brukar vara segrar och segrarna mot IFK och Häcken borta, som brukar vara förluster, kommer lätt att följas upp med en seger mot MFF.

0-2 blir det till ÖSK:s favör, sen är MFF i kris.
Örebro Valderinho
2011-05-10 16:48
ÖSK kommer vinna mot Malmö med 1-0. Det är en sanndröm och jag har haft tre stycken sanndrömmar som tidigare alla har varit rätt...
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-10 16:03
bobby moore//

Haddad är fortfarande skadad och kommer inte till spel mot Malmö. Även Nordin är borta mot Malmö. Men hoppas att de spelar kan man ju alltid göra :).
Örebro bobby moore
2011-05-10 15:57
hemvändarn: när det gäller kushi håller jag med dig, han gjorde sin bästa insats sen försäsongen mot kalmar. men valdet tycker jag inte höll måttet i fredags och gjorde sin klart sämsta match då. så för hans del verkar det ju snarare gå åt fel håll...

hoppas på paulinho - haddad - kushi mot malmö, det tror jag kan bli riktigt bra.
Örebro Marquis de Sade
2011-05-10 15:21
Saywee// Kubanernas ledare avgick ju direkt efter gefle matchen. Kanske en följd av det att de får åka utomlands?
Örebro Kraków
2011-05-10 14:48
Saywee:
Är det kubaner i Örebro och "kubaner" där borta i väst? :)
AIK Saywee
2011-05-10 14:11
Allan#7,
vinst mot Malmö är ett "måste", vi kan inte tappa ytterligare poäng i poängjakten mot guldet ..... och målskillnadsstatistiken måste förbättras !!!
AIK Saywee
2011-05-10 13:54
Går det någon samordnad resa till Ljungskile i morgon, eller blir det mest snedåkarstöd på "bortabygg", när vi skall vidare i cupen?
AIK Saywee
2011-05-10 13:38
Jag hörde på "riksnyheterna" att "kubaner" snart kanske kan få en möjlighet att resa utomlands ...

... utmärkt möjlighet, för snart skall vi ut i Europa ;)
Örebro hemvändarn
2011-05-10 10:42
Vad gäller Kushi och Valdet tycker jag det ser bättre och bättre ut för varje match. När de byts ut tycker jag att ÖSK blir sämre trots pigga ben och med det sagt undrar jag om det inte är på mittfältet Sixten behöver göra sina byten snarare än i anfallet när ÖSK går in i 60-minuterskoman. Pigga ben på mitten som kan fortsätta ta löpningar och komma med fart i anfallen istället för att övergå till längre och osäkrare passningar mot anfallare som saknar alternativ.

Jag tror Paulinho nu skjutit in sig och vi får en islossning emot Malmö. Vad det gäller Malmö- och borta spöket så tror jag att ÖSK ikläder sig rollen som Ghostbusters på lördag. Seger och retroaktivutdelning på alla målchanser alltså.
Allan#7
2011-05-10 09:55
Här var det dött.
3-0 mot Malmö sen är vi tillbaka i toppen igen :)
AIK Saywee
2011-05-09 23:01
ÖzzzZZZzzzK :)
AIK Saywee
2011-05-09 22:54
Men, det jag i nuläget bland annat funderar på, angående "Nordin´s krav" om sin egna eventuella svartvita förlängning är ..

... är han nöjd, angående förstärkningar, eller vad saknas, eller är det bara ett "lönesamtal" som fattas?
AIK Saywee
2011-05-09 22:46
Påskasmällar och pyroprylar är luriga grejer, kan bli felaktigt bedömda och sällan är det någon som vet vem som tände på ;)
AIK Saywee
2011-05-09 21:52
En titt i tabellen gör att jag våndas lite, även om min tokoptimism aldrig tar slut.

Helsingborg verkar rycka lite och alltför många lag ligger före oss efter 7 omgångar.

Blir avståndet för stort till HIF så blir det jobbigt att hinna ifatt.
Blir det alltför många sexpoängsmatcher (många lag före) så blir det också jobbigt.

Jädra skitstart, detta guldår, vad håller vi på med ... med vår stora trupp?

Nu är det bara ett som gäller, vinst mot MFF borta!
Örebro Maski Hallonen
2011-05-09 21:42
Det kanske bara tar 10 minuter att förklara Sixtens spelsystem/spelide
Örebro mustard
2011-05-09 18:33
tycker Nordback var en av de bästa mot Kalmar! (angående tidningarnas betygsättning)
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-09 17:55
Alla ni som klagar på att Sixten gör si eller så kan nu istället fråga mannen direkt. Mejla in era frågor!!
Örebro go_osk
2011-05-09 17:46
250 pix tur och retur till Malmö är som hittat. Betänk dessutom att matchstart är kl. 14. Det innebär att att hemkomsten inte blir speciellt sen.

Mer information finns på länktipset.
Örebro pemo
2011-05-09 16:30
Det tog några dagar att smälta förlusten, men nu tror jag att livet känns normalt igen. Har läst alla kommentarer och funderat över de mest rabiata åsikterna angående spelarnas inställning. Visst, Hagge är ingen bolltrollare, men visar stort hjärta. Själv blir jag mest besviken på Almebäck för att han är så nonchalant.
Håller nog med de som tror att han redan är på väg bort från klubben.

Att men ser olika på spelare visar tidningarnas betyg. Nordback fick tre som högst och ett som lägst. Så dålig var han väl inte?
Samma med Kihlen. Han gör nytta med sin rutin, men tycker inte att han skall vara en startspelare på hemmamatcherna. Har inte sett AIK:-matchen, så jag kan inte säga att Erik skall spela i stället, men han ser lite trög ut den gode Kihlberg.

Framåt tycker jag att Paulinho var den som skapade mest. Visst, det går fort och dribblas när tyskarna får bollen, men det vill sig inte riktigt i sista passningen. Saknade en spelartyp som Haddad väldigt mycket i den här matchen.

Till onsdag så hoppas jag att Sixten kör ett blandat lag och ger de unga spelarna chansen, annars ser jag ingen vits med en stor trupp.

MFF är inne i en svår period med uteblivna mål. Men frågan är om vi kan spela vårt spel borta? Finns väl en risk att de kör över oss som vanligt om vi inte "fegar" och gör det trångt för dem. Fast det finns kanske inte i Sixtens pärm.

I kväll kan Gefle leda allsvenskan. Sug på den ni.

Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-09 16:29
Saywee//Försvaret håller på att göra en "Porokara" insats. Given vad man än gör/inte gör.
2011-05-09 12:45
Jag undrar hur Sixten tänker inför Svenska Cupen mot Ljungs(Chile)? Om han tänker lufta spelare som inte fått så mycket speltid(hur ska de annars få speltid?)?
-------------------------Nurme--------------------------

Anttonen----Almebäck----Wikström----Wowoah

-----------------------Nordback-------------------------
---------------E.Nilsson----Berger--------------------

Wirtanen----------Atashkadeh--------------Yasin

Bänk:
Rosendal
Haginge
Kihlberg
Bedoya
P. Johansson
Paulinho
Ibrahim

Kanske inte den starkaste truppen, men om de som inte fått speltid måste få det i cupen.
Örebro Salt&Peppar
2011-05-09 11:11
Harry Crips//

Haha! Kan ju inte vara alls på det viset, för det Nordin menade då var att ALLA spelade för sig själva, laget i stort, han sade inget om nyförvärven. Tvärtom har han ju hyllat Ösks nyförvärv som riktigt bra. :)
2011-05-09 10:54
Huliganism finns även på knattefotboll.
AIK Saywee
2011-05-09 08:59
Aspen, du har nog helt rätt i att anfallet är "nytt".

Men försvaret är "gammalt", och där verkar det tyvärr inte heller fungera, de borde ha kommit in i Sixtens tänk, eller?

Jag kan ibland mäkra viss nonchalens, typ att man vill "stila lite".

Det är illa att göra som anfallare, men riktigt farligt att göra som försvarare .....
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-09 08:49
'den oumbärlige//Hela anfallet är nytt. Klart är att det tar tid för dom att komma in i Sixtens tänk och lära känna varandra.
Kanske hade varit bättre att Yasin hade fått spela mer, han gjorde många matcher under försäsongen och anpassade sig bra till omgivningen.
Rama behöver definitivt mer tid på sig, tycker han bör sitta mer på bänken för att komma in i 2:a halvlek. Haddad är jävligt bra, bara att anpassa sig till honom.
AIK Saywee
2011-05-09 08:25
Undrar om det finns något att lära av Häcken, det verkar vara en fin laganda hos Hisingelaget.

De har ingen press på sig och ingen stor publik, men de verkar ha en förmåga att få in bollen där den skall in.

7 omgångar, 7 mål hemma och 7mål borta, det blir 2 i snitt per match.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-08 22:43
Bra och bra, offensiven ser bra ut när lagen lägger sig i försvar och inte är intresserade av att äga boll. Mot AIK blev man högt pressade och då såg det inte alls bra ut.

Matchen mot MFF blir avgörande.
Örebro Chipset
2011-05-08 20:15
Här har man varit utomlands i en vecka och möts av två förluster vid hemkomst. Visserligen har jag snälla vänner som ger liverapporter men det först nu, när man läst ifatt, som man inser att det går troll i bollen. Följde man livescoren mot Kalmar så var det helt obegripligt hur den matchen kunde förloras.

Men som jag förstått så har spelet börjat fungera bättre. Nu återstår bara att massea upp strickern Haddad så skall målskyttet lossna igen. Malmö borta kan bli poäng denna gång. De såg lite skakade ut mot Syrianska.
Annons: