/fotboll/osk/forum/3894.aspx/fotboll/osk/forum/3894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MrCrowly
2011-05-30 21:21
Grixx //
tror att tränare vet mer än supportrar...
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-05-30 21:10
Farsen fortsätter (igen) //Man kan ju se att Sixten utvecklas som tränare. I år byter han oftare och tidigare än föregående år. Man ska veta att han inte hade tränat klubblag på många år när han kom hit. Så han lär sig säkert mycket varje år.
Örebro Grixx
2011-05-30 21:01
Har någon tränare någonsin undgått kritik för bytena ;-)

Tänker tränare annorlunda än supportrar?
Örebro Bastard on Parade
2011-05-30 19:51
Farsen fortsätter (igen) //

Jag tycker startelvan var "rätt", men det jag är kritisk mot är att han inte utnyttjar bytena. Skulle verkligen en pigg Yasin prestera sämre sista 15 än en tröttkörd ytterforward?
2011-05-30 18:31
Det är inte sagt att vi blir sämre med Erik, Berger eller Yasin i startelvan.
Kihlen är inte varit lysande, nu kommer det fram att han är skadad igen. Känner igen det hela från tidigare år. Nordback är inget fenomen.

Yasin visade på försäsongen att han är ett alternativ till Kushtrim Lushtaku. Astvald har också en erkänd förmåga.
Det centeralternativ vi haft till Haddad har INTE gjort någon lycklig. Låt William visa inågon match vad han går för.

Många spelare växer när de får tränarnas förtroende. Att ge de yngre spelare förtroende verkar vara en förbättringsmöjlighet för Sixten.
AIK Saywee
2011-05-30 18:20
Även jag tillhör skaran som vill se mer speltid för framförallt Yasin, han verkar ha en fin inställning till en positiv fotboll :)

Undrar också lite hur det är/var tänkt med vår 31-mannatrupp idag och i framtiden, 13 gubbar är varje match "utanför" laget och sju startar på bänken.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-05-30 17:47
Hade Sixten valt att spela med Yasin.Ibrahim, Berger mfl OCH förlorat igår hade det skrikits om B-lag och att man inte satsar på cupen. Skandal osv. Nu ställde i stort sett det bästa laget upp och det är ett tecken på att klubben i år satsar ännu mer på att ta hem den. Svår balansgång när coachen ska kunna ge talanger chansen. JAG hade nog helst sett de ovannämnda i startelvan och gärna en vinst med 3-0. :)

Hoppas att man kan få se Yasin,Ibrahim,Berger och Atashkade lite mer frekvent framöver i allsvenskan. Som jag sagt förr så kan en talang utvecklas enormt bara av att få komma in på Behrn en kvart, tjugo minuter av en match och känna av hetluften.
Örebro Valderinho
2011-05-30 16:31
Ska det värvas, är det kanske någon på dessa positioner:
Wowoah-Albornoz/Emil (((Vänsterback))
Almebäck-Wiktorsson/Bengtsson (((Mittback))
Haginge/Antonnen-Salomonsson (((Högerback))

Kanske orimligt med tanke på pris och kvalité. Men vi måste föryngra backlinjen.
Örebro TommyS
2011-05-30 16:09
Redaktionen, övriga, har Sjögren eller Sixten sagt något om huruvida man kommer att leta ersättare för sålda spelare redan i sommar?
Örebro Tvetov Nato
2011-05-30 15:56
Såg nyss att DIF får böter på 25 000 kronor av förbundet pga. att de sjöng en ramsa riktad till domaren. Nu vet jag inte vad som sjöngs, men det ska bli ytterst intressant att se hur förbundet kommer dra riktlinjer om vad som får sjungas eller ej.
Örebro Marta (hane) (PM:a mig allt du vet, om allt!!!)
2011-05-30 15:55
@Morberg

Yasin och Ibrahims tid kommer. Åtminstone Yasins. Ibrahim måste nog växa en del på olika plan för att ta nästa steg. men det är min högst subjektiva åsikt som jag bara bygger på hörsägner mm. Yasin sitter ju för sjutton på bänken var och varannan match och har redan gjort inhopp. Och det redan första säsongen efter divisionsskutt från div 1.
Örebro Bastard on Parade
2011-05-30 15:54
Jag gillar vad jag har sett av Pontus Jakobsson i Ungdom. Han känns mer aktuell än Lumbana och Abdulahi som mittback i mina ögon. Dock känns väl han mer som en Wikström-typ än Almebäck.
2011-05-30 15:53
N:o 6-10
/ Lumbana menande jag givetvis... inte Moses.
I övrigt resonerar jag som du.
Örebro N:o 6-10
2011-05-30 15:36
Josef Ibrahim är en oslipad diamant, om Ösk lyckas skola honom som MFF lyckats med Hamad kommer vi att iframtiden ha en enorm nytta av honom, både på planen och när vi behöver påfyllning i kassakistan.
Örebro 'den oumbärlige
2011-05-30 15:25
@Morberg

Vilket resonemang. Halva supporterskaran mer eller mindre krävde värvning av t.ex. Josef. Han är dock inte redo för Allsvenskan, men Yasin har visat sig vara väldigt smart och duktig. Jag undrar vilka belägg du har för att de inte är något för framtiden?

Du är inte efterklok.
Örebro N:o 6-10
2011-05-30 15:10
Kul att följa spekulationerna om ersättare till Ale och Mike. Personligen är jag övertygad om att de finns i dagens trupp, Hagge är väl en naturlig ersättare till Mike, till Ale finns väl flera alternativ. Säljs båda bör vi satsa på en ung utvecklingsbar mittback som på sikt kan bli förstaalternativet när Wiken gjort sitt. Som en tillfällig lösning någon enstaka match kan säkert både Anttonen och Nordback funka. Dessutom finns ju både Lumbana och Abduahi på Island, båda två utvecklingsbara som mittbackar. Mer problematiskt än ev. avsaknad av ersättare till Ale är avsaknaden av kompetenta ersättare till Haddad.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-05-30 15:06
De enda förvärv jag vill se i sommar är på back positioner. 3 stycken totalt: en som kan kliva in direkt på Almes position sedan två unga till Mitt/Vänster att bygga på för framtiden. Wiken och Samme blir ju inte direkt yngre, känns som backlinjen kommer kunna bli en rejält jobbig akilleshäl om vi inte börjar återbygga snart...
Örebro Deviation
2011-05-30 14:53
Medans ni sitter och funderar över framtiden så blickar jag tillbaka. Sitter och kollar på lite statistik från svunna tider hos ÖSK. Ett tal jag inte finner är hur högt Dala egentligen sparkade när han fick ett friläge. Enligt rykten på kontoret, och från personer som påstår sig varit där, så slog han ut bollen från Råsunda vid ett tillfälle. Någon som vet? Eller ska vi skicka Dala till Mythbusters?
Morberg
2011-05-30 14:46
Känns ju sådär att man värvade Yasin och Ibrahim när man kunde tagit hit en ung mittback samt en vänsterback istället då vi har överflöd med spelare på de offensiva positionerna, sen tror jag inte att de är något för framtiden heller.

Det är ju lätt att vara efterklok dock.
Örebro Hlynur
2011-05-30 14:35
Appropå vänsterback,

Christophe Lallet i Degerfors imponerade stort på mig i matchen mot Hammarby, förvisso spelade han då anfallare, men har för mig att han även kan spela ytterback. Grym speed och fin teknik samt från närområdet, men det kanske fortfarande är förbjudet att värva från degen? Även Peter Samuelsson gjorde en kanonmatch mot bajen, och skulle vara en bra avlastning till Haddad som targetplayer.
Örebro bison
2011-05-30 14:19
Oscar är han helt avskriven som fotbollsinvalid?
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-05-30 14:06
Intressanta vänsterbackar:
Miiko Albornoz, 20år, BP.
Emil Johansson, 24år, Molde.

Intressanta mittbackar:
Rasmus Bengtsson, 24år, Twente.
Andreas Dahlén, 28år, FSV Frankfurt.
Petter Hansson, 34år, Monaco.

Finns säker fler vänster/mittbackar som är intressanta.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2011-05-30 14:01
Miiko Albornoz i BP. 20 år gammal, kontrakt säsongen ut, otroligt bra och offensiv vänsterback!
2011-05-30 14:00
Vore lite konstigt om man inte plockade hem honom om Alme försvinner. Varför tog man annars upp honom.
2011-05-30 13:59
Ett problem verkar vara att Sixten inte är intresserad av att utveckla talanger. Om det inte var fallet så finns försvarare både i Degen och Forward.
2011-05-30 13:59
Den enda som kan vara aktuell är väl Moses?
Örebro Fang
2011-05-30 13:55
Finns det inga mittbackar ifrån ungdom att ta upp och låta vara med under att par år då? Inte så insatt i det men det var väl med någon i Finland i vintras, Pontus nånting?

Känns väl iofs troligare att Sixten vill värva någon än att plocka upp därifrån.
Örebro oroT (Berra - Le lion Indomptable)
2011-05-30 13:48
Det finns väl nån riktigt ung och talangfull vänsterback i Väsby eller nåt sånt trams som kan vara aktuellt att kika på? -93a eller vad han nu var...
Örebro Fang
2011-05-30 13:45
Tycker nästan det vore skönt om de kunde sälja Almebäck. En försäljning ut i Europa är bra för att visa att man kan komma ut även i ett lag som Ösk. Och när det redan finns bra ersättare i laget så känns det inte alls tungt. Bara hoppas att inte spelarna i laget tar illa upp utav att en av de viktigaste spelarna de senaste åren säljs mitt under säsong utan att de också ser det positiva i det.

När det gäller Bedoya så är det väl inte alls säkert att den här uttagningen är bra för honom när det gäller chanserna att säljas i sommar. Nu åker han iväg och riskerar att sitta på bänken och kanske till och med läktaren i några veckor istället för att fortsätta dominera i allsvenskan.
Örebro TommyS
2011-05-30 13:38
Jag håller med om att Petter Hansson inte är ett bra alternativ, bara flaggade att han måste anses vara på marknaden. Jag tror nog att en ersättare till Bedoya är mer aktuell än en ersättare till Almebäck (Hagge köptes i det syftet). Hur som helst brukar Sixten låta nya spelare växa in i laget, så det troliga försvar/mittfältet i höst är Anttonen, Hagge, Wikström, Wowoah - Kihlen, Nobbe, Nordin. Mycket ÖSK-hjärta i den uppställningen, men inte samma kvalitet som nu.
Annons: