/fotboll/osk/forum/3893.aspx/fotboll/osk/forum/3893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mullis1*
2011-06-02 21:45
Brodd: Testade google translate och det är samma ord som i sverige= Prostituerad så det du säger är tyvärr önsketänkande men bra det ochså =)
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-02 21:33
NamnNamnsson//

Kolla länken.
Örebro Ropesin (7-0 mot Helsingborg)
2011-06-02 21:30
"Money talks - Astrit walks - Hora!" stod det.
Malmö FF NamnNamnsson
2011-06-02 20:32
Hej fotbollsvänner. Jag tycker det är töntigt att man ska bötfällas för banderoller, men däremot är de "smarta" banderollerna (läs fyndiga) roligare, bättre och mer träffsäkra.

Vad jag förstått stod det Astri och hora nånting? Vad exakt stod det, får man fråga det av ren nyfikenhet?

Så länge ni enbart har problem med "banderollhuliganer" så kan ni ändå ta det med en klackspark, det finns betydligt värre problem kan jag lova...

Kör hårt i Allsvenskan!
Örebro Brodd
2011-06-02 19:25
Tycker synd om killen som visade banderollen med hora på, helt missförstådd, han är från Portugal, och banderollen har inget med Astrit att göra utan betyder på Portugisiska timme och syftar till ett Portugisiskt förslag till FIFA att en fotbollsmatch skall spelas, en TIMME = (hora) effektiv speltid. Kan ÖSK få böter för det ?
Örebro Ziggy S.
2011-06-02 18:43
"Om fotbollens elit får bestämma ser vi alla matcher på teven. Vi andra måste försöka fortsätta vara en rörelse emot en sådan utveckling."

Kunde inte sagt det bättre själv. Det är därför som kritik bör riktas mot en idiotisk regel, och inte mot en flagga mindre än 1*1 meter.
Örebro Ziggy S.
2011-06-02 18:38
Jag undrar om kostymnissarna drar 10 000 till Behrn, eller är det möjligtvis så att de 10 000 betalande drar giriga kostymer till fotbollen likt flugor dras till en rejäl koskit? Frågor, frågor..
Örebro Ziggy S.
2011-06-02 18:35
Birro har överträffat sig själv i sina senaste krönikor.
Örebro jacobson
2011-06-02 17:47
"Fotbollen är inte död. Den lever. Och det är fansen som håller den vid liv."
Örebro Godzilla Hårddisksson
2011-06-02 17:18
SvFF skjuter sig själva i foten...det är heeeeelt omöjligt att till 100% få bort tillmälen som "domarjävel" från matcherna i Allsvenskan och heeeeelt omöjligt för klubbarna att stävja det. Eller ska man droga publiken så känslorna inte sväller för mycket? Får man bua åt spelare som tacklat fult eller är det också kränkande? Självklart försvarar jag inte folk som skriker mindre väl valda ord men det här är rätt korkat. Snacka om att försöka släcka en brand med bensin.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2011-06-02 15:24
Sancho/ Håller med!
Örebro Sancho Panza
2011-06-02 14:57
Gillar häxjakt-låten. Vore schysst om alla supporterklubbar kunde sjunga den
2011-06-02 14:30
SVFF- En fars! Som fortsätter...igen
2011-06-02 14:23
SVFF är ute på riktigt tunn is! Jag menar om de ska peta i olika ord som skrivs eller till och med ropas(!) så kommer det spåra ur totalt! Ska de anställa retorik och lexikonexperter? Ljudupptagningsexperter?

Om det stått "hynda" på banderollen är ju det inget skällsord. Om det skulle stått "Pajas"? Eller om man använder ironi i texterna? Ska SVFF anställa Killingänget som får bestämma om det är ironi eller inte?

Jag är absolut emot all form av huliganism eller bråk på matcher. Men det som SVFF håller på med nu är fan komiskt. CLOWNER!

Avgå Lagrell!

Örebro svartvitseger!
2011-06-02 13:07
Förbundet har startat en häxjakt med ....
Örebro Steiger
2011-06-02 12:47
//Grixx

Så sant, så sant..
Örebro Grixx
2011-06-02 12:44
Inte tror jag att publiknedgången är det som fått SvFF att agera som nu.

I princip är det enbart de två stökiga matcherna med knallskott mm som fått saker att röra på sig.

De flesta är ganska eniga om att det var den extremtidiga säsongsstarten som var boven. Att en del storstadslag spelade uselt var saker som spädde på det hela. När det var lite risigt förra året så fick en del vatten på sin kvarn att agera och föra fram sina förslag om nedbantning av ligan osv.

Nu agerar förbundet på knallskotten och det mesta rapporteras nu in i parti och minut. Säkerligen har de som lämnar in anmälningarna problem med att hitta balansen i vad som ska rapporteras. SvFF som känt sig tvungna att agera och vet nog inte riktigt själva hur de ska agera på uppgifterna som kommer in. Kommer det in några få extra anmälningar nu....eller kommer det in massor framöver?

Att älta och utreda i kvällspressen kanske fungerar i de fall som nu lyfts men skulle det ramla in drösvis så blir det ohållbart för förbundet medan AB och Exp jublar. Problemet blir givetvis riktigt jobbigt om de nu fäller de nu anmälda händelserna och spec om de rotar i enstaka muntliga yttringar bland publiken.

Vi får se vad som händer...än så länge är alla lite villrådiga i hur man ska undvika fler händelser som i de 2 omtalade matcherna. Förändringar kommer det säkert att bli och just nu kan det låta konstigt vad som är på gång...men som sagt kvällspressen älskar det och skapar hjärnspöken som kanske inte alls är dit vi är på väg. Så länge som AIK och Djurgården är drabbade så kommer det i vart fall att skrivas 100 gånger mer än om det bara varit Peking/Örebro.
Örebro Steiger
2011-06-02 12:04
//Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)

Om SvFF vill använda ekonomiska styrmedel för att stävja ofoget på läktaren så varför bara använda böter?

Inga belöningar delas ju ut till föreningar som sköter sig så det blir ett rätt trubbigt vapen. Tills sist dräneras ju klubbarnas ekonomiska möjligheter att skapa en god verksamhet och utveckla fotbollen. Detta är ju tragiskt med tanke på att det är den vi betalar för att se.

Inför istället t.ex en premie till de som sköter sig och betala denna med bötespengarna så skapar vi incitament för supportrarna att hålla ordning på läktarna.

Tänk på följande exempel:

DIF:s fans missköter sig gång på gång och AIK:s fans sköter sig. Då skulle DIF vara tvungna att betala pengar till AIK. DIF:s fans skulle nog då börja hålla betydligt bättre ordning på de "sina" på läktarna.
Morberg
2011-06-02 11:08
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-06-02 11:02
Har absolut ingen statistik att falla tillbaka på, men jag är rätt övertygad om att SvFF på sin "åtgärdslista för att locka tillbaka publiken till allsvenskan" som en punkt har något i stil med "skapa en atmosfär där barnfamiljer kan känna sig trygga på läktaren". "Trygga" borde väl då också innefatta såväl fysiskt som psykiskt trygga. Att inte behöva vara rädd för fysiskt våld eller briserande smällare. Att slippa befinna sig i en miljö där köns- och andra okvädningsord haglar i luften. Jag kan ju ha fel, men så tror jag att det är.
Örebro bison
2011-06-02 10:25
Jag har gått på fotboll i 25 år och kan med säkerhet säga att det inte är barnfamiljerna som blivit färre och därmed dragit ner snittet.
Örebro Bertil "Bulten" i Boo (violer till mor)
2011-06-02 09:52
'den oumbärlige// SvFF vill väl att att klubbarna ska ta tag i miljön på läktarna under matcherna öht. Säkert en kombination av utvärderingen kring varför publiksnittet skönk drastiskt förra året, där ett av svaren kan ha varit att barnfamiljer slutat gå på matcher i samma utsträckning som förr just pga det råa läktarspråket, etc och de händelser som varit under våren med kastade bomber. Det är lättare att bötfälla klubbarna än att bedriva kostsamma utredningar vs privatpersoner. Också juridiskt svårt att göra det, går det att lagföra? Allsvenskan är SvFF:s turnering och därför har de väl all rätt att skapa det regelverk de vill ha? Genom bötfällande av olämpligheter vill de styra klubbarna att agera mot dessa olämpligheter. Money talks. Pengar, belöningar och/eller straff i monetär form är kanske det mest effektiva styrmedlet vare sig det gäller spelare man vill ha till sitt lag eller olämpligheter man vill stoppa. Sedan måste det vara upp till klubbarna om de vill kräva skadestånd av de som orsakat straffet. Så skedde väl med den fulle dansken som förstörde matchen på Parken. Han blev väl tilldömd miljonbelopp i skadestånd? När det gäller den lilla banderollen längst ned ser den ju ut att vara gjord av samma person/ samma personer som de stora, så det borde väl inte vara så svårt att hitta den/de ansvariga om ÖSK vill driva skadeståndsprocess. I det fall klubben blir börfälld vill säga, det är väl inte bestämt än? Eller?
Örebro Steiger
2011-06-02 09:33
//'den oumbärlige

Ditt inlägg 23:22 sa egentligen allt och jag håller med dig till fullo.

Jag hade bestämt mig för att inte göra några fler inlägg i den här diskussionen men vill bara tala om att du tangerade min åsikt med ditt inlägg.
2011-06-02 09:17
Hammarbys sång/ramsa är ganska träffsäker :).

Förbundet har startat en häxjakt
Med lagar som säger så här!
Ta bort alla känslor från sporten
För då blir den mer familjär
Men så länge vi står här på läktarn
Kommer fotbollen aldrig att dö!
Supportrar får sporten att leva
Försök aldrig stoppa vårt stöd!
Örebro Bastard on Parade
2011-06-02 09:10
chilie//

Med din definition av prostistuerad är alla som arbetar åt en annan arbetsgivare prostituerade.

Jag tvivlar på att Astrit säljer sexuella handlingar...
Örebro chilie
2011-06-02 09:01
är inte definitionen av en prostituerad(hora) att hon eller han säljer sig för pengar?? Tror ni astrit gick till norköping för att han gillar att åka spårvagn och spela i ett lag som antagligen åker ur allsvenskan??

sedan är det onödigt att skriva en banderoll med denna text för att det är ett fult ord.....
Det främjar inte en positiv arena kultur.

frågan är om en person skulle få 25 000 i böter om de hade en t-shirt på sig med orden usamabin ladnin-terorist( han är ju inte dömd för terorist brott)
2011-06-02 08:42
Men proffsdomaren Markus Strömbergsson kommer inte att bidra.
– Jag har inte tänkt att anmäla något sådant, säger Strömbergsson.
2011-06-02 08:28
Ny order från förbundet ”Allt ska anmälas”.
Örebro GT
2011-06-02 00:32
Allt är ett missförstånd.
Den som satte upp banderollen kan inte svenska (och det är liksom inget brott), här kommer nu officiellt korrekta versionen:

Money talks
Astrit walks
HURRA!

Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-02 00:21
den oumbärlige//

Håller med dig helt om ditt inlägg 23:24. Disskusitionen behöver även lyftas, minns när jag var liten, då fick man inte säga du till en äldre person, när det gått 20 år var det hemskt att kalla någon för gubbe. Nu är jag gubbe o bryr mig inte om någon kallar mig det. Idag är det f_tta o h_ra som är fult, om ett antal år är det troligen ingen som bryr sig om det heller. Just nu sitter jag o funderar vilka nedvärderande ord som då skall användas? Finns det några, kommer nya att dyka upp? De kanske självdör för att ingen bryr sig och lika bra kanske det är?

Ungefär som IFK Göteborg tog död på ramsorna genom att sjunga själva att alla heter Glenn....., alla rensar fisk.... Bättre enligt mig att alla krafter sätts in mot det meningslösa våldet, bombkastandet o vad det kan vara.
Annons: