/fotboll/osk/forum/3924.aspx/fotboll/osk/forum/3924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-23 20:59
Undar när vi ska få våran första straff den här säsongen? Förra säsongen kom den nästan i sista omgången. Om jag inte minns fel?
Örebro Krontorps
2011-05-23 20:51
Men damn it, Ellos vinner på en straff i 86:e
2011-05-23 20:33
Svartvitt forever//

Växjö? Spelar de inte i Borås?
Örebro Svartvitt forever
2011-05-23 20:30
Halmstad har gått från 0-2 till 2-2 i Borås (Sorry). Håller det är vi bara en poäng efter Elfsborg.
2011-05-23 19:58
Kanske vore smart att spela Astvald från start mot Peking? Han och Anttonen hade ju ett framgångsrikt samspel förra säsongen.
2011-05-23 19:53
Allsvenskan just nu inför andra halvlek:
IF Elfsborg - Halmstads BK 2-0
Mjällby AIF - Djurgården 2-0
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-23 19:51
När man ändå körde cupmatchen kan man ju försöka förutspå elvan till Pekingmatchen.

Alvbåge
Anttonen - Almebäck - Wikström - Wowoah
Wirtanen - Kihlberg - Gerzic
Rama - Haddad - Paulinho

Om Haddad inte kan spela så går nog Paulinho tillbaka i mitten samtidigt som Lushtaku/Astvald tar plats till höger Rama till vänster, eftersom Valdets inlägg inte gör lika stor nytta mot betydligt mindre Paulinho (istället får han löpa mer inåt och avsluta som mot MFF). Lushtaku har legat före Marcus hela säsongen i tränarnas ögon, men jag kan nog tänka mig att tränarna kanske väljer Astvald där pga. Anttonen. Firma Anttonen & Astvald har spelat ihop tidigare med framgång.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-23 19:47
Jag tror på seger mot Peking. Vi har fortfarande inte haft flyt i en enda match hittills, spelarna har fått kämpa varje match och inte fått något gratis, tvärtom har man straffats för minsta misstag.

Segern mot GAIS kanske är vändningen, vi får hoppas det. Spelartruppen verkar i harmoni i alla fall.

Startelvan i cupmatchen som jag ser det:

Nurme
Wirtanen - Almebäck - Haginge - Per J./Wowoah
Bedoya - Kihlberg - Erik N /Per J.
Astvald - Lushtaku/Staaf - Yasin/Lushtaku

Enligt källor nära truppen är:
* Berger långt ifrån speltid
* Atashkadeh ännu inte 100%
* Tränarna inte övertygande av Erik N efter speltiden han fått.
Örebro Svartvitt forever
2011-05-23 19:35
Här är ett klipp till från ifjol.

http://www.nt.se/24nt/#category=5629214&date=2010-5&clip=6035411&startTime=0m0s
Örebro Maski Hallonen
2011-05-23 19:27
Bertil "Bulten" i Boo // Ok ;)
2011-05-23 19:06
Min abstinens är stor inför Onsdag. Kanske kan peppa lite med detta klipp inför matchen mot Peking :).
2011-05-23 18:10
TommyS 16:40//

Kanske överraskar Sixten lite med att spela Wirtanen istället för Anttonen? Eller Wirtanen på mittfältet? Han är ju snabb som få i alla fall.

Men jag tror det blir Anttonen till höger i backlinjen och att Nobbe får en plats, kanske offensivt och att Nordin kanske tar den defensiva rollen på mittfältet. Samtidigt som E.Nilsson eller möjligtvis P.Johansson som tar Bedoyas plats på mitten.
Örebro ösk-robban
2011-05-23 17:42
hört ryktas om storm på onsdag, hoppas det blåser medvind på parken
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-05-23 17:41
Maski/ Han blev lite less på forumet efter att ett helt seriöst och sakligt inlägg blev censurerat/raderat. Nu tar den sjungande bonden Bertil Boo, också "Bulten" kallad över! ;-)
Örebro TommyS
2011-05-23 17:05
Hoppas stenhårt på bästa laget och det finns nog en möjlighet att det blir så eftersom landslagsuppehåll följer omedelbart efteråt.
STEFANO!
2011-05-23 17:04
ÖSK ska vinna cupen i år men man har en bred trupp och luftar säkert några andra spelare men man ska slå GAIS ändå som säkert vilar några också!
Örebro pemo
2011-05-23 16:44
Hur blir det mot GAIS på söndag? Självklart så spelar väl Kihlen, Hagge och Bedoya. men reste? blird juniorlaget igen eller satsar vi på cupen?
Örebro TommyS
2011-05-23 16:40
ÖSK Krille - i så fall med Nordin som defensiv mittfältare? Han lär ju orka springa ifall Astrit i alla fall. Vi får se, men jag tror att Sixten satsar finskt. Och Valdet är för osäker defensivt, tycker jag. Har någon sett en hel match med Norrköping i år? Var är de farliga? Var är de mest sårbara? Seger på Parken och vi är på banan igen!
2011-05-23 15:17
Om man ska dra ner en anfallare på mitten, så hoppas jag på att det blir Valdet Rama. Jag tror han skulle göra mycket nytta som offensiv mittfältare.
Örebro TommyS
2011-05-23 14:23
Krontorps - det är som du påpekar till dig själv inget riktigt uppehåll i år. Därför bör ett beslut om eventuell operation tas mycket snart. Ska bli intressant att se hur mittfältet ställs upp mot Peking, jag skulle gissa att 6-10 spelar Nobbe defensivt och att Wirtanen tar löprollen. Det känns som att Erik Nilsson går åt fel håll och som att Berger saknar förtroende. Det har spekulerats i att en anfallare ska dras ner på mitten men det tror jag inte kommer att ske från start.
Örebro Krontorps
2011-05-23 14:17
Klart det finns anledning att matcha Haddad om han går på 50%. Om det är det bästa alternativet för laget och det är vad Haddad själv vill (man kan ju inte tvinga skadade spelare att spela) så ska han självklart spela.

Att det hugger till i magen när han rör på sig vet han ju nu vad det beror på och han kan kanske därför som han själv sa "uthärda smärtan och spela ändå". Om än inte hela matcher.

Naturligtvis gör man isåfall så för att det bedöms vara bättre i det långa loppet, dvs Haddad kan operera sig under uppehållet istället. Och på så sätt missa färre matcher. Om det nu blir så mycket uppehåll i år. Jag vet inte hur det ser ut. Skulle hursomhelst inte bli jätteöveraskad om Haddad är med en stund mot Peking.
Örebro Ståplats är bäst
2011-05-23 13:39
svartvitt 4-EVR//jag förstår att du ser på Haddad med optimism och det försöker man ju göra men när man läste i papperstidningen att det hugger till i magen i hans löpningar så låter det ju allt annat än bra...finns ingen anledning att matcha en Haddad som bara kan gå på 50%,är William frisk mot Norrköping så hoppas jag han startar!
2011-05-23 13:37
Kubanena uppmanar alla ÖSK-suppotrar att köpa förköp av biljett, så går det smidigt att komma in.

Förköp går att köpa på denna länk.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-23 13:30
Fy fan vad härligt med seger. Hela laget var som tonåringar på disco efter, skön ventil som skruvades loss!
2011-05-23 13:17
Fjärde bussen full, Kubanerna sätter i en femte buss.

Alla till Peking!
Örebro Svartvitt forever
2011-05-23 11:29
Ståplats är bäst//

Beträffande Haddad så utgår jag från att det var tänkt att han inte skulle spela 90 minuter, eftersom han inte kunnat träna riktigt på en hel månad. Att han byttes ut säger i sig ingenting om hur skadan kändes. Hans skojintervju med Nordin efteråt är för mig ett positivt tecken.

Om Haddads skada känns okej och att ingenting förvärras av spel så tycker jag absolut att han startar mot Norrköping och att Willilam får sista 30 minuterna. Han övertygade ju tydligen i internmatchen med hat tric, men var inte ens på bänken igår. Är han också skadad?
Örebro kenya
2011-05-23 11:22
Läste precis i aftonbladet att Dwayne Miller i Syrianska var uttagen i Jamaicas trupp till Gold Cup. Han skulle med detta missa fyra matcher.

Någon som hört/läst något angående Bedoya om denna turnering på sista tiden?
Örebro N:o 6-10
2011-05-23 11:18
Haddad är viktig för ÖSK;s spel han måste bli frisk så fort det går, krävs operation måste den göras snarast, vårt motstånd i de närmaste matcherna talar för det. Igår satt våra problem i uppspelen från ytterbackarna. Både Haginge och Samuel har en förmåga att stanna upp en spelvändning genom att via en dålig första touch komma i tidsnöd och tvingas vända om när första pressen sätts in. Alternativet har varit ett långt och inte allt för väl avvägt uppspel på en isolerad forward. Båda backarna gör dock mer än godkända defensiva insatser, Nu får vi säkert se Anttonen på högerbacken mot Peking och redan detta kommer att göra den kanten vassare. Jag vill se Emil på den defensiva positionen nästa match. Fredrik har med fina insatser de senaste matcherna kvalificerat sig för en plats i startelvan
AIK Saywee
2011-05-23 10:57
Exakt Krille, jag blir ibland upprörd av medias "ensidighet", vi koncentrerar oss på att inget skit händer i Norrköping ...

... Ataskadeh, bör få chansen mot Peking och Haddad skall vara hel i höst!
2011-05-23 10:48
Ståplats är bäst//

Kanske är det dags för Atashkadeh att få starta om Haddad är indisponibel?
Annons: