/fotboll/osk/forum/3900.aspx/fotboll/osk/forum/3900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-05-29 14:39
Är det någon som vågar gissa vilka som ingår i dagens "starkast möjliga lag" ?

Å då menar jag inte att de som sällan får spela måste luftas.

Helt enkelt, tänk er att det är säsongens sista match, vid vinst mot GAIS så blir det svartvitt Guld, hur skulle då startelvean och bänken se ut?
Örebro Maski Hallonen
2011-05-29 14:38
Han är riktigt ödmjuk vår käre Nordin Gerzic :)

"Jag är grymt taggad och imorgon är Bedoya på plats efter sin avstängning, vi spelar väldigt bra tillsammans och han växer när jag är med, säger Nordin G."
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Täpp till hörnen på BEHRN ARENA)
2011-05-29 14:32
Astvald har kontrakt tom 2013
AIK Saywee
2011-05-29 14:29
Kommer verkligen att bli intressant att se vilket som är "Sixten´s starkast möjliga lag" ...

... kul att man även från tränarhåll satsar på cupen.

Allt annat än vinst, är en förlust ;)
Örebro Fatcit
2011-05-29 14:23
Tack! Fortsätt gärna skicka in om det dyker upp fler artiklar.
AIK Saywee
2011-05-29 14:15
"Kung" Gustav VII, är en mogen supporter, han pinkar inte i några blomkrukor oavsett de är belägna inomhus eller utomhus, på ett restaurangområde, han fyller 1 år i sommar :)

Forza Gurra!
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-29 13:40
Fatcit //Örebros bästa blogg, se länk. Dock mest om GAIS
Länktips: eyravallen.se/
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-05-29 13:34
Fatcit//
Örebro Fatcit
2011-05-29 13:27
Söker överallt efter information om kvällens cup-matcher. Jag hittar ingenting! Har ni sett laguppställningar någonstans, eller annan info?
AIK Saywee
2011-05-29 13:19
"Bulten", krukblommorna kanske behövde gödslas med ammonium och forsfor ;)

Nu tar jag på mig GAIS-dressen, stoppar på mig ett par knallskott, för "vi" skall vidare i cupen, pissenkelt ......
Örebro Karlssson
2011-05-29 13:17
Sänds matchen idag? Eller kan man hitta en stream någonstans?
Örebro Karlssson
2011-05-29 13:14
Vill inte dra igång debatten om banderollen mot Peking igen, men Astvald tyckte tydligen att det var töntigt.
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-05-29 13:03
ÖSK-Karl// Vill egentligen inte "tjata" om denna pisshistoria, men känner mig ändå tvungen att göra ett sista inlägg. Tycker också som du att det i huvudsak var en trevlig tillställning där den absoluta majoriteten skötte sig bra och var glada och trevliga! Likväl så är man "inne" på ett utskänkningsställe oavsett om man befinner sig i dess inomhus- eller utomhusdel och en blom-/växtplantering kan såväl inomhus som utomhus vara i formen av kruka, låda etc. Ingen avgörande skillnad mellan inne/ute, blomlåda-/kruka i det avseendet. Eller ett annat sätt att säga det på: Det är helt enkelt inte så "trevligt" att på utskänkningsstället inmundiga sin pannbiff med en yngling kissandes i blomlådan någon meter bort (kisset skvättandes i pepparsåsen, huvva!). Tror inte att någon av oss skulle komma på idén att kissa i blomlådan på Grands Veranda med motiveringen att "alla toaletter var upptagna". Jag tycker som Saywee att vi ska tänka på hur vi beter oss när vi "representerar" klubben. Samma sak egentligen vad gäller smällarna. Innan avmarsch från Café Broadway sa' Wärlegård någonting i stil med: "... den djäveln som slänger en bangers..." sen hörde/minns jag inte fortsättningen, men det handlade väl ungefär om att "är inte en värdig ösk-supporter" eller nåt sånt. Men vad händer? Smällare efter smällare skjuts av vilket i sin tur leder till den förnedrande visiterigen på Kungsgatebron. Nog om detta nu?
Örebro Fatcit
2011-05-29 12:49
Saywee// det känns som att vi har hört det uttalandet förut!

Varför skriver man inte upp cupen något i media? Inte konstigt att ingen vill gå på matcherna... Har svff inte någon pr plan för cupen? Håller även med om att ÖSK kan göra mycket mer.
Örebro Maski Hallonen
2011-05-29 12:36
Om Astvald:

"Har du fått någon förklaring av tränarna varför du ställts åt sidan?
– Nej, det kan jag inte säga. Jag antar att de tycker att andra är bättre för dagen."

Att Sixten aldrig berättar för en spelare varför denne inte får speltid visste vi. Men jag trodde åtminstone Lasse höll en viss dialog...
Örebro Maski Hallonen
2011-05-29 12:32
Man kanske bör överväga att vila Gerzic då han just återvänt från sin sträckning i låret.
2011-05-29 12:21
Vilar gör avstängde Wirtanen. Troligen också Khilen (foten) och Rama (ryggen).
Troligen spelar Astvald enligt NA. Ryktet säger att Nurme har bättre dagsform än Alven.
Sedan bör vi prova Haginge i stället för Almebäck. Alltid hungriga Bedoya och Nordin som driver forwards som Astvald, Atashkade och Yasin blir bra. Nordback är gammal och behöver vila vilket gör Berger GIVEN på mitten.
2011-05-29 12:12
Hur kan ÖSK få mer publik? Kanske genom att skapa intresse för matcherna. Nu ser man många bilder på skitiga spelare. Men det skrivs lite från klubben om läget i laget. Jag tror mer öppenhet och laget och hur man ser på morståndaren skulle skapa mer intresse. Det blir mer snack på jobbet och på krogen om matchen. Inför dagens match vet jag mycket mer om läget i GAIS trupp än ÖSK:s. Det finns en artikel på officiella. Tycker Sixten ska fundera över sin slutna attityd och släppa mer information som Axén gör. Kan större öppenhet locka några hundra fler till matcherna är mycket vunnit. I och med att alla andra klubbar är mer öppna vill jag ifrågasätta ÖSK:s slutna strategi.
Sixtens uttalande vi ställer upp med starkas möjliga lag betyder ingen ting konkret. Det vet vi och man kan bedöma dagsformen hur som helst.

Vi syns och hörs på BA
Malmö FF Chicko (Sikki Sakka)
2011-05-29 12:05
Inspektör Smack //

Det har jag mycket svårt att tro. Har inte hört något ryktas om honom och vi har redan nu ett överflöd av mittfältare...
Hammarby Inspektör Smack
2011-05-29 11:53
Har ni lagt bud på Victor Claesson?
AIK Saywee
2011-05-29 10:44
Fatcit, vi är överens om cupens viktighet och troligtvis är även Kubanerna detta, som vill se så många matcher som möjligt och ibland sjunger " .... VI HAR INGET CUPENGULD ...." ingående i en ramsa.

I dagens NA citeras Boström som så "Vi kommer att ställa upp med starkast möjliga lag ..."

Då blir det alltså ett A-lag, bästa startelva kanske till och med om jag får tyda detta, men är ändå lite osäker på om Sixten verkligen menar det i så fall?

För det skulle ju exempelvis innebära att vi kör med starkast möjliga lag, så som vi skulle göra om det vore sista matchen i serien och guldchans?

Skall bli intressant att se med facit i hand, hur det blev.
Örebro Fatcit
2011-05-29 10:04
DaSa/ kan vara för att markera för astvald att inte bli bekväm utan att fortsätta jobba.

Saywee// jag tycker cupen är jätte viktig. Den kan hjälpa till att skapa en vinnarkultur i ÖSK. Jag tror att ÖSK skulle vinna allsvenskan lättare om vi hade ett cupen-guld med oss. Titel är titel!

Igår är idag imorgon// håller med. Det skulle vara jätte intressant att höra mer om hur ÖSK planerar utvecklingen för morgondagens stjärnor?! Känner mig också lite bekymrad...
Örebro DaSa
2011-05-29 09:50
Tror att Valdet skrev på för 2.5 år. Kustrim har jag för mig att han har ett 2 årskontrak vilket också Astvald har (om det inte var så att han förlängde med 2 år!?). Som ngn skrev förut så tycker även jag att det är tråkigt att vi satsar på K före Astvald som är en egen produkt. Jag tycker de är likvärdiga.
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2011-05-29 08:53
Tippar 2-0 till Sport, som vanligt :)

Royboytoy, kör GAIS med ett B-lag så kan ju vi också bjuda upp till en jämn och spännande match med ett B-lag.

Fast om vi vill vinna så kör vi med A-laget, eftersom det var en hel vecka sedan förra match och ett "längre" uppehåll stundar. Kan väl inte vara alltför slitsamt för våra duktiga och friska killar, eller?

Fast vi kanske inte satsar på cupen och de extrapengar som kan tänkas hamna i den svartvita kistan ....?
IFK Göteborg Royboytoy
2011-05-29 07:28
Ingen idé o slita på alla a-lagsspelarna på cupen. Gais kommer b-betonat..

Någon som vet hur länge Valdet Rama har kontrakt?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-29 01:56
Glömde länken :).
2011-05-29 01:55
Han är vårens spelare: "Snart landslagsback".

Högermittfältare: Valdet Rama, Örebro
- De kanske inte fått full utdelning på sina värvningar, men här har Örebro lyckats med scoutingen. En attraktion, spektakulär spelare som samtidigt är effektiv och kan göra mål.
2011-05-29 00:45
En statrt elva mot GAIS i cupen:

-------------------------Nurme-------------------------------

Anttonen----Haginge----Wikström----P.Johansson

-----------------------Kihlberg------------------------------
----------------Bedoya----Gerzic-------------------------

Astvald------------Atashkade--------------------Yasin
2011-05-29 00:34
Aspen//

Skulle vara intressant att se Yasin från start. En Astvald i form petar de flesta anfallarna på kanten.
GAIS Grönsvarta makrillen
2011-05-28 23:45
Tror ni kommer vinna imorgon varken Wanderson eller Dime är med båda dras med skador.
Men vi får hoppas på en skräll från vår sida.
Annons: