/fotboll/osk/forum/3940.aspx/fotboll/osk/forum/3940.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-15 16:20
Maski Hallonen//

Där har du rätt. Staaf tackar ju inte nej om han blir inbytt. Det är Sixten som måste se om han håller eller inte.
Benny Böckling
2011-05-15 16:19
Sixten vågar aldrig peta Alvbåge.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-15 16:18
Det är inte enbart Staafs fel att ÖSK förlorar matchen och är det så att han inte håller så är det Sixten som skall ha kritiken för att han spelar honom. Inte Staaf.
Örebro Rojas Veritas Palí
2011-05-15 16:17
Staafs första läge ..fegar att ta ett skott.. Det som är den stora skillnaden på en "bra" spelare och en mindre bra .. En bra vågar alltid ta skott..som Molins exempelvis... Och Alvbåge vid 1-1 målet !Herregud vad dåligt. Kanske bäst om Nurme startar nästa match...

Sämst idag
Alvbåge
Wikström
Kihlberg
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-15 16:16
Gud vad jobbigt att chansen till liten revansch är 7 dagar bort.
Örebro Surnu
2011-05-15 16:16
Alvbåge måste ersättas, han duger inte just nu.
Varför spela med 2 defensiva mittfältare som kihlberg och nordback?
Vilka byten Sixten gör i match efter match, Antonen in som högerytter i förra och nu in med Staaf istället för Valdet, sen kan ju vem som helst (förutom Sixten) se att Astvald inte är i form.
Dags att vaska om rejält och ställa över de spelare som inte levererar: Alvbåge, Kihlberg, Nordback, Astvald, Staaf, Wowoah och Paulinho annars kommer de aldrig höja sig igen.
2011-05-15 16:15
Varför är inte ÖSK med i någon b-lagsserie? Där kan man spela in killar som inte spelat på ett tag och spelare kan få upp sin form. Tyvärr måste jag säga att Staaf inte håller på den här nivån.
Benny Böckling
2011-05-15 16:15
Staaf for president!
Örebro zxcv
2011-05-15 16:14
Hur FAN kan man sätta om Staaf. Helt otroligt att han ens har kontrakt vafan!
STEFANO!
2011-05-15 16:07
Kan ju vara Benny men att byta in en spelare som inte spelat på så länge i det läget är märkligt och enligt i alla fall håller han ingen allsvensk klass!
Benny Böckling
2011-05-15 16:05
Det va ett jävla gnäll på Staaf... Han e fan inte mycket sämre än Astvald i nuläget.
Örebro Ståplats är bäst
2011-05-15 16:04
Tredje raka förlusten...har man glömt hur man gör för att vinna?!Ska det bli ett mellanår den här gången?
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-15 16:03
I detta nu är det kanske smart att man inte är knutna till Sixten i flera år. Under försäsongen var det många som var oroliga att han skulle dra, men jag undrar om inte en annan kompetent tränare kan göra det bättre med samma manskap.
Örebro Thlumman
2011-05-15 16:03
ROBIN STAAF? ROBIN STAAF!??!?!?!?!?!
Fanns inte Sebastian Henriksson tillgänglig eller?

Vilken fingertoppskänsla......
Örebro 100år
2011-05-15 16:02
Visst är det tragiskt att vi förlorar igen. Men formen kommer när Euro-leauge kommer igång.

Att en kommentator hävdar att Örebro-spelarna filmar hela tiden, fullständigt jublar vid Malmö-mål gör mig jävligt förbannad. Det är så jävla dåligt, visst om det hade varit Sverige-Ungern. Men han vet mycket väl att många Örebroare ser just den här sändningen och det är fan helt oacceptabelt. Här pratas det om att spelare absolut inte ska hetsa publiken. Det här kommentatorn gör exakt samma sak. Hoppas att fler Örebroare klagar till Canal+
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-15 16:02
Dags att revidera målsättningarna lite? Topp tre ser inte så ljust ut för tillfället. Kanske lika bra att sälja av Bedoya, Almebäck i sommar och om Nordin samt Alvbåge inte vill stanna kvar kan de hänga med till hösten. Sen bygger man om med lite nedtonade förväntningar inför 2012.

Jag menar, förlusten mot Gefle och Kalmar är inte "otur", det kan man inte hävda. Just nu är vi inte bättre än så här.
Örebro Ståplats är bäst
2011-05-15 16:01
kom hem kuba//måste tyvärr instämma,ÖSK börjar mer och mer likna ett bottenlag tyvärr...dagens match skrämmande lik borta mot Djurgården förra året när allt spel fullständigt raserades i andra halvlek och så även idag.Och Malmö bröt sin måltorka mot ÖSK,knappast förvånande...Snälla Nordin och Haddad kom tillbaka och det fort!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
Helt klart är att Sixten har klara brister när det gäller taktik och hur han matchar sina spelare. Sixten har gjort mycket bra men nu tror jag det är dax för ÖSK att gå vidare med en annan kraft.
Avståndet till toppen ökar. Det måste komma en vändning snart. Vi kan inte stå och falla med Haddad och Gerzic. GAIS är ingen lätt match. Men jag tror med en dåres envishet att vi vinner den matchen och vänder våran negativa tränd :).
STEFANO!
Bara kokar! Vad håller Sixten på med! Håller inte att ha en tränare som inte verkar våga och framförallt göra fel byten hela tiden! Men vi har ju i alla fall Nordback , Kihlberg och Staaf! Låt Antonnen spela in sig i laget också tack! Klart dom skadade betyder mycket men tror allvarligt som sagt det är dags för ett tränarbyte! Ny röst, Nya tankar!
Benny Böckling
2011-05-15 16:00
K.R.I.S.
Örebro Bässerwisser
2011-05-15 16:00
Hur fan kan man byta in Staaf som inte spelat fotboll på 2 år, dags för Sixten att lämna det sjunkande skeppet.
Örebro _Adde_
2011-05-15 15:59
Ursäkta min negativism, men jag spyr på vår backlinje! Idag var det Wikström som hade en dålig dag och bjöd friskt på boll och öppna ytor. Wowoah nämner jag inte ens, vad 17 ska han upp och stöta på offensiv planhalva för vid 2-1?

Vi måste hitta en bra vänsterback och det snabbt, detta kostar oss alldeles för många poäng! Haginge bäst på plan?
Benny Böckling
2011-05-15 15:57
Fattar inte hur ni orkar tänka positivt...
Örebro Kom hem Kuba
Toppstriden kan vi glömma, nu får vi snarare rikta in oss på att undvika bottenstriden. Är så jävla trött på att höra Sixten säga att vi gjort en bra match, trots förlust. Börjar tvivla på att han är rätt man när han vägrar inse att det måste ske en förändring.
Krisen är här.
Örebro widemarsh
Så jävla tungt att åka dit på två tokträffar som går in 1 gång på 50.
Alvbåge måste ta första målet, från det avståndet. Att han petar in den själv är ju bara symptomatiskt. Obegripliga byten också, Staaf in? Byte i 88e?

Satsa på cupen och Europa nu, och snälla låt Nordin och Haddad bli friska. Och in med Anttonen!
Örebro Valderinho
2011-05-15 15:56
Om Sixten fortsätter att vara slarvig i sitt matchcoachande kommer nog spelarna vara det också...
Öreskå - 66
2011-05-15 15:54
Godzilla Hårddisksson//
Helt rätta takter! Nu har vi haft vår årliga förlust svit. Nu vänder vi det mot GAIS, sen kör vi!

Ö S K !
Örebro MIKare
2011-05-15 15:54
Ja, onödig förlust igen. Mycket slarv? Alvbåge slarvar på första målet. Andra målet föregås också av slarv. Så har det sett ut ett antal matcher nu, tycker jag.
Benny Böckling
2011-05-15 15:53
Tror inte Gerzic är så jävla sugen på att förlänga nu... Fy fan va uselt!!!
Annons: