/fotboll/osk/forum/3885.aspx/fotboll/osk/forum/3885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2011-06-09 00:02
bison, jag håller verkligen med dig, det har hela tiden kännts som att Almebäck inte skulle krita på ett nytt kontrakt för ÖSK i höst. Detsamma gäller nog även Bedoya.

Just detta gör mig lite orolig, för jag funderar över varför jag hade den känslan, varför vill inte vissa spelare krita på nytt kontrakt? Hur tänker klubben ÖSK inför framtidens mål?

.... det gäller ju dessutom även vissa tränare ......
AIK Saywee
2011-06-08 23:57
tack malge :)
Örebro bison
2011-06-08 23:56
Då det känns som att Almebäck aldrig hade kritat på ett nytt kontrakt i höst så känns en försäljning som bästa utfall. Hoppas att även Bedoya går för en slant och inte som Bosman.
AIK Saywee
2011-06-08 23:56
silly bollocks, vad menar du egentligen?

Vi har ingen aning om hur många miljoner som hamnar i vår kassakista eller vad som kan tänkas komma senare i så kallade klausuler?
Örebro malge
2011-06-08 23:49
bra skrivet saywee

silly bollocks
2011-06-08 23:47
Ni säljer Almebäck för 5 miljoner och är sne skitstolta som förening. Fan jag spyr på svensk fotboll...
Örebro "ÖSK-Karl (Tack Anttonen)
2011-06-08 23:46
Grattis Almebäck!

Ta hit Berra.
AIK Saywee
2011-06-08 23:37
Nu kommer det åter, lite Berra-tjöt från mig.

Tänk om Berra hade fått förtroende från Sixten, denne lojale, trevlige, spänstige back, som inte alls strulade, som sin lille blonde kameruanske kollega.

OK, han gjorde några ungdomliga fatala missar, men det har också vår käre Almebäck klarat av, som dessutom straffat oss poängmässigt.

Berra var dessutom riktigt bra på krossbollar och mycket användbar i anfallet, i slutet av vissa matcher, eller varför inte vid samtliga hörnor, frisparkar eller vid Anttonens långa precisa inkast.

Rätt använd, hade han varit en gigant, det är jag fullständigt övertygad om, men han slarvades bort :(

Ingen kunde nå högre !

Berra, jag kan inte ge upp hoppet om en återkomst .................
AIK Saywee
2011-06-08 23:22
zxcv, men vi har ju en jättestor trupp, har vi inte värvat rätt ?

malge, min Berra-tröja är guld :)
Örebro malge
2011-06-08 23:17
saywee // sjukt bra, ångrar grymt mycket att jag inte köpte fler tröjer, min är tyvärr körd. har fått för mig att han finns kvar i örebro, någon som vet?
Örebro zxcv
2011-06-08 23:16
Skönt att man fick Almebäck såld så han inte sticker gratis i höst.

Nu måste det värvas.
AIK Saywee
2011-06-08 23:15
Funderar lite över avtackandet av Micke, fyra matcher kvar, två hemma och två borta.

"Sista" hemma är mot Djurgården den 23 juni

"Sista" borta är mot Mjällby den 26 juni

Jag hoppas på en fin banderoll och några justa ramsor, för Micke har gjort mycket för klubben under sin tid.

(Iofs det gjorde ju även Astrit under sin korta tid)

Men pengar och en möjlig framtid med ännu mer pengar, spelar väl in när man står inför ett val, eller?
AIK Saywee
2011-06-08 23:10
malge//

BERRA kan nå högst i ett försvar, vilken spänst och vilka krossbollar.
Örebro Miroslav kuba
2011-06-08 23:09
Trist att Almebäck försvinner men det var ju ingen chock direkt. Bör vi förstärka nu?
Örebro malge
2011-06-08 23:05
in med berra, nu
AIK Saywee
2011-06-08 22:38
Pille-Riin Pöllu, 22.32, troligtvis en bra "affär"...

... men namnet Bapupa svärtar kanske klubbarna Gefle och KFF lite grann. Tyvärr, men han förknippas med dessa lag.

Elitspelare som förebilder, jo jag tackar ...
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-08 22:32
Saywee //Gefles bästa affär?
AIK Saywee
2011-06-08 22:30
Pille-Riin Pöllu, 22:07, bra beslut, sådana svin (ursäkta alla grisar) skall inte daltas med!

Rött kort, utvisning, på livstid!
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-08 22:07
Yannick Bapupa släpps nu efter 16 månader på kåken och Kalmar har fått rätt att vägra betala lönen och i stället avskeda honom.
Örebro jappel
2011-06-08 22:01
Tråkigt att vi inte har Iron med oss hela säsongen. Men pengar behövs i dagens fotboll. Så det fanns väl inte så många val.

Stort Tack för din tid i Örebro SK Michael. Hoppas nu att du får avsluta med idel Örebrosegrar. Och kanske få ett cupenguld som inflyttningspresent av dina gamla lagkamrater.
AIK Saywee
2011-06-08 21:56
Krille, därför att ÖSK är hemliga klubben, på gott och på ont ....
AIK Saywee
2011-06-08 21:53
Helt plötsligt infinner sig återigen någon slags oro (men förväntad), kopplad till årets mål, ÖSK har värvat billigt, men kanske inte tänkt igenom alla lagdelars framtid? Försvar är bästa anfall?

Hösten får ge oss ett svar och jag tror och hoppas att inköpscefen har något på gång :))))

GFG!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-08 21:47
Varför är ÖSK så hemliga med övergångssumman?
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-08 21:43
Fast nu har vi nada bakom försvarslinjen. Istället för att värva mittfältare i överflöd kunde man köpt några försvarare. Skulle gärna se 2 st unga lovande 19-20 åringar värvade i ÖSK. Oskar tror jag inte alls på.

Det är möjligt att någon går att skola om till ytterback. T ex Denis. Per J i all ära men jag tycker det är på mitten han kommer till sin rätt. Han går bort sig lite för mycket som back. Iofs kanske en rutingrej.
Örebro Pille-Riin Pöllu
2011-06-08 21:41
Ja, skönt att Almebäck inte gjorde en Roni. Det hade han förmodligen kunnat gjort om han velat.

Trots allt var Almebäck en spelare som plötsligt ramlade ned från himmelen och landade på BA:s matta. Kostade bara ÖSK utbildningsbidraget
Örebro Chipset
2011-06-08 21:37
Vi kommer behöva en backup till Wikström-Haginge. Tycker inte Oscar är tillbaka i den form som för några år sedan. Hoppas ÖSK kan hitta en bra ung spelare för framtiden. Det går att hitta billiga nya "Almebäck:are" därute.
Örebro Seniorkuban
2011-06-08 21:36
Är Berra kvar i stan? Nu är det dags att ge honom chansen!!
Örebro ÖSK KRILLE(Go For Gold)
2011-06-08 21:35
Jag tycker Almebäck ska ha cred för att han inte gick som bosman.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-08 21:32
När man ser i backspegel tycker jag Sixten gjort rätt som låtit Haginge spela i stället för Anttonen och på så sätt byggt upp hans självförtroende.
Nu håller vi tummarna att ingen back blir skadad eller blir avstängd.
Örebro Aspen - välkommen Anttonen
2011-06-08 21:29
Lycka till Almebäck!!
Du har både varit en mycket bra spelare och människa.
Lova att Du håller nollan i de matcher du har kvar i svart/vita dressen.
Hoppas vi möts i någon cup i framtiden.
Annons: