/fotboll/osk/forum/393.aspx/fotboll/osk/forum/393.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hagges vänsterfot
2017-01-23 14:15
@Marley:

Hahahhaha! Detta är överlägset roligaste inägget vi kommer ha 2017.
2016 stod Hockey-Karl för och nu "Marley" du är en skön snubbe Saywee du är bara inte så medveten om det.
Örebro T8
2017-01-23 14:14
Någon som har koll på honom?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Karlstruum
2017-01-23 14:00
Åh Nanne. Med sitt eviga prat. Skulle ta två veckor innan publiken var trött på hans tjat. Bajen var tacksamma länge nog för sin uppflyttning (som han gjorde bra) Skulle jag veta om att han gav oss ett SM-guld, absolut, men tror inte att han skulle klara det faktiskt. Men jag har förvisso tilltro på Axén fortfarande och hoppas att han skriver på för tre säsonger till (denna och två till).
Örebro Örebro-Hjärta
2017-01-23 13:42
@Jonas r:

Tyvärr är jag inte ett dugg imponerad av meriterna hos en tränare som har bästa placering 5 i AS och ett cupsilver. Tycker Axén höjs upp på tok för mycket här inne. Sixten har ju en tredjeplats i AS som merit, hur många vill ha tillbaks honom? Personligen skulle jag gärna byta bort Axén mot en guldtränare som Nanne !!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-01-23 13:32
.
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-23 13:24
Brandao: det där med ironi i textform är ju inte helt lätt.

Däremot så svarar du själv på det självklara i din sista mening.

Försök att hålla inläggen fotbolls och ÖSK-fokuerade i fortsättningen.
Örebro Karlstruum
2017-01-23 13:24
Saywee/Marley: jo dom gillar torsk, fiskrätten. Men vi mötte inget brölag från div.1 med massa juniorer i sitt lag och kunde vinna enkelt. För det har du väl koll på med din nya klubb? Btw, konstigt att du bytt, du som alltid hävdade ÖSK i ditt hjärta. Så, sett första halvlek nu och tycker att vi gör en bra första halvlek. 6-2 (5-0 efter 33 minuter) i målchanser till ÖSK:s fördel. Almebäck fått en del kritik? Målet är ju riktigt dåligt, men i övrigt är han ju bra i sitt försvarsspel och släpper ingen över bron. Smolk i bägaren över misstaget på målet tyvärr. Nu kanske den här andra halvleken är mest ni syftar på, men första halvlek är ju faktiskt riktigt bra för att vara första matchen. Har inte sett spelaromdömen i matchrapporten (kanske kom efteråt men ska ge mina efter den första halvlek) Betygskala 1-5 Fagerström: 2, inget att göra Lorentzon: 2, helt okej, intressant position Almebäck 2,5, misstaget drar ner ett hack på skalan Brorsson: 4, inga förväntningar, bra med boll Logi: 2, godkänd Omoh: 1,5, plus för framspelning, resten felbeslut Rogic: 2,5, tveksam inledning, växte Mårtensson: 1,5, fick inga bollar i luckan mellan mitt och backlinje, tror mer om honom Ayaz: 3, iniativrik, kommer bort ibland Besara: 3, händer grejer när han har bollen, borde gjort ett mål Bark: 3, jobbar bra, snabb, fint mål.
AIK Marley
2017-01-23 13:23
Jag har klippt kortet.

Dreven har nått sin triumf,
de fyra kan glädjas,
de har lyckats,
efter mycket tjat:(

Lycka till ändå ...
Örebro Brandao
2017-01-23 13:17
Lätt komiskt!? Det är så löjligt att jag saknar ord, personen bakom Nicket kan inte vara mer än 12 år...

Siste icke fotbollsrelaterade från mig...
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-01-23 13:05
Saywee/Marley: detta blir ju lite lätt komiskt men nu när du bytt lag önskar jag dig välkommen och ber dig observera att forumet är öppet för samtliga medlemmar på SvenskaFans men supportrar till andra lag bör hålla en låg ton.
Örebro Brandao
2017-01-23 13:04
Livstidskuban som bytt till AIK dress?

Snälla jag orkar inte
AIK Marley
2017-01-23 12:44
Karlstruum

Håll barnen borta från bildskärmen om dom inte gillar torsk ...

... tror ändå att ÖSK ändå hamnar på övre halvan när höstlöven trillat?
Örebro Karlstruum
2017-01-23 12:19
Ni som inte sett matchen och kan sätta på plattan på jobbet eller mig själv som är hemma med barnen. ÖSK - Sirius går i repris på cmore. Tror fortfarande som redan innan matchen att Adam Bark gör ÖSK:s första mål, men ändrar mig från 1-1 mål till ett 1-0 mål.
AIK Marley
2017-01-23 12:04
Äntligen hemma:)

Trevligt att ni vågade släppa in gästskribenter, så det kan bli lite mer diskussioner om Allsvenskan.

Träningsmatchernas inledning, är kanske inte så mycket att bry sig om, eller så är det det, vem vet?

Det viktigaste är ju att ha ett lag och lagspel, när Allsvenskan startar!

Jag gissar att ÖSK kommer att jobba som vanligt, men det är en svårtippad Allsvenska.

Lycka till, ni (f.d. vi) är klassiska.

f.d Saywee
Örebro Restalundsv
2017-01-23 11:08
Igbo tränar med AIK för att hålla igång när han nu är klubblös. Står att återkomst till AS är troligt. AIK verkar inte vara sugna.
Örebro frrreddo
2017-01-23 10:56
Som sagt...nu behöver vi inte fundera kring han iaf
Örebro pemo
2017-01-23 10:45
Avsatte två timmar i söndags för att se ÖSK:s första match. Kunde ha gjort något annat i stället. Blir bara uppretad när jag ser hur oinspirerat vissa "etablerade " spelare beter sig. Visst, det var en träningsmatch och många byten, men en viss inställning kan väl ändå önska sig?

Omoh har ju fler klankat på, och han lär knappast bli en startspelare i år ( heller ). Känns lite felscoutad. Besara har ett kroppsspråk som ser ut att han önskar vara på någon annan plats. Det jag klagat på tidigare blev tydligt med det jag anser vara kladdpellar. Ayaz , Besara ,Omoh och Sema. Alla ska hålla i bollen lite för mycket/länge.
Snabba direktpass med ett tillslag kan ibland behövas.

Sen funderar jag på hur man kan missa öppet mål som Lorentzon och Rogic gjorde. Med rätt skärpa och inställning hade det varit 3-0 i halvtid.

Att det sedan blir Hawai i andra är väl inte så konstigt. Funderade på varför Axén gjorde som han gjorde. Ett seniorlag och ett juniorlag. Varför inte integrera ungdomarna i laget istället?

Trodde faktiskt att Nordin skulle kunna styra upp lite mer när han kom in, men det blev ju kaos i backlinjen direkt och det smittade väl av sig.

Jonis fick en hel halvlek, men åstadkom inget alls. Utlåning.

Men nu kan det väl bara bli bättre?
Örebro Laul32
2017-01-23 10:13
El Kabir klar för ny klubb..... Ej Sverige
Örebro Laul32
2017-01-23 10:08
[QUOTE=Marta (hane)]Vilka skulle n,i som var på matchen igår, säga att Axen menar vek ner sig igår? I framför allt andra halvlek. [/QUOTE] Ring, Brendan, CEH, Lundberg, Nordin, Oscar
Loppan i Axens skägg
2017-01-23 09:46
Mackan// Jag håller med och framförallt Omohs agerande, han gör två riktigt bra passningar igår men han kunde gjort 2 assist om han hade valt att passa Besara eller Bark men han valde att gå på ett obefintligt skott. Det är just såna där dåliga beslut han måste börja värdera bättre.
Omoh är trots allt inte längre 20 år och 26(?) och han har börjat bra både hos Östersund och Dalkurd för att sen sitta på bänken.
Det måste börja hända något för Omohs del.
Örebro Marta (hane)
2017-01-23 09:38
Tack för svaren nedan.. Och kul att se dig här igen Mackan!
Marcus Avenbrand
2017-01-23 09:13
Först och främst, grym matchrapport Per. Håller helt med om spelarpoängen Precis som så många andra väljer jag att inte dra av allt för mycket växlar av gårdagens förlust. Det handlade mest om att komma igång så klart. Men visst var det speciellt kul att se Brorsson, Bark och Jaiteh igår. Brorsson känns trygg både med och utan boll. Bark visade både snabbhet och kyla och tycker han hade flera fina aktioner även utöver målet. Jaiteh var en oroshärd på topp (synd med ramträffen) Något som jag retat mig på förr och även i matchen mot Sirius är att jag tycker att Omoh ofta tar fel beslut (dels det tidiga läget då han borde passa snett-bakåt till Bark, dels när han borde frispelat Besara istället för att toffla avslut själv och dels några dribblingar med bolltapp på egen planhalva). Visst, det var bara en träningsmatch och han gör många bra saker också men tycker vi sett prov på detta även i skarpt läge också. Här har Axén något att jobba med. Men han hade även en riktigt fin assist till målet så klart. Mer sånt, tack! Av de mer etablerade spelarna tycker jag att, likt många andra, att Ayaz var bäst. Besara var också involverad i mycket i första och borde nog gjort mål. Kul att det är igång!
Loppan i Axens skägg
2017-01-23 09:09
@Lekiller:

Han skällde ganska mycket på Brendan, gissar på Brendan,Ring,Almebäck och Nodrdin. alla etablerade spelare men ändå de som gjorde ganska mycket misstag.
Örebro Lekiller
2017-01-23 09:02
[QUOTE=Marta (hane)]Vilka skulle n,i som var på matchen igår, säga att Axen menar vek ner sig igår? I framför allt andra halvlek. [/QUOTE] Utan att veta så skulle man ju tippa på Brendan och Ring kanske? Nordin va inget vidare heller. Ett par av junisarna kanske.
Örebro Marta (hane)
2017-01-23 08:56
Vilka skulle n,i som var på matchen igår, säga att Axen menar vek ner sig igår? I framför allt andra halvlek.
Örebro T8
2017-01-23 08:40
Nu hoppas vi på pk i veckan med spännande saker inför Portugal. Axen nämnde ju att någon agent bett Axen jobba med hans klient. Den är man ju nyfiken på. Borde inte varit Bangura ju. Att Kabir dissade Örebro, är det snarare ett tecken på att just ösk är på gång? Inte då proffsigt om han var seriös. Jaja, lite måndagmummel bara. :)
Örebro Jonas r
2017-01-23 06:58
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Vill inte vara elak, men vad har Axén för meriter som gör att han har allt under kontroll menar du? [/QUOTE] Vilka meriter tycker du själv han har förutom allsvenska tränare i flera år. 5 plats m Gais och ett cupsilver. Jämför vi t. Ex.med Malmös tränare så har han ju varit närmare en titel och på det planen mer meriterad hehe
Örebro Örebro-Hjärta
2017-01-23 00:24
@Snö:

Vill inte vara elak, men vad har Axén för meriter som gör att han har allt under kontroll menar du?
Örebro Lekiller
2017-01-22 22:15
Ja man ska inte dra för stora växlar av denna match. Det är inte nu allt skall vara perfekt och spelet sitta exakt som det ska. Glädjande är att nu finns det en hel drös unga på g. Alla lär väll inte lyckas men blir 3-4 st riktigt bra så är det grymt. Att defensiven behöver jobbas med va ju ingen nyhet och detta lär ju ÖSK veta om. Tycker Ayaz såg riktigt spännande ut. Även Omoha såg pigg ut. Lite bättre skärpa i avsluten hade det sett annorlunda ut idag.
Örebro T8
2017-01-22 21:39
Schella Tyckte han var pigg på kanten.

Tyckte Sirius var allmänt dåliga på att hålla kanterna, drog sig bakåt mot straffområdet väldigt ofta.

En annan kul grej var ju att Lorentz följde med uppåt väldigt mycket vilket han också pratade om i intervjun efteråt.

Spännande år hörrni. :)
Annons: