/fotboll/osk/forum/3911.aspx/fotboll/osk/forum/3911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-26 14:07
Money talks, Astrit walks. Tycket jag inte var speciellet upprörande, Men man hade inte behövt lagt till H**a.

Norrköpings psykningen mot Alvbåge va kul.

Vi kanske skulle göra något liknande när de kommer hit?

Tex "Kom och se Astrits filmningar, föreställning på Behrn Arena mellan 19.00 och 20.45".

Sedan är det ju löjligt att vi ska diskutera en banderoll i all oändlighet, det pågick ju en match också.

Själv så släpper jag banderollsnacket. Vi kommer ingen vart med det ändå.
Örebro Conjuration
2011-05-26 14:03
Rama är duktig, bäst igår men han är inte perfekt. Passen till Paulinho när de var i kontring var ju värdelös t.ex.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-26 13:57
Hur många tror att Rama blir vår stora försäljning som alla väntat på?

Många trodde på de kontraktslösa men de är långt ifrån, Astvald går det heller inte så bra för. Valdet nästa sommar om han fortsätter på samma vis kan nog säljas för saftig summa.
Örebro Walter Gigena ☆☆☆
2011-05-26 13:46
Valdet Rama är den bästa värvningen på år och dar. Den killen är för bra för Allsvenskan helt klart. Tänk om Haddad varit frisk då hade vi haft ett grymt lag och säkerligen fler poäng. Det enda som saknas nu är en stabil centertank.

Kan man förresten hoppas på att Kihlen vilar även nästa match till förmån för Nordback eller Wirtanen? Och att Per Johansson tar Wowoahs plats på vänsterbacken.
2011-05-26 13:00
Expressen tycker jag beskriver Ramas mål ypperligt :).

"Rama kom över bollen halvvägs in på Norrköpings planhalva, åt vänsterkanten till. Där började matchens stora nummer.
En slalomfärd till seger.
Eller snarare ett störtlopp, för undan gick det.

Första porten hette Martin Smedberg-Dalence och han stod på hälarna. Rama vred inåt, Petru Racu passerades lika enkelt. Mittbacken Anders Wikström valde att stå kvar. Han borde ha stött fram. Rama smet förbi.
Vred kroppen, snärtade till med högervristen och bollen borrade sig in tätt intill Abbas Hassans vänstra stolpe.
Vackert, som sagt."
2011-05-26 12:46
Kul att se så många ÖSK-suppotrar i Norrköpng igår. Kubanerna gjorde så det blev stämning på läktarplats. Själv var jag tråkig och satt på sektionen närmast klacken :). Personligen tycker jag inte banderollen var så upprörande, men kan tycka att man kunde ha skippat "H**a" banderollen, den var lite onödig. Jag har en viss förståelse för att man är förbannade på Astrit.

På vägen hem kom vi ifatt en bilkaravan på runt kanske 30 bilar i höjd med Pålsboda. Det var rätt mäktigt faktiskt.

Nu till själva matchen. I första halvlek var ÖSK klart det bättre laget. Vi borde ha gjort mer en ett mål, men Ramas mål var ju underbart. Ett klassmål helt enkelt. I andra backa vi hem lite och hade fördålig press, vad jag tyckte. Vi hade några vassa kontringar som tillslut resulterade i mål. Anttonen fösare i botre var också ganska fin. Sedan är det alltid lika skönt att vinna mot peking :).
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-05-26 12:36
Rama må vara allsvenskans bästa värvning?? Han har allt som oftast lekstuga trots att man nästan kan se att han lirar på halvfart. Igår var han ruskigt bra.

Vi har bara sett början...
Örebro Kraków
2011-05-26 11:15
..och på tal om Wowoahs hörnor, kan vi inte skicka en namnlista till Sixten där vi kräver att Paulinho tar resterande fasta situationer?
Benny Böckling
2011-05-26 11:05
Money talks Astrit walks....
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-05-26 10:55
Maski // hahahaha

Klockren kommentar om Sammes händer! :)
Benny Böckling
2011-05-26 10:31
Jävligt fin match att se på plats, en önskan är dock att den här "ööööörrreeeebbbrroooooo AOOOOOOOO" ramsan läggs ner! Ingen höjdare enligt mig. Forza Svartvitt!!!!!!!!!
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-05-26 10:23
Ståplats... Undrar om Magnus utfärdade suina grymheter på läktaren och varför man hade sådan bevakning på en avstängd spelare.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-26 10:21
Nu äntligen har jag förstått vad Wowoas två uppstäckta händer betyder vid hörnslagningarna. eftersom han gjort det vid samtliga hörnor i 4 år så har jag kommit på att de betyder "Random".

Armuppsträckningen betyder översatt: "Jag har ingen aning"

Einstein har en gång definierat dumma (milt uttryckt) människor som "En person som ständigt upprepar samma beteende men var gång hoppas på en annan utgång". Apropå alla hörnor som slogs direkt i målvaktens famn igår.

Örebro Ståplats är bäst
2011-05-26 10:12
NT:s krönika om matchen med fokus på domarteamet...
Örebro bison
2011-05-26 10:09
Eyra/ Precis. Det jag är ute efter är att tolkningen att ett Derby måste vara 2 lag från samma stad känns allmänt snäv, och landskapsbiten köper jag inte då dessa som sagt inte fyller någon som helst funktion.
Örebro Eyra
2011-05-26 09:54
Bison/ Match mot Deg är länsderby. Är väl inte helt omöjligt att Västerås någon gång går upp och då pratar vi ju Gnéll Classico (gnällbältesderby).
Örebro pemo
2011-05-26 09:32
Jocke// Jag såg matchen på TV. De frisparkar som IFK "gick miste" om var inga. Först så springer Astrit rätt in i Sammy. Kastar sig och fläker ut armarna. Lika mycket filmning som vår Paulinho. Sedan nere vid hörnflaggan var det en tilltrasslad situation men där (tror jag ) nr 16 i IFK slänger sig efter att situationen är över. Den sistnämde är inte lika klar som Astrits filmning, men domaren släppte den med samma tydlighet som liknade situationer tidigare på planen.

Usch, det blev många situationer det där :)
Örebro bison
2011-05-26 09:12
Lascaux// Då är det alltså inte derby mot Degen heller?
Landskapen har ingen funktion - och hur ser du på Norrlandsderbyn som om inte annat finns i hockeyn när MoDo/Skellefteå/Luleå spelar?
AIK Saywee
2011-05-26 08:54
Vilken underbar morgon (förmiddag?), med en seger i färskt minne :)

Tabellpositionen börjar verka alltmer normal och mitt 0-2 tips gick in :)
Örebro jocke.
2011-05-26 08:42
rirobban//

Visst domaren var dålig, men det var verkligen åt båda håll. Norrköpingsspelarna var ju tokiga efter andra målet då de tyckte att de skulle haft flera frisparkar, och det fanns en hel del situationer som det kunde blivit frispark åt båda håll. Samtidigt gillar jag när domarna tillåter så mycket som möjligt, och inte blåser sönder matchen.
Örebro Karlssson
2011-05-26 08:31
Lushtaku är en märklig spelare. Jag har varit nere på vallen och kollat på några träningar ibland. Då har han oftast varit väldigt bra. Men sedan på match har han fruktansvärt svårt att prestera på den nivå jag ser att han har. Hoppas han kan få ur hela sin kapacitet, för då kan han bli riktigt bra.
Örebro Einar B
2011-05-26 07:58
Bra!
Skön seger och två snygga mål!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-05-26 07:36
Fan vad kul med mycket folk på plats. Väldigt många ÖSKare på sittplats också.
Örebro Svartvitt forever
2011-05-26 06:46
Don Haddad//

"Däremot känns Kushtrim överflödig. Känns som ni misshandlar en av era stora talanger i Astvald."

Jag håller med. Kushtrim känns tämligen ofarlig och har väl inte presterat många farligheter. Astvald är lite av en gåta, kom in mot Häcken, gjorde mål och var bra, hade lekstuga mot Christofer Andersson i Helsingborg matchen efter, för att sen vara helt under isen mot AIK.

Vi vet alla vad han kan, och vad han behöver är förtroende. Tyvärr verkar det vara Kushtrim som just nu har Sixtens förtroende mellan dem två. Vilket jag har svårt att förstå. För mig går Astvald före Kushtrim alla dagar, även Yasin går före Kushtrim.
Örebro Lascaux
2011-05-26 06:27
Kraków

Med den skillnaden att HeIF - TFF rubriceras som ett Skånederby och alltså ligger i samma landskap.
Örebro Kraków
2011-05-26 04:44
T Moore: Det är typ lika långt som mellan HeIsingborg och Trelleborg, vilket är ett derby?
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-26 01:33
Eller som att kalla Madrid-Barca ett derby, eller Juventus - Inter typ. Eller när rivaliteten piskas upp i Man Utd - Liverpool.

Varför har folk så stora problem med att man kallar en match för derby, jag menar så länge supportrarna till lagen tycker det så ska väl andra acceptera eller skita i det.
Örebro rirobban
2011-05-26 01:08
Domaren var kass också. Hur kan Astrit INTE få gult kort när han river ned Nordin strax utanför straffområdet!? Dessutom borde densamme haft ytterligare något eller ett par varningar. Han skulle inte kommit ut till andra halvleken om det vore en bra domare. Dessutom filmade han och hans kompisar ganska mycket. Domaren blåste gärna till Norrköping utan anledning, men när ÖSK fick samma smällar mot sig så var det helt korrekt. Sen en totalt feldömd frispark i ett jätteläge strax utanför straffområdet. Det var en solklar brytning av Lushtaku.

Ingvarsson förra matchen var sämre, men denna domarinsats stank!!!
Örebro rirobban
2011-05-26 01:04
Grymt skön seger. Borde ha avgjorts tidigare (antingen i första halvleken, eller i omställningslägena i andra). Men ÖSK är på gång nu. Starkt att med 4 ordinarie borta ändå vinnarätt så övertygande. Norrköping fick lite press i början av andra, men annars kändes det ganska lugnt. Klart man står där på läktaren och är lite smånervös över att bara ha en uddamålsledning. Ganska korrekta spelarbetyg den här gången också, här på sf:)
Örebro rirobban
2011-05-26 01:01
Thurston Moore //

Det är knappt 12 mil.
Går på 1,5 timme genom skogarna.

Många kallar det derby för att det är vår närmaste match och att vi aldrig kommer att uppleva ett "riktigt" derby i Allsvenskan då Degerfors/Forward/Karslund/Rynninge aldrig kommer att gå upp.
Annons: