/fotboll/osk/forum/3931.aspx/fotboll/osk/forum/3931.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bat Back
2011-05-19 11:50
Jag tror att Nordin är mer saknad än Haddad, vi behöver någon som kan hålla i bollen på mittfältet och slå avgörande passningar till forwards. Valdet verkar bäst att hålla i bollen så att laget kan fylla på, om nu Nordin är borta , men då kanske man offrar det defensiva spelet.
Kvalitè finns det i truppen , det gäller att få den rätt bara. Förra året slog väl Anttonen en del avgörande passningar med.
Hoppas att Anttonen och Nordin är tbx snart så kommer det att bli annorlunda.
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-19 11:40
Ingen rolig läsning för oss ÖSK-suppotrar. Nu kan det bara bli bättre.

"Våra ÖSK grabbar har skjutit totalt 85 skott som resulterat i 9 mål. På mål har det kommit 33 skott och 50 utanför samt 2 i stolpen. Lite för magert resultat."

Det här säger ju en del.
2011-05-19 11:34
Ropesin//

Skada han sig i träningsmatchen mot ÖSK U i veckan?
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-05-19 11:25
Tyvärr är ju William också skadad så han får vi nog inte se mot GAIS heller.
Örebro Lekiller
2011-05-19 11:05
Kanske man skall försöka få in 2 anfallare nu när Haddad ev. kommer vara borta en längre tid.

Faktum är ju att vi har fler 2-manna anfallare än target forwards.

Lite underligt kanske att man nöjer sig innan säsongen med att bara ha en target forward i truppen.

En anning skitsnack också innan säsongen att Rama, Lustaku och Pauhlino alla skulle kunna spela på alla 3 anfalls positioner. Sanningen är ju att ingen klarar den centrala till 100%.
Örebro Salt&Peppar
2011-05-19 10:57
Appropå huliganer i egna led (ösk) så kommer de aldrig kunna "ställa krav" därför att:

1. Ösk hade inte ens en vanlig supporterklack för några år sen. Än mindre huliganer.

2. Det är tack vare den gamla sittplatspubliken som Ösk existerar. Det är tack vare old school publiken Ösk har att tacka. Inga huliganer.

3 Huliganer kommer aldrig kunna säga till eller kräva nått, för det är den gamla vänliga sittplatspubliken som byggt upp Ösk. De är Ösk.

4. Huliganer kommer aldrig kunna säga att Ösk "inte är nått utan dem". Det går inte. Man kan inte kidnappa historia.

Örebro Svartvitt forever
2011-05-19 10:02
Grymt tungt besked om Haddad. Jag är själv klulven till vad jag tycker är bäst. Kan han spela trots smärta och ändå göra sig själv rättvisa, så absolut. Annars vore det kanske lika bra att operera nu och se fram mot hösten, som flera skrivit.
Man kunde väl pröva honom en halvlek i cupen mot GAIS, och om det inte håller, operation direkt.
Tycker att William har gjort sig förtjänt av en rejäl chans i Haddads ställe. Om han inte fungerar som nu 9 så borde man låna in en target för några månader. Staaf är ingen nr 9 i 4-3-3.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-05-19 09:42
Jag håller med Aspen. William i första hand. Staff är som nämnts här förut, en trevlig prick, men nån allsvensk spelare blir han aldrig.
Örebro pemo
2011-05-19 09:29
Aspen// Av alla de du räknar upp är det väl bara William och Staaf som kan spela centralt? Dessutom undrar jag var du dra åldersgränsen? Tyskarna är väl bara 21 och 23 år om ja inte minns fel. Dessutom har de väl flerårskontrakt.

Sedan kan man ju hoppas att ÖSK någon gång lär sig att inte spela med halvskadade spelare. Har Kihlen varit helt fri någon gång sedan han kom till ÖSK?
Jag tycker att Staaf skall få en ärlig chans( om han är skadefri ) fram till sommaren. Tillför han inget då, kan han väl säljas till Degen.

Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-19 07:33
Nu vet vi att det kommer att ta ett bra tag innan Haddad är tillbaks. Nu vill jag se en genomtänkt organisation av ÖSK.s anfall tills Haddad är tillbaks.
Det vi sett de senaste matcherna är ett impotent anfallsspel (vill mycket, klarar intet). Man ser att Paulinho kapacitet inte utnyttjas tillräckligt bra som center. Med Paulinho på yttern bör ÖSK styrka öka.
Vem ska då spela center? William, Lushtaku, Ahmed, Marcus alla dom tycker jag går före Staaf. Både i ett kort perspektiv och som långsiktig satsning. Börja med att satsa på William, om inte han orkar 90 min räkna med ett byte. Som nummer två kommer Ahmed och som nummer tre Lushtaku.
Nu Sixten vill vi se ett långsiktigt tänk och satsning på spelare med potens (potential). Både laget och supportrarna behöver en uppställning att tro på.
Inget hattande som med Erik, visa förtroende för ungdomarna! Tyskarna, Kihlen och Nordback har rutin, så dom ska klara att lyftas ut.
Örebro Fatcit
2011-05-18 23:59
Tippning!
Örebro Fatcit
2011-05-18 23:58
Om Haddad är i tillbaka till försäsongsform så kan motståndarna se upp! Hur många mål gjorde han på "pre season"?
AIK Saywee
2011-05-18 22:45
ÖSK-Karl, jag offrar mig alltid för det jag tror på och representerar ...

... vilken jädra smäll.

Men jag höll nollan, det var ju första skott på mål, och jag blev utbytt, nästan medvetslös.

Inte illa att hålla nollan i Handboll ;)
AIK Saywee
2011-05-18 22:41
ÖSK-Karl, jag har bott i Solna och gillar även AIK, men jag hoppas att alla förstår att jag inte gillar huliganer i något sammanhang!

Är det någon klubb som ofta fått lida för huliganer och är jädrigt populära i media, så är det AIK.

Andra huligantakter tonas ofta ned, ska bli intressant att följa media´s vinklingar om "Kungen av Södertälje", men sådant vågar man av några anledningar kanske inte ta upp till ytan?
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-05-18 22:39
Saywee//

Är det därför du slutade som handbollsmålvakt?! Men du offrade dig ju för laget ;)
AIK Saywee
2011-05-18 22:34
ÖSK-KRILLE 22:19, instämmer,
snarast operation och sedan rehab och därefter målkavalkad i höst. :)

PS jag har faktiskt redan innan Allsvenskan startat spelat på Haddad som skyttekung.

Varför riskera flera års framtid och spela cool, genom att tycka att jag spelar med smärta av hjärta?

Sådant där medialt fjäsk går inte jag på .....
Örebro jocke.
2011-05-18 22:28
Aspen// Håller helt med dig och tror/tycker att William är om inte en fullgod så åtminstone en värdig ersättare som man bör satsa på. Svarade endast på ösk-krilles fråga angående transferfönstret.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-18 22:27
jocke.//Varför inte ge vår egan Willian förtroende.
Örebro jocke.
2011-05-18 22:23
ÖSK Krille//

Det borde väl gå att skriva något korttidskontrakt med en kontraktslös spelare om inte annat - antar dock att det inte vimlar av såna vid den här tiden av året :)
2011-05-18 22:19
Om inte Haddad kan gå på 100%, så tycker jag faktiskt att han ska operera sig så fort som möjligt, så han blir av med det på en gång och antingen köra på med de spelare vi redan har eller om möjligt, så kan man kanske låna in en target tills Haddad blir frisk?

En ren hypotetisk fråga, men får man låna spelare fast transfarfönstret är stängt?
Örebro Bastard on Parade
2011-05-18 21:44
På tal om ersättare till Bedoya. Följer någon Superettan i år? IFK Värnamo har några intressanta spelare som jag hört mycket gott om men inte själv sett in action. Viktor Claesson jagas av flera Allsvenska klubbar och har gjort 4 mål redan på 6 matcher.

Såg för övrigt att gamle ÖSK Ungdom-spelaren Jonathan Ring gjort 2 mål och 1 assist i Värnamo.
AIK Saywee
2011-05-18 21:28
Om vi tittar på de närmaste kommande matcherna under 6 veckor så borde vi klara oss utan Haddad, för att sedan bara njuta under andra halvårets målkavalkad, när han är tillbaka och kan gå för fullt i slutspurten, utan smärta:)

Serien "vänder" för vår del mot Elfsborg och då behöver vi säkerligen Haddad ....?

Riskera inte något kortsiktigt, för ett eventuelllt långsiktigt problem ...
Örebro Thlumman
2011-05-18 21:27
"Det är nästan som om det är försäsong nu igen för min del, säger Haddad."

Illa med en Haddad i försäsongsform :))))
Sir Sixten
2011-05-18 21:09
Haddad säger att en hockeyspelare kunde spela några matcher med smärtan,men dom sparkar inte och springer som fotbollspelare,så jag tror att man ska ta det lungt med vår nya skyttekung om vi vill ha kvar han en längre period i ÖSK.
Han är ju endast 28 år och då tycker jag inte att man ska riskera nått.
Genomför han operationen i veckan så e han tillbaka om 1 månad.
Det är nog den bästa lösningen
2011-05-18 21:04
Jag är mycket tveksam till att ÖSK låter Haddad få spela faktikt. Han kommer inte göra sig själv rättvis om han kommer spela med smärta.
AIK Saywee
2011-05-18 20:58
Bråck är inte alltid att "leka med",
och om det gör ont eller smärtar,
så är det en naturlig kroppslig varningssignal att något är fel.

Detta behöver man inte vara läkare för, för att förstå ...
2011-05-18 20:44
Hur kan man bara få en varning för det här?

Otäcka bilder.
2011-05-18 20:24
Jag är frågande till hur Haddad ska få ner sin smärta? Ska han spela på sprutor? Smärtstillande alltså :).
Örebro Bonaventure Maruti
2011-05-18 20:23
Bedoyas ersättare? Jo, jag tackar!

(Någon kan kanske ha länkat tidigare, men är för lat för att scrolla ner och kolla)
Örebro MrCrowly
2011-05-18 20:18
Han e ju inte den första som spelat med bråck.

"– Jag har fått ett litet magbråck. Jag vet knappt vad det innebär själv. Men jag googlade på det och har läst att det är några hockeyspelare som haft det. De har kunnat övervinna smärtan och sedan opererat sig efter säsongen, säger Haddad till NA"
Annons: